Θέμα: Πάγωμα της διαδικασίας σύστασης οργανικών θέσεων στην Α/θμια εκπαίδευση που αφορά στην οριστική τοποθέτηση των εκπ/κών ειδικοτήτων που μετατάχθηκαν υποχρεωτικά από την Β/θμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 11 του αρθρ. 82 του Ν. 4172/2013 (Α΄/167)
Το καλοκαίρι χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων
μετατάχτηκαν υποχρεωτικά από τη Β/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση (καθηγητές γαλλικών,
αγγλικών, γερμανικών, καλλιτεχνικών, φυσικής αγωγής, πληροφορικής, δραματικής
τέχνης, θεατρικών σπουδών).
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί βιώνουν μια
παρατεινόμενη εργασιακή ανασφάλεια, αφού 6 μήνες μετά τη μετάταξή τους, δεν
έχουν πάρει ακόμα οργανικές θέσεις, όπως είχε δεσμευτεί το Υπουργείο. Από το Σεπτέμβρη
οι Διευθυντές Εκπ/σης διαβεβαίωναν πως μέσα στο μήνα Νοέμβρη θα ολοκληρωνόταν
αυτή η διαδικασία. Παρόλα αυτά Διευθυντές εκπ/σης (όπως π.χ. στον Πειραιά) ανακοινώνουν
ότι δεν έχει ξεκινήσει καμία διαδικασία και ότι δεν υπάρχει απολύτως καμία
ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ για τη σύσταση οργανικών θέσεων ανά ειδικότητα.
Χαρακτηριστικό της ολιγωρίας του ΥΠΑΙΘ είναι
πως ακόμα δεν έχουν εξεταστεί όλες οι ενστάσεις με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να
μετακινηθούν εκπαιδευτικοί από τα σχολεία που υπηρετούν εδώ και 6 μήνες.
Η όλη διαδικασία των μετατάξεων καθώς
και η εξέλιξή της οδηγεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην εργασιακή ανασφάλεια και ομηρία.
Στην ίδια κατάσταση βρίσκονται επίσης χιλιάδες
εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που δεν έχουν οργανική θέση και περιφέρονται
ανά την Ελλάδα με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους και τις οικογένειές
τους.
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει
διαφορετικός τρόπος μοριοδότησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από την
πρωτοβάθμια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στην ενιαία αντιμετώπιση
των εκπαιδευτικών.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει
ώστε:
·
Να
υπάρξει ενιαία μοριοδότηση των μεταταχθέντων με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της
πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης;
·
Να
συσταθούν οργανικές θέσεις τόσο για τους μεταταγμένους όσο και για τους
υπόλοιπους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη πρωτοβάθμια;