Σε οριακό σημείο η λειτουργία των δημόσιων σχολείων
Σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό
και αδυναμία κάλυψης των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων
Ιανουάριος του 2013 και ακόμα υπάρχουν, διά στόματος του Υπουργού Παιδείας, 1.600 κενά στα δημόσια σχολεία. Ταυτόχρονα, οι διαθέσιμες πιστώσεις μπορούν να καλύψουν μόλις 124! Η κατάσταση ειδικότερα στην τεχνολογική εκπαίδευση είναι ακόμα πιο τραγική. Πολλοί μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) δεν έχουν διδαχθεί καθόλου μαθήματα ειδικότητας από την αρχή της σχολικής χρονιάς, εξαιτίας των αυξημένων κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Στην Ελλάδα των μνημονίων θεωρείται πολυτέλεια το αυτονόητο δικαίωμα των μαθητών/μαθητριών να έχουν το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό.
Αν στις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό προσθέσουμε και το γεγονός ότι η 4η τακτική δόση των λειτουργικών δαπανών του 2012 «χάθηκε», στο πλαίσιο των τεράστιων περικοπών που έγιναν για να «σωθεί η πατρίδα», αντιλαμβανόμαστε εύκολα γιατί η λειτουργία των σχολικών μονάδων έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Πολλά σχολεία αδυνατούν να καλύψουν βασικές ανάγκες λειτουργίας τους και κυρίως, φυσικά, αυτή της θέρμανσης. Τα χρέη των σχολικών μονάδων στις ΔΕΚΟ ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες ευρώ, ενώ την ίδια ώρα ακόμα και στοιχειώδεις ανάγκες σε γραφική ύλη, συντήρηση φωτοτυπικών, αγορά αναλώσιμων υλικών κ.τ.ό. έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες!
Η πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης οδηγεί την κοινωνία σε απόλυτη διάλυση. Η καταστροφική πολιτική της κατεδαφίζει και τη Δημόσια Παιδεία.
Η μόνη λύση για να αποτραπεί σε αυτή η καταστροφή είναι η ανατροπή αυτής της πολιτικής και η δημιουργία των προϋποθέσεων για την κυβέρνηση της αριστεράς με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ.
Μια τέτοια κυβέρνηση μπορεί να ακυρώσει τα μνημόνια και να προχωρήσει στη δημιουργική παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, στην οποία ο ρόλος της παιδείας θα αποβεί καθοριστικής σημασίας.
Αθήνα, 21 Ιανουαρίου 2013