ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ



ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ
-Συνεχίζει για 4 ακόμη χρόνια την καθήλωση των μισθών μας, αναστέλλοντας την μισθολογική μας εξέλιξη (μεταβατικές διατάξεις άρθρο 26).
-Μειώνει τους μισθούς των ΥΕ και ΔΕ με την χορήγηση μισθολογικού κλιμακίου κάθε 3 χρόνια, από 2 που ήταν.
-Δεν κάνει καμιά κουβέντα για τις απώλειες (δώρα, επιδόματα κλπ)

-Γράφεται στην  Έκθεση Αξιολόγησης Συνεπειών Ρύθμισης : (σελ 178, 179)
 «Η δημοσιονομική προσαρμογή οδήγησε στην αναστολή διατάξεων του προηγούμενου μισθολογίου…» «αυτό στοχεύει στην μισθολογική αποσυμπίεση σε συνάρτηση με δεξιότητες, επιδόσεις, αρμοδιότητες και τη θέση του προσωπικού…»
Βάζει τις βάσεις για την σύνδεση του μισθού όχι μόνο με την αξιολόγηση του υπαλλήλου, αλλά και με την αξιολόγηση της θέσης. (άρθρα 12 & 17)
Προβλέπει την έκδοση ΠΔ για την σύνδεση αμοιβών με αξιολόγηση του υπαλλήλου.
Γι αυτό αυξάνει τα επιδόματα θέσης…
-Προαναγγέλλει περικοπές στο ανθυγιεινό επίδομα
-Αφαιρεί το επίδομα παραμεθορίου από υπαλλήλους νομών Κιλκίς, Δράμας κλπ
-Διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του μισθολογίου

Συγκεκριμένα:
Άρθρο 7
Διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του, ενσωματώνοντας τα αναφερόμενα στο κεφάλαιο Γ του Ν. 4093/2012  πχ ΔΕΥΑ , καθώς και τις ΔΕΚΟ που δεν έχουν εισηγμένες μετοχές κλπ.
Άρθρο 9
Μισθολογική εξέλιξη από κλιμάκιο σε κλιμάκιο για ΥΕ & ΔΕ κατηγορίες με υπηρεσία 3 χρόνων, αντί 2 σήμερα ενώ για ΤΕ & ΠΕ παραμένει 2 χρόνια. Θα εφαρμοστεί από 1-1-2018.
Ως ΠΕ και ΤΕ κατηγορίες θεωρεί μόνο όσους έχουν αντίστοιχα πτυχία κι όχι κατηγορίες εργαζομένων, που είχαν για διάφορους λόγους ενταχθεί σε αυτές πχ τους μουσικούς  στην ΤΕ κατηγορία, τους εργοδηγούς στην ΤΕ, εκπαιδευτικούς ΑΣΕΤΕΜ, ΑΤΕΙ κλπ
Άρθρο 12
Καθιερώνει την λεγόμενη «προωθημένη» μισθολογική εξέλιξη σε σύνδεση με την αξιολόγηση. Θέτει πλαφόν 5-15% , αλλά και συνδέει την χορήγηση του επιπλέον μισθολογικού κλιμακίου με τη «δημοσιονομική συγκυρία»…
Αναφέρεται σε «άλλες δράσεις» ;; χωρίς να λέει ποιες, όταν ένας υπάλληλος  κρίνεται –αξιολογείται ως ανεπαρκής ή ακατάλληλος…
Άρθρο 14
Διατηρεί τους ίδιους βασικούς μισθούς ( ΥΕ στα 780 ευρώ) και τους ίδιους συντελεστές για τις ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ κατηγορίες.
Άρθρο 15
Συνεχίζει τον ίδιο τρόπο υπολογισμού της οικογενειακής παροχής (επίδομα τέκνων κι όχι γάμου)
Άρθρο 16
Αυξάνει τα επιδόματα θέσης γενικών δ/ντών, διευθυντών και τμηματαρχών (1000 από 900, 450 από 400 και 290 από 250 αντίστοιχα. Υπολογίζει τις αυξήσεις των επιδομάτων θέσης στα 25 εκ.
Άρθρο 17
Συνδέεται η αμοιβή με την αξιολόγηση της θέσης εργασίας, μετά από την βαθμολόγηση και αξιολόγηση θέσεων κάθε φορέα.
Άρθρο 18
Έως τις 31-12-2017 θα «ευθυγραμμιστεί» το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.!!! Άρα θα περικόψουν κλάδους και ποσά…
Άρθρο 19
Αφαιρεί το επίδομα παραμεθορίων περιοχών (100 ευρώ το μήνα) από τους Νομούς Κιλκίς, Σερρών, Δράμας, Πέλλας… (ίσως και άλλους)
Άρθρο 20
Αυξάνει κάτι λίγο την αποζημίωση για εργασία βράδυ και εξαιρέσιμες.
Άρθρο 20
Καταργεί επί της ουσίας τις αμοιβές για συμμετοχή σε επιτροπές κλπ. Σε αρκετά υπουργεία «κάνανε παιχνίδι» με αυτά…
Άρθρο 22
Στις αποδοχές διαφόρων κατηγοριών εντάσσει και τους μουσικούς των ορχηστρικών συνόλων των ΟΤΑ, για τους οποίους λέει ότι θα βγει κοινή υπουργική απόφαση Οικονομικών-Εσωτερικών. Θέλει να έχει τη δυνατότητα, σε συνδυασμό με το άρθρο 9 να τους αφαιρέσει την ένταξή τους με τον ν. Κατρούγκαλου  στην ΤΕ κατηγορία.
Άρθρο 25
Ενώ συνεχίζει να υπολογίζει το μήνα στις 30 εργάσιμες μέρες, όταν πρόκειται για περικοπές λόγω απεργίας ή στάσης εργασίας  τις υπολογίζει στις 25 μέρες.
Αναφέρεται στη διαθεσιμότητα, χωρίς να διαχωρίζει την διαθεσιμότητα στην οποία τίθεται υπάλληλος χωρίς υπαιτιότητά του πχ διαθεσιμότητες προηγούμενης κυβέρνησης και συνεχίζει να μην την λαμβάνει υπόψη για την μισθολογική εξέλιξη. Και βέβαια δεν μιλάει καθόλου για τις απώλειες των διαθέσιμων…

Άρθρο 26
Αναστέλλει εκ νέου (μετά την επανακατάταξη με το νέο μισθολόγιο) με τις μεταβατικές διατάξεις την μισθολογική εξέλιξη όλων των υπαλλήλων μέχρι 31-12-2017. Και από 1-1-2018 που θα ενεργοποιηθεί η μισθολογική εξέλιξη δεν λάβει υπόψη του τα 2 αυτά χρόνια (2016-2017).
Αφαιρεί και οποιαδήποτε άλλη παροχή ή αποζημίωση, αφού για να χορηγηθεί απαιτεί και τροποποίηση αυτού του νόμου.
Αναφέρεται στη προσαύξηση των αποδοχών λόγω χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας, ενώ αυτή έχει καταργηθεί σε όλες τις περιπτώσεις εκτός όσων γίνονται στο εξωτερικό και την υπολογίζει μόνο στο βασικό μισθό.
Άρθρο 27
Αν τυχόν έχει κάποιος αύξηση από την νέα του κατάταξη θα την πάρει σε διάστημα 4 χρόνων.... Εξαιρεί από αυτό τους μετακλητούς υπαλλήλους…
Αν έχει μείωση με τη νέα του κατάταξη στο νέο βασικό μισθό θα μείνει η διαφορά σαν προσωπική… έως ότου εξανεμιστεί…
Θα εξανεμίσει έτσι και τις προσωπικές διαφορές που παίρνουν τώρα κάποιοι πχ υπουργείο οικονομικών.
Άρθρο 33
Διατηρεί προηγούμενη διάταξη για το πλαφόν 65% της μισθολογικής δαπάνης στους δημόσιους οργανισμούς και επιχειρήσεις, μόνο που τώρα το υπολογίζει στο σύνολο μισθολογικών και μη μισθολογικών παροχών