Αντιπροσωπεία του ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Θ. Παπαθεοδώρου τη Δευτέρα 12-11-12.
Βασικό θέμα της συνάντησης ήταν η εφαρμογή του ν.3699/11 για τα πρότυπα-πειραματικά σχολεία.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέφρασε για μια ακόμη φορά την αντίθεσή του με το ν. 3699/11 και τον χαρακτήρα των σχολείων αυτών.
Δηλώσαμε επίσης την κατηγορηματική αντίθεσή μας στην ακολουθούμενη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά (απόφαση Υφυπουργού Παιδείας Φ.361.22/116672/Δ1).
Ζητήσαμε για ακόμη μια φορά οι υπηρεσιακές μεταβολές και οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών να γίνονται από τα υπηρεσιακά συμβούλια όπως μέχρι σήμερα.
Αναπτύξαμε στον κ. Υφυπουργό τα επιχειρήματα για το διάτρητο και το εσπευσμένο της διαδικασίας, το γεγονός της αναστάτωσης που έχει δημιουργήσει στους εκπαιδευτικούς, της προτεραιότητας του Υπουργείου στην αξιολόγηση ενώ δεν έχει δρομολογηθεί καμία άλλη διαδικασία για τα σχολεία αυτά. Αυτό δείχνει ότι εκείνο που ενδιαφέρει το Υπουργείο δεν είναι η όποια αναβάθμιση των σχολείων αλλά η επιλεκτική εφαρμογή της αξιολόγησης για να χρησιμοποιηθεί ως πείραμα εφαρμογής της σε όλους τους εκπαιδευτικούς.
Υποστηρίξαμε επίσης πως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να χαρακτηρίζονται ως υπεράριθμοι τόσο οι εκπαιδευτικοί που αποφασίζουν να μη συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης, όσο και αυτοί που δεν «αξιολογούνται θετικά». Ζητήσαμε από τον Υφυπουργό Παιδείας να ανασταλούν τώρα οι διαδικασίες αξιολόγησης.
Ο Υφυπουργός στάθηκε στη λογική «ότι είναι καλώς καμωμένα», τόσο στο περιεχόμενο του νόμου, όσο και της εγκυκλίου για την αξιολόγηση. Δεν αποδέχτηκε την πρόταση της ΟΛΜΕ για αναστολή των διαδικασιών. Μας απάντησε απλά πως θα δώσει ολιγοήμερη παράταση στη διαδικασία και θα δει ίσως κάποια επιμέρους διορθώσεις. Απάντηση που προφανώς δεν ικανοποιεί τα αιτήματα της ομοσπονδίας.
Στη συνέχεια το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαμαρτυρήθηκε για τη συνολική εκπαιδευτική μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης, τη δραματική μείωση των δαπανών, τη μείωση των διορισμών, των υποχρεωτικών μετακινήσεων εκπαιδευτικών και της συνολικής επιδείνωσης των εργασιακών μας σχέσεων.
Εκφράσαμε την αντίθεσή μας στις προσπάθειες του Υπουργείου να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στα σχολεία με μειώσεις τμημάτων και μάλιστα στο τέλος του τριμήνου και όχι με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Απαιτήσαμε να καλυφθούν όλα τα κενά χωρίς καθυστέρηση.
Ο Υφυπουργός Παιδείας προσπάθησε να δικαιολογήσει αυτή την αντιεκπαιδευτική πολιτική με τι λογική ότι όλα είναι δεδομένα σε επίπεδο δαπανών και κυβερνητικών επιλογών.
Είναι φανερό πως το επόμενο διάστημα το Υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει να περάσει δια «πυρός και σιδήρου» όλες τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στο σχολείο και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Απαιτείται λοιπόν η ανάπτυξη μιας όσο το δυνατόν μεγαλύτερης μαζικής δράσης για να μην επιτρέψουμε να περάσουν στην πράξη αυτά τα βάρβαρα μέτρα.