Δυναμική απάντηση στις 14 Δεκέμβρη



Οι θεσμοί!!! εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους σε κλιμάκιο του υπουργείου Παιδείας, σχετικά με την καθυστέρηση εφαρμογής  του μνημονίου για την παιδεία που ψηφίστηκε στη Βουλή πριν δυο χρόνια και υπογράφηκαν συμπληρωματικές δεσμεύσεις πέρσι.
Ειδικότερα η Κυβέρνηση  δεσμεύτηκε μέσω του μνημονίου:
Α. Να ευθυγραμμιστεί ο αριθμός   διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, (αύξηση ωραρίου για να συνεννοούμαστε) καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό (αύξηση μαθητών /τμήμα), με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.
Β. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης ( τα περί εξαίρεσης των εκ/κων  κούφια λόγια). Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα.

Το νομοσχέδιο (μνημόνιο)  όπως ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής, περιλαμβάνει τις ακόλουθες δεσμεύσεις και ρυθμίσεις για το σύνολο της παιδείας.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ
Επικαιροποίηση Εκθεσης ΟΟΣΑ του 2011
Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης.
Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011 (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ). [5]
Πανεπιστήμια
Η εν λόγω επανεξέταση θα καλύπτει όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των δεσμών μεταξύ έρευνας και εκπαίδευσης και της συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων, ερευνητικών ιδρυμάτων και επιχειρήσων με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας .
Νέο Σχολείο
 Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα.

Πρακτικές ΟΟΣΑ
Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ.
Σχέδιο δράσης έως τον Μάιο του 2016
Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.
Αξιολόγηση-ωράριο εκπαιδευτικών
Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης. Οι αρχές θα διασφαλίσουν τη δίκαιη μεταχείριση όλων των φορέων παροχής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθορίζοντας ελάχιστα πρότυπα.
Μετακινήσεις προσωπικού Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
Το Άρθρο 9 του νομοσχεδίου,όπως ψηφίστηκε, ορίζει τα εξής:
1. Για μετακινήσεις του εκπαιδευτικού και λοιπού προσωπικού του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.Πο.Παι.Θ.), που μετέχει στην προετοιμασία και διεξαγωγή των γενικών και ειδικών εξετάσεων, κατά την περίοδο αυτών, επιτρέπεται η μετακίνηση εντός ή εκτός έδρας, με ιδιωτικής χρήσης μεταφορικό μέσο, με προσωπική ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημιά, με έγκριση του αρμόδιου οργάνου. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται η χιλιομετρική αποζημίωση του άρθρου 8.
2. Στους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για τη συμπλήρωση του εβδομαδιαίου ωραρίου τους αναγνωρίζεται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης του άρθρου 8, η δαπάνη διοδίων, σε περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιωτικής χρήσης μεταφορικού μέσου ή το αντίτιμο των εισιτηρίων των χρησιμοποιούμενων μέσων μαζικής μεταφοράς.
Επαγγελματικά Δικαιώματα
Για τα επαγγελματικά δικαιώματα ψηφίστηκε η ακόλουθη δέσμευση:
Όσον αφορά τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα, προκειμένου να αποφευχθούν αδικαιολόγητοι και δυσανάλογοι περιορισμοί, η κυβέρνηση θα υποβάλει, έως τον Οκτώβριο του 2015, το προεδρικό διάταγμα σχετικά με τις αποκλειστικές δραστηριότητες των πολιτικών μηχανικών και των συναφών επαγγελμάτων (βασικό παραδοτέο) και θα εγκρίνει τις συστάσεις εξωτερικού συμβούλου έως τον Δεκέμβριο του 2015 (βασικό παραδοτέο) και τις συστάσεις της διυπουργικής επιτροπής, με βάση άλλες πρόσφατες εκθέσεις έως τον Φεβρουάριο του 2016.

Σύνδεση Εκπαίδευσης με την Έρευνα
Για τη σύνδεση της  Εκπαίδευσης με την Έρευνα ψηφίστηκε η ακόλουθη δέσμευση:
Όσον αφορά τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την έρευνα και ανάπτυξη, οι ελληνικές αρχές έχουν δεσμευτεί να δρομολογήσουν ολοκληρωμένη διαδικασία διαβούλευσης μετά την επανεξέταση των δεσμών μεταξύ εκπαίδευσης και Ε&Α (βλ. ενότητα 4.1 «Εκπαίδευση») με σκοπό την εφαρμογή των βέλτιστων πρακτικών. Η οργάνωση και το χρονοδιάγραμμα της διαβούλευσης θα κα- θοριστούν έως τον Οκτώβριο του 2015.
Επαγγελματική κατάρτιση  
Για την επαγγελματική κατάρτιση,    ψηφίστηκε η ακόλουθη δέσμευση:
Επιπλέον, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2016 και προκειμένου να επιτύχει τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΚ), και με βάση τη μεταρρύθμιση που εγκρίθηκε το 2013 (ν. 4186/2013), η κυβέρνηση, έως τον Δεκέμβριο του 2015 (βασικό παρα- δοτέο):
i) θα θεσπίσει ένα σύγχρονο πλαίσιο ποιότητας για την ΕΕΚ/μαθητεία,
ii) θα δημιουργήσει ένα σύστημα για τον προσδιορισμό των αναγκών σε επίπεδο δεξιοτήτων και μια διαδικασία αναβάθμισης των προγραμμάτων και της πιστοποίησης,
iii) θα δρομολογήσει πιλοτικές συ- μπράξεις με περιφερειακές αρχές και εργοδότες το 2015-2016 και
iv) θα χαράξει ολοκληρωμένο σχέδιο ε- φαρμογής του Υπουργείου Εργασίας, του Υπουργείου Παιδείας και του ΟΑΕΔ, με σκοπό την παροχή του απαιτούμενου αριθμού θέσεων μαθητείας για όλους τους σπουδαστές της επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΠΑΣ και ΙΕΚ) έως το 2016 και για το 33% τουλάχιστον του συνόλου των σπουδαστών της τεχνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) έως το 2016-2017 και
v) θα δια- σφαλίσει μεγαλύτερη συμμετοχή των εργοδοτών και μεγαλύτερη χρήση της ιδιωτικής χρηματοδότησης. Το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016 θα λειτουργήσουν περιφερειακές συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.
-ΠΟΙΟΙ ΤΙΣ ΨΗΦΙΣΑΝ;
- ΟΛΟΙ (ΣΥΡΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΟΤΑΜΙ, ΠΑΣΟΚ(ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ), ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ) ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΚΚΕ
- ΠΟΙΟΙ ΣΦΥΡΙΖΟΥΝ ΑΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΨΙΛΟ ΓΑΖΙ;
Διαμαρτύρονται οι «θεσμοί» της βαρβαρότητας, της κλεψιάς, της αδικίας ,της αντιλαικής πολιτικής, αφού τα συμφώνησαν τα συνεταιράκια στην Ελλάδα γιατί δεν τα εφαρμόζουν;
Τι συμφωνία τους συνάδελφοι πρέπει να την ανατρέψουμε. Όλοι στον αγώνα .
Δυναμική απάντηση στις 14 Δεκέμβρη.
14 Δεκέμβρη ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!
Τώρα είναι ώρα να δώσουμε τη δική μας απάντηση!
Κανένας στη δουλειά, κανένα σχολείο να μην ανοίξει. Όλοι στη μάχη για την οργάνωση και την επιτυχία της απεργίας.
Έχουμε τη δύναμη και τη θέληση να επιβάλουμε το δίκιο μας. Να παλέψουμε για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων μας.

. Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού, ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων.
. Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα, από το δικαίωμα στην ΑΠΕΡΓΙΑ.
. Μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών των σχολείων.
. Εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και συμβασιούχων - αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
. Κάτω τα χέρια από το ωράριο των εκπαιδευτικών, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
. Εδώ και τώρα Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Καμιά σκέψη για πέρασμα των νηπιαγωγείων στους Δήμους. Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλο το λαό, όχι παιδεία με κουπόνια και voucher.
. Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε 1€ από τη τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των παιδιών. Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.
. Λεφτά για τη μόρφωση των παιδιών όχι για το ΝΑΤΟ και τους πολεμικούς εξοπλισμούς.
Δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε!
Τα μέτρα της 3η αξιολόγησης που φέρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι ένας ακόμα κρίκος στη βαριά αλυσίδα που έχουν δέσει στο λαό. Είναι αποτέλεσμα των μνημονίων που ψήφισαν μαζί με την κυβέρνηση η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα. Απαιτούνται και υπαγορεύονται από την Ε.Ε., τον ΣΕΒ και τους επιχειρηματικούς ομίλους που επιθυμούν ένα σεληνιακό τοπίο για εμάς τους εργαζόμενους για να αυγαταίνουν τα κέρδη τους.

Προετοιμάζουν νέα μεγαλύτερη έφοδο στη ζωή και τα δικαιώματα μας!
Τα μέτρα αυτά δεν αποτελούν το «τέλος του μνημονίου» και την «αρχή μιας νέας σελίδας για τη χώρα» όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της. Ήρθαν για να μείνουν! Ξηλώνουν εργατικά, λαϊκά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αγώνες και θυσίες για να προετοιμάσουν νέα, μεγαλύτερη, επίθεση.
Αν το μέλλον που μας προετοιμάζουν είναι ρόδινο τότε γιατί φέρνουν νομοσχέδιο που απαγορεύει τηναπεργία; Βάζουν νέα εμπόδια στην οργάνωση των εργαζομένων, στο απεργιακό δικαίωμα, γιατί ξέρουν καλά ότι γρήγορα θα γεννηθούν νέοι, πιο μαζικοί και συντονισμένοι, αγώνες απέναντι στη βάρβαρη και ταξική πολιτική που γονατίζει τους εργαζόμενους στο όνομα της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Το φόβο μας να έχουν!!
Τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και οι ελευθερίες, το δικαίωμα στην απεργία κατακτήθηκαν με αγώνες και αίμα. Δεν θα τους αφήσουμε να τα πάρουν πίσω!
Ας σκεφτεί ο καθένας: Τα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης που φέρνουν αλλά και οι σχεδιασμοί στην εκπαίδευση σηματοδοτούν το τέλος της επίθεσης;

. Ο φετινός προϋπολογισμός φορτώνει επιπλέον 2,74 δις ευρώ στις πλάτες των εργαζομένων, ενώ παράλληλα προβλέπει «ζεστό χρήμα» για το κεφάλαιο. Μέχρι το 2060 έχουν συμφωνηθεί προϋπολογισμοί λιτότητας και φοροληστείας, θεόρατα πλεονάσματα που θα τα επωμιστούμε εμείς οι εργαζόμενοι. Αυτό είναι τέλος της επίθεσης;
. Ανοίγουν άμεσα τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας γιατί τα λεγόμενα «κόκκινα δάνεια» είναι αγκάθι για τις τράπεζες και τους «επενδυτές» που θέλουν «αναθέρμανση της αγοράς κατοικίας». Αυτό είναι τέλος της επίθεσης;
. Προαπαιτούμενο της 3ης αξιολόγησης είναι η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Με το νόμο για τη ρύθμιση του εργάσιμου χρόνου των ιατρών, νομοθετούν την εργάσιμη εβδομάδα των 60 ωρών. Στόχος τους είναι η πλήρη διάλυση του ωραρίου των εργαζομένων. Σχεδιάζουν τη γενίκευση της διευθέτησης του εργάσιμου χρόνου σε όλους του κλάδους και στην εκπαίδευση. Η αύξηση του ωραρίου, η κινητικότητα, ο εκπαιδευτικός λάστιχο, η εντατικοποίηση είναι απαιτήσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
. Οι αλλαγές στην Προσχολική Αγωγή, η προσπάθεια από την κυβέρνηση να περάσει το Νηπιαγωγείο στους Δήμους δεν είναι οδηγός για όλο το Δημόσιο, για όλη την εκπαίδευση;
. Οι σχεδιασμοί για το νέο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης δε σηματοδοτούν ένα ακόμα πιο σκληρό, ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο;
. Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, τα τεράστια κενά στην ειδική αγωγή, το μοίρασμα των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε 4 και 5 μαθητές, η μετακίνηση συναδέλφων μέχρι και σε 5 σχολεία για τη συμπλήρωση ωραρίου δεν είναι αποτελέσματα της πολιτικής των σκληρών περικοπών που συνεχίζονται από το σχέδιο του φετινού προϋπολογισμού;
Η πολιτική τους είναι απάνθρωπη και εγκληματική!
Δίκαιη ανάπτυξη σ΄ ένα άδικο σύστημα δεν υπήρξε ποτέ ούτε θα υπάρξει!
Η περιβόητη «καπιταλιστική ανάπτυξη» που στο βωμό της μας σφαγιάζουν καθρεφτίζεται καθαρά στις λαϊκές περιοχές της Αττικής, στη Μάνδρα, τη Νέα Πέραμο και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Πνιγμένοι εργαζόμενοι και κατεστραμμένα σπίτια γιατί τα αντιπλημμυρικά έργα δεν είναι κερδοφόρα για το κεφάλαιο. Την ίδια στιγμή διόδια παντού και επιχειρηματικά μεγαθήρια γιατί αυτό επιβάλλει η κερδοφορίας τους.
Η «κοινωνική ευαισθησία» της κυβέρνησης φτάνει στο σημείο να κόβει το επίδομα των 300€ για φτωχές οικογένειας που έχουν παιδιά στο σχολείο και να απολύει αναπληρωτές με ανίατες ασθένειες!
Μόνο ο αγώνας, η οργάνωση, η συμμαχία των λαϊκών στρωμάτων μπορεί να βάλει φρένο, να ανατρέψει τη σημερινή πραγματικότητα, ν΄ ανοίξει δρόμο υπέρ των εργαζομένων!

Να μη δεχτούμε ως εργαζόμενοι, ως παιδαγωγοί να θυσιαστούμε στο βωμό των κερδών τους. Να μη γίνουμε δούλοι με σκυμμένο το κεφάλι, να εκπαιδεύουμε τους μαθητές μας για να γίνουν οι σύγχρονοι δούλοι του 21ου αιώνα.

Ετοιμαζόμαστε για νέους, πιο μαζικούς αγώνες! Αυτή η ΑΠΕΡΓΙΑ πρέπει και μπορεί να πετύχει! Να γίνει η αρχή μιας γενικευμένης αντεπίθεσης!
Όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα σωματεία να μπουν σε θέσεις μάχης. Να πάρουμε όλα εκείνα τα μέτρα που είναι απαραίτητα για την οργάνωση της ΑΠΕΡΓΙΑΣ.


Έχουμε τη δύναμη, μπορούμε να τα καταφέρουμε!