Η έκθεση του δικτύου Eurydice

Την μεγαλύτερη μείωση έχουν δεχτεί στην αγοραστική τους δύναμη οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης τα έτη 2013/ 2014 σύμφωνα με την έκθεση «Μισθοί και επιδόματα των εκπαιδευτικών και των διευθυντών σχολείων στην Ευρώπη) (2013/2014)»

Η έκθεση του δικτύου Eurydice για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εν'όψει της παγκόσμιας ημέρας εκπαιδευτικών στις 5 Οκτώβρη κάνει ευρύτερα γνωστά τις μαύρες μέρες που περνάει η Ελλήνική εκπαίδευση και συνεπαγωγικά η χώρα γενικότερα.
Η έρευνα καταγράφει μείωση κατά 40% στην αγοραστική δύναμη των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα τη χρονιά 2013-2014 σε σχέση με την προηγούμενη αντίστοιχη έκθεση.Η έκθεση υπολογίζει την αγοραστική δύναμη από το συνδυασμό μισθολογικών μεταρρυθμίσεων και των προσαρμογών στο κόστος διαβίωσης.

Να σημειώσουμε εδώ πως από την έκθεση προκύπτει πως την ίδια περιόδο σε 16 ευρωπαϊκές χώρες  Βέλγιο, Δανία, Γερμανία, Εσθονία, Γαλλία, Κροατία, Λουξεμβούργο, Ουγγαρία, Μάλτα, Αυστρία, Σλοβακία, Φιλανδία, Μεγάλη Βρετανία, Νορβηγία, Σκόπια, Τουρκία, οι μισθοί των εκπαιδευτικών αυξήθηκαν!
Στην Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση στην αγοραστική δύναμη κατά το 2013-2014. Μικρή μείωση της τάξης κάτω του 3% σημειώθηκε στο Βέλγιο, στην Δανία, στο Λουξεμβούργο, στην Αυστρία, τη Φιλανδία και την Ιταλία ενώ μείωση από 5% έως 10% σημειώθηκε στην Κύπρο, στην Ιταλία, στην Ολλανδία, στην Πορτογαλία, στη Ρουμανία και στη Μεγάλη Βρετανία. Μείωση στην αγοραστική δύναμη της τάξηε του 13% έως 17% δέχτη
Από την έκθεση προκύπτει πως στην πλειονότητα των χωρών, οι μισθοί των εκπαιδευτικών αυξάνονται ανάλογα την αρχαιότητα.. Ωστόσο, το επίπεδο της αύξησης των μισθών και ο ρυθμός της αύξησης διαφέρουν, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις οι αυξήσεις είναι σχετικά χαμηλές αλλά οι εκπαιδευτικοί φτάνουν αρκετά γρήγορα στις ανώτατες μισθολογικές βαθμίδες, ενώ σε άλλες χώρες οι μεγάλες αυξήσεις πραγματοποιούνται μόνο έπειτα από μια μακρά περίοδο υπηρεσίας.
Οι βασικοί μισθοί των εκπαιδευτικών μπορεί επίσης να αυξηθούν με επιδόματα που λαμβάνονται λόγω επιπλέον προσόντων, λόγω της αξιολόγησης των επιδόσεων ή της διδασκαλίας παιδιών με ειδικές ανάγκες, καταλήγει η έκθεση της Κομισιόν