Ομολογεί η κυβέρνηση ότι δεν θα προσλάβει μόνιμους εκπαιδευτικούς μέχρι το 2019!


Βδομάδα δράσης για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, από αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς
Η κυβέρνηση ομολογεί με τον πλέον επίσημο τρόπο ότι δεν θα προσληφθούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί - τουλάχιστον - μέχρι το 2019. Συγκεκριμένα, στην εισηγητική έκθεση της τροπολογίας που κατέθεσε προχτές το υπουργείο Παιδείας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών σχετικά με την πρόσληψη αναπληρωτών, ξεκαθαρίζει ότι «η προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται αναγκαία ενόψει: α) Των ισχυόντων και για τα σχολικά έτη 2017 - 2018 και 2018 - 2019 περιορισμών διορισμών/προσλήψεων προσωπικού στο δημόσιο τομέα, οι οποίοι υπαγορεύονται και κατά την περίοδο αυτή από εξαιρετικά σοβαρούς και επιτακτικούς δημοσιονομικούς λόγους (...) Οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, βάσει των πάγιων ισχυουσών διατάξεων».

Θρίαμβος της ΔΑΚΕ στις εκλογές του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ

Θρίαμβος της ΔΑΚΕ εργαζομένων του Δημόσιου Τομέα στις εκλογές για τη νέα Ε.Γ. και ΕΕ του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ.
Τα αποτελέσματα έχουν ως εξής:

Ψήφισαν 85 αντιπρόσωποι
Έγκυρα: 80
Λευκά: 5

Έλαβαν:
ΔΑΚΕ 31 ψήφους και 4 έδρες
ΔΑΣ (ΠΑΜΕ) 25 ψήφους και 3 έδρες
ΑΡΚ (ΣΥΡΙΖΑ) 13 ψήφους και 1 έδρα
ΜΕΤΩΠΟ (ΛΑΕ) 11 ψήφους και 1 έδρα

Πρώτη φορά η ΔΑΚΕ είναι πρώτη δύναμη στο Νομαρχιακό Τμήμα της ΑΔΕΔΥ. Από την παράταξή μας εκλέγονται:
        ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΠΥΣΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Μοριοδότηση όσων έχουν διατεθεί για παροχή διοικητικού έργου »

  Συναδέλφισσες - συνάδελφοι,

 Με βάση το χρονοδιάγραμμα για τις μεταθέσεις του 2017 που ανακοίνωσε το υπουργείο προβλέπεται:

α) Στις 17-3-2017 θα γίνει ανακοίνωση των πινάκων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις με τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο, κλάδο, ειδικότητα και μονάδες μετάθεσης κατά κριτήριο και στο σύνολό τους) των αιτουμένων μετάθεση εκπαιδευτικών.

 β) Από 20-03-2017 μέχρι και 22-03-2017 θα υποβάλλονται ενστάσεις και θα μπορεί στο διάστημα αυτό να γίνει διόρθωση των ηλεκτρονικών αιτήσεων, στην περίπτωση δικαίωσης από τα αρμόδια ΠΥΣΔΕ τυχόν υποβληθεισών ενστάσεων από τους ενδιαφερόμενους.

Μετά από ερωτήματα αρκετών συν/φων σε σχέση με τη μοριοδότηση όσων έχουν διατεθεί για παροχή διοικητικού έργου σε Διευθύνσεις και Γραφεία Β/θμιας Εκπαίδευσης καθώς και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας  Εκπαίδευσης θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΕΊΩΝ

Η δημοσιοποίηση της απόφασης του ΣτΕ για τον νόμο σχετικά με τους Δ/ντες των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιταχύνει τις διαδικασίες για την κατάθεση νέου νόμου που θα "εναρμονίζεται με την απόφαση". Θεωρούμε ότι ο νόμος του 2015 βρισκόταν σε θετική κατεύθυνση, εφόσον καταργούσε την αλήστου μνήμης συνέντευξη και εισήγε όρους δημοκρατίας, καθώς ο σύλλογος διδασκόντων αποκτούσε τη δυνατότητα να επιλέξει τον Δ/ντη που "πρώτος μεταξύ ίσων" θα ήταν ο συντονιστής της συλλογικής προσπάθειας για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, σε συνθήκες δημοκρατίας, ισότητας και συνεργασίας.
Η αρνητική απόφαση του ΣτΕ έχει καθαρό πολιτικό συμβολισμό και αποτελεί μια καθαρή επίδειξη δύναμης από την πλευρά του συστήματος. Φαίνεται ότι η νομιμοφροσύνη που έχει επιδείξει μέχρι σήμερα η κυβέρνηση, υπογράφοντας μνημόνια και αναλαμβάνοντας δεσμεύσεις για σκληρά μέτρα στο μέλλον , δεν τους αρκεί.

Ο υποσιτισμός είναι συνώνυμο της βαρβαρότητας







Ο υποσιτισμός είναι συνώνυμο της βαρβαρότητας
Πριν από λίγες ημέρες ήρθε στο φως της δημοσιότητας ένα ακόμα περιστατικό υποσιτισμού μαθήτριας σε Λύκειο της Πάτρας. Όπως καταγγέλλεται, η συγκεκριμένη μαθήτρια, που προέρχεται από οικογένεια με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, λιποθύμησε την ώρα του σχολείου μπροστά στα μάτια των καθηγητών της, αφού είχε 3 ημέρες να φάει. Αυτό φαίνεται ότι δεν είναι το μοναδικό περιστατικό αφού ανάλογα φαινόμενα υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της χώρας.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ «ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ»

Αθήνα 15 Μαρτίου 2017

Με μεγάλη έκπληξη, αλλά και έντονο προβληματισμό πληροφορηθήκαμε τις δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας και του τ. Γεν. Γραμματέα Δ. Χασάπη για τις «Καθηγητικές Σχολές». Ο πρώτος υποστήριξε ότι «ο συγκεκριμένος όρος δεν υφίσταται σε καμία άλλη χώρα», αναρωτήθηκε δε «για ποιο λόγο η Φιλοσοφική ή η Φυσικομαθηματική ορίζονται ως Καθηγητικές. Ο δεύτερος κατέθεσε την άποψη ότι «οι καθηγητές έχουν απίστευτα μεγάλο παιδαγωγικό έλλειμμα», πρόσθεσε δε ότι «δεν παρήχθησαν ως εκπαιδευτικοί αλλά ως γλωσσολόγοι, ιστορικοί, χημικοί ή μηχανολόγοι».
Σε όλα αυτά υπάρχει ισχυρότατος και απόλυτα τεκμηριωμένος επιστημονικός αντίλογος. Αυτό όμως που διαπιστώνεται είναι η ευθεία αμφισβήτηση της παιδαγωγικής μας επάρκειας. Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης το δηλώνουν ρητά.

Για την επιλογή διευθυντών από το Σύλλογο διδασκόντων και την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ.

Η επιλογή διευθυντών/ντριών από τους Συλλόγους διδασκόντων που ξεκίνησε το 2015,  αποτέλεσε μια δημοκρατική τομή στη διοίκηση των σχολείων. Μετά από δεκαετίες αυταρχισμού και πελατειακών σχέσεων δόθηκε η δυνατότητα –αν και όχι πλήρως- οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών να επιλέγουν το διευθυντή τους. Ανοίγει έτσι ένας δρόμος μιας μεγάλης δημοκρατικής αλλαγής στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο, που μπορεί να ολοκληρωθεί με την κατάργηση του καθηκοντολογίου και την παραπέρα αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου των εκπαιδευτικών, πράγμα που διεκδικεί επί χρόνια  το εκπαιδευτικό κίνημα μέσα από τους αγώνες του.
Όμως, η «πολλή» δημοκρατία βλάπτει για τους μηχανισμούς της συντήρησης,  που θέλουν το δημόσιο σχολείο αυταρχικό μηχανισμό αναπαραγωγής των κάθε λογής ανισοτήτων και διαιώνισης της καθεστηκυίας τάξης. Αυτοί οι μηχανισμοί, επέλεξαν τη δικαστική οδό για την επαναφορά με δικαστικές αποφάσεις  στο «γνώριμο» παρελθόν, με αποτέλεσμα  την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ.
Η πρόκληση είναι μεγάλη! Πρέπει να δοθεί μαχητική απάντηση από Συλλόγους, ΕΛΜΕ,  ΟΛΜΕ, και  να πάρουν, άμεσα, ξεκάθαρη θέση όλες οι παρατάξεις.
Το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να πάρει την υπόθεση στα χέρια του, απαιτώντας να διευρυνθεί και να ολοκληρωθεί με αποφασιστικότητα και με βάση τις θέσεις του κλάδου η δημοκρατική στροφή στη διοίκηση των σχολείων, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στην επιλογή των διευθυντών, αλλά και στα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα.

                                                              
                                     ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ  ΚΙΝΗΣΕΙΣ

                                                                                    (ΣΥΝΕΚ)

Τα μέτρα ανακούφισης μαθητών και φοιτητών που απέρριψε η κυβέρνηση

Τα μέτρα ανακούφισης μαθητών και φοιτητών που απέρριψε η κυβέρνηση
i

Αυτή την περίοδο, μαθητές σε διάφορες πόλεις βρίσκονται σε κινητοποιήσεις με αιχμή κυρίως ζητήματα που αφορούν τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι μαθητές αντιδρούν στην κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων για όσους ασθενήσουν κατά τη διάρκεια ή γενικότερα τη μέρα της εξέτασης ενός πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος. Παράλληλα, διαμαρτύρονται για την αλλαγή της ημερομηνίας των πανελλαδικών εξετάσεων που, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας λίγο πριν τις γιορτές, φέτος θα γίνουν μετά τις ενδοσχολικές εξετάσεις.

: Οι επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση

           Ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ
           Νεκτάριου Κορδή
εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο  των
Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών ΚινήσεωνΣυναδέλφισσες, συνάδελφοι,
     Σε συνέχεια του ενημερωτικού της 28/10/2016 για τις επιπτώσεις της κρίσης στην εκπαίδευση  http://nekordis64.blogspot.gr/2016/10/blog-post_28.html σας παραθέτω κάποια νέα στοιχεία:
1.      Ένα πρώτο μεγάλο πρόβλημα που σχετίζεται και με την οικονομική κρίση είναι η σοβαρή μείωση του αριθμού των γεννήσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ από 118000 γεννήσεις το 2008, το 2014 είχαμε μια μείωση κατά 22% φτάνοντας στις 92000. Είναι  χαρακτηριστικό ότι η υπογεννητικότητα που ακολούθησε μετά το ξέσπασμα της κρίσης και συνεπώς η μείωση του μαθητικού πληθυσμού, είναι ήδη ορατή στην προσχολική εκπαίδευση και περνά σταδιακά και στην πρωτοβάθμια. Το σχολικό έτος 2008/2009 οι εγγεγραμμένοι μαθητές στα Γυμνάσια ήταν 341.315 και στα Λύκεια 241.726. Το σχολικό έτος 2014-2015 ο αντίστοιχος αριθμός για τα Γυμνάσια ήταν 312.494 (μείωση 8,45%) και για τ).
Σύμφωνα με την έκθεση της Ευρ. Επιτροπής για την εκπαίδευση στην Ελλάδα (2016), τα επόμενα 6 χρόνια ο μαθητικός πληθυσμός της Α/θμιας εκπαίδευσης αναμένεται να μειωθεί κατά 25% περίπου. Είναι προφανές ότι η μείωση αυτή θα κυμανθεί σε υψηλότερα επίπεδα φτάνοντας στα Γυμνάσια και στα Λύκεια!
2.      Οι σχολικές μονάδες με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 2008/9 για μεν τα Γυμνάσια ανέρχονται σε 1968 με 51.858 εκπαιδευτικούς, για δε τα Λύκεια σε 1367 με 30.683 εκπαιδευτικούς. Κατά το σχολικό έτος 2014/15 τα αντίστοιχα μεγέθη για τα Γυμνάσια είναι 1717 (μείωση κατά 12,7%) και για Λύκεια 1213 (μείωση κατά 11,2%)! Σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς κατά το σχολικό έτος 2014/15 στα Γυμνάσια εργάζονται 35.668 (μείωση κατά 31,2%) και στα Λύκεια 21.850 (μείωση κατά 28,7%)! Έχουμε συνεπώς  μια μέση μείωση των σχολικών μονάδων κατά 12% περίπου στη Δευτεροβάθμια εκπ/ση και μια σοβαρή μείωση των εκπαιδευτικών κατά 30% περίπου!

Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλετικής Ομάδας του ΚΚΕ για τα δικαιώματα των αναπληρωτών καθηγητών.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ  ΚΚΕ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλετικής Ομάδας του ΚΚΕ για τα δικαιώματα των αναπληρωτών καθηγητών.
Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τους χιλιάδες αναπληρωτές καθηγητές που βρίσκονται αντιμέτωποι κάθε χρόνο με τις απολύσεις και την εργασιακή περιπλάνηση και καλύπτουν τα κενά που έχουν προκύψει και από τις χιλιάδες αποχωρήσεις εκπαιδευτικών, ενώ εμπαίζονται από την ελληνική κυβέρνηση για το διορισμό τους κατέθεσε η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

Το δημόσιο σχολείο έχει στηθεί με συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα και οι ειδικότητες καλύπτουν τις ανάγκες αυτού του πλαισίου. Η ηγεσία του υπουργείου παιδείας,  σε συνέχεια των πολιτικών των προκατόχων της, ενίσχυσε την κινητικότητα των συναδέλφων, δημιούργησε υπεραριθμίες και τεχνητά πλεονάσματα, άλλαξε εν μια νυκτί ώρες μαθημάτων και αναθέσεις προσθέτοντας ακόμη  και τη γ’ ανάθεση(!) , με στόχο α) την εξοικονόμηση προσωπικού και τις απολύσεις αναπληρωτών
β) την εμπέδωση του νέου καθεστώτος κινητικότητας και μείωσης της οργανικής σχέσης των συναδέλφων με τα σχολεία και
γ) την ενίσχυση της επιχειρούμενης αντιεκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης μέσω της συγχώνευσης επιστημονικών αντικειμένων και της συρρίκνωσης της δημόσιας και δωρεάν παιδείας για όλα τα παιδιά, χωρίς ταξικούς διαχωρισμούς και διακρίσεις, εξελίξεις που δυστυχώς αναμένονται από την μεριά του υπουργείου παιδείας, το αμέσως επόμενο διάστημα. 

Για να κριθεί υπεράριθμος εκπαιδευτικός

Για να κριθεί υπεράριθμος εκπαιδευτικός θα πρέπει να έχουν εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες κάλυψης και συμπλήρωσης του υποχρεωτικού του ωραρίου στην σχολική μονάδα όπου είναι τοποθετημένος οργανικά.
Από αυτό δεν μπορεί να εξαιρεθεί η δυνατότητα απασχόλησης σε τμήμα ένταξης εφόσον ο εκπαιδευτικός έχει τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις προσόντα.

Αυτό ορίζει έγγραφο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο εκδόθηκε μετά από σχετικά ερωτήματα.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ

Γαβρόγλου, Φίλης, Λιάκος, Διαμαντοπούλου, Φορτσάκης, Ρεπούση: Ένας αντιεκπαιδευτικός, νεοφιλελεύθερος συνασπισμός!

 Για να μη μείνει σε κανέναν  καμιά αμφιβολία πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί την εκπαίδευση σε ακραία νεοφιλελεύθερη αναδιάρθρωση με τέτοια ταξικά μέτρα και επιλογές, που δεν πέρασαν ακόμα και στα χρόνια των μνημονίων, ένα γεγονός το κάνει αυτό ακόμη πιο ξεκάθαρο όσο και προκλητικό: Είναι η σύναξη για την παρουσίαση του βιβλίου « από Παιδείας άρξασθαι », με θέμα τα πορίσματα του «εθνικού διαλόγου για την παιδεία», από τον πρόεδρο της επιτροπής Αντώνη Λιάκο, λίγες ώρες  ή λίγες μέρες πριν την ομοβροντία των μέτρων που έρχονται στη δημόσια εκπαίδευση, παραγγελία από τον ΣΕΒ, τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Μέτρα που περιγράφτηκαν τάχα ως πορίσματα του προσχηματικού διαλόγου, αποδομούν και μεταλλάσουν τη δημόσια εκπαίδευση συναντώντας τη συναίνεση όλου του εγχώριου μνημονιακού μπλοκ.

Με αφορμή την επέτειο της 8ης Μάρτη,

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version
Αγωνιστικός Χαιρετισμός προς όλες τις συναδέλφισσες εκπαιδευτικούς
Συναδέλφισσες,
Με αφορμή την επέτειο της 8ης Μάρτη, της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, η Πανελλαδική Γραμματεία των Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στέλνει θερμό αγωνιστικό χαιρετισμό σε όλες τις συναδέλφισσες που κάτω από δύσκολες συνθήκες δίνουν τη μάχη της μόρφωσης των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.
Ιδιαίτερα χαιρετίζουμε τις συναδέλφισσες αναπληρώτριες, που, κάθε χρόνο και για πολλά χρόνια, διασχίζουν τη χώρα και κάτω από πραγματικά αντίξοες συνθήκες (προσωπικές, οικογενειακές, οικονομικές...) εργάζονται για κάποιους μήνες μέσα στην αβεβαιότητα και την ανασφάλεια, χωρίς να έχουν δικαίωμα ούτε να αρρωστήσουν, για να ξαναμπούν στον ίδιο κύκλο την επόμενη χρονιά! Τους λέμε: Μην το βάζετε κάτω!

Κατάργηση των επαναληπτικών Πανελλαδικών εξετάσεων





ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΑΜΕ

Κατάργηση των επαναληπτικών Πανελλαδικών εξετάσεων,
απάνθρωπο μέτρο απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με μια πρωτοφανή απόφαση, προχώρησε στην κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για τα Γενικά Λύκεια. Την ίδια στιγμή το αίτημα μαθητών και εκπαιδευτικών για επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις στα ΕΠΑΛ παραμένει ανικανοποίητο.
Επί της ουσίας πρόκειται για ένα ακόμα σκληρό κοινωνικά μέτρο, που βρίσκεται απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, αλλά και απέναντι στις οικογένειες τους.

Ολόκληρη η εκδήλωση για την Ειδική Αγωγή

Δείτε στη συνέχεια το βίντεο από την ημερίδα για την Ειδική Αγωγή Λειτουργία, Προβλήματα και Προοπτική που διοργάνωσε την Δευτέρα 30/1/2017 στο Αμφιθέατρο της ΠΕ Αιτωλοακαρνανίας η Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας.

Μιλώντας σε παιδιά του Γυμνασίου για την καλή διατροφή


Το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο της «Θεματικής Βδομάδας» περιλαμβάνει την ενότητα «Διατροφή και ποιότητα ζωής». Φυσικά είναι υποκριτικό, τη στιγμή που ο υποσιτισμός στα σχολεία βγάζει πια μάτι, που τα όποια προγράμματα σίτισης των μαθητών δεν επαρκούν καν, να μιλάει το υπουργείο μιας κυβέρνησης που υλοποιεί μια πολιτική ενάντια στα συμφέροντα του λαού και της νεολαίας, για «διατροφικές επιλογές». Ωστόσο, δίνεται η δυνατότητα να συζητήσουμε με τους μαθητές ορισμένα ζητήματα σε σχέση με αυτό το θέμα.