40 (+) βασικά ερωτήματα ζητούν απάντηση…

Ρωτά ο Κωνσταντίνος Κατσαρός

Αιρετός στο ΠΥΣΔΕ Αιτωλοακαρνανίας

 

 Γιατί σε αργία;

1.              Για ποιο λόγο επιλέχθηκε για τις εκλογές η ημέρα του Σαββάτου που είναι επίσημη αργία;

2.              Επειδή ακούγονται και χρησιμοποιούνται ψευδείς πληροφορίες, που ακριβώς αναφέρεται στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ ότι οι εκλογές θα γίνονται σε αργίες;

3.              Γιατί δεν επιλέχτηκε μια οποιαδήποτε καθημερινή που δεν θα διαταράσσονταν η λειτουργία των σχολείων (όπως στο διάστημα μέχρι 11 Σεπτεμβρίου ή μετά τη λήξη των μαθημάτων τον Ιούνιο);

4.              Γιατί δεν έγινε δεκτή η πρόταση των εκπαιδευτικών να γίνουν οι εκλογές καθημερινή με ανοιχτά σχολεία ή και μετά τη λήξη των μαθημάτων;

5.              Πότε πιστεύεται ότι θα υπήρχε μεγαλύτερη συμμετοχή, αν ψηφίζαμε καθημερινή ή Σάββατο;

6.              Ποιος επιδιώκει μικρότερη συμμετοχή εκπαιδευτικών στις διαδικασίες και γιατί;

Γιατί όχι δια ζώσης;

7.              Γιατί ενώ είχε ανακοινωθεί εξαρχής ότι οι εκλογές θα γίνουν βάση του ΠΔ1/2003, αυτό άλλαξε αρκετά αργότερα κι αφού είχαν κατατεθεί κάποια ψηφοδέλτια;

8.              Γιατί οι εκλογές των υπηρεσιακών συμβουλίων σε άλλα υπουργεία διεξάγονται με δια ζώσης ψηφοφορίες;

9.              Πρόσφατα έγιναν εκλογές σε νοσοκομεία και αλλού με δια ζώσης διαδικασίες. (Λάρισα, πάνω από 1800 νοσοκομειακοί κ.λ.π.). Γιατί σε άλλα υπουργεία θεωρούνται ασφαλείς οι εκλογές δια ζώσης με πολύ μεγάλο αριθμό ψηφοφόρων, μεγαλύτερο σαφώς αυτών που θα υπάρχει στα εκλογικά κέντρα των καθηγητών;

Γιατί όχι αναβολή όπως ΠΑΝΤΟΥ στο Δημόσιο Τομέα;

10.          Γιατί δεν επιλέγεται η αναβολή των εκλογών, όπως γίνεται πλέον σε όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών λόγω των έκτακτων μέτρων που λαμβάνονται καθημερινά;

11.          Το Υπουργείο ψήφισε τροπολογία που αναφέρει ότι όταν οι εκλογικές διαδικασίες δεν διεξάγονται ομαλά εξαιτίας των περιορισμών για την προστασία της δημόσιας υγείας, δίνεται παράταση στη θητεία των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ως 8 μήνες). Γιατί το Υπουργείο δεν εφαρμόζει την τροπολογία που το ίδιο εισήγαγε;

12.          Θεωρείται ότι η διαδικασία των εκλογών κυλάει ομαλά όταν είναι δύσκολο (σε κάποιες περιοχές) έως αδύνατο (σε κάποιες άλλες) να γίνουν οι ενημερώσεις από τους αιρετούς, να γίνουν συγκεντρώσεις και συνελεύσεις; Είναι ομαλή μια διαδικασία εκλογών χωρίς προεκλογικό αγώνα;

Γιατί ηλεκτρονικά;

13.          Γιατί ενώ οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες είναι τόσο ασφαλείς όσο λέγεται, δεν επιλέγονται ως τρόπος στα Υπηρεσιακά Συμβούλια σε όλο το δημόσιο τομέα αλλά σύμφωνα με απόφαση αναβάλλονται οι δια ζώσης;

14.          Γιατί πρέπει να εφαρμοστεί ο ηλεκτρονικός τρόπος ψηφοφορίας σε αυτές τις εκλογές με τη συμμετοχή πάνω από 150.000 εκπαιδευτικών, χωρίς κανένα προηγούμενο διάλογο και με κίνδυνο να υπάρξουν σοβαρά προβλήματα;

15.          Γιατί συγκρίνεται η διαδικασία των πρυτανικών εκλογών με τις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των εκπαιδευτικών; Τι κοινά στοιχεία υπάρχουν ώστε να καταλήγουν στον ίδιο τρόπο ψηφοφορίας; (σημείωση: ακούγεται «οι πρυτανικές εκλογές έγιναν με ηλεκτρονική ψηφοφορία, γιατί όχι και οι εκλογές στα ΥΣ»; Ξεχνούν κάποιοι ότι στις πρυτανικές εκλογές επιβλήθηκε λόγω καταστάσεων ηλεκτρονική ψηφοφορία βάση συνθηκών, όπως καταστροφή καλπών, εισβολή αντεξουσιαστών σε διαδικασίες κ.λ.π., καμία σχέση με όσα συμβαίνουν στις δικές μας εκλογές).

16.          Οι πρυτανικές εκλογές θα διεξάγονταν με ηλεκτρονικό τρόπο αν δεν υπήρχε κλίμα αναταραχής στα πανεπιστήμια ή επιλέχτηκε αφού ήταν αδύνατο να διεξαχθούν ομαλά δια ζώσης; (σημείωση: ο ηλεκτρονικός τρόπος εκλογής στις πρυτανικές εκλογές εισήχθη με νόμο του Γαβρόγλου το 2017 και εφαρμόστηκε πλήρως το περασμένο καλοκαίρι).

Τι γίνεται με τα προσωπικά δεδομένα;

17.          Απαιτείται ή όχι μελέτη αντίκτυπου για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών την ώρα μάλιστα που οι ίδιοι δεν συναινούν και επιθυμούν την αποχώρηση από τη διαδικασία;

18.          Στο ενημερωτικό mail που μας έστειλε η πλατφόρμα Ζευς για την ψηφοφορία, αναφέρεται ρητά ότι δεν θα γίνει καμία επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από την ίδια και πως ο μόνος υπεύθυνος για την επεξεργασία είναι το Υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα όμως με όσα αναφέρονται στην πλατφόρμα και συγκεκριμένα στο φυλλάδιο οδηγιών προς το διαχειριστή της ψηφοφορίας, για να προχωρήσει η διαδικασία μιας ηλεκτρονικής ψηφοφορίας απαιτείται από το διαχειριστή η αποστολή προς την πλατφόρμα των στοιχείων των ψηφοφόρων με ηλεκτρονικό αρχείο και συγκεκριμένη μορφή. Που βρίσκεται η αλήθεια τελικά;

Πως διασφαλίζεται η διαδικασία;

19.          Αν ένας στους τρεις στην εφορευτική επιτροπή είναι τίμιος όλα θα πάνε καλά, λέει η πλατφόρμα ψηφοφορίας. Αν δεν είναι κανείς τίμιος;

20.          Τώρα που μειώθηκε ακόμη περισσότερο ο αριθμός μελών της εφορευτικής επιτροπής (είναι διμελείς), πως εξασφαλίζεται ότι δεν υπάρχει περιθώριο παρέμβασης;

21.          Σε ποια άλλη περίπτωση υπάρχει αποφασιστικό όργανο με άρτιο (ζυγό) αριθμό μελών εξαρχής; Τι θα γίνει σε περίπτωση μη συμφωνίας των 2 μελών της εφορευτικής επιτροπής για οποιοδήποτε θέμα;

22.          Η ηλεκτρονική ψήφος εμποδίζει κάποιον να συλλέξει συνδέσμους και να ψηφίσει αντί για τον νόμιμο κάτοχό τους; Με ποιο τρόπο μπορεί να αποφευχθεί αυτό;

23.          Πως διασφαλίζεται ότι δεν θα πιεστεί κάποιος να ψηφίσει συγκεκριμένο συνδυασμό / υποψήφιο λίγο πριν το κλείσιμο της κάλπης ώστε να μην προλαβαίνει να αλλάξει την ψήφο του; (σημείωση: και η ίδια η πλατφόρμα αναγνωρίζει ως μειονέκτημα τη συγκεκριμένη περίπτωση. Για να επιτρέψει η πλατφόρμα την καταχώρηση ψήφου πρέπει πρώτα να επιλεγεί (τσεκ) κουτάκι σε επισήμανση που αναφέρει ότι ο ψηφοφόρος ψηφίζει ελεύθερα και είναι μόνος του μπροστά στον υπολογιστή… Καταλαβαίνουμε όλοι φαντάζομαι…)

24.          Τι θετικό μπορεί να προσφέρει η πολλαπλή ψήφος στις εκλογές όταν αφήνει περιθώρια αλλαγής υπό πίεση; (σημείωση: κάθε ψηφοφόρος μπορεί να ψηφίσει όσες φορές επιθυμεί μέσα στο διαθέσιμο χρόνο, απλά αποθηκεύεται ως ψήφος πάντα η τελευταία).

25.          Μπορεί το σύστημα να προσφέρει δυνατότητα μιας μόνο ψήφου ανά άτομο, χωρίς δυνατότητα πολλαπλής ψήφου; (σημείωση: στην πλατφόρμα δεν αναφέρεται τέτοια ευελιξία επιλογής).

26.          Γιατί δεν επιλέχτηκε να γίνεται ηλεκτρονική ψηφοφορία καθημερινή στο σχολείο με εξοπλισμό της υπηρεσίας κατά τη διάρκεια διαλειμμάτων ή και μετά το πέρας των μαθημάτων;

27.          Γιατί δεν επιλέχθηκε το σχολείο ως χώρος ψηφοφορίας που συμπληρωματικά θα μπορούσε να υπάρχει βοήθεια σε (αρκετούς) συναδέλφους που είτε δεν έχουν καλή σχέση με τις σύγχρονες τεχνολογίες είτε δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ή οικιακή σύνδεση στο internet;

28.          Η διαδικασία της ηλεκτρονικής ψήφου διαρκεί ελάχιστα λεπτά. Θα μπορούσε ή όχι να γίνει σε ένα διάλειμμα στο σχολείο;

29.          Ψηφοφορία στο σχολείο θα σήμαινε ελάχιστο πλήθος ψηφοφόρων, πλήρως ελεγχόμενο ως προς το υγειονομικό σκέλος. Γιατί δεν επιλέχθηκε αυτή η λύση;

30.          Ποιος εν τέλει θέλει ουσιαστικά να σαμποτάρει την ηλεκτρονική ψηφοφορία (όπως εισάγεται) ενώ υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να αποτελεί την τελική πράξη μετά από όλες τις δια ζώσης διαδικασίες (ενημερώσεις, συζητήσεις, συνελεύσεις);

Με το ζόρι παρ’ όλες τις μονομερείς αλλαγές;

31.          Πως είναι δυνατόν να συμμετέχει κάποιος υποψήφιος με το ζόρι σε εκλογική διαδικασία που άλλαξε μετά την ανακήρυξη των ψηφοδελτίων; (σημείωση: άλλαξε και ο τρόπος ψηφοφορίας αλλά επιπλέον σαφώς ορίζεται ότι κάθε παράμετρος που έχει σχέση με τις εκλογικές διαδικασίες μπορεί να ρυθμιστεί ΟΠΟΤΕΔΗΠΟΤΕ μέχρι τις εκλογές με ανάλογες υπουργικές αποφάσεις. Το είδαμε στον τρόπο ψηφοφορίας αλλά και στην θεραπεία που επιχειρήθηκε να γίνει στις διμελείς εφορευτικές επιτροπές).

32.          Η εκλογική διαδικασία έχει δύο μέρη: εργαζόμενο και εργοδότη. Έχει δικαίωμα το ένα μέρος να τροποποιεί τη συμφωνημένη διαδικασία χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του άλλου μέρους;

33.          Σε μια τέτοια περίπτωση, το άλλο μέρος δικαιούται ή όχι να αποχωρήσει από τη διαδικασία που άλλαξε;

34.          Σε τι εξυπηρετεί η μη απόσυρση ψηφοδελτίων;

Γενικά

35.          Ποιος θα νομιμοποιήσει εκλογές με ελάχιστη συμμετοχή;

36.          Τι ισχύ θα έχουν αποφάσεις που θα ληφθούν από υπηρεσιακά όργανα που δεν θα είναι σε πλήρη σύνθεση ή θα συμμετέχουν εκπρόσωποι που έχουν εκλεγεί με μονοψήφιο αριθμό ψήφων από ελάχιστους ψηφοφόρους;

37.          Είναι σωστό για λήψη απόφασης για απεργία να νομοθετούνται σκληρά όρια συμμετοχής στις διαδικασίες ενώ για την ψηφοφορία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να μην είναι απαιτούμενο; Η συμμετοχή ενδιαφέρει σε κάποιες μόνο περιπτώσεις; Γιατί άραγε;

38.          Που στοχεύει η απαξίωση του θεσμού των αιρετών, του μόνου συμβουλίου με σημαντικές αποφασιστικές αρμοδιότητες για την υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών;

39.          Ποιον εξυπηρετεί η επιχειρούμενη απαξίωση;

40.          Σε ποιον θα ανατεθούν οι αρμοδιότητες στα Υπηρεσιακά Συμβούλια σε περίπτωση διαφωνίας και των ορισμένων μελών με τις διαδικασίες που επιλέχτηκαν;