Για τη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών

Γράφει ο Κ. Κατσαρός
Πρόεδρος Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας
π. Αιρετός ΠΥΣΔΕ Αιτωλοακαρνανίας 

Συνάδελφοι,
τις προσεχείς ημέρες ολοκληρώνεται όμως η τοποθέτηση σε σχολεία των νεοδιορισμένων εκπαιδευτικών. Με δεδομένο ότι οι συνταξιοδοτήσεις αυξήθηκαν πολύ την περασμένη χρονιά, τα έτσι και αλλιώς πολλά εναπομείναντα κενά αναμένεται να καλυφθούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία πριν την έναρξη των μαθημάτων, όπως και την περυσινή χρονιά.
Εδώ όμως αρχίζουν και οι (για μια ακόμη φορά) ακατανόητες οδηγίες – εντολές που δίνει η Πολιτική Ηγεσία.
Συγκεκριμένα, ζητήθηκε με εγκύκλιο από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αφού ολοκληρώσουν τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών, να προβούν σε προσωρινή τοποθέτηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από κοινού με τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς και τους ευρισκόμενους στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και τέλος σε τοποθετήσεις των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΔΕ και των εντός ΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικών. Η καταληκτική ημερομηνία για όλα αυτά είναι η 25η Αυγούστου.


Ένα πρώτο θέμα που υπάρχει είναι ότι μέχρι σήμερα οι προσωρινές τοποθετήσεις των νεοδιορισμένων έπονταν των τοποθετήσεων των υπόλοιπων κατηγοριών, όπως για παράδειγμα συνέβη και πέρυσι με τους νεοπροσληφθέντες συναδέλφους στην ΕΑ. Με βάση την εγκύκλιο που εστάλη, φέτος η σειρά αυτή ανατρέπεται σε πολλές ΔΔΕ (κάποιες έχουν ήδη κάνει τις υπηρεσιακές μεταβολές που ανέφερα) και αυτό «ανάγκασε» το Υπουργείο να διευκρινίσει ότι «…τοποθετήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εξακολουθούν να είναι σε ισχύ».
Μεγαλύτερο όμως είναι το πρόβλημα ότι με κλειστά σχολεία λόγω διακοπών είναι αδύνατη η ακριβής καταγραφή των λειτουργικών κενών, άρα και των απαιτήσεων που θα υπάρχουν μετά τις υπηρεσιακές μεταβολές. Έτσι, εκτός των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν με τις αναθέσεις στα σχολεία, το θέμα αυτό θα δημιουργήσει παρενέργειες και στις προσλήψεις αναπληρωτών της Α φάσης.
Πως είναι δυνατό να είναι γνωστά τα κενά και πλεονάσματα όταν οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε άδεια δεν έχουν καν ενημερωθεί για τις αναθέσεις που δύνανται να αναλάβουν για τη συμπλήρωση ωραρίου τους στα σχολεία που είναι τοποθετημένοι ή θα τοποθετηθούν; Πως είναι δυνατό να συνεδριάσουν τα ΠΥΣΔΕ για τον προσδιορισμό των κενών και πλεονασμάτων άρα και των πραγματικών αναγκών για προσλήψεις αναπληρωτών μη έχοντας ακριβή εικόνα ανά σχολείο, όταν δεν είναι δυνατό να είναι γνωστός ούτε καν ο ακριβής αριθμός τμημάτων σε πολλές περιπτώσεις;
Η προσπάθεια να γίνουν όλα γρήγορα, δεν σημαίνει ότι αυξάνει και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών, το αντίθετο μάλιστα. Για παράδειγμα, τι νόημα είχε η ταλαιπωρία που υπέστησαν οι νεοδιόριστοι με την ορκωμοσία τους εν μέσω του Πάσχα του Καλοκαιριού όταν όλες οι διαδικασίες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν στα τέλη Αυγούστου με μεγαλύτερη άνεση; Τι νόημα έχει η αποτύπωση των αναγκών όταν αυτές δεν έχουν ακόμη διαμορφωθεί, την ώρα που θα μπορούσε να υπάρχει η άνεση των 2 σχεδόν πρώτων βδομάδων του Σεπτεμβρίου για την ολοκλήρωσή όλων των ενεργειών και πιο στοχευμένη παρέμβαση;
Δυστυχώς, ενώ το ξεκίνημα φαινόταν να είναι παραπάνω από ιδανικό (θυμίζω ότι οι διορισμοί που ανακοινώθηκαν ήταν πιο πάνω κι από τις εκπεφρασμένες θέσεις της ΟΛΜΕ), για μια ακόμη χρονιά τόσο η ψήφιση του νομοσχεδίου παρά τις ενστάσεις μας σε πολλά ζητήματα (όπως έχουμε ήδη πει) όσο και η συνέχεια που προανέφερα, ρίχνουν ήδη βαριά τη σκιά τους…
Ας ελπίσουμε ότι η συνέχεια θα είναι διαφορετική, και σίγουρα καλύτερη από πέρυσι.