Μαύρο πάνω στο μαύρο της
αβύσσου
Για τον
«ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών.
«Είμαι
εδώ με διττή ιδιότητα. Και ως Υπουργός Παιδείας και ως βουλευτής
Πειραιά.
Μπορεί πυλώνας της εκπαίδευσης στον τόπο μας να είναι η δημόσια
εκπαίδευση, όμως αυτό δεν μας αποτρέπει να έχουμε υγιείς επιχειρηματικές
δραστηριότητες όπως αυτή του Ομίλου ΑΚΜΗ. Τέτοιες επενδύσεις και πρωτοβουλίες
σηματοδοτούν μία νέα εποχή για την πόλη και τη χώρα γενικότερα»
Κ.
Αρβανιτόπουλος σε εκδήλωση του Ομίλου ΑΚΜΗ, πριν από λίγο καιρό.
Σήμερα
ξανά, όπως συνέβη κάποτε στη τρικυμιώδη πολιτική ζωή του τόπου και καταγράφηκε απαράμιλλα στο Ζ του Κ. Γαβρά, το
δικομματικό τρίκυκλο «ειδικού σκοπού» και περιορισμένης χρονικής διάρκειας που οδηγούν οι κκ Βενιζέλος και Σαμαράς και του οποίου την καρότσα έχουν καβαλήσει
ήδη, οπλισμένοι με τσεκούρια και λοστάρια ο κ.Βορίδης και ο κ.Μιχαλολιάκος,
ετοιμάζεται να εκτελέσει ένα ακόμα από τα «συμβόλαια θανάτου» που έχει αναλάβει.
Αυτή
τη φορά η εγκληματική συνέργεια κυβέρνησης και τρόικας, με τη συναίνεση και τη
συνενοχή του υπουργού παιδείας, αναγνωρισμένου πλέον εξπέρ στα «εγκλήματα
γραφείου» καθώς στα εγκλήματα κατά της δημοκρατίας, αλλά και
με την «τεχνική στήριξη» του εσμού των ανώτερων υπηρεσιακών στελεχών του
υπουργείου παιδείας οι οποίοι από τον καιρό της Διαμαντοπούλου
βυσσοδομούν για να καταστρέψουν την δημόσια εκπαίδευση, ολοκληρώνεται με
το νέο καταστροφικό πολυνομοσχέδιο.
Αφού
προαναγγέλθηκε με ένα φτηνό non paper ο «ξαφνικός θάνατος» χιλιάδων
εκπαιδευτικών η παραομάδα του Υπουργείου Παιδείας
η οποία επί μακρόν οργίαζε σχεδιάζοντας και προγραμματίζοντας
κρυφά την καταστροφή της δημόσιας παιδείας, καταργεί σήμερα με την
«βούλα του νόμου» τρεις ολόκληρους τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ πριν
ακόμη από την κατάθεση του νομοσκεδίου για το Τεχνολογικό Λύκειο,
οριζόντια, αυθαίρετα και προκαταβολικά και χωρίς καμιά απολύτως μελέτη
για την κατάργηση των συγκεκριμένων τομέων.
Οπως
αποκαλύπτεται και από την ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΝΟΜΟΥ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Ν. 4046/2012,
ΤΟΥ Ν. 4093/2012 ΚΑΙ ΤΟΥ Ν. 4127/2013 ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» σήμερα
οδηγούνται στον «ξαφνικό θάνατο» της ανεργίας χιλιάδες καθηγητές.
Κοντά σε αυτούς και πολλές χιλιάδες μαθητές που θα αναζητούν από το
Σεπτέμβρη το σχολείο τους και δεν θα το βρίσκουν.
Πέρα
όμως από την άμεση ικανοποίηση της δημοσιονομικής βουλιμίας
της τρόικας και της κυβέρνησης παραχωρείται με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο φιλέτο
της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης βορά στον αδηφάγο ιδιωτικό τομέα.
Με την ίδια σκοτεινή λογική κρίνεται σκόπιμο, μέσω της παραγράφου 5
του Άρθρου 82, του ίδιου νόμου «τα δημόσια Ι.Ε.Κ. να
συνιστούν περιφερειακές -αποκεντρωμένες υπηρεσίες, της Γενικής
Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων,
προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο επιδιωκόμενος σκοπός τους και να
καταστεί η λειτουργία τους περισσότερο εύρυθμη και αποτελεσματική» δηλαδή
σε απλά ελληνικά να απομακρυνθούν και αυτά από το κύριο σώμα της
εκπαίδευσης για να τα καταπιούν ευκολότερα και να τα καταστρέψουν τα ιδιοτελή
τρωκτικά .
Και
έπεται συνέχεια…
Συνολικά
με αυτό το σχεδιασμό η Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα
περιθωριοποιείται και έτσι είναι ακόμη πιο εύκολο να καταργηθεί οριστικά. Δεν
θα χρειαστούν προς τούτο περισσότερες από μετά από 1-2 δανειακές δόσεις
ακόμη .
Να
σημειωθεί εδώ πως οι τομείς – ειδικότητες που καταργούνται είναι οι
πλέον πολυπληθείς και δυναμικοί.
Είναι προφανές, ότι διαλέξαν τους πλέον δυναμικούς τομείς της
ΤΕΕ για αρχή και μέσα στο καλοκαίρι πρόκειται να καταργήσουν και τους
υπόλοιπους. Με την κατάργησή τους δεν απολύονται μόνο οι συγκεκριμένοι
εκπαιδευτικοί αλλά συγχωνεύονται και τελικά διαλύονται πολλά σχολεία.
Έτσι, από Σεπτέμβρη θα υπάρχουν διαθέσιμοι και άλλοι «περισσευούμενοι
πληβείοι» μαθητές και καθηγητές από την Επαγγελματική Εκπαίδευση για να
παραδοθούν βορά στους λύκους και τις ύαινες της αγοράς.
Υπενθυμίζουμε
πως οι τομείς Υγείας Πρόνοιας και Αισθητικής -Κομμωτικής δεν απαιτούν μεγάλες
επενδύσεις σε εργαστήρια σε σχέση με άλλους μαζικούς τομείς, όπως οι
μηχανολόγοι και πληροφορικής, άρα είναι πολύ εύκολο να καλυφθούν με το αζημίωτο
οι εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς ιδιαίτερες επενδύσεις από τον ιδιωτικό
τομέα. Επιπλέον, ο τομέας Υγείας Πρόνοιας εξασφάλιζε ότι σε μεγάλο ποσοστό ότι
τα παιδιά ενός κατώτερου θεού είχαν τη δυνατότητα, περισσότερο από όλες τις
άλλες ειδικότητες, να κατακτήσουν πρόσβαση σε αξιοπρεπείς σχολές των ΤΕΙ και να
περιορίσουν τους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση. Οι τομείς που καταργούνται
είναι μακράν οι πολυπληθέστεροι τομείς – ειδικότητες . Προσελκύουν
τους πλέον «καλούς» μαθητές των ΕΠΑΛ. Αυτό συνάγεται τόσο από την
εμπειρία, τόσο από το γεγονός ότι αποτελείται κυρίως από κορίτσια, τα οποία
έχουν καλύτερες επιδόσεις. Επίσης, φαίνεται και από τις βάσεις εισαγωγής στα
ΤΕΙ των αποφοίτων ΕΠΑΛ όπου είναι ιδιαιτέρως υψηλές για τις σχολές στις οποίες
έχουν πρόσβαση οι μαθητές των καταργούμενων τομέων. Συναριθμούνται
δε στους ανερχόμενους και «υγιείς» τομείς, στους οποίους δεν θα
μπορούσε κανείς να βρει εύκολα ψεγάδια κακοδιαχείρισης ή ευκαιρίες για
συγχωνεύσεις. Αποτελούν επιπλέον τους πλέον οικονομικούς και
ορθολογικά κατανεμημμένους τομείς καθώς τα τμήματα αυτά έχουν μεγάλο
αριθμό μαθητών, άρα οι υποδομές αξιοποιούνται πλήρως. Αυτό επιπλέον δείχνει και
μια τάση αύξησης μαθητών .
Τέλος
είναι οι τομείς οι οποίοι εμφάνιζαν από τα περισσότερα ελλείμματα σε
εκπαιδευτικό προσωπικό στη μελέτη αποτύπωσης της ΤΕΕ αλλά και στα
λειτουργικά κενά κατά το προηγούμενο σχολικό έτος. Με αυτήν τη λύση απολύουν
αρχικά αυτούς που έχουν εξασφαλισμένο ωράριο. Στη συνέχεια τους υπόλοιπους θα
τους απολύσουν ως υπεράριθμους.
Πριν
συμβεί αυτό ολοι οι παραπάνω εμπλεκόμενοι στο σχέδιο
καταστροφής της δημόσιας παιδείας αλλά και ο υπουργός παιδείας Κ.
Αρβανιτόπουλος πρέπει να κηρυχθούν εχθροί της μόρφωσης των παιδιών των
πλέον δοκιμαζόμενων λαικών στρωμάτων. Για όλους αυτούς τους λύκους και
τις ύαινες υπάρχει ήδη η ιστορική ετυμηγορία.
Θυμίζουμε
ξανά τα ντοκουμέντα από τις 22-28 Απριλίου 1963:
«Το αίτημα του 15% αφορά στην κάλυψη
των σημερινών στοιχειωδών αναγκών της Παιδείας. Επιβάλλεται ο άμεσος
διπλασιασμός των δαπανών για την Παιδεία και η ετήσια αύξησή τους κατά ποσοστό
5% ανώτερο από την ετήσια αύξηση του εθνικού εισοδήματος.
Έτσι μόνο θα μπορέσουμε να φτάσουμε σε
ποσοστό ίσο προς το 4% του ΑΕΠ, που σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ επιβάλλεται». (Από
την ιστορική απόφαση του 4ου Πανσπουδαστικού Συνεδρίου, που γέννησε την ΕΦΕΕ).
Λες και ήταν χθες! Μαθητές τότε, οι
πρωτοπόροι καθηγητές της προηγούμενης γενιάς έγραφαν στη ζούλα -γιατί
έπεφταν αποβολές!- πάνω στα θρανία ή στα τετράδιά το σύνθημα της εποχής: «Προίκα
στην Παιδεία κι όχι στη Σοφία - 15% για την Παιδεία», με την κρυφή ελπίδα
να καθιερωθεί η δημόσια δωρεάν Παιδεία, ώστε να σπουδάσουν κι έτσι «να
γλιτώσουν από τη φτώχεια ή την ξενιτιά», όπως προσδοκούσαν και οι
γονείς τους . Λίγο πριν, στις 8 Φεβρουαρίου 1963, καθηγητές και δάσκαλοι, είχαν
γυρίσει στα σχολεία επιστρατευμένοι μεν, αλλά με «το κεφάλι ψηλά»,
μετά από «αγώνα δι' αποχής απεριορίστου διαρκείας», ζητώντας τη
μισθολογική τους εξίσωση με «τον κλάδον των τεχνικών» και συγκεκριμένα
των γεωπόνων!
Σήμερα
με την νέα
επίθεση της Τρόϊκας
και της Κυβέρνησης (Ν.Δ. κ΄ ΠΑΣΟΚ ) τα σχολεία
στενάζουν σε διδακτικό προσωπικό και ενώ
χάνοντας 32.000 διδακτικές ώρες τη εβδομάδα, αποφασίζονται απολύσεις! Το
2016 οι πραγματικές δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού για τη Δημόσια
Εκπαίδευση θα βαλτώσουν στο ιστορικά χαμηλό 2,15% του ΑΕΠ. Γι' αυτό και
διακηρυγμένος στόχος του ψευδεπίγραφου σχεδίου« Αθηνά» είναι η «μείωση
των λειτουργικών δαπανών των ΑΕΙ-ΑΤΕΙ κατά 67,4 εκατ. ευρώ λόγω συγχωνεύσεων».
Αντίθετα, με το λεγόμενο «άνοιγμα της αγοράς
υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» οι σχολάρχες δικαιούνται να συμμετέχουν
στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ ή άλλων ευρωπαϊκών ταμείων ισότιμα προς τα
δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Παράλληλα με τη fast track διάλυση των
δομών της Δημόσιας Εκπαίδευσης προωθείται και η κατ' ευφημισμόν «αξιολόγηση» με
όλα τα παρελκόμενα (απολύσεις «επίορκων» - βαθμολογική καθήλωση - υποταγή και
τρομοκράτηση με το νέο πειθαρχικό δίκαιο - κατηγοριοποίηση σχολείων κ.λπ.).
Αυτό το «βαθύ κράτος» της αμάθειας
θα συνεχίσει να εγκλωβίζει το παρόν και το μέλλον της κοινωνίας στην ημιμάθεια,
στο ατομικό βόλεμα και την υποταγή, αν δεν κατεβούμε όλοι στους δρόμους για να
γκρεμίσουμε τα «μνημόνια και το δίδυμο της συμφοράς». Ο κοινός,
συντονισμένος αγώνας των συνδικάτων όχι μόνο στη χώρα μας αλλά και όλης
της Ευρώπης, για την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων που παίρνουν οι κυβερνήσεις
των χωρών - μελών της Ε.Ε., είναι μονόδρομος.
Ούτε
ένας εκπαιδευτικός η μαθητής λιγότερος!
Η εμείς
η αυτοί!