Ανακοίνωση ΔΑΚΕ Α' ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας



Συνάδελφοι,
Κάποιοι πριν από δύο χρόνια, σας καλούσαν να μην ψηφίσετε «κυβερνητικές» συνδικαλιστικές δυνάμεις. Ελλείψει άλλων επιχειρημάτων προσπάθησαν να κλέψουν την ψήφο σας, σε μια χρονική στιγμή κρίσιμη για τον κλάδο… Ως ένα βαθμό τα κατάφεραν αφού οι ισορροπίες άλλαξαν και οδήγησαν σε νέα σύνθεση του ΔΣ της ΟΛΜΕ.
Μια ΟΛΜΕ που πλέον αδυνατούσε να κατεβάσει ΜΙΑ εισήγηση σε Γενικές Συνελεύσεις. Μια ΟΛΜΕ που αδυνατούσε να έχει προτάσεις λόγω των παιχνιδιών ισορροπιών που υπήρχαν μεταξύ των παρατάξεων της νέας πλειοψηφίας… Σε μια ΟΛΜΕ που πρόσφατα ετέθη θέμα αξιοπιστίας λόγων και έργων της ηγεσίας της από τις υπόλοιπες παρατάξεις!
Η παράταξη της ΔΑΚΕ τίμησε την τελευταία διετία με το παραπάνω την εμπιστοσύνη που της δείξατε, τόσο σε τοπικό όσο και σε κεντρικό επίπεδο.


  • Καταγγείλαμε με δυνατή φωνή τα μέτρα που οδήγησαν τον κλάδο σε εξαθλίωση, υποβάθμισαν το ρόλο μας ως εκπαιδευτικών και απαξίωσαν την Παιδεία μας γενικότερα.
  • Ήμασταν δίπλα στους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και αγωνιστήκαμε ΜΑΖΙ με αυτούς, ακόμη κι όταν κάποιοι άλλοι τους θεωρούσαν ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ κάνοντας το καλοκαίρι του 2013 παρατεταμένες διακοπές.
  • Συμμετείχαμε αλλά οργανώσαμε και δράσεις κατά των μέτρων που παίρνονταν στο βωμό συγκεκριμένων πολιτικών…
  • Ήμασταν στην ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ όλων των κινητοποιήσεων, και αυτό το γνωρίζετε καλά

Σήμερα οι ίδιοι συνδικαλιστές ανερυθρίαστα μας καλούν ούτε λίγο ούτε πολύ να …απολογηθούμε για αυτή τη στάση μας!
Είναι οι ίδιοι που πάλι ελλείψει επιχειρημάτων σας καλούν να μην ψηφίσετε τη ΔΑΚΕ γιατί στήριξε δήθεν την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς να παρουσιάσουν έστω και μια φιλοκυβερνητική θέση μας. Που να την βρουν άλλωστε…
Την ίδια ώρα καταγγέλλουν τις υπόλοιπες παρατάξεις για
Είναι οι ίδιοι που σήμερα αποδεικνύουν ότι η τακτική τους όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν συγκεκριμένη και ταυτισμένη με το μέλλον συγκεκριμένου κόμματος, που από την 25η Ιανουαρίου και μετά απέδειξαν τι εννοούσαν ως «κυβερνητικό συνδικαλισμό» επιδεικνύοντας ένα πρόσωπο άνευ προηγουμένου φιλοκυβερνητικό που καταγγέλθηκε από το σύνολο των υπόλοιπων παρατάξεων!
Την ώρα που τα βασικά αιτήματα του κλάδου παραμένουν ίδια και μάλιστα φαίνεται ότι έρχονται ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΜΕΡΕΣ, στο βωμό των όποιων συμφερόντων εξυπηρετούν, σας ζητούν να κάνετε υπομονή για το …καλό της πατρίδας, έργο που έχουμε ξαναδεί και καταδικάσει στο παρελθόν.
Στα προεκλογικά τους φυλλάδια δεν τολμούν ούτε καν να καταγγείλουν τη συνέχιση των πολιτικών που μας εξαθλιώνουν!
Συνάδελφοι, στις εκλογές της 12ης Μαΐου 2015 σκεφτείτε κι αποφασίσετε:
·              θέλετε να συνεχιστούν τα παιχνιδάκια στην ΟΛΜΕ;
·              θέλετε να έχει ο κλάδος ΔΥΝΑΤΗ ΦΩΝΗ απέναντι στις πολιτικές που συνεχίζουν να είναι ίδιες, ασχέτως ποια κυβέρνηση τις εφαρμόζει;
·              θα επιβραβεύσετε τη συνέπεια θέσεων και πράξεων προς το συμφέρον του κλάδου και μόνο;

Δώστε μας τη δύναμη να αλλάξουμε τις ισορροπίες στην ΟΛΜΕ!
Την Τρίτη 12 Μαΐου ψηφίζουμε ΔΑΚΕ!


Οι θέσεις μας για τα ζητήματα του κλάδου:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ-ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ
Η κυβέρνηση αθέτησε όλες τις δεσμεύσεις της για την αποκατάσταση των μισθολογικών απωλειών μας. Δεν έκανε την ελάχιστη παραχώρηση, ώστε να δείξει ότι υπάρχει η καλή πρόθεση για ουσιώδεις παρεμβάσεις στο μέλλον. Απαιτούμε να υλοποιήσει όσα υποσχέθηκε στον κλάδο. Αναγνωρίζουμε τις δυσκολίες της περιόδου. Γι’ αυτό ως πρώτο βήμα στο δρόμο για την πλήρη οικονομική αποκατάσταση απαιτούμε:
·               Άμεσο ξεπάγωμα του μισθού μας. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη.
·               Άμεση επανακατάταξη σε μισθούς και κλιμάκια για τους συναδέλφους που καθηλώθηκαν λόγω του 4024/11
·               Να αναγνωρίσει η κυβέρνηση το δικαίωμα των εργαζομένων στο Δημόσιο για χορήγηση δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδόματος Αδείας όπως ισχύει στον Ιδιωτικό Τομέα. Το χορηγούμενο ποσό να φτάσει σταδιακά και σε βάθος χρόνου στο επίπεδο της προ Μνημονίου εποχής
·               Να πληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα (Πανελλαδικές Εξετάσεις, Υπερωρίες, Π.Δ.Σ κ.α.)
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε κατήγγειλε την προηγούμενη κυβέρνηση για την πολιτική των διαθεσιμοτήτων. Η επαναφορά τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι αναμφίβολα θετικό γεγονός. Παραμένουν όμως ανοιχτά πολλά ζητήματα. Απαιτούμε:
·               Κανένας εκπαιδευτικός της συγκεκριμένης κατηγορίας συναδέλφων να μην βρεθεί εκτός των δομών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
·               Να μην εφαρμοστεί η κινητικότητα που θεσπίζει η νέα κυβέρνηση και έχει το δικαίωμα να τους μεταφέρει σε άλλους τομείς του Δημοσίου.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι προχωρά στην κατάργηση της αξιολόγησης. Ψεύδεται συνειδητά. Η αξιολόγηση υφίσταται διότι:
·               Δεν καταργείται ο νόμος 4024/11, ο οποίος συνδέει το μισθό με το βαθμό και περιλαμβάνει απαράδεκτες ποσοστώσεις στη μισθολογική εξέλιξη. Η κατάργηση του Π.Δ 152 για την αξιολόγηση σε συνδυασμό με τη  διατήρηση του νόμου 4024/11 δημιουργούν το κατάλληλο πλέγμα για τη μόνιμη μισθολογική μας καθήλωση.
·               Δεν καταργείται ο νόμος για τη δημιουργία της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  (Νόμος,  4142/2013) η οποία εξακολουθεί να μεταξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και να εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αντιμετώπισης τους (άρθρο 1, παρ.1.δ).
·               Ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας μίλησε για αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου χωρίς να αναφέρει τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά.
·               Ο Υπουργός Οικονομικών κ. Βαρουφάκης στο γνωστό e-mail προς τους δανειστές, αποδέχτηκε τη σύνδεση του μισθού των Δημοσίων Υπαλλήλων με την αποδοτικότητα.
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση έχει υπαναχωρήσει και σε αυτόν τον τομέα και δεν υλοποιεί τις εξαγγελίες της. Η κατάργηση του Π.Δ. για την αξιολόγηση χωρίς την κατάργηση του 4024/11 είναι στην πραγματικότητα κενή περιεχομένου.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε πιστεύει σε μία αξιολόγηση απαλλαγμένη από μισθολογικές και άλλες κυρώσεις, η οποία θα έχει πρώτιστο στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Η κυβέρνηση αδιαφορεί για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ασχολείται με ιδιαίτερο ζήλο αυτή την περίοδο μόνο με τον τρόπο που θα ήταν ο πιο κατάλληλος  για την κατάληψη των θέσεων ευθύνης από τα κομματικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Υπενθυμίζουμε στους νεώτερους συναδέλφους ότι οι συνδικαλιστές της Αριστεράς ήταν αυτοί που κατήργησαν την επιμόρφωση των καθηγητών, με το αίτημα τους να καταργηθεί το Διδασκαλείο, αίτημα που υλοποίησε η πρώτη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Η επιμόρφωση των καθηγητών είναι υποχρέωση της πολιτείας προς όφελος των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων.
Απαιτούμε:
·               Δημιουργία Σχολής Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, η οποία θα αναλάβει την επιμόρφωση του συνόλου των εκπαιδευτικών σε εύλογο χρονικό διάστημα.
·               Απαλλαγή των επιμορφούμενων καθηγητών από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Επειδή η συγκυρία είναι δύσκολη μπορούν να αξιοποιηθούν τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία είναι ικανοποιητικά για το συγκεκριμένο τομέα.
ΤΕΧΝΙΚΗ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι δυνάμεις της Αριστεράς επέβαλαν ως θέση του κλάδου την άποψη για Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο. Η κυβέρνηση και η παράταξη της στην εκπαίδευση (ΣΥΝΕΚ) μιλούν για Ενιαίο Σχολείο Λόγου και Πράξης. Πρόκειται για μία πρόταση η οποία όχι μόνο δεν αναβαθμίζει την Τεχνική Εκπαίδευση, αλλά στην πραγματικότητα την υποβαθμίζει. Εισάγει κάποιες τεχνικές δεξιότητες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αλλά μεταφέρει την κυρίως Τεχνική Εκπαίδευση σε μεταλυκειακό επίπεδο. Εισάγουν μάλιστα αυθαίρετα τον όρο «Μεταλυκειακή Εκπαίδευση». Η αλήθεια είναι όμως ότι δεν υπάρχει μεταλυκειακή εκπαίδευση, αλλά κατάρτιση.  Με τις προτάσεις της αριστερής πλειοψηφίας του Δ.Σ της ΟΛΜΕ εκατοντάδες καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων θα υποχρεωθούν να εγκαταλείψουν τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να εργαστούν σε ΙΕΚ ή σε δομές άλλων Υπουργείων.
Οι θέσεις της ΔΑΚΕ Δ.Ε για την Τεχνική Εκπαίδευση είναι οι εξής:
·               Αναβαθμισμένη Τεχνική Εκπαίδευση ισότιμη της Γενικής.
·               Τα ΕΠΑΛ δίνουν απολυτήριο ισότιμο του Γενικού Λυκείου καθώς και πτυχίο. Να θεσπιστούν αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα για τους απόφοιτους όλων των ειδικοτήτων.
·               Όλες οι τεχνικές σχολές που ανήκουν στα άλλα Υπουργεία να περάσουν στη αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας.
·               Δημιουργείται τέταρτο έτος μαθητείας–πρακτικής άσκησης. Τα μαθήματα που θα διδάσκονται στο έτος αυτό θα είναι μόνο ειδικότητας.
·               Οι απόφοιτοι του Γενικού Λυκείου που επιθυμούν να γράφονται στη δεύτερη τάξη των ΕΠΑΛ. Οι μαθητές αυτής της κατηγορίας απαλλάσσονται από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και μεταφέρουν τους βαθμούς που είχαν στα αντίστοιχα μαθήματα του Γενικού Λυκείου.
·               Οι απόφοιτοι του ΕΠΑΛ εφόσον πάρουν σχετική κατεύθυνση έχουν το δικαίωμα να μετάσχουν στις εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ. Σε διαφορετική περίπτωση έχουν το δικαίωμα να μετάσχουν στις εξετάσεις και να καταλάβουν θέση σε ΤΕΙ της ειδικότητας τους.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΑΚΕ Δ.Ε ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ
Προκειμένου να υιοθετηθεί ένα πάγιο σύστημα επιλογής στελεχών, το οποίο θα βασίζεται στη διαφάνεια και στην αξιοκρατία, η ΔΑΚΕ Δ.Ε έχει προτείνει τα εξής:
·               Δημιουργείται Σχολή Στελεχών της Εκπαίδευσης. Οι επιτυχόντες στη Σχολή εισέρχονται κατόπιν διαγωνισμού, υπό την αιγίδα του ΑΣΕΠ. Οι επιτυχόντες απαλλάσσονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα. Η φοίτηση θα είναι μονοετής. Επιβάλλεται να γίνει προσπάθεια και η σχολή αυτή να είναι αποκεντρωμένη. 
·               Οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιβάλλεται να είναι απόφοιτοι της Σχολής Στελεχών της Εκπαίδευσης. Λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, ετήσιες επιμορφώσεις κ.α.).
·               Οι Διευθυντές Σχολικών Μονάδων δεν θα είναι απαραίτητο να είναι απόφοιτοι της ανωτέρω Σχολής. Όμως η κατοχή του σχετικού τίτλου θα θεωρείται συνυπολογιζόμενο προσόν.
·               Τα πρόσθετα προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά, επιμορφώσεις κ.α.) στον τομέα της Διοίκησης θα έχουν αυξημένη βαρύτητα σε σχέση με αυτά που έχουν αντικείμενο το γνωστικό τομέα.
Η πρόταση αυτή δε μπορεί να υλοποιηθεί τώρα και χρειάζεται ένα εύλογο βάθος χρόνου μιας πενταετίας από την υιοθέτηση της, έτσι ώστε να υπάρχει ικανός αριθμός αποφοίτων της Σχολής Στελεχών και να μην αποτελεί φωτογραφική διάταξη. 
Δυστυχώς και για την σημερινή κυβέρνηση, η δημόσια διοίκηση εξακολουθεί να αποτελεί το λάφυρο μιας εκλογικής νίκης. Η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών της Εκπαίδευσης με καθαρά κομματικά κριτήρια,  έρχεται σε αντίθεση με όσα έλεγε πριν λίγο καιρό ο Υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς, ο οποίος ισχυριζόταν ότι θα έχουμε αξιοκρατική επιλογή και ότι η κυβέρνηση δε θα επιλέξει με βάση την κομματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών. Υπενθυμίζουμε επίσης τα όσα έλεγε ο κ. Κουράκης, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ βρισκόταν στην αντιπολίτευση. Τότε κατήγγειλε την προηγούμενη κυβέρνηση για κομματικές επιλογές, μιλούσε για συναλλαγή και ποσοστώσεις και απαιτούσε αξιοκρατική επιλογή.
Η κυβέρνηση εξαπάτησε τους εκπαιδευτικούς ότι δήθεν πιστεύει στην αξιοκρατία. 450 και πλέον συνάδελφοι υπέβαλαν αιτήσεις γιατί πίστευαν ότι οι κύριοι της κυβέρνησης εννοούσαν τα όσα έλεγαν. Εφόσον θεωρούν πολιτικές τις θέσεις των Περιφερειακών Διευθυντών, όφειλαν να είναι ειλικρινείς. Ας επέλεγαν τα κομματικά τους στελέχη χωρίς να παίξουν αυτή τη φαρσοκωμωδία.
Παρά το γεγονός ότι δεν έχει δημοσιευθεί η πλήρης πρόταση του υπουργείου για την επιλογή των Στελεχών της εκπαίδευσης, οι καινοφανείς προτάσεις που διαρρέονται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αποδεικνύουν ότι βασικό της στόχο έχει την άλωση της Διοίκησης της εκπαίδευσης, με κομματικά της στελέχη.
Με τις προτάσεις αυτές ενισχύεται ο κομματισμός που τόσο έχει βασανίσει τη δημόσια διοίκηση και εκπαίδευση, διαταράσσεται το ήρεμο κλίμα που είναι απαραίτητο για τη λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων, περιορίζεται απαράδεκτα ο αριθμός των θέσεων ευθύνης που ο εκπαιδευτικός δύναται να διεκδικήσει, απαξιώνεται η διοικητική εμπειρία και επιστημονική κατάρτιση, η διχόνοια και διάσπαση του κλάδου που είχε επιφέρει η λεγόμενη «αξιολόγηση» επιστρέφει με άλλη μορφή.
Η ΔΑΚΕ Δ.Ε θεωρεί ότι η άποψη του Συλλόγου πρέπει να αποτελεί στοιχείο της διαδικασίας επιλογής. Ωστόσο αποτελεί παραδοξότητα το γεγονός ότι δεν δίδεται η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να εκφράσει την εμπιστοσύνη του σε περισσότερους του ενός εκ των υποψηφίων όταν κρίνει ότι αυτοί είναι ικανοί.
Ως εκ τούτου κι εφόσον η κυβέρνηση προχωρά στη θεσμοθέτηση ενός νέου μεταβατικού πλαισίου για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, θα πρέπει τουλάχιστον:
·               Η κρίση του συλλόγου να είναι διαπιστωτική ως προς την ικανότητα άσκησης καθηκόντων της θέσης ευθύνης. Ο σύλλογος αποφασίζει χωριστά για κάθε υποψηφιότητα.
·               Η κατάταξη όσων έχουν προεπιλεγεί να γίνεται αποκλειστικά από τα αντικειμενικά μόρια που οι υποψήφιοι διαθέτουν.
·               Να δίδεται η δυνατότητα σε όσους φιλοδοξούν να ασκήσουν Διευθυντικά καθήκοντα, να διεκδικήσουν το σύνολο των σχολείων μιας Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης  Εκπαίδευσης
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ-ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί την πρόσληψη 3000 εκπαιδευτικών και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ο αριθμός αυτός είναι εξαιρετικά μικρός, δεδομένου ότι έχουμε τα τελευταία χρόνια χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μάλιστα η αποδοχή από την κυβέρνηση του αιτήματος των δανειστών να θεωρηθούν οι διαθέσιμοι που επανέρχονται ως νέοι διορισμοί, υπονομεύει ακόμα περισσότερο το χώρο της εκπαίδευσης. Η ΔΑΚΕ Δ.Ε έχει πάγια θέση για τους διορισμούς. Απαιτούμε:
·               Να προχωρήσει η κυβέρνηση σε κάλυψη όλων των κενών θέσεων με μόνιμους διορισμούς.
·               Να εφαρμοστεί μικτό σύστημα διορισμού(60% επιτυχόντες του ΑΣΕΠ-40% προϋπηρεσία).
·               Να διοριστούν οι επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και όσοι εντάσσονται στις κατηγορίες των 30μηνου και 24μηνου.
·               Στις ειδικότητες που δεν υπάρχουν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ οι διορισμοί να γίνουν με βάση την προϋπηρεσία. Τον έλεγχο νομιμότητας της προϋπηρεσίας να τον αναλάβει το ΑΣΕΠ.
·               Να αναγνωριστεί όλη η προϋπηρεσία των αναπληρωτών έως τον Ιούνιο του 2015.
ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ
Να καταργηθούν οι διατάξεις που παρεμποδίζουν τον εκπαιδευτικό  στην άσκηση των συνταξιοδοτικών του δικαιωμάτων και τον εξαιρούν αρνητικά από τους υπολοίπους Δημοσίους υπαλλήλους.