Συναδέλφισσες
και συνάδελφοι
Η ελληνική κοινωνία βιώνει τους
τελευταίους μήνες το νέο μίγμα της μεταμνημονιακής κανονικότητας. Πιο
συγκεκριμένα, ζει την αταλάντευτη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής που
εφάρμοσαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις , συνέχισε η προηγούμενη κυβέρνηση
ΣΥΡΙΖΑ και την ακολουθεί τώρα με συνέπεια η κυβέρνηση της ΝΔ , “εμπλουτισμένη”
με μπόλικο “Νόμο και Τάξη , για να ικανοποιούνται και οι “νοικοκυραίοι” που την
έφεραν στην εξουσία.
Έτσι,
μισθοί και συντάξεις παραμένουν καθηλωμένοι, τα προγράμματα ιδιωτικοποίησης των
δημόσιων αγαθών “τρέχουν” , τα τιμολόγια είναι αυξημένα (ρεύμα,
πετρέλαιο,κ.λπ), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το μεγαλεπήβολο σχέδιο της κυβέρνησης
Μητσοτάκη για τη διάλυση της κοινωνικής
ασφάλισης, αρχής γενομένης από τα επικουρικά ταμεία, και το επικείμενο
νομοσχέδιο για επιλογή ιδιωτικής ασφάλισης, που προτείνει στο πόρισμά της η
περίφημη επιτροπή που έχει συσταθεί, και στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι
ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών..
Στο
μεταξύ, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη γίνεται “όνειρο απατηλό” για τους
εργαζόμενους, με το κόστος της να εκτοξεύεται και να σκέφτεται πολύ κανείς
ακόμη και μια τυπική επίσκεψη σε έναν οδοντίατρο.
Από την άλλη πλευρά, το
“αναπτυξιακό” νομοσχέδιο παίρνει τη σκυτάλη υποδειγματικά από το χέρι της
Αχτσιόγλου και του ΣΥΡΙΖΑ (που φρόντισαν να περιορίσουν όσο πιο αποτελεσματικά
μπορούσαν το δικαίωμα της απεργίας) και θεσπίζει το ηλεκτρονικό φακέλωμα , την
ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης και την απομαζικοποίηση των συλλογικών
συνδικαλιστικών διαδικασιών με την ηλεκτρονική ψηφοφορία, ενώ παράλληλα
επιτρέπει ανεξέλεγκτες “επενδύσεις” χωρίς να υπάρχει μέριμνα για στοιχειώδη
περιβαλλοντική προστασία. Σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση, η
κυβέρνηση των αρίστων κάνει τα πάντα για να εδραιώσει την εφαρμογή της γραμμής
ΕΕ, Ο.Ο.Σ.Α και ΣΕΒ, που αποσκοπεί στην πλήρη ιδιωτικοποίηση και τη συρρίκνωση
του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα σε όλες τις βαθμίδες.
Δυστυχώς και εδώ ο
δρόμος ήταν στρωμένος από τους προκατόχους. Πιο συγκεκριμένα, είναι σε εξέλιξη
εκστρατεία παράκαμψης του άρθρου 16 του
Συντάγματος, μέσω της αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας πτυχίων από κράτη
μέλη της ΕΕ και άλλες χώρες, με στόχο την ακαδημαϊκή τους εξομοίωση με τα
πτυχία των δημοσίων ΑΕΙ.
Επιπλέον, με βάση τις προφορικές
εξαγγελίες και διαρροές για το περιεχόμενο του επερχόμενου πολυνομοσχεδίου , η
κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης και να
οικοδομήσει το σχολείο της αγοράς. Το «Νέο Λύκειο» των λίγων κι εκλεκτών είναι
πάλι εδώ , με εθνικό απολυτήριο, διπλές εξετάσεις στο τέλος της Γ’ λυκείου και
τράπεζα θεμάτων. Η αυτοαξιολόγηση (ήδη
ψηφισμένη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ τον περασμένο Γενάρη) και η αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού , οι αλλαγές στις εκπαιδευτικές δομές και στην επιλογή στελεχών
βρίσκονται επίσης στις προθέσεις της κυβέρνησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η
επερχόμενη μείωση των εισακτέων (με την κατάργηση των σχολών ελεύθερης
πρόσβασης και την επαναθέσπιση της βάσης του 10), σε συνδυασμό με την κατάργηση
του ασύλου οικοδομούν τις προϋποθέσεις για το Πανεπιστήμιο - επιχείρηση. Όσο
για την πολυδιαφημισμένη αποκέντρωση - αυτονομία του σχολείου (μέσω της
αυτοαξιολόγησης κλπ) και τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, υλοποιούν πλήρως
τη γραμμή Ο.Ο.Σ.Α, ΣΕΒ και ΕΕ για μείωση του κόστους, με απώτερο σκοπό την
υπονόμευση του ενιαίου χαρακτήρα της κρατικής χρηματοδότησης και τη μετατροπή
του δημόσιου σχολείου σε ιδιωτικοποιημένη ζώνη.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η
διαχείριση των κενών και του διαρκώς μειούμενου αριθμού των εκπαιδευτικών. Στη
Β/θμια υπάρχουν σήμερα 2500 κενά , ενώ
έχουν ήδη προσληφθεί 7500 αναπληρωτές. Συνολικά και στις δύο βαθμίδες η ανάγκη
για μόνιμους διορισμούς είναι επιτακτική και ανέρχεται τουλάχιστον στους 40000
εκπαιδευτικούς, εφόσον βέβαια ο υπολογισμός των κενών γίνει με το προ του 2013
ωράριο και με την κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων, που συρρίκνωσαν
τα τμήματα και σαρδελοποίησαν τους μαθητές σε 27αρια τμήματα, διακτινίζοντας
τους συναδέλφους σε τρία και τέσσερα σχολεία, για να καλύψουν το ωράριό τους.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Η πολυμέτωπη επίθεση που δεχόμαστε
τα τελευταία χρόνια, σε συνδυασμό με την απογοήτευση που
επικράτησε σ’ ένα μεγάλο τμήμα του κλάδου εξαιτίας της κυριαρχίας του δόγματος
ΣΥΡΙΖΑ “ δεν υπάρχει εναλλακτική λύση” έχει οδηγήσει πολλούς και πολλές στην
αποστράτευση από τους κοινωνικούς αγώνες. Όμως τώρα, αυτή τη στιγμή, χρειαζόμαστε
περισσότερο από ποτέ ένα ισχυρό συνδικαλιστικό κίνημα-φραγμό στα σχέδια
διάλυσης του δημόσιου σχολείου και καταρράκωσης του ρόλου του εκπαιδευτικού.
Για να διεκδικήσουμε:
Για να διεκδικήσουμε:
Ø Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων
Ø Απόσυρση της πρότασης του Ι.Ε.Π για το ‘’νέο λύκειο’’
Ø Μόνιμους διορισμούς όλων των ελαστικά εργαζόμενων
εκπαιδευτικών, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες
Ø Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα επίπεδα του 2013
Ø Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο
Ø Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
Ø Κατάργηση της υποχρεωτικής κινητικότητας των
εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, από τη μια βαθμίδα της εκπαίδευσης στην
άλλη και σε άλλους φορείς
Ø Κατάργηση κάθε είδους και μορφής αξιολόγησης, που
στοχεύει στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και στη μείωση του αριθμού των
εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις επιταγές των νεοφιλελεύθερων πολιτικών και των
μνημονίων.
Ø Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία νέα και σύγχρονα, που θα
προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση
Ø Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, του ΟΟΣΑ και της
εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο
Ø Μισθό αξιοπρεπή, για ζωή αξιοβίωτη.
Για να βρούμε ξανά το νήμα αλλά και το νόημα των αγώνων,
που είναι τώρα πιο αναγκαίοι από ποτέ!
·
Στις
εκλογές της 27ης Νοεμβρίου για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ της Α’ ΕΛΜΕ
Αιτωλνίας ψηφίζουμε τους υποψήφιους και τις υποψήφιες της Α.Σ.Κ.
ANEΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟ
Van Hattem Gerard
|
ΠΕ
07
|
1o Γυμνάσιο
Ναυπάκτου
|
Καλαϊτζίδου
Παρασκευή
|
ΠΕ
02
|
Λύκειο Αστακού
|
Κούστας Κωνσταντίνος
|
ΠΕ
11
|
2o Γυμνάσιο Μεσολογγίου
|
Λουκόπουλος Βασίλης
|
ΠΕ 08
|
1ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
|
Πολιτοπούλου Γιώτα
|
ΠΕ
02
|
3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
|
Σφήκα Μαρία
|
ΠΕ
06
|
1ο
Γυμνάσιο Ναυπάκτου
|
Τσάτσος Γιώργος
|
ΠΕ
08
|
1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου
|