ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
....''καλὸν δὲ καὶ τὸ τακτικὸν εἶναι· πολὺ γὰρ διαφέρει στράτευμα τεταγμένον ἀτάκτου, ὥσπερ λίθοι τε καὶ πλίνθοι καὶ ξύλα καὶ κέραμος ἀτάκτως μὲν ἐρριμμένα οὐδὲν χρήσιμά ἐστιν»΄είναι φανερό ότι η ρήση του Ξενοφώντος βρίσκει απολύτως το νόημα στην συγκεκριμένη πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης δια της υπουργού παιδείας. Μόνο που εδώ παρόλου που το στράτευμα των ΄΄αρίστων΄΄είναι άτακτον οι πολιτικές που εφαρμόζονται έχουν τακτικό χαρακτήρα και στόχευση, είναι αναγκαία δε η δημιουργία πανεκπαιδευτικού μετώπου για να μην υπάρξει αποτέλεσμα .
Η κυβέρνηση των ΄΄αρίστων΄΄δια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, συνεχίζει ανερυθρίαστα να προχωρά σε μια ακόμη ακραία αντιεκπαιδευτική πολιτική, ενώ κωφεύει στις προτάσεις του κλάδου για το άνοιγμα των σχολείων με όρους και προϋποθέσεις για την ασφαλή επιστροφή των μαθητών δεν έχει πάρει ούτε ένα μέτρο και την επαναλειτουργία των σχολείων. Αρνείται πεισματικά να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα συλλογικά τους όργανα. Αντίθετα έρχεται να καταθέσει ,εκμεταλλευόμενη το Lockdown, ένα ακόμα νομοθέτημα που υποβαθμίζει και αποδιαρθρώνει παραπέρα την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Το κάνει μεθοδικά θεσμοθετώντας το Ε.Σ.Ε.Ε.Κ κι εκεί εντάσσει τα ΕΣΚ, του μεταλυκειακού έτους- Μαθητείας και των ΙΕΚ κάθε μορφής κατάρτιση γιατί θεωρεί ότι έτσι θα καταργήσει επικαλύψεις θα βελτιώσει και θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του ατόμου ,της αγοράς εργασίας δίνοντας την δυνατότητα στην Ελληνική οικονομία να αναταχθεί!!!
Το πως το κάνει δείχνει και το που πάει το πράγμα.
α)Συνδέει ΕΕΚ με την αγορά εργασίας και τους κοινωνικούς εταίρους αφού τη συμμετοχή τους στο σχεδιασμό θεωρεί καθοριστική, έτσι ενισχύει την πολυπόθητη αυτονομία για να υπάρξει ευελιξία και επιβάλλει την προσαρμογή των προγραμμάτων βάσει προτάσεων που θα προκύψουν από τον τον ενεργό ρόλο των εκπροσώπων των τοπικών κοινωνιών καθώς και των μηχανισμών διάγνωσης και παρακολούθησης των αναγκών της αγοράς εργασίας.
β)Θεωρεί ότι με το νέο νόμο θα δημιουργήσει προϋποθέσεις μεταξύ των συναρμόδιων δημόσιων φορέων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση θα επιδράσει θετικά στην αναβάθμιση των προσόντων των νέων.
Επικαλείται την τυπική αναγκαιότητα της πιστοποίησης επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης των επιπέδων.
α.Μιλά για κοινή ανά επίπεδο πιστοποίηση των προσόντων των αποφοίτων που θα είναι σε
δυό επίπεδα τρία (3) και πέντε (5)
β.Επίσης προβλέπει την πιστοποίηση των εκροών της μη τυπικής και αυτή της άτυπης μάθησης που θα συνδέονται και θα καλύπτουν τις ανάγκες της αγορά εργασίας .
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προβάλλει ως αδιαπραγμάτευτη αναγκαιότητα σε όλες τις δομές ,ως επιλογή μέρους ή όλου του προγράμματος.
Επικαλείται στο νομοσχέδιο την οικονομική ενίσχυση της ΕΕΚ (από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους), αλλά από τον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση δεν φαίνεται κάτι τέτοιο αφού στον τομέα «Παιδείας», προβλέπεται οριακή αύξηση (από 5.568 εκατ./2020 σε 5.605 εκατ./2021)...Επίσης από το ίδιο το σχέδιο νόμου προκύπτει ότι όλοι οι τύποι των μονάδων της ΕΕΚ (ΕΣΚ, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ κλπ) που θα λειτουργήσουν θα είναι στις ήδη υπάρχουσες μονάδες, ανεπαρκείς απαρχαιωμένες και ελλιπείς δομές της Τεχνικής Εκπαίδευσης.
Στο νομοσχέδιο που προτείνει και στα άρθρα 4 έως και 8 φαίνεται ότι δημιουργεί ένα σφικτό και βαθύ κράτος σε περιφερειακό (ΣΣΠΑΕ) κλαδικό και κεντρικό επίπεδο όπου ο απόλυτος έλεγχος θα είναι στην πρώτη γραμμή αφού η Γεν .Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κ΄Δ. Βίου Μάθησης του υπουργείου παιδείας αλλά και το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ) θα αποτελούν την βασική δομή διακυβέρνησης της Ε.Ε.Κατάρτισης.
Επίσης στα συμβούλια της διασύνδεσης με την παραγωγή και την αγορά εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε)θα συμμετέχουν υπουργεία, εργοδοτικές οργανώσεις ,περιφέρειες ,δήμοι ,η ΓΣΕΕ ,αλλά δεν φαίνεται να συμμετέχει το συνδικαλιστικό όργανο των εκπαιδευτικών η ΟΛΜΕ παρά μόνο κατ΄επιλογή στελέχη της Δ/Βάθμιας εκπαίδευσης .
Είναι φανερό ότι ο σχεδιασμός θα ενισχύσει παραπέρα την νεοφιλελεύθερη σντίληψη περί ενίσχυσης της αναγκαιότητας της επέλασης της αγοράς στην εκπαίδευση αφού ο προσανατολισμός θα κινείται στην κατεύθυνση υπηρέτησης των προταγμάτων της και ο εκπαιδευτικός -παιδαγωγικός χαρακτήρας, η αναγκαιότητα μιας πλατιάς γνώσης και παιδείας θα πάει περίπατο !Αυτό θα επιτευχθεί με την αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στην κατεύθυνση ανάπτυξης συγκεκριμένων δεξιοτήτων ,την αλλαγή των τομέων και ειδικοτήτων. Είναι φανερό έτσι με '' κομισάριους και πραιτωριανούς'' θα ελέγχουν και θα μεταβάλλουν απολύτως τον σχεδιασμό κάθε φορά με βάσει τα ΄΄Θέλω" του Σ.Ε.Β και της αγοράς. Θυμίζω επί Αρβανιτόπουλου το 2013 την κατάργηση των ειδικοτήτων υγείας για να δοθούν ΄΄πεσκέσι''στην αγορά, των ιδιωτών σχολαρχών των Ι.Ε.Κ. με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων υγείας .
Και θέλουν να το πετύχουν με την θεσμοθέτηση
1.Θεσμοθέτηση διετών μεταγυμνασιακών Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (ΕΣΚ), Επαγγελματικές σχολές μαθητείας(ΕΠΑΣ)και Ο.Α.Ε.Δ.
Η εγγραφή στην Α΄τάξη των κατόχων απολυτηρίου του τριτάξιου γυμνασίου που θα επιλέξουν (ΕΣΚ)ή ΕΠΑ.Σ ή σχολές μαθητείας ΟΑΕΔ θα είναι χωρίς εξετάσεις.Η προαγωγή στην επόμενη τάξη διεξάγονται εντός των Ε.Σ.Κ.-ΕΠΑΣή ΟΑΕΔ γίνονται εντός της δομής.
Η μαθητική διαροή με την εγκατάλειψη του σχολείου είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα στην χώρα μας κι αυτό δεν ανησυχεί το υπουργείο παιδείας αφού στην Ελλάδα το ποσοστό του πληθυσμού ηλικίας 18-24 ετών με το κατώτερο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν τελούσε υπό εκπαίδευση ή κατάρτιση το 2006 ήταν 15,1% (19,6% για τους άνδρες και 10,6% για τις γυναίκες) και μειώθηκε στο 4,7% το 2018 (5,7% για τους άνδρες και 3,6% για τις γυναίκες). Ο στόχος της χώρας ήταν 10,0%. https://www.voria.gr/article/apo-ta-mikrotera-pososta-scholikis-egkatalipsis-i-ellada
Στις Ε.Σ.Κ., το «Πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο» διέπεται από σύμβαση, που συνάπτεται μεταξύ του φορέα λειτουργίας της Ε.Σ.Κ. και του εργοδότη, φυσικού ή νομικού προσώπου, ιδιωτικού ή δημοσίου δικαίου, με δυνατότητα παροχής κινήτρων πρόσληψης του μαθητευομένου μετά το πέρας της μαθητείας ,ενώ η πρακτική ασκηση και το πρόγραμμα μάθησης Χρηματοδοτούνται από εθνικούς ή Ευρωπαϊκούς πόρους και μπορεί να γίνονται σε ιδιωτικούς εργασιακούς χώρους. Εδώ είναι φανερό ότι η πρακτική θα αποτελεί μη αμειβόμενη εργασία αφού τα δεκαπεντάχρονα μαστοράκια και θα εργάζονται κανονικά αλλά θα είναι απλήρωτα...
Η διοίκηση των ΕΣΚ θα ασκείται από τον Διευθυντή που μπορεί να είναι μόνιμος Δημ. υπάλληλος ή εκπαιδευτικός δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ η θητεία του είναι τριετής και σε περίπτωση που δεν θα επιλεγεί θα επανέλθει αυτοδίκαια στην οργανική του θέση του.
Στο άρθρο 15 περιγράφεται απολύτως ότι το Υπουργείο παιδείας μπορεί να συστήσει οποιαδήποτε επιτροπή θέλει, μπορεί να ορίσει αυτό και μόνο τα κριτήρια για συγχωνεύσεις ,καταργήσεις ,χρηματοδότηση ή μη κάθε δομής που είναι υπό τον έλεγχό της ή και είναι όλες!
Περιγράφει επίσης
α)Την ίδρυση 15 πρότυπων ΕΠΑΛ και στην συνέχεια την επέκτασή του σε όλη τη χώρα όπου:
1)Επιβάλλει τον απόλυτο έλεγχο των προγραμμάτων σπουδών και ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους της αγοράς.
2)Επιβάλλει σκληρή αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.
3)Επιβάλλει 6/ωρη μη αμειβόμενη πρακτική ασκηση ανηλίκων σε χώρους εργασίας,με αντίστοιχη απώλεια διδακτικών ωρών για εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων,επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι για πρώτη φορά ο χώρος εργασίας θα είναι χώρος τυπικής εκπαίδευσης και μόνο σε επίπεδο Λυκείου.
Αυστηροποιεί την διδικασία αξιολόγησης των μαθητών των ΕΠΑΛ,εφαρμόζοντας την τράπεζα θεμάτων κά΄με μοναδικό στόχο την έξωση από ΕΠΑΛ προς τις ΕΣΚ για πρόωρη κατάρτηση. Δημιουργεί εργασιακή αβεβαιότητα ,αμφισβητεί ευθέως τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ.Στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ίδρυση τομέν και ειδικοτήτων των ΕΣΚ που υπάρχουν και λειτουργούν στα ΕΠΑΛ σήμερα που σημαίνει πολλά αφου δεν θα υπάρχουν επικαλύψεις!!
Προωθεί το θεσμό της μαθητείας που περιλαμβάνει
α)Μαθητεία σε εργασιακό χώρο τουλάχιστο 50% της συνολικής εκπαιδευτικής διάρκειας.
β)Εργαστηριακά μαθήματα ειδικότητας στο σχολικό εργαστήριο ΕΠΑ.Λ ή Ε.Κ. την ευθύνη του μεταλυκειακού έτους και της τάξης μαθητείας έχει το ΕΠΑ.Λ ή τα Ε.Κ. ενώ οι διδάσκοντες στα εραστηριακά μαθήματα μπορεί να είναι εργαστηριακοί διδάσκοντες του ΕΠΑ.Λ ή Ε.Κ. ή αναπληρωτές αν λείπουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί.
Προβλέπει επίσης υποχρεωτική καθημερινή παρουσία σε εργασιακό χώρο διάρκειας οκτώ (8) ωρών.
Το πρόγραμμα του Μεταλυκειακού έτους -τάξης μαθητείας έχει συνολική διάρκεια έντεκα (11) μήνες αρχίζει 1η Σεπτέμβρη και τελειώνει 31 Ιούλη του επόμενου έτους. Η δε κατανομή εργαστηρίου και μαθήματος σε εργασιακό χώρο στον οδηγό κατάρτισης της κάθε ειδικότητας.
Η διοικητική υποστήριξη των τμημάτων της μαθητείας, η οποία περιλαμβάνει την υποστήριξη σε θέματα φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των τμημάτων μαθητείας και τη συνεργασία με όλα τα επίπεδα διοίκησης των τμημάτων της μαθητείας, προσλαμβάνονται ως υπεύθυνοι υποστήριξης μαθητείας εκπαιδευτικοί πλήρους απασχόλησης σε ετήσια βάση για χρονικό διάστημα έως δέκα (10) μήνες με τη χρήση των ενιαίων πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αναλαμβάνουν αποκλειστικά αυτό το έργο.Όμως η εκπαιδευτική υπηρεσία εδώ δεν λογίζεται ως διδακτική προϋπηρεσία.
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ε.Κ.)
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η πρόθεση της Κεραμέως μέσα απο το νομοσχέδιο για την μείωση των δημοσίων ΙΕΚ αφού βάζει αριθμητικό περιορισμό διετίας 2020-2021και στο εξής, εάν δεν υπερβαίνει τους εκατό (100)φοιτώντες, τίθενται σε αναστολή λειτουργίας ή συγχωνεύονται με άλλα δημόσια Ι.Ε.Κ. Σε περιφέρειες Αττικής και Θεσ/κης, ο αριθμός αυτός ορίζεται στους 250. Σε παραμεθόριες περιοχές δύναται να λειτουργήσουν με λιγότερο των 100 εκπαιδευόμενους.
Διευθυντές όπως και στα ΕΣΚ. Προβλέπει (2) υπαλλήλους μέχρι 80 καταρτιζόμενους, (3)έως 180 ,και (4) υπαλλήλους έως 400 καταρτιζόμενους.
Στο άρθρο 34 προβλέπεται η διαδικασία καθορισμού , τροποποίησης ,κατάργησης ή συγχώνευσης των ειδικοτήτων των ΙΕΚ που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Κ.Σ.Ε.Ε.Κ και αποφασίζετε από τον Γενικό Γραμματέα του Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ
Καταργούνται τα διετή προγράμματα σπουδών που είχε εφαρμόσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Στο νέο νομοσχέδιο για την Ε.Ε.Κ η παρέμβαση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας είναι καθοριστική κι αυτό φαίνεται από την ρύθμιση εισαγωγής αποφοίτων των ΙΕΚ στα Πανεπιστήμια με κατατακτήριες εξετάσεις. Σημειώνω ότι το 50% των ΙΕΚ είναι ιδωτικά!
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ'
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ
Πρόσβαση στο επίπεδο εξι (6) στο Εθνικό προσοντολόγιο
Η κατάταξη των υποψηφίων αποφοίτων ΙΕΚ-μεταλυκειακού έτους -τάξης γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις ενώ προσδιορίζεται και το ποσοστό που δεν θα υπερβαίνει το 5% των εισακτέων του τμήματος.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Στο άρθρο 47 περιγράφετε η δομή και οι δείκτες επιπέδων πλαισίου
Το πλαίσιο έχει ( 8) επίπεδα όπου προσδιορίζετε η δομή του καθενός και αντιστοιχείτε με το Ε.Π.Ε.Π..όπου για κάθε επίπεδο του πλαισίου υπάρχει περιγραφή δεικτών του τύπου των προσόντων .Οι περιγραφικοί αυτοί δείκτες των επιπέδων εκφράζουν τα μαθησιακά αποιτελέσματα απαραίτητα για την απόκτηση ενός τίτλου προσόντος σε κάθε συγκεκριμένο επίπεδο.
Για την κατάταξη των τίτλων/προσόντων που αποκτώνται στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της τυπικής και άτυπης μάθησης, σε επίπεδα του Πλαισίου, ο Ε.Ο.Π.ΠΕ.Π. αναπτύσσει μεθοδολογικά εργαλεία και οδηγούς για τις διαδικασίες διάγνωσης, αξιολόγησης, επικύρωσης, πιστοποίησης και τελικής ένταξης των τίτλων/προσόντων στο Πλαίσιο, σύμφωνα με τις κοινές ευρωπαϊκές αρχές και πρακτικές, τις κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και τις Οδηγίες και Συστάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου
άρθρο 49
ΕΘΝΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ
Οι ελάχιστες πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται για κάθε προσόν είναι:α) τίτλος,
β) επίπεδο του Πλαισίου,
γ) φορέας απονομής,
δ) γενική περιγραφή,
ε) εύρος,
στ) σκοπός και κατηγορία,
ζ) εκπαιδευτικός τομέας,
η) μαθησιακά αποτελέσματα, δηλαδή γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες,
θ) σχέση με την απασχόληση
ΑΡΘΡΟ 50
Οι εξετάσεις για την πιστοποίηση προσόντων αποφοίτων φορέων μη τυπικής και άτυπης μάθησης μπορεί να ανατεθεί με αποφάσεις του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π σε αδειοδοτημένους φορείς διεξαγωγής εξετάσεων προσόντων ΝΠΔΔ ή νομικά πρόσωπα ευρύτερου δημοσίου αλλά και σε ΝΠΙΔ της ημεδαπής !
Όλα τα κεφάλαια του νομοσχεδίου, κλείνουν με άρθρα που δίνουν το δικαίωμα στο υπουργείο παιδείας, να ορίζει, να τροποποιεί οτιδήποτε… αμοιβές, στελέχη, δομές, κινητικότητα…
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1.Οδηγείτε σε σημαντική οπισθοχώριση η μεταγυμνασιακή κατάρτιση(εγκληματική η κωλυσιεργία του ΣΥΡΙΖΑ που δεν θεσμοθέτησε την υποχρεωτική12/χρονη +2/χρόνη).
2.Το σχέδιο αυτό έχει προταθεί από 2013 επί Αρβανιτόπουλου,αλλά κι ο Λιάκος επί ΣΥΡΙΖΑ το πρότεινε και γνωρίζαμε ότι υπάρχει κοινή αντίληψη!
3.Τα αποτελέσματα από την νομοθέτηση θα φανούν αμέσως αφού θα μεταβληθεί το ρεύμα φοίτησης προς τα ΕΠΑΛ. Υπάρχει πλέον η τράπεζα θεμάτων,οι πανελλαδικές έχουν πλέον δυσκολέψει.Είναι επίσης φανερό ότι θα υπάρξει διαρροή μαθητών στα ΕΣΚ ιδιαίτερα σε αυτές τις οικονομικές και κοινωνικές συγκυρίες από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.
4.Μείωση του Μαθητικού πλυθυσμού των ΕΠΑΛ λόγω τράπεζας θεμάτων που υπήρχαν στα ΓΕΛ με αποτέλεσμα να μετακινηθεί αρκετός μαθητικός πλυθυσμός προς ΕΠΑΛ,καθιερώνετε τώρα και στα ΕΠΑΛ!
5.Οι ιδιώτες μπαίνουν γερά στην εκπαίδευση διαμορφώνουν τα προγράμματα,προκαλούν την κατάρτιση σε 15/χρονους, φτιάχνουν την νέα γενιά με χαμηλό δείκτη γενικής εκπαίδευσης κάνουν χυδαία και κατάφωρα ωμή επίθεση στην εκπαίδευση.
6.Το εργασιακό καθεστώς αλλάζει δραματικά στο χώρο της εκπαίδευσης. Χιλιάδες εκπαιδευτές θα αμοιφθούν με ευρωπαϊκά και μη κονδύλια αντι ωρών εργασίας. Το σχέδιο του Αρβανιτόπουλου, που ήταν ωμή και χυδαία επίθεση στην εκπαίδευση, δεν ήταν σε πολλά διαφορετικό, απλά σε αυτό το νομοσχέδιο δεν καταργεί ειδικότητες σε μια νύχτα, αλλά μήπως η νέα πραγματικότητα που στήνεται, καταργήσει ειδικότητες;;;
7. Το νομοσχέδιο προβάλλει σε κάθε επίπεδο την αξιολόγηση. Σε κάθε στάδιο εκπαίδευσης και κατάρτισης προκρίνεται η αξιολογική έκθεση για εκπαιδευόμενους, δομές και εκπαιδευτικό έργο. Το μόνο που δεν έχει έρθει ως νομοσχέδιο ακόμα είναι ο τρόπος αξιολόγησης όλων των σχολείων της δευτεροβάθμιας. Δυστυχώς, φαίνεται ότι είναι στα άμεσα ….προσεχώς.
8.Το κράτος πληρώνει τους έμμισθους του αλλά δεν δίνεται «δραχμή» για τα σχολεία και τις δομές που στήνει. Όλα στο δημόσιο, θα κάνουν χρήση τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις. Τα ΕΠΑΛ είναι ακριβά σχολεία για να λειτουργήσουν σωστά …
Λένε ότι ο καπιταλισμός κάνει την κρίση, ευκαιρία. Η πανδημία χρησιμοποιείται από τις νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις για επίθεση σε εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Δοκιμάζονται πολλά σε αυτή την πανδημία… και η Κυβέρνηση δεν χάνει την ευκαιρία να ποδοπατήσει την εκπαίδευση. Συνάδελφοι μας, θα δεχτούν να γίνουν διευθυντές και managers των δημοσίων ΕΣΚ και ΙΕΚ για να νομιμοποιήσουν αυτή την πραγματικότητα;
Εμείς έχουμε χρέος και νόημα ως εκπαιδευτικοί να αντιμετωπίζουμε την ζωή με περισσή ευθύνη γιατί άλλωστε δεν έχουμε πολλές, να μην χαρίζουμε τη ζωή των παιδιών μας, των μαθητών μας σε αυτή τη ζοφερή Ευρωπαϊκή κανονικότητα. Όμως τώρα μπορεί να πει κανείς πλέον ότι τα ξόρκια δεν φτάνουν, γιατί, «υπάρχουν δεκαετίες στις οποίες τίποτα δεν συμβαίνει και υπάρχουν εβδομάδες στις οποίες συμβαίνουν δεκαετίες.
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Α΄ ΕΛΜΕ - ΑΡ. ΕΝΟΤΗΤΑ