ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝΕΚ)

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝΕΚ) 
(κατατέθηκε στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ) 5/3/2015

Οι εργαζόμενοι στο δημόσιο, οι εκπαιδευτικοί και ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, αντιστάθηκαν αποφασιστικά απέναντι στις πολιτικές της ακραίας λιτότητας, που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια. Ο ανυποχώρητος αγώνας των εργαζομένων συνέβαλε αποφασιστικά στην απονομιμοποίηση των πολιτικών που οδήγησαν στην εξάπλωση της φτώχειας, της ανεργίας, στην ένταση του αυταρχισμού και στην κατάργηση δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών

.  Οι εκλογές της 25/1 δημιούργησαν στη χώρα μια νέα κατάσταση. Οι εργαζόμενοι άρχισαν να βλέπουν στην πράξη τις δυνατότητες για μια άλλη πορεία της χώρας, σταματώντας τις πολιτικές λιτότητας και της καταπάτησης βασικών εργασιακών δικαιωμάτων



.  Η συμφωνία - πλαίσιο που έγινε στο Eurogroup στις 20 Φλεβάρη είναι αντικειμενικά ένας ετεροβαρής πολιτικός συμβιβασμός που οφείλεται στον τωρινό αρνητικό συσχετισμό δυνάμεων σε Ευρώπη και Ελλάδα και ταυτόχρονα δίνει χρονικές δυνατότητες για άσκηση πολιτικής που θα φρενάρει τη λιτότητα και θα ανακουφίζει τους εργαζόμενους, παρά το ασφυκτικό οικονομικό πλαίσιο που προσπαθούν να επιβάλλουν.

  Το πολιτικό σκηνικό που διαμορφώνεται είναι πρωτόγνωρα ρευστό. Σ’ αυτές τις συνθήκες, για τους αμέσως επόμενους μήνες, είναι ορατός ο κίνδυνος , κάτω από τις αφόρητες πιέσεις και τους εκβιασμούς των ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ, για παραπέρα συμβιβασμούς και υποχωρήσεις.

  Με βάση αυτά είναι προφανές ότι το ζητούμενο – βασικός στόχος – για το σ.κ. και ευρύτερα για το λαϊκό κίνημα, είναι το πώς θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ολοκληρωτική και πλήρη ανατροπή των πολιτικών της λιτότητας που επιβλήθηκαν. Οι αγώνες των εργαζομένων, με βάση τις άμεσες ανάγκες και τους στόχους πάλης που διαμορφώθηκαν τα τελευταία χρόνια, μπορούν αλλάζοντας τους συσχετισμούς, να συμβάλουν στη δημιουργία μιας νέας, απρόβλεπτης δυναμικής, ανατροπών και ρήξεων, επιβάλλοντας την εφαρμογή προοδευτικών πολιτικών προς όφελος του λαού
.
  Βασική προϋπόθεση για μια τέτοια πορεία είναι να βρεθούν οι τρόποι κι οι δρόμοι της ενιαίας, αγωνιστικής, μαχητικής συσπείρωσης των εργαζομένων, για να γίνει το αποφασιστικό βήμα μπροστά, ακυρώνοντας τις ασφυκτικές πιέσεις και εκβιασμούς ΕΕ – ΕΚΤ- ΔΝΤ και ανατρέποντας στην πράξη τις πολιτικές τους.
 Στο χώρο της Μέσης Εκπαίδευσης και με τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση με τα εξής χαρακτηριστικά:

 Α. Το Υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται μέσα σε ενάμισι μήνα να φέρει για ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο που θα αντιμετωπίζει στη βάση των θέσεων του κλάδου τα από τα τρία μεγάλα ζητήματα που απασχόλησαν την ΟΛΜΕ τα τελευταία δύο χρόνια και που ήταν αιχμές όλων των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.
    1. Άμεση επανατοποθέτηση των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα στα σχολεία, με επανασύσταση στα ΕΠΑΛ των τομέων που καταργήθηκαν.
    2. Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του τρόπου προαγωγής των μαθητών, που προέβλεπε η αντιδραστική μεταρρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης για το Λύκειο.
    3. Πάγωμα της αξιολόγησης, με κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου που την θεμελίωνε.

 Β. Σε όλα τα αιτήματα που έχουν οικονομική βάση, η απάντηση του Υπουργείου για το άμεσο μέλλον ήταν αρνητική. Είναι προφανές ότι οι βασικές οικονομικές διεκδικήσεις του κλάδου: αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5%, άμεσο ξεπάγωμα μισθών μέσω της επανακατάταξης σε βαθμούς, ενίσχυση των νεοδιόριστων, νέο μισθολόγιο, ωράριο ήταν και παραμένουν βασικοί στόχοι για το σ.κ. Ιδιαίτερα, λόγω των οξυμένων κοινωνικο-οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι νεότεροι συνάδελφοι, θα πρέπει να τονίσουμε την ανάγκη μισθολογικής αναβάθμισής τους καθώς και της αύξησης του αριθμού των μεταθέσεων.

 Γ. Στο ζήτημα των προσλήψεων νέων μόνιμων συναδέλφων δεν προσδιόρισε αριθμό – μίλησε για χιλιάδες – ενώ εξήγγειλε νέο σύστημα διορισμών με συνυπολογισμό χρόνου και προϋπηρεσίας, τυπικών προσόντων και κοινωνικών κριτηρίων που θα προκύψουν μέσα από διάλογο. Παραμένει ζητούμενο η κάλυψη όλων των κενών των σχολείων με μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Δ. Για τις αλλαγές που θα γίνουν στη διοίκηση το επόμενο διάστημα ζήτησε τις θέσεις της ΟΛΜΕ ενώ ανακοίνωσε κατάργηση των αντιδραστικών διατάξεων στο πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς , όπως έχει δεσμευτεί ο Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

 Ε. Ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε διάλογο με τους φορείς για τη δημιουργία πλαισίου αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με στόχο τη βελτίωσή του.

 Το επόμενο διάστημα με όλο το πλαίσιο των ψηφισμένων αιτημάτων σε ανάπτυξη, θα ανιχνεύσουμε και πάλι τους δρόμους του αγώνα για να γίνει πιο γρήγορα το αποφασιστικό βήμα μπροστά! Ιδιαίτερα θα σταθούμε στα επείγοντα αιτήματά μας, που πρέπει να αποτελέσουν το άμεσο πλαίσιο στόχων της Ομοσπονδίας
.
  Άμεση νομοθετική ρύθμιση της επανατοποθέτησης των συναδέλφων σε διαθεσιμότητα και της επανασύστασης των τομέων της ΤΕΕ που καταργήθηκαν, σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.

  Κατάργηση του νομοθετικού πλέγματος της αξιολόγησης – χειραγώγησης εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης των σχολείων
.
  Κατάργηση του νόμου για το νέο Λύκειο (4186/13), ως πρώτο βήμα στην πορεία για τη 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Άμεσα ουσιαστική αναβάθμιση της ΤΕΕ.

 Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών. (Άμεσο ξεπάγωμα βαθμών, ενίσχυση νεοδιόριστων, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού, νέο μισθολόγιο με ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη και δυνατότητα υπογραφής συλλογικής σύμβασης).

 Καμία μείωση των συντάξεων κύριων, επικουρικών και εφάπαξ. Σταδιακή αναπλήρωση των απωλειών. Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας.

 Κατάργηση των αντιδραστικών διατάξεων του πειθαρχικού δικαίου. Άμεσα σταμάτημα κάθε συνδικαλιστικής δίωξης.

  Άμεση κάλυψη των κενών που υπάρχουν τώρα.

  20 μαθητές στο τμήμα.

  Επαναφορά του ωραρίου στο προηγούμενο καθεστώς

. Κάλυψη όλων των κενών με χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τη νέα χρονιά.

 Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση των σχολείων για την ουσιαστική αντιμετώπιση των λειτουργικών δαπανών , τη βελτίωση της λειτουργίας και τη σίτιση, ασφάλιση, υγεία των μαθητών μας.
  Διασφάλιση εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
 Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων βασικό όργανο διοίκησης. Κατάργηση του καθηκοντολογίου. Άμεση αλλαγή του θεσμικού πλαισίου (ν. 3848/10) για τα στελέχη της εκπαίδευσης.

  Δημοσιοποίηση των μορίων των μετατάξεων του 2013, υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια.

  Αλλαγή στη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων με 3 αιρετούς
.
 Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα.

 Οι εκπαιδευτικοί μαζί με όλο το λαό θα αγωνιστούν για σταμάτημα των πολιτικών της λιτότητας που επιβάλουν ΕΕ - ΕΚΤ - ΔΝΤ με διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του χρέους, τραπεζικό σύστημα σε δημόσια ιδιοκτησία και κοινωνικό έλεγχο, κοινωνικά δίκαιο φορολογικό σύστημα με αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ, προστασία των δημόσιων κοινωνικών αγαθών, καμία ιδιωτικοποίηση σε ρεύμα, νερό, συγκοινωνίες, αύξηση των δαπανών για την παιδεία, απρόσκοπτη πρόσβαση στην υγεία για όλο το λαό.

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ:

  Συγκεντρώσεις – συλλαλητήρια μαζί με την ΑΔΕΔΥ για διεκδίκηση άμεσων αιτημάτων (εργασιακών – μισθολογικών – ασφαλιστικών).

  Κινητοποίηση των διαθέσιμων (συνεργασία συντονιστικών, ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ) για άμεση επανατοποθέτηση των εκπαιδευτικών και επανασύσταση τομέων και ειδικοτήτων.

 Πίεση κατά περιοχή και συνολικά για κάλυψη των κενών στα σχολεία.

 Παρεμβάσεις για αντιμετώπιση αυταρχισμού διευθυντών και σταμάτημα διώξεων.

  Με πρωτοβουλίες των ΕΛΜΕ μαζί με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας παρεμβαίνουμε στα σχολεία για ζητήματα δημοκρατίας, διοίκησης, λύκειο, πρόσβαση σε τριτοβάθμια.

  Ετοιμότητα με εξουσιοδότηση για αγωνιστική - απεργιακή κινητοποίηση, εν όψει ψήφισης πολυνομοσχεδίου, αν υπάρξουν αρνητικές εξελίξεις στην υλοποίηση των δεσμεύσεων
.
Για να γίνουν οι πολιτικές της λιτότητας και των περικοπών οριστικό παρελθόν.
 Για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας, ένα σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά, όλους τους εκπαιδευτικούς και όλη τη γνώση.