Μεσολόγγι, 23/5/2020
Συνάδελφοι,
η ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών από την πρώτη στιγμή είχε πάρει ξεκάθαρη
θέση τόσο για συγκεκριμένα σημεία του εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου όσο και στο
ζήτημα της διαχείρισης της κατάστασης με την επιστροφή στα σχολεία και των μέτρων
που ανακοινώθηκαν για την παρακολούθηση του μαθήματος από το σπίτι.
Η στάση μας έγινε ξεκάθαρη και στους συναδέλφους στα σχολεία
μας, πράγμα που διαπιστώσαμε τόσο δια ζώσης όσο και εξ αποστάσεως, με σύγχρονη
ή ασύγχρονη επικοινωνία, για να χρησιμοποιήσουμε και ορολογία των ημερών…
Είμαστε ικανοποιημένοι, γιατί τελικά η άμεση αντίδραση της παράταξής
μας ωφέλησε τον κλάδο, τοπικά αλλά
πολύ περισσότερο κεντρικά.
Τοπικά, η θέση μας «ανάγκασε» πολύ κόσμο να αναθεωρήσει τη
στάση του απέναντι στον κλάδο μας. Αναδείξαμε με τον καλύτερο τρόπο τα δίκαια
αιτήματά μας και καταστήσαμε την κοινωνία γνώστη των αντικειμενικών προβλημάτων
που υπάρχουν στο χώρο, και με τα οποία ήρθε και η ίδια αντιμέτωπη.
Κεντρικά, βοηθήσαμε στην μεγιστοποίηση της πίεσης προς το
Υπουργείο και εκ του αποτελέσματος έγινε κατανοητό ότι υπάρχουν κόκκινες
γραμμές… Καταφέραμε πολλά σχέδια να μείνουν στα χαρτιά και θα συνεχίσουμε να
αγωνιζόμαστε ώστε να παραμείνουν εκεί…
Σήμερα διάβασα στο dictyo ένα ενδιαφέρον σχόλιο (https://www.dictyo.gr/index.php/categories/item/63758-ti-elege-to-porisma-liakou-gia-tis-kameres-sta-sxoleia)
και θα θελα να υπενθυμίσω ορισμένα πράγματα.
Το 2016, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είχε αναθέσει τη μελέτη
και την κατάθεση πρότασης για αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης σε
επιτροπή υπό τον καθηγητή κ. Λιάκο.
Στις 27 Μαΐου 2016 η επιτροπή κατέθεσε το τελικό της πόρισμα.
Σε αυτό, και συγκεκριμένα στις σελίδες 35-36, φαίνεται ότι η επιτροπή πρότεινε με
τον εύγλωττο τίτλο “ Εξορθολογισμός
και τηλε-εκπαίδευση ” τα εξής:
“…θα απαγορεύεται να γίνει τμήμα σε κάποιο
μάθημα αν δεν υπάρχουν τουλάχιστον 20 μαθητές
για το μάθημα αυτό. Αυτό σημαίνει ότι κάποια μαθήματα θα παρέχονται μόνο σε ορισμένα Λύκεια.”
Και πιο κάτω:
“Ειδικά σε περιπτώσεις απομακρυσμένων
λυκείων κάποια μαθήματα θα διδάσκονται με τηλεκπαίδευση:
τα σχολεία θα εξοπλιστούν με μία ή
δύο κατάλληλες αίθουσες με εξαιρετική
υποδομή και πολύ καλό εξοπλισμό. Θα έχουν πολύ γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο και οι μαθητές θα εντάσσονται
κανονικά σε μία απομακρυσμένη τάξη. Με χρήση
κατάλληλου λογισμικού και εξοπλισμού οι μαθητές θα συμμετέχουν κανονικά στο
μάθημα, θα βλέπουν και θα ακούν τους πάντες και οι πάντες θα βλέπουν και θα ακούν αυτούς, θα παίρνουν το λόγο , θα συμμετέχουν
σε διαγωνίσματα και παρουσιάσεις
κλπ.”
Βλέπετε ομοιότητες με τις σημερινές προτάσεις; Αναρωτηθήκατε
γιατί;
Απλά για την ιστορία, η παράταξη της ΔΑΚΕ είχε αντιδράσει και
τότε (Μάιος 2016)…
Το τελικό υπόμνημα κατατέθηκε το Φθινόπωρο του 2016 και
απορρίφθηκε επίσημα από την ΟΛΜΕ…
Κωνσταντίνος Κατσαρός
Εκπαιδευτικός