Το υπουργείο παιδείας, αφού εκμεταλλεύτηκε με τον πιο κυνικό τρόπο το ειλικρινές ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για τους μαθητές τους καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας και των κλειστών σχολείων, και τη στήριξη που παρείχαν με κάθε πρόσφορο τρόπο , νομοθέτησε νύχτα «σαν τον κλέφτη» με μια επαίσχυντη τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο την εργαλειοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης . Έτσι , νομιμοποιεί τη δυνατότητα να βαφτίζεται «απρόβλεπτο γεγονός» είτε η έλλειψη καθηγητών και τα κενά, είτε η αδιοριστία, είτε η απεργία και οι καταλήψεις, και να επιλέγεται ως εναλλακτική η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.»
Έτσι ξεκινούσαμε το καλοκαίρι την ανακοίνωσή μας για την (ν)τροπολογία της κυβέρνησης για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ήμαστε σίγουροι ότι θα επιβεβαιωθούμε πολύ γρήγορα.
Ο αυταρχικός κατήφορος αυτής της κυβέρνησης δεν έχει όρια. Αφού αποφάσισε και διέταξε το καλοκαίρι ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα νομιμοποιηθεί και θα μονιμοποιηθεί με δυνατότητα να εφαρμοστεί σε κάθε περίπτωση αναστολής της λειτουργίας της μονάδας (άρα και κενά καθηγητών και απεργίες και καταλήψεις) , αφού αποφάσισε και διέταξε την απαγόρευση των κινητοποιήσεων και των πορειών, αφού αποφάσισε και διέταξε τη δυνατότητα να επιβάλει ηλεκτρονική ψηφοφορία για τις επικείμενες εκλογές ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων για τα υπηρεσιακά συμβούλια, χτες εξήγγειλε την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως μέτρο για την αντιμετώπιση των μαθητικών κινητοποιήσεων.
Είναι σε όλη την κοινωνία γνωστό , παρά την προσπάθεια των καλοπληρωμένων κονδυλοφόρων-παπαγάλων της κυβέρνησης, ότι το εκπαιδευτικό κίνημα είναι στους δρόμους εξαιτίας της πολιτικής της. 26 και 27 μαθητές στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλον, προσλήψεις με το σταγονόμετρο , ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής και καθαριότητας. Έτσι αντιμετωπίζει την πανδημία που εξαιτίας της εγκληματικής της αμέλειας όλο το προηγούμενο καλοκαίρι (αλόγιστο άνοιγμα των συνόρων κατ επιταγή των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων , καμία πρόνοια για τη θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας , κανένα μέτρο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων με σπάσιμο τμημάτων και προσλήψεις εκπαιδευτικών) έχει επανακάμψει με 300 και 400 κρούσματα ημερησίως. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν το αυτονόητο: συνθήκες λειτουργίας των σχολείων που να προστατεύουν τη ζωή τους!
Η απάντηση της κυβέρνησης απέναντι στις διεκδικήσεις των μαθητών και του εκπαιδευτικού κινήματος είναι η καταστολή και ο αυταρχισμός, με καινούριο όπλο στη φαρέτρα της την εξ αποστάσεως και τις απουσίες σε αυτή μαζί με την αναπλήρωση σε γιορτές, αργίες κλπ. Καλεί τους εκπαιδευτικούς να υλοποιήσουν τη διαβόητη πλέον «εξ αποστάσεως» και μάλιστα υποχρεωτικά, κουνώντας αυστηρά το δάχτυλο ώστε να συμμορφωθούν «προς τας υποδείξεις».Η δήλωση της Υπουργού Παιδείας για τηλεκπαίδευση στους μαθητές των κατειλημμένων σχολείων αποτελεί μια αδίστακτη προσπάθεια της κυβέρνησης να βάλει τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο χωροφύλακα και απεργοσπάστη απέναντι στους αγώνες των μαθητών.
Αυτόν τον ρόλο δεν θα τον παίξει κανείς. Γίναμε δάσκαλοι για να διαμορφώσουμε προσωπικότητες που θα διεκδικούν , θα αγωνίζονται , θα είναι αλληλέγγυοι με τον πάσχοντα, τον αδικημένο και κατατρεγμένο συνάνθρωπο και δε θα σκύβουν το κεφάλι στην εξουσία! Δεν θα υπονομεύσουμε τώρα το έργο μας! Εμείς διδάσκουμε την Αντιγόνη στα παιδιά μας , γιατί το μάθημα της υποταγής δεν το ξέρουμε!
Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να βγάλουν αμέσως αποφάσεις για απεργία- αποχή από κάθε διαδικασία τηλεκπαίδευσης σε κατειλημμένα σχολεία κι επίσης αποφάσεις δρομολόγησης διαδικασιών (Γ.Σ. ΕΛΜΕ και προέδρων) για απεργιακά βήματα μέσα στον Οκτώβριο. Κανένας διευθυντής και κανένας σύλλογος διδασκόντων να μην σπεύσει να υλοποιήσει τα όσα περιέχονται σε προφορικές προς το παρόν εξαγγελίες και αναρτήσεις σε κοινωνικά δίκτυα.
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ- ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΉΡΙΟ