Η Επίκαιρη Ερώτηση την οποία υπογράφει ο βουλευτής Γ. Γκιόκας, έχει ως εξής:
«Η κυβέρνηση με το νόμο ν. 4186/13 κατάργησε μια σειρά τομείς και ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ, θέτοντας σε διαθεσιμότητα 2.122 εκπαιδευτικούς στερώντας από χιλιάδες παιδιά το δικαίωμα να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στους συγκεκριμένους τομείς. Συγκεκριμένα, η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας (αρ. πρωτ. 136964/Γ2), αποκλείει και τους μαθητές της Β' τάξης του ΕΠΑΛ να επιλέξουν τομέα Υγείας Πρόνοιας, παρόλο που ο νέος νόμος αναφέρει πως κατά το σχολικό έτος 2013-2014 οι μαθητές της Β' και Γ' τάξης των ημερήσιων ΕΠΑΛ, της Β', Γ' και Δ' τάξης των εσπερινών ΕΠΑΛ και της Β' τάξης των ΕΠΑΣ θα είχαν τη δυνατότητα να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο τομέα που είχαν επιλέξει από τον Ιούνιο, πριν την κατάργηση δηλαδή των τομέων και των ειδικοτήτων.
Το αρμόδιο υπουργείο μέχρι σήμερα ουσιαστικά έχει ανακοινώσει ότι διασφαλίζει περίπου 980 θέσεις για τους εκπαιδευτικούς που είναι στη διαθεσιμότητα με ορατό τον κίνδυνο να οδηγηθούν σε απόλυση οι υπόλοιποι, αφού οι διάφορες δεσμεύσεις, που κατά καιρούς ανακοινώνουν οι αρμόδιοι παράγοντες, δεν συνοδεύονται και από συγκεκριμένες ενέργειες για τη διασφάλιση της δουλειάς τους. Μπροστά σε αυτό τον κίνδυνο μπορεί να βρεθεί λύση στη βάση των προτάσεων που ήδη καταθέτει η συντονιστική επιτροπή των υπό διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών, οι οποίοι διεκδικούν να μεταταχθούν άμεσα στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όσοι εκπαιδευτικοί είναι ήδη σε διαθεσιμότητα και διαθέτουν δεύτερο ή τρίτο πτυχίο, μετά από επιθυμία τους. Να δοθεί ακόμη η δυνατότητα άμεσης μετάταξης σε διοικητικές θέσεις ή θέσεις τεχνικών, σε όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν. Να τους δοθούν κίνητρα για την αποχώρηση - συνταξιοδότησή τους (παροχή πλασματικού χρόνου σύνταξης, δυνατότητα εξαγοράς χρόνου σπουδών, αφαίρεση αντικινήτρου αποχώρησης πριν από τη προβλεπόμενη ηλικία κ.ά.) αφού πολλοί από αυτούς είναι κοντά στη συμπλήρωση του χρόνου συνταξιοδότησής τους.
Τέλος, να διασφαλιστεί ότι θα τοποθετηθούν και οι 2.122 εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, σε οργανικές θέσεις, με τον ίδιο βαθμό και ΜΚ που κατείχαν και σύμφωνα με την προτίμησή τους, σε εκπαιδευτικές δομές του ΥΠΑΙΘ, με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά τους προσόντα σε Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ως εκπαιδευτικό προσωπικό στα ΑΕΙ - ΤΕΙ, στις ΣΕΚ και ΙΕΚ, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, ως εκπαιδευτικό προσωπικό, στα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Αξιολόγησης και στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης, στους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων κ.α.».
Ερωτάται ο υπουργός τι μέτρα θα πάρει:
- για να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να συνεχίσουν τις σπουδές τους στον τομέα και την ειδικότητα που έχουν επιλέξει, και
- για την ικανοποίηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.