Για το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Μνημείο θράσους και υποκρισίας αποτελεί το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το Υπ. Παιδείας.- Ισχυρίζονται οι συντάκτες του ότι στοχεύουν στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ εφαρμόζουν την πολιτική της τρόικας και των μνημονίων, που έχει καταστήσει προβληματική ακόμη και την υποτυπώδη λειτουργία της.
- Προβάλλουν την αναπόδραστη ανάγκη να βελτιωθεί το εκπαιδευτικό έργο, όταν αυτή ακριβώς η πολιτική τους έχει οδηγήσει σε ένα σχολείο απογυμνωμένο από βασικές δομές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες, με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικού προσωπικού και με παιδιά που υποσιτίζονται και συχνά στερούνται την πιο στοιχειώδη φροντίδα.
- Υποστηρίζουν ότι επιδιώκουν την ανατροφοδότηση και τη βελτίωση του έργου των εκπαιδευτικών. Αλλά, από την άλλη πλευρά, με την πολιτική τους υποβαθμίζουν την αρχική εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών στα πανεπιστημιακά ιδρύματα και έχουν καταργήσει ουσιαστικά την περιοδική επιμόρφωσή των υπηρετούντων εκπαιδευτικών.
- Ισχυρίζονται ανενδοίαστα ότι η «αξιολόγησή» τους δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, όμως, έχουν ψηφίσει τις διατάξεις που συνδέουν την τυχόν αρνητική αξιολόγησή τους με καθήλωση των αποδοχών, με στασιμότητα στην εξέλιξή τους, ακόμα και με απολύσεις.
- Παρουσιάζονται ως υπέρμαχοι της αντικειμενικότητας, της διαφάνειας και της αξιοκρατίας. Και όμως, είναι οι ίδιοι που έχουν συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας κομματικής - πελατειακής ιεραρχίας στην εκπαίδευση, όπου κάθε εκπαιδευτικός είναι έρμαιο της πειθαρχικής εξουσίας και της αυθαιρεσίας του αμέσως «ανωτέρου» του. Καταρρακώνεται, έτσι, μέσα από διαβλητές διαδικασίες, κάθε έννοια αντικειμενικότητας και δικαιοσύνης.
- Προβάλλουν την αξιολόγηση ως εργαλείο διασφάλισης της λειτουργίας του σχολείου που οι ίδιοι έχουν επιβάλει, ενός σχολείου της επιφανειακής και αποσπασματικής γνώσης, ενός σχολείου της αγοράς μακριά από τις ανάγκες της κοινωνίας και των μελλοντικών πολιτών.
- Επικαλούνται τη βελτίωση της λειτουργίας των σχολείων, όταν σπαταλούν πολύτιμη ανθρώπινη ενέργεια σε μια απίστευτης έκτασης γραφειοκρατική διαδικασία.
- Επιχειρούν να αποκρύψουν τους πραγματικούς τους στόχους: να επιβάλουν ένα καθεστώς χειραγώγησης, υποταγής και εκφοβισμού, σε συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης των εκπαιδευτικών. Να χρησιμοποιήσουν την αξιολόγηση για να δικαιολογήσουν την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων. Παραγνωρίζουν το γεγονός ότι η αναπόφευκτη εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, την οποία επιδιώκουν, θα έχει ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Αθήνα, 31/1/2013
Για το σχέδιο «Αθηνά»
Ανακοινώθηκε από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο το Σχέδιο «Αθηνά», για την αναμόρφωση του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας, με ασφυκτική διορία 45 ημερών προσχηματικής διαβούλευσης.Πρόκειται για σχέδιο συρρίκνωσης και αλλοίωσης των Ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών της Ανώτατης Εκπαίδευσης εν ονόματι της δημοσιονομικής προσαρμογής στους όρους των Μνημονίων. Η τρικομματική κυβέρνηση αδιαφορώντας για τα πραγματικά προβλήματα λειτουργίας, εκπαίδευσης και έρευνας στα ΑΕΙ που απασχολούν την ακαδημαϊκή κοινότητα, προκρίνει ένα φτηνό λογιστικό σχέδιο περικοπών. Το σχέδιο “Αθηνά” οργανώνει μια νέα συγκεντρωτική διοικητική υπερδομή, που θα διευκολύνει σε δεύτερη φάση νέες συγχωνεύσεις τμημάτων, την εμπέδωση της εργασιακής ευελιξίας και εξάρτησης διδασκόντων και εργαζομένων. Το σχέδιο “Αθηνά” συγγράφει το τέλος του μαζικού πανεπιστημίου με τη μείωση του αριθμού των εισακτέων, την περιθωριοποίηση αρχικά των κοινωνικών και ανθρωπιστικών σπουδών υπέρ μιας αποτυχημένης γενικευμένης αγοραίας προσαρμογής της επιστημονικής γνώσης και των τίτλων σπουδών. Ειδικότερα στον κλάδο των ΤΕΙ μεθοδεύεται μια ισοπεδωτική κατάργηση και συγχώνευση τμημάτων και σχολών.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ επιμένει πως η Ανώτατη Παιδεία οφείλει πρωτίστως να υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες της κοινωνίας, με τον σεβασμό των συνταγματικών εγγυήσεων της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αυτοτέλειας, του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της.
Όσοι εξέθρεψαν και εκτρέφουν τα προβλήματα των ΑΕΙ είναι εκ των πραγμάτων αναξιόπιστοι για την επίλυση τους. Το έργο της αναμόρφωσης των ΑΕΙ είναι δημοκρατική υπόθεση των ανθρώπων τους και όχι των εντεταλμένων εκκαθαριστών της πολιτικής των Μνημονίων.
Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2013