Την Κυριακή 5 Οκτωβρίου επισκέφτηκε το Μεσολόγγι ο ΥΠΕΠΘ έχοντας ήδη εξαγγείλει συνάντηση με φορείς της πόλης το μεσημέρι. «Σύσκεψη εργασίας και όχι εντυπώσεων» αποκάλεσε τη συνάντηση αυτή ο Υπουργός προσπαθώντας να αμβλύνει την αντιπαράθεση και την κριτική από κάποιους φορείς την ίδια στιγμή που ο ίδιος ύφαινε έντεχνα το προφίλ του ανέπαφου ηθικού και πιο παραγωγικού υπουργού με ιδιαίτερη επικοινωνιακή μαεστρία. Το μοτίβο γνωστό αλλά εντελώς ψεύτικο: «όλα στην εκπαίδευση δουλεύουν στην εντέλεια, βιβλία-καθηγητές είναι έγκαιρα στα σχολεία, όλα γίνονται νωρίς, μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο και με τον προβλεπόμενο τρόπο – all by the book!»
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ παραβρέθηκε στη συνάντηση αυτή παρόλο που επίσημα δεν είχε καλεστεί. Ο κος Στυλιανίδης, βέβαια, ζήτησε να ακούσει τις απόψεις μας, οπότε εμείς μιλήσαμε για τα συσσωρευμένα προβλήματα στην εκπαίδευση και ειδικά στην περιοχή μας.
Αναφερθήκαμε με ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνική εκπαίδευση και τις τρομερές ελλείψεις τόσο σε υποδομές όσο και σε έμψυχο υλικό: ήδη τον μήνα Οκτώβριο τα ΕΠΑΛ δεν μπορούν να λειτουργήσουν καθώς λείπουν καθηγητές σε βασικές ειδικότητες (Φιλόλογοι στην Κατοχή, ειδικότητες Υγείας στην Ναύπακτο κλπ). Τονίσαμε τα συσσωρευμένα κτιριακά προβλήματα που δεν βρίσκουν λύση (ΕΠΑΛ Ναυπάκτου, ΕΠΑΛ Κατοχής, Παλαμαϊκή κλπ) και αναφέραμε ότι ακόμα υπάρχουν 40 κενές θέσεις σο νομό.
Σε όλα αυτά, καθώς και σε πολλές ανησυχίες που εκφράστηκαν από τους διάφορους Δήμους ο Υπουργός μας απάντησε με φτηνές δικαιολογίες, με τις γνωστές υποσχέσεις και μοίρασε τα ήδη μοιρασμένα χρήματα:
Όσον αφορά τα κενά που υπάρχουν ακόμα είπε ότι οφείλονται στις… άδειες κύησης. Άδειες κύησης είχαμε και πέρσι και κάθε χρόνο κύριε υπουργέ, οι περισσότερες από τις οποίες είναι αναμενόμενες. Αυτό που έγινε φέτος είναι πως οι διορισμοί και οι τοποθετήσεις που έγιναν ήταν πλήρως αναντίστοιχες με τις ανάγκες της περιοχής μας.
Για τα ΕΠΑΛ ο κος Στυλιανίδης τόνισε την επιτυχία της πολιτικής του υπουργείου που πέτυχε επιτέλους να συρρεύσει μαθητικό δυναμικό στις ΕΠΑΛ και ότι σε αυτή την αύξηση μαθητικού δυναμικού οφείλονται τα κενά και οι ελλείψεις. Καταλαβαίνουμε καλά ότι το υπουργείο θέλει να στρέψει κόσμο προς την Τεχνική Εκπαίδευση και γι αυτό εξήγγειλε ότι τα ΕΠΑΛ θα παρέχουν και Δίπλωμα και Απολυτήριο στα τρία χρόνια εκπαίδευσης (χωρίς να διευκρινίζει πως ακριβώς θα γίνεται αυτό). Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε εμείς είναι πως γίνεται σε ΕΠΑΛ που είναι γνωστό ότι θα λειτουργήσει τη νέα χρονιά ειδικότητα νοσηλευτικής και άλλες ειδικότητες υγείας να μην έχει σταλεί ούτε ένας καθηγητής της αντίστοιχης ειδικότητας. Πώς δηλαδή το υπουργείο υποστηρίζει με έργα τις εξαγγελίες του για αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και των ΕΠΑΛ; Μήπως να στείλουμε από τώρα τους μαθητές στα Ιδιωτικά ΙΕΚ;
Ανέφερε αρκετά νηπιαγωγεία που πρόκειται να χτιστούν, στην πλειονότητά τους μονοθέσια και όχι σε κεντρικές περιοχές, ενώ είναι γνωστό πως και στα αστικά κέντρα υπάρχουν προβλήματα εφόσον η προδημοτική εκπαίδευση έχει καταστεί υποχρεωτική. Μήπως και εδώ η «λύση» είναι στον ιδιωτικό τομέα;
Τέλος ανέφερε ότι το κονδύλι προς τη νομαρχία που αφορά την εκπαίδευση και τα κτίρια θα είναι 70 εκ. ευρώ, το οποίο είναι σαφώς μικρότερο του προϋπολογισμού της Νομαρχίας για την εκπαίδευση που ανέρχεται στα 120 εκ. ευρώ.
Πρέπει να κατοχυρωθεί στη συνείδηση του κλάδου ότι η εκπαίδευση δεν χτίζεται μόνο με τη φιλότιμη προσφορά ορισμένων συναδέλφων «για να δουλέψει το σχολείο» αλλά χρειάζεται να δουλέψουμε και στην κατεύθυνση της αγωνιστικής διεκδίκησης αυτών που κυβέρνηση και υπουργός αρνούνται.
Α’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας
Μεσολόγγι 20/10/08