Ανακοινώσεις από την ΟΛΜΕ

Αναθέσεις σε ΕΕΕΕΚ

Με την υφιστάμενη νομοθεσία τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ανήκουν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε αυτά φοιτούν απόφοιτοι ειδικών δημοτικών – δημοτικών σχολείων.
Προς μεγάλη μας έκπληξη, για ακόμα μία φορά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, δημοσιεύθηκε από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Π.Δ.Β.Μ.Θ η τρίτη αναθεώρηση –τροποποίηση των αναθέσεων μαθημάτων που αφορούν το εργαστήριο κηπουρικής-ανθοκομίας στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ (ΦΕΚ 1283/Β΄/11.4.2012).
Ζητάμε:
  1. Να μην γίνονται αποσπασματικές ρυθμίσεις για τις αναθέσεις μαθημάτων.
  2. Να ισχύουν ίδιες αναθέσεις για τα ίδια μαθήματα στη Γενική Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή. 

Αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα

Το τελευταίο διάστημα το Υπ. Παιδείας προχώρησε σε αποσπασματικές αλλαγές στα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των Λυκείων (ΓΕΛ – ΕΠΑΛ), υλοποιώντας στην πράξη τους νόμους για τα Λύκεια, οι οποίοι όμως δεν ψηφίστηκαν ποτέ από τη Βουλή!
Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται αποσπασματικές και αιφνιδιαστικές αλλαγές, με τις οποίες καταργούνται μαθήματα και υλοποιούνται αντιεκπαιδευτικές αλλαγές από το «παράθυρο».
Ζητούμε την ακύρωση όλων αυτών των αλλαγών και τη συνολική μελέτη (μετά τις εκλογές) όλων των προγραμμάτων μέσα από ένα νέο πλαίσιο για το ρόλο του Λυκείου όπως προτείνει το εκπαιδευτικό κίνημα εδώ και πολλά χρόνια.

Ξένες γλώσσες και αξιολόγηση στα πιλοτικά


Σε σχέση με το προεδρικό διάταγμα που κοινοποιήθηκε στα πιλοτικά σχολεία στις 3/5/12 αρ. πρωτ. 49602/Γ2, ΦΕΚ Α 97/2012 με θέμα «Αξιολόγηση των μαθητών Α, Β, Γ τάξεων των Γυμνασίων για την πιλοτική εφαρμογή του Νέου Προγράμματος Σπουδών», και το οποίο παρελήφθη στις 8/5/12, δεκατέσσερις μ ό ν ο ημέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων, διαπιστώνονται τα παρακάτω:
Α) Η καθυστερημένη ενημέρωση για τόσο σημαντικές αλλαγές-προσθήκες στον τρόπο εξέτασης των μαθητών δυσχεραίνει ποικιλοτρόπως το έργο των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα πιλοτικά σχολεία. Για να μπορούν να είναι δίκαιοι απέναντι στους μαθητές τους αλλά και συνεπείς με τις επιστημονικές και παιδαγωγικές τους αρχές θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση να γνωρίζουν για τις όποιες αλλαγές από την έναρξη της σχολικής χρονιάς για να μπορούν να προγραμματίσουν τη διδασκαλία τους ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος και των μαθητών.
Β) Ενώ το ηχητικό υλικό που συνοδεύει τα βιβλία δεν έχει παραχθεί και συνεπώς σταλεί, απαιτείται αιφνιδίως η εξέταση των μαθητών στη δεξιότητα της κατανόησης του προφορικού λόγου. Είναι βασική και απαράβατη αρχή της μεθοδολογίας των ξένων γλωσσών οι μαθητές να εξετάζονται σε ό,τι έχουν διδαχθεί.
Γ) Η σύνταξη της εξέτασης, όπως αυτή προδιαγράφεται στο Π.Δ., απαιτεί εξ ορισμού συνεργασία ομάδας εξειδικευμένου προσωπικού, όπως ακριβώς γίνεται στις εξετάσεις των πτυχίων που διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Π.Γ.) καθώς και ξένα πανεπιστήμια.
Δ) Η χρησιμοποίηση αδίδακτων κειμένων τόσο στην ενότητα κατανόησης του γραπτού όσο και του προφορικού λόγου αυξάνει την υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση των μαθητών.
Με βάση τα παραπάνω, επισημαίνουμε πως διαφαίνεται μια προχειρότητα στο σχεδιασμό της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών, το οποίο πρόγραμμα επιβλήθηκε αιφνιδιαστικά χωρίς να έχουν καν ενημερωθεί οι σύλλογοι διδασκόντων στην αρχή της τρέχουσας, εξαιρετικά δύσκολης, σχολικής χρονιάς (σοβαρές ελλείψεις βιβλίων, υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης κ.λπ.) και συνεχίζοντας να αναστατώνει τόσο τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς όσο και τους μαθητές κινδυνεύει να ακυρώσει στην πράξη τα θετικά του στοιχεία.
Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας να ανακαλέσει την εφαρμογή του σχετικού Π.Δ. για τη φετινή χρονιά και οι εξετάσεις στα Πιλοτικά Γυμνάσια να πραγματοποιηθούν με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι σήμερα.