Μικρογεύματα σε σχολεία με προβλήματα υποσιτισμού

Φτάσαμε στη μέση της χρονιάς για να παραδεχτεί το υπουργείο Παιδείας ότι υπάρχει πρόβλημα
Πρόγραμμα με μικρογεύματα σε 18 σχολεία της Αττικής, όπου υπάρχει πρόβλημα υποσιτισμού σε μαθητές, ανακοίνωσε, χτες, στη Βουλή, η υφυπουργός Παιδείας, Ε. Χριστοφιλοπούλου. Με αυτόν τον τρόπο το υπουργείο Παιδείας (επιτέλους!) παραδέχτηκε, όχι μόνο πως υπάρχει πρόβλημα υποσιτισμού στα σχολεία, αλλά πως έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις. Συγκεκριμένα τα 18 σχολεία θα είναι στις περιοχές: Ταύρος, Μενίδι, Κερατσίνι, Εξάρχεια, Ασπρόπυργος, Πλ. Βάθη, Μοσχάτο, Νίκαια, Αυλώνα, Πατήσια. Θα ξεκινήσει την επόμενη βδομάδα θα είναι πιλοτικό πρόγραμμα και θα πραγματοποιηθεί με κονδύλια του ΕΣΠΑ.
Σε κάθε μαθητή θα αναλογεί ένα γεύμα το οποίο θα περιλαμβάνει σάντουιτς, γάλα, μπισκότα με δημητριακά και φρούτα και θα διανέμεται από τα κυλικεία των σχολείων. Το κόστος για το υπουργείο υπολογίζεται στα 1 - 2 ευρώ ανά γεύμα. Σύμφωνα με την υφυπουργό το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα σχολεία, καθώς το φαινόμενο έχει πάρει πια ανησυχητικές διαστάσεις. Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας έχει έρθει ήδη σε επαφή με τον υφυπουργό Υγείας κ. Μάρκο Μπόλαρη προκειμένου να ξεκινήσει ένα ακόμα πρόγραμμα που θα ενισχύει απευθείας τις οικογένειες των παιδιών που υποσιτίζονται και το παιδί να πηγαίνει κανονικά στο σχολείο χωρίς να στιγματιστεί.
(πηγή Ριζοσπάστης)

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΣ, κα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

Ξεπέρασε κάθε όριο η Υπουργός Παιδείας στη δημόσια ομιλία της στην εκδήλωση «Για την Ελλάδα τώρα», στις 20/1/12.
Συγκεκριμένα:
• Είπε συνειδητά απαράδεκτα ψέματα:
«34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε μόλις ανέλαβα την αξιολόγηση. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα η αξιολόγηση του σχολείου και μετά η αξιολόγηση του δασκάλου. Είπα τον πρώτο χρόνο εθελοντικά, τον δεύτερο υποχρεωτικά. Δήλωσαν μερικές χιλιάδες σχολεία μέσα σε μια βδομάδα. Μπήκαν μέσα στα σχολεία με ξύλα, με ρόπαλα, χτύπησαν καθηγητές, έβαλαν μέχρι και φωτιές. Τα χιλιάδες σχολεία μέσα σε μια βδομάδα έγιναν 500. Δεν υπήρξε μια ανακοίνωση κόμματος, μια διαμαρτυρία από την τοπική κοινωνία».
Αλήθεια, πότε έγιναν αυτά, κα Διαμαντοπούλου; Σε ποια σχολεία; Γιατί τόση λάσπη στο συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών; Επειδή δεν είναι το «καλό παιδί» του Υπουργείου να συμφωνεί μαζί σας στην επιβολή της πιο αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής, που διαλύει την ελληνική εκπαίδευση και εξοντώνει τους εκπαιδευτικούς; Αλλά και αν, όπως εσείς λέτε, έγιναν αυτά και διαμαρτύρεστε σήμερα για το ότι δεν υπήρξε καμιά διαμαρτυρία, σας ρωτάμε: εσείς πότε τα καταγγείλατε δημόσια;

Συγχωνεύσεις, καταργήσεις και ιδρύσεις σχολείων;

Το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προχωρά στις προβλεπόμενες από την εκπαιδευτική νομοθεσία μεταβολές (ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, προαγωγές, υποβιβασμοί) σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2012-13.
Παρακαλούνται οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέχρι 10-02-2012 :
  1. Να καταχωρήσουν στο Σύστημα Καταγραφής (Survey) τις προτάσεις-εισηγήσεις τους για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 11 του Ν. 1966/91. Για το σκοπό αυτό στο Σύστημα Καταγραφής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Survey) έχουν προστεθεί φόρμες προτάσεων-εισηγήσεων, ώστε η διαδικασία υποβολής τους να γίνει ηλεκτρονικά.
  2. Να υποβάλλουν τις προτάσεις αυτές στα αρμόδια Δημοτικά Συμβούλια.
Αφού γνωμοδοτήσουν έγκαιρα τα δημοτικά συμβούλια σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 59 του Ν. 3966/2011 (118 Α΄), οι Διευθυντές ΠΕ και ΔΕ θα συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων αρμοδιότητάς τους και θα τις διαβιβάσουν μέχρι 24-02-2012 στο ΥΠΔΒΜΘ και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις. Μαζί με τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα αποσταλούν βεβαιώσεις ανάληψης δαπάνης για τις λειτουργικές ανάγκες των προτεινόμενων προς ίδρυση σχολείων που θα εκδώσουν οι οικονομικές υπηρεσίες των οικείων
δήμων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του ΠΔ 113/2010 (ΦΕΚ 194/Α΄/22-11-2010).
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα υποβάλουν την εισήγησή τους μέχρι 02-03-2012.

Το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων


Χωρίς σχόλια...

 
πηγή ΤΑ ΝΕΑ 27-01-2012

Εξαίρεση από την αναπλήρωση διδακτικών ωρών στη Δυτική Ελλάδα

Ενόψει της εορτής των Τριών Ιεραρχών σας γνωρίζουμε ότι:
Σύμφωνα με το αριθμ. 8855/Γ2/26-1-2012 έγγραφο του Ειδικού Γραμματέα του ΥΠΔΒΜΘ, η εορτή των Τριών Ιεραρχών ορίζεται ως σχολική αργία και για τις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ), σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 104/1979 (ΦΕΚ 23/τ. Α΄) και τις ΥΑ 80033/Γ2/4-8-2006 (ΦΕΚ 1286/τ. Β΄) και 148096/Γ2/24-12-2007 (ΦΕΚ 2511/τ. Β΄).
Με την αριθμ. 116379/Γ2/11-10-2011 ΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 2400) ορίστηκαν οι όροι και οι τρόποι για την εξασφάλιση της αναπλήρωσης χαμένων διδακτικών ωρών σε σχολικές μονάδες ΔΕ, σταδιακά, λόγω των καταλήψεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος σχολικού έτους.
Σε εφαρμογή της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης, μετά από τις εισηγήσεις των οικείων Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας εξέδωσε τις αριθμ. πρωτ. Φ.11/ΚΔ/10029/24-11-2011, Φ.11/ΚΔ/10352/2-12-2011 και Φ.11/ΚΔ/10459/2-12-2011 αποφάσεις του και ενέκρινε τα προγράμματα αναπλήρωσης διδακτικών ωρών στις Δ/νσεις ΔΕ Αιτ/νίας, Αχαΐας και Ηλείας αντίστοιχα.
Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα στους Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητές των Σχολικών Μονάδων που περιλαμβάνονται στις παραπάνω αποφάσεις για να συμμετάσχουν στον εκκλησιασμό και στις λοιπές εκδηλώσεις εορτασμού των Τριών Ιεραρχών, αποφασίζει να εξαιρέσει την 30η Ιανουαρίου 2012 από τα προγράμματα αναπλήρωσης των χαμένων διδακτικών ωρών ανά Δ/νση ΔΕ αρμοδιότητάς του, λαμβάνοντας υπόψη ότι με τους λοιπούς τρόπους που προβλέπονται στην παραπάνω Υπουργική Απόφαση εξασφαλίζεται στο ακέραιο η αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών και η κάλυψη για κάθε μάθημα τουλάχιστον των 4/5 των απολεσθεισών ωρών διδασκαλίας.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής
Π/θμιας & Δ/θμιας  Εκπ/σης Δυτ. Ελλάδας                                                                                        
Παναγιωτόπουλος  Γεώργιος

Περί αξιολόγησης...

Η κ Διαμαντοπούλου σε ομιλία της σε εκδήλωση με θέμα «για την Ελλάδα τώρα» τάχθηκε υπέρ των απολύσεων στο Δημόσιο ενώ αναφέρθηκε στο μείζον θέμα της αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων.
Διαβάζουμε στη συνέντευξή της:
Ναι, στην αξιολόγηση με ξένους φορείς που μόνο έτσι μπορεί να γίνει - και μπορεί να γίνει άμεσα - να αξιολογηθούν όλοι οι τομείς. Οι τομείς οι οποίοι δεν προσφέρουν κοινωνικό έργο αντίστοιχο με τη δημόσια δαπάνη, να κλείσουν.
Να αξιολογηθούν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, όσοι έχουν τα προσόντα, την πρόθεση και την προσφορά, να παραμείνουν ή να μετακινηθούν σε άλλους χώρους όπου τους χρειάζεται το δημόσιο. Όσοι δεν τα έχουν αυτά, να απολυθούν όπως γίνεται και στον ιδιωτικό τομέα.

Και λίγο πιο κάτω:
Ναι, 34 χρόνια δεν έχει αξιολογηθεί δάσκαλος και καθηγητής σε αυτή τη χώρα. Ξεκινήσαμε μόλις ανέλαβα την αξιολόγηση. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση στα σχολεία, έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο. Πρώτα η αξιολόγηση του σχολείου και μετά η αξιολόγηση του δασκάλου.
Όλοι θέλουμε την αξιολόγηση, με όποιον μιλήσετε στην ελληνική κοινωνία, με όποιον καθηγητή μιλήσετε, με όποιον δάσκαλο μιλήσετε λέει δεν γίνεται να μην αξιολογούμε πλέον.

Φτάνει πια!

Η εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου είχε ως αποτέλεσμα να επιβληθούν μισθοί πείνας στους Δημόσιους Υπαλλήλους. Φαίνεται πως είναι μόνο η αρχή σε ένα οργανωμένο σχέδιο που θα φέρει την εξαθλίωση στην ελληνική κοινωνία αν αναλογιστεί κανείς και τα επιπλέον χαράτσια για την ιδιόκτητη κατοικία, τα λεγόμενα τεκμήρια διαβίωσης ακόμη και τον αέρα που αναπνέουμε και που καλούμαστε να πληρώσουμε μέσω της ΔΕΗ στο όνομα της υποστήριξης του περιβάλλοντος!
Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς το πλήγμα ήταν πολύ μεγαλύτερο και σε πολλές περιπτώσεις δυσβάστακτο αφού ήταν έτσι κι αλλιώς από τους χειρότερα αμειβόμενους εργαζόμενους.
Άραγε τι είχαν πέρυσι στο μυαλό τους οι φωστήρες του Υπουργείου Οικονομικών όταν διέρρεαν σε φίλα προσκείμενα ΜΜΕ ότι «αναμένεται ότι θα ανέβουν μισθολογικά μέχρι 10% οι υπάλληλοι των υπουργείων Πολιτισμού, Εργασίας, Άμυνας και Παιδείας, όπου οι μέσες αποδοχές κυμαίνονται από 1.260 - 1.500 ευρώ τον μήνα»; Όλα αυτά βέβαια θέλοντας να περάσει πιο εύκολα το μισθολόγιο – φτωχολόγιο. Ας απολογηθούν σε ποια εικονική πραγματικότητα αναφέρονταν. Με βάση αυτές τις ανακοινώσεις πολλοί συνάδελφοι εξαπατήθηκαν και έβλεπαν το νέο μισθολόγιο ως μια πιθανή λύση για τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Και βέβαια η προσγείωση στην πραγματικότητα ήταν απότομη!
Θέση μας είναι σταθερά ότι το Ενιαίο Μισθολόγιο δεν λαμβάνει υπόψη του την αρχή της δίκαιης αντιμετώπισης αφού δεν υπολογίζει τις επιμέρους παραμέτρους του λειτουργήματός μας όπως για παράδειγμα την εξωδιδακτική προετοιμασία του εκπαιδευτικού για την οποία προβλεπόταν ειδικό επίδομα με το προηγούμενο μισθολόγιο.

Η Άννα Διαμαντοπούλου "για την Ελλάδα τώρα"

Σημεία ομιλίας στην εκδήλωση «για την Ελλάδα τώρα»
 Η χώρα χρειάζεται «Εθνική Ατζέντα 2020» εθνική ατζέντα προτεραιοτήτων που να μπορεί να υποστηριχθεί από ένα ισχυρό και κρίσιμο ρεύμα του ελληνικού λαού. Το κρίσιμο ρεύμα που υποστηρίζει τη μεταρρύθμιση, που υποστηρίζει τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας, που υποστηρίζει αλλαγές και καινοτομίες, αλλαγή της νόρμας που είχαμε μέχρι τώρα. Θεωρώ ότι αυτή η ατζέντα πρέπει να έχει τρεις μεγάλες ενότητες:
  • Ασφάλεια και σταθερότητα εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Δουλειές, δουλειές, δουλειές και
  • Κοινωνική συνοχή και δίχτυ προστασίας
Το διακύβευμα είναι εύκολα περιγράψιμο, πρέπει να αποφύγουμε την κοινωνική και οικονομική εκτροπή, να διατηρήσουμε σταθερά τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας και να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα ανασυγκρότησης σε όλους τους τομείς και σε όλη την επικράτεια.
Περάσαμε μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδο με το χέρι απλωμένο για την 6η δόση, με λάβαρο το δημοψήφισμα και το «Δεν υπογράφω» και τελικά υποχρεωθήκαμε να ομονοήσουμε. Υποχρεωθήκαμε στη συγκρότηση της Κυβέρνησης Παπαδήμου. Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό, η διαδικασία δεν μας τιμά. Λίγες μέρες μετά τη συγκρότηση, διατύπωσα την άποψη ότι αυτή η Κυβέρνηση πρέπει τώρα, για την Ελλάδα τώρα, να πάρει χαρακτηριστικά εθνικής σωτηρίας. Χωρίς χρονικούς προσδιορισμούς, με δυνατότητα ανασχηματισμού, με συμμετοχή λίγων πολιτικών και τους άριστους των Ελλήνων. Μάλιστα είπα ότι οι πολιτικοί που θα συμμετέχουν, θα πρέπει να δηλώσουν ότι δεν θα κατέβουν στις επόμενες εκλογές. Όλοι θυσιάζουν κάτι. Ας θυσιάσουμε λίγο από τη φιλοδοξία μας! Η Κυβέρνηση αυτή θα έπρεπε να έχει και μια άλλη δέσμευση όχι απλά να υπογράψει, αλλά να εφαρμόσει μέτρα για τα οποία δεν υπάρχει χρόνος, ούτε μίας ημέρας. Στην πρόταση αυτή επιμένω σταθερά.

Συνέντευξη του Προέδρου της Α΄ ΕΛΜΕ

Συνέντευξη στο Lepanto παραχώρησε την εβδομάδα που πέρασε ο Πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Κώστας Κατσαρός.
Το θέμα που συζητήθηκε ήταν το Ενιαίο Μισθολόγιο και ο Πρόεδρος είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει τη θέση του κλάδου στο δημοσιογράφο Βαγγέλη Καρανικόλα στην εκπομπή "Διαγωγή κοσμία". Αφορμή στάθηκε το ενημερωτικό δελτίο της Α' ΕΛΜΕ για την επίσκεψη σε σχολεία στη Ναύπακτο. Τα κύρια σημεία της συνέντευξης ήταν:

Ερ. Αναλαμβάνετε σε μια δύσκολη περίοδο. Τα εργασιακά των εκπαιδευτικών είναι στη μέγγενη. Νομίζω δεν μπορείτε να φανταστείτε πιο δύσκολη περίοδο ειδικά τα τελευταία χρόνια.
Απ. Αυτή την περίοδο οι εργαζόμενοι δέχονται σοβαρά πλήγματα από την ασκούμενη πολιτική. Για εμάς, λοιπόν, η ενασχόληση με τα σοβαρά προβλήματα που αφορούν τον κλάδο, ειδικά αυτή την περίοδο, αποτελεί μεγάλη πρόκληση.

Ερ. Περιθώρια κινήσεων υπάρχουν; Βλέπουμε διάφορες κινητοποιήσεις, όμως φαίνεται ότι δεν ιδρώνει το αυτί κανενός, ειδικά αυτών που παίρνουν τις αποφάσεις. Μήπως πρέπει τελικά να βρούμε κι άλλους τρόπους διεκδίκησης;

Στη Βουλή η κατάργηση της Θεατρικής Αγωγής

...μετά από σχετική ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ
Αναστάτωση έχει δημιουργήσει σε εκατοντάδες θεατρολόγους που εργάζονταν σε σχολεία η κατάργηση του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής, όπως φαίνεται από τα πιλοτικά αναλυτικά προγράμματα που είτε εφαρμόζονται είτε εξαγγέλλονται. Πρόκειται για εξέλιξη συνδεδεμένη με το νέο σχολείο που φέρνει η κυβέρνηση και που δεν αφορά μόνο τους θεατρολόγους, οι οποίοι κινδυνεύουν να απολυθούν, αλλά το σύνολο των εκπαιδευτικών και κάθε λαϊκή οικογένεια. Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι το «νέο σχολείο» και η επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του λαού προχωράει χέρι - χέρι με τις απολύσεις, την ανατροπή εργασιακών σχέσεων.
Για την κατάργηση της Θεατρικής Αγωγής στα σχολεία και τις συνέπειές της κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ: Γιάννης Πρωτούλης, Γιάννης Γκιόκας, Γιάννης Ζιώγας, Κώστας Καζάκος, Νίκος Καραθανασόπουλος και Αντώνης Σκυλλάκος, που ρωτούν την υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει για να μην καταργηθεί το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός και να μην μπει κανείς σε εφεδρεία, αλλά όλοι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί να μονιμοποιηθούν, όλοι οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν οργανική θέση.
Στο κείμενο της Ερώτησής τους, οι βουλευτές επισημαίνουν:

Ερωτήσεις - απαντήσεις για τον ΕΟΠΥΥ

Τί είναι ο ΕΟΠΥΥ; Ποιους ασφαλισμένους αφορά; Γιατί έγινε και πως κλείνουμε ραντεβού; Τι πληρώνουμε και τι όχι;
Ερωτήσεις και απαντήσεις σε διάφορα θέματα ΕΔΩ.
Για παράπονα σχετικά με τη λειτουργία του νέου συστήματος:
Κεντρική Υπηρεσία ΕΟΠΥΥ
Κηφισίας 39
151 23 Μαρούσι
τηλ: 210 68971789

Κουρουμπλής - Παπαδημούλης για την υποβάθμιση των Δημόσιων Βιβλιοθηκών

Οι δυο βουλευτές, επισημαίνοντας τη θεμελιώδη αξία της δημόσιας βιβλιοθήκης για μια δημοκρατία και ένα σύγχρονο κράτος, ρωτούν τι είδους πρωτοβουλίες έχει πάρει το Υπ. Παιδείας για να αναβαθμίσει τις δημόσιες βιβλιοθήκες και με ποια κριτήρια στελεχώνονται τα εφορευτικά συμβούλια των βιβλιοθηκών που είναι κρίσιμοι παράγοντες για την αξιοποίηση του πνευματικού «θησαυρού» αυτών.
Στην ερώτηση οι δύο βουλευτές αναφέρουν τα εξής:
Η έννοια της δημόσιας βιβλιοθήκης αποτελεί θεμελιώδη αξία σε μια δημοκρατία. Αποτελεί έναν από τους στυλοβάτες της δημοκρατίας, μαζί με τη δημόσια εκπαίδευση.
Δυο χρόνια από τότε που η κ. Διαμαντοπούλου έγινε Υπουργός Παιδείας, τόσο με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ όσο και με την τρικομματική κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ η απαξίωση και η υποβάθμιση των Δημόσιων Βιβλιοθηκών, είναι διαρκής και βαίνει αυξανόμενη.
Μόλις στις 23/6/11 έγινε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο opengov, για την εκλογή Εφορευτικού Συμβουλίου (Ε.Σ.), 32 Δημόσιων Βιβλιοθηκών που ανήκουν στο Υπ. Παιδείας, με καταληκτική ημερομηνία 10/7/11.