ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΛΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ



ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΑΛΗΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ
Το σχέδιο της κυβέρνησης για το λύκειο και το εξεταστικό κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση! Να μην κατατεθεί!
Το τελικό σχέδιο της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας για τη Γ’ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ επί της ουσίας δεν διαφοροποιείται από τις εξαγγελίες του το περασμένο Σεπτέμβρη.
Παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις (τα Λατινικά παραμένουν ως μάθημα επιλογής, η πρώτη επιλογή τμημάτων θα γίνεται τον Οκτώβριο, ο βαθμός του απολυτηρίου μόνο για φέτος δεν θα προσμετράται στο βαθμό πρόσβασης) ο κεντρικός πυρήνας του που είναι η κατάργηση της Γ’ Λυκείου δεν αλλάζει. Με το σχέδιο αυτό:
·         Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.
·      Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
·      Διπλασιάζεται το άγχος των εξετάσεων με την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
·      Όχι μόνο δεν καταργείται την ανάγκη των μαθητών για φροντιστήρια αλλά αντίθετα τη γιγαντώνει αφού προσδένει ακόμα πιο ασφυκτικά τη διαδικασία της πρόσβασης με το σχολείο, αυξάνει την ύλη, κάνει ακόμα πιο δύσκολη την απόκτηση του απολυτηρίου. Η κυβέρνηση προσθέτει ένα ακόμα δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος πάνω στα πλάτες της λαϊκής οικογένειας. Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων άλλωστε με δηλώσεις τους επιβεβαιώνουν ότι τα σχέδια της κυβέρνησης …. θα ωφελήσουν τις εγγραφές των παιδιών! Αν ήθελε το Υπουργείο να κάνει ένα βήμα για την πάταξη της παραπαιδείας δεν θα καταργούσε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και δεν θα απαξίωνε την Ενισχυτική Διδασκαλία.
·      Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».

Η κυβέρνηση φτιάχνει ένα Λύκειο πιο ταξικό, ένα Λύκειο αποστεωμένο, πολύ πιο ανταγωνιστικό και σκληρό, υποταγμένο στις εξετάσεις.
Τα “περί ελεύθερης πρόσβασης” στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης είναι μια ακόμα κοροϊδία της κυβέρνησης αφού είναι Τμήματα που δεν τα προτιμούν οι υποψήφιοι, στα οποία και σήμερα μπορούν να περάσουν με πολύ χαμηλές βαθμολογίες. Η πρόσβαση επιπλέον δεν είναι καθόλου «ελεύθερη», αφού θα δίνουν τις εξετάσεις τύπου πανελλαδικών για το απολυτήριο και μάλιστα θα πρέπει να συγκεντρώσουν και βαθμολογία πάνω από 9,5 (μεγαλύτερη απ' ό,τι απαιτείται σε αυτά τα Τμήματα σήμερα).
Τα σχέδιο αυτό ούτε καινούργιο είναι, ούτε καινοτόμο. Κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση. Πατάει στην ένταση των ταξικών φραγμών και στην υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου, της κριτικής ικανότητας, της συναισθηματικής και νοητικής ανάπτυξης των μαθητών. Το υπηρετούν με συνέπεια και η σημερινή κυβέρνηση και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που έχουν δώσει δείγματα γραφής με τις μεταρρυθμίσεις τους που αφορούν και το Λύκειο, αναπαράγοντας τον πυρήνα όσων επιχειρεί τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε, οι αλλαγές αυτές δεν είναι τίποτε άλλο παρά εφαρμογή και υλοποίηση μέρους των κατευθύνσεων ΕΕ – ΟΟΣΑ για ένα σχολείο της αγοράς, με μαζικότερη και πιο πρόωρη στροφή στην κατάρτιση και στις δεξιότητες.
Απαιτούμε:
·      Να μην κατατεθεί το σχέδιο της κυβέρνησης.
·      Αποσύνδεση του Λυκείου από την είσοδο σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.
·      Απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι και κατοχύρωση βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
·      Όχι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και τα προγράμματα σπουδών. Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
·      20 μαθητές στα τμήματα Γυμνασίου και Γενικής Παιδείας του Λυκείου-15 μαθητές στους προσανατολισμούς- 10 μαθητές στα εργαστήρια.
·      Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική διδασκαλία από την έναρξη της σχολικής χρονιάς με όλο το απαραίτητο προσωπικό.
·      Πραγματική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε υποδομές και προσωπικό. Δουλειά με δικαιώματα για τη νέα γενιά.
·      Το ποσοστό 10% της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής να παραμείνει επ’ αόριστον και να ισχύσει και για τα υπόλοιπα τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν με ΑΕΙ.
Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη
ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης!
·         Προχωράμε σε Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και Γενική Συνέλευση Προέδρων ΕΛΜΕ στις 30 Μάρτη.
·         Καλούμε τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε ενημερωτικές συσκέψεις με γονείς και 15μελή των μαθητών.
·         Η ΟΛΜΕ να ζητήσει συνάντηση με την ΑΣΓΜΕ για την κοινή δράση εκπαιδευτικών και γονιών.
·         Προχωράμε άμεσα σε τοπικά συλλαλητήρια με γονείς και μαθητές ενάντια στα σχέδια του Υπουργείου.
·         Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε συνεντεύξεις τύπου, σε έκδοση ενημερωτικού υλικού (πανό, ανακοινώσεις, σποτάκια στο ράδιο κτλ) και γράμματος προς γονείς και μαθητές.
·         Προχωράμε σε 24ώρη απεργιακή κινητοποίηση τη μέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου και συγκεντρώσεις στις μεγάλες πόλεις. Κλιμακώνουμε με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η κυβέρνηση να πάρει πίσω το σχέδιο το σχέδιο – ταφόπλακα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας!
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                    21 Μάρτη 2019