ΟΛΜΕ: ΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ



                                                                                                                                                                                                                     


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

Το  Δ.Σ. της ΟΛΜΕ χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος στις πανεργατικές και πανδημοσιοϋπαλληλικές απεργίες και στα συλλαλητήρια που οργανώθηκαν αυτή την  περίοδο από τα συνδικάτα στη χώρα μας, για να εκφράσουμε την αντίδρασή  μας σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική μονόπλευρης λιτότητας, ανηλεούς επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα και ξεθεμελιώματος των κατακτήσεων των εργαζομένων εδώ και ένα αιώνα!
Η κυβέρνηση και το διευθυντήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας «κήρυξαν τον πόλεμο». Σε όλα τα επίπεδα.

Τα δικά τους παιδιά


Έχει ένα γιο, το Χαρίδημο, που πηγαίνει στη Δευτέρα Λυκείου. Ο γιός της, όμως πηγαίνει σε ιδιωτικό Σχολείο (στου Γείτονα στη Βάρη) και μάλιστα ΔΕΝ παρακολουθεί το Ελληνικό πρόγραμμα αλλά το IB (Διεθνές Μπακαλορεά).

Τι σημαίνουν αυτά; 

1. Δεν έχει εμπιστοσύνη στο Δημόσιο Σχολείο. 

2. Δεν έχει εμπιστοσύνη στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, αφού είναι γνωστό ότι όποιος παρακολουθεί το ΙΒ δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις και πρέπει να συνεχίσει τις σπουδές στο εξωτερικό. 

Ποια είναι αυτή η μητέρα; 

Μα η Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργός Παιδείας, που υπεραμύνθηκε του Δημόσιου Σχολείου και Πανεπιστημίου στη Βουλή!

Το αναδημοσιεύουμε όπως το βρήκαμε στο:

http://ierapolis.blogspot.com/

γιατί "η γυναίκα του καίσαρα δεν φτάνει να είναι τίμια αλλά πρέπει και να φαίνεται

24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 11 ΜΑΡΤΗ



Η κυβέρνηση προώθησε και ψήφισε με νόμο στη Βουλή ακόμη πιο σκληρά μέτρα λιτότητας για τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα.
Μέτρα άδικα και σκληρά που, όχι μόνο δεν θα μας βγάλουν από την κρίση, αλλά θα την επιδεινώσουν. Αυτοί δε που τη δημιούργησαν θα ξανακερδίσουν από τη διαχείρισή της!
Με το νόμο αυτό η κυβέρνηση μειώνει τους μισθούς όλων των δημοσίων υπαλλήλων. Συγκεκριμένα περικόπτει στους εκπαιδευτικούς:

ΟΛΜΕ: ΟΧΙ ΣΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες νέα, ακόμη πιο σκληρά, μέτρα λιτότητας για τους εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα. Με κατεπείγον νομοσχέδιο που ψηφίζεται την Παρασκευή 5/3/2010 στη Βουλή καταδικάζει τους εργαζόμενους σε λιτότητα διαρκείας.
Μέτρα άδικα και σκληρά που, όχι μόνο δεν θα μας βγάλουν από την κρίση, αλλά θα την επιδεινώσουν. Αυτοί δε που τη δημιούργησαν θα ξανακερδίσουν από τη διαχείρισή της!
Με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση μειώνει τους μισθούς όλων των δημοσίων υπαλλήλων.

 Συγκεκριμένα περικόπτει στους εκπαιδευτικούς:

ΑΠΕΡΓΙΑ ΟΛΜΕ στις 5 Μάρτη

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει 24ωρη απεργία 

την Παρασκευή,5 Μαρτίου 2010, 

αντιτιθέμενη στα πρωτοφανή αντεργατικά μέτρα που εξαγγέλθηκαν από την κυβέρνηση.

Την ημερομηνία αυτή ψηφίζονται με επείγουσα διαδικασία τα συγκεκριμένα μέτρα επιφέροντας πρωτοφανήμείωση στο ήδηχαμηλό εισόδηματων εκπαιδευτικών. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στα συλλαλητήρια που έχουν προγραμματιστεί:
                        
Πέμπτη, 4/3/2010 στις 6 μ.μ. σταΠροπύλαια

Παρασκευή, 5/3/2010 στις 1 μ.μ. στη Βουλή 

Ανοικτή συζήτηση με θέμα "ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ"



Την Κυριακή 28/02/10 στις 11.00 πμ, στην Ναύπακτο, στο Ξενοδοχείο ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, η Α΄ ΕΛΜΕ  Αιτωλοακαρνανίας διοργανώνει ανοικτή συζήτηση με θέμα: " Βαθμολογία στο σχολείο"


Η εκδήλωση θα είναι ανοικτή, δεν θα υπάρχει εισηγητής και φιλοδοξούμε να προκύψει μια ζωντανή ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συναδέλφων.
Η βαθμολογία είναι ένα θέμα που μας απασχολεί συχνά στο σχολείο μας και ο καθένας μας ανάλογα με το κοινωνικό, πνευματικό, ιδεολογικό του φορτίο προσπαθεί να δώσει λύσεις. Εμείς όμως πιστεύουμε ότι θα ήταν χρήσιμη η συζήτηση και πιθανόν να μας βοηθήσει να δούμε όσο γίνεται πιό ολοκληρωμένα το ζήτημα.Τα συμπεράσματα  και όλες οι απόψεις που θα κατατεθούν, θα καταγραφούν και θα ανακοινωθούν με τρόπο που θα αποφασίσουμε κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

Η ΟΛΜΕ συμμετέχει στη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 24 Φλεβάρη

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην απεργία που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ στις 24 Φεβρουαρίου ημέρα πανεργατικής και πανϋπαλληλικής κινητοποίησης.
Μετά την ανακοίνωση των κυβερνητικών μέτρων για την εισοδηματική πολιτική μονόπλευρης λιτότητας (περικοπή μισθών και αφαίρεση κατακτήσεων), για το ασφαλιστικό (αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και κατάργησης του κοινωνικού χαρακτήρα του συστήματος), για το φορολογικό (ουσιαστική κατάργηση του αφορολόγητου με τις αποδείξεις) και τις περικοπές στην παιδεία (10% στον προϋπολογισμό, 50% στις προσλήψεις μονίμων και 70% στις προσλήψεις αναπληρωτών), η συμμετοχή μας είναι περισσότερο από αναγκαία.
Όλοι στις 24 Φεβρουαρίου  συμμετέχουμε μαζικά στην απεργία και τα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα  για να βροντοφωνάξουμε:
·                     Καμιά μείωση μισθών και επιδομάτων, όπως προβλέπει το πρόγραμμα σταθερότητας
·                     Όχι στην αλλαγή του κοινωνικού χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης και στην αύξηση ορίων ηλικίας
·                    Όχι στη δυσμενή αλλαγή  των εργασιακών  μας σχέσεων, τη συνέχιση της ωρομίσθιας και τη μείωση  των διορισμών

Απεργούμε στις 24 Φεβρουαρίου  και απαιτούμε:

·                     5% του ΑΕΠ  για την παιδεία ή 15% του προϋπολογισμού ΤΩΡΑ
·                     1.400 ευρώ καθαρά στον πρωτοδιόριστο εκπαιδευτικό. Άμεση καταβολή των 176 ευρώ σε όλους
·                     Πλήρης σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας χωρίς όριο ηλικίας. Ουσιαστική κρατική επιχορήγηση των ασφαλιστικών ταμείων ΤΩΡΑ
·                     Υπογραφή κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ
·                     Να μη γίνει καμιά αλλαγή στο σύστημα διορισμών μέχρι να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται  στους πίνακες προϋπηρεσίας. Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση. Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του ωρομισθίου
·                     Δημόσια, 12χρονη υποχρεωτική και πραγματικά δωρεάν Εκπαίδευση. Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ
·                     25 μαθητές ανά τμήμα, 20 στις κατευθύνσεις, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
·                     Ετήσια επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα




ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ  

Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς


Tην άποψη των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση του φορητού μαθητικού υπολογιστή, ο οποίος έχει ήδη διατεθεί στους μαθητές της Α’ τάξης των Γυμνασίων ζητά το υπ. Παιδείας με ερωτηματολόγια.

Δημόσια διαβούλευση για τη δημιουργία ενός Εθνικού Δικτύου Δια Βίου Μάθησης


Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων θέτει σε δημόσια διαβούλευση από 9 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 17 Φεβρουαρίου 2010 το πλαίσιο πολιτικών αρχών και στόχων που αφορούν στη Δια Βίου Μάθηση στην Ελλάδα.

Την διαβούλευση μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: 


http://www.opengov.gr/ypepth/

Ανακριβή στοιχεία για τις αμοιβές των εκπαιδευτικών από τις εφημερίδες ΕΘΝΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ και ΝΕΑ

Το τελευταίο διάστημα στις εφημερίδες ΕΘΝΟΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ και ΝΕΑ δημοσιεύονται ανακριβή στοιχεία που αφορούν τις αμοιβές των εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα:

Α) Στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ στις 4 -2-2010 γράφτηκε ότι οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν ως μηνιαίο μισθό 2.436 €, χωρίς να διευκρινίζεται αν είναι μικτά ή καθαρά και σε πόσα χρόνια υπηρεσίας αντιστοιχεί ο μισθός αυτός.
Επίσης γράφεται ψευδώς ότι οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν το επίδομα (παροχή) των 176 €, όταν είναι σε όλους γνωστό πως αυτό δεν συμβαίνει και οι εκπαιδευτικοί έχουν προσφύγει στα δικαστήρια διεκδικώντας την καταβολή του επιδόματος.
Το κίνητρο απόδοσης αναφέρεται, επίσης ψευδώς, ότι είναι 160 €, ενώ είναι 100 € και χορηγείται ως γενικό επίδομα σε όλους τους δημόσιους υπάλληλους (κατηγορίας ΠΕ).
Αναφέρεται δε, τέλος, και ένα ποσό υπερωριών 200 €, που δεν λαμβάνει κανείς εκπαιδευτικός.
Παρουσιάζεται έτσι ένας πλασματικός μισθός «υψηλόμισθου» εκπαιδευτικού.

ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ-ΟΛΜΕ



ΑΔΕΔΥ
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ
ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2010

Όχι στη μείωση των αποδοχών
Όχι στην υποβάθμιση των κοινωνικών δικαιωμάτων
Όχι στην υποβάθμιση της κοινωνικής ασφάλισης, στη μείωση των συντάξεων και την άυξηση των ορίων ηλικίας

2008 - ΜΕΙΩΣΗ αποδοχών λόγω αύξησης των κρατήσεων
2009 - ΠΑΓΩΜΑ αποδοχών
2010 - ΜΕΙΩΣΗ ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ από 3% έως και πάνω από 15%

Μόνιμη η λιτότητα, η πτώχευση των μισθωτών και συνταξιούχων. Η «λύση» είναι μόνιμη και διαρκής και βρίσκεται πάλι στη μείωση του εισοδήματος των υπαλλήλων (που σε μέσα επίπεδα δεν ξεπερνούν τα 1.350 €).
Διεκδικούμε προστασία και αναβάθμιση των αποδοχών μας

ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ

ΗΜΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Πανηγυρική αθώωση της Δασκάλας Στέλλας Πρωτονοτάριου

Με ικανοποίηση αποδέχτηκε το εκπαιδευτικό κίνημα την απόφαση αθώωσης της Δασκάλας Στέλλας Πρωτονοτάριου.

Η ΟΛΜΕ σε δελτίο τύπου που εξέδωσε αναφέρει:


-Χαιρετίζουμε την πανηγυρική αθώωση από το Α΄Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών της τέως Διευθύντριας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών Στ. Πρωτονοτάριου και της κ. Ντενάντας, που μαζί με το σύλλογο διδασκόντων είχαν αναπτύξει εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μετανάστες- μαθητές και τους γονείς τους.
Χαρακτηριστική είναι η αγόρευση του εισαγγελέα του δικαστηρίου ο οποίος είπε μεταξύ άλλων: «Δυστυχώς καλούμαι να υποστηρίξω ένα κατηγορητήριο που δεν υποστηρίζεται από πραγματικά περιστατικά. Δεν διακρίνω την ελάχιστη ένδειξη μη νομιμότητας της πράξης των δυο κατηγορουμένων. Σε βάρος του προσωπικού της χρόνου η Στέλλα Πρωτονοταρίου, ξεκίνησε μια ρομαντική δραστηριότητα για τα παιδιά. Αν κάποιος χωρίζει τα παιδιά σε ελληνόπουλα και αλβανόπουλα είναι προσωπικό του πρόβλημα, γιατί τα παιδιά είναι παιδιά. Όταν συνυπάρχουν στο ίδιο περιβάλλον, πρέπει να υπάρχει ασφάλεια και συνεργασία».
Το παράδειγμα των εκπαιδευτικών του 132ου Δημοτικού Σχολείου πρέπει να γίνει παράδειγμα για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Επίσης δηλώσεις έκανε και η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου αναφέροντας:

-Εκφράζω την ικανοποίησή μου για ένα σημαντικό θέμα για το οποίο εξαρχής είχα εκφράσει ξεκάθαρα την υποστήριξή μου.
Η δικαίωση της Στέλλας Πρωτονοτάριου, μιας Δασκάλας με κεφαλαίο Δ είναι πιο επίκαιρη παρά ποτέ, μια και η συζήτηση για την ένταξη των παιδιών των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία αποτελεί μια από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε αυτή τη διαδικασία είναι καταλυτικός και η πολιτεία σήμερα είναι κοντά του.

Πρόγραμμα δράσης Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλ/νίας 2009-2010

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από το Δ.Σ. της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλ/νίας το παρακάτω πρόγραμμα δράσης για την επόμενη διετία:

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ

Οι πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις, που πραγματοποιούνται στη χώρα μας μέσα στο πλαίσιο της καπιταλιστικής κρίσης, διαμορφώνουν ένα διαφορετικό σκηνικό για τη δομή και τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά και τον ίδιο το χαρακτήρα του εκπαιδευτικού - συνδικαλιστικού κινήματος.
Η απελθούσα κυβέρνηση ευτέλισε τους θεσμούς, διέλυσε την οικονομία, άφησε ασύδοτη την αγορά, υπερχρέωσε τα νοικοκυριά και τη χώρα, αναδιένειμε βίαια τον παραγόμενο πλούτο, σε βάρος των ασθενέστερων στρωμάτων, κατέλυσε το κοινωνικό κράτος, απαξίωσε και υποβάθμισε τη δημόσια εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό.

Συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Α΄Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλ/νίας

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας με την παρακάτω σύνθεση:
Πρόεδρος: Σπύρος Ξουργιάς
Αντιπρόεδρος: Νατάσα Γιαννούλου
Γραμματέας: Κώστας Καρακώστας
Ταμίας: Όθων Κρήτας
Μέλη: Φώτης Σκληρός, Νίκος Ρήγας και Αντώνης Μπέκος.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΑΠΟ Ο.Λ.Μ.Ε.


Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε το παρακάτω πρόγραμμα δράσης για το
επόμενο διάστημα:
1. Πανελλαδικά συλλαλητήρια στην Αθήνα (Προπύλαια 12 μ) και στη
Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 23 Ιανουαρίου, για την έκφραση της αντίθεσής
μας στα σχέδια του Υπ. Παιδείας σχετικά με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών
και τη διεκδίκηση λύσεων στα προβλήματα των αναπληρωτών ‐ ωρομισθίων
συναδέλφων μας (κατάργηση ελαστικών σχέσεων εργασίας κ.ά.).
2. Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ μέχρι 29 Ιανουαρίου και Γενική Συνέλευση
Προέδρων στις 30 Ιανουαρίου στην Αθήνα.
3. Συμμετοχή στην 24ωρη πανυπαλληλική απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 10
Φεβρουαρίου προκειμένου να εκφραστεί η αντίθεση του κλάδου μας στην
εισοδηματική, τη φορολογική και την ασφαλιστική πολιτική της κυβέρνησης.
Έκδοση από την ΟΛΜΕ σχετικού υποστηρικτικού υλικού (φυλλάδιου‐
αφίσας).
4. Πρόταση προς τις Γενικές Συνελεύσεις για 24ωρη απεργία, μαζί με τη ΔΟΕ,
το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου (προτεινόμενες ημερομηνίες για τις 5 ή 8
Μαρτίου).
5. Εξουσιοδότηση προς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από τον κλάδο για 24ωρη απεργιακή
κινητοποίηση, εφόσον κατατεθεί νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας σχετικό με
εκπαιδευτικά θέματα (προσλήψεις, υπηρεσιακές μεταβολές, αποκέντρωση
και περιφερειακότητα) που βρίσκουν τον κλάδο αντίθετο.
6. Θα σταλεί τις επόμενες μέρες το αναλυτικό κείμενο – πλαίσιο της εισήγησης
του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ προς τις Γενικές Συνελεύσεις.
7. Νέες Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ μετά τις 10 Μαρτίου για εκτίμηση της
κατάστασης και κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων, που θα
αναπτυχθούν μέχρι το τέλος του σχολικού έτους.

ΕΚΛΟΓΕΣ Δ.Σ. ΣΤΗΝ Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ 9-12-2009

ΨΗΦΙΣΑΝ: 476

ΕΓΚΥΡΑ: 453

ΑΚΥΡΑ: 10

ΛΕΥΚΑ: 13

ΨΗΦΟΙ 2009

%
2009

ΕΔΡΕΣ Δ.Σ.

ΨΗΦΟΙ 2008

%

2008

%

2007

ΔΑΚΕ

172

37,97%

3

197

40,70%

38,50%

ΑΣΚ

149

32,89%

2

162

33,47%

31,40%

ΠΑΣΚ

101

22,30%

2

103

21,29%

23,60%

ΕΣΑΚ

31

6,84%

0

22

4,54%

6,50%

Εκλέγονται για το Δ.Σ.

Ρήγας Νίκος, Σκληρός Φώτης, Καλογερής Δημήτριος (ΔΑΚΕ)

Γιαννούλου Νατάσα, Καρακώστας Κώστας (ΑΣΚ)

Κρήτας Όθων, Ξουργιάς Σπύρος (ΠΑΣΚ)

Συνάντηση της υπουργού Παιδείας με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών


Συνάντηση με την υπουργό παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου που βρίσκεται στο Μεσολόγγι με αφορμή τη Σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ όλης της χώρας είχε το προεδρείο της Α' Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας μαζί με τα προεδρεία της Β' Ε.Λ.Μ.Ε.και των Συλλόγων Δασκάλων. Στη συνάντηση τέθηκαν στην υπουργό τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα των σχολείων του νομού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε για το 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου (Παλαμαϊκή Σχολή), το Ε.Π.Α.Λ. Ναυπάκτου και το Γυμνάσιο Θέρμου. Στην αρχή της συνάντησης αντιπροσωπεία της μαθητικής κοινότητας του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου παρέδωσε στην υπουργό επιστολή των μαθητών.
Πριν τη συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Ναύπακτο μεγάλη μαθητική πορεία στο κέντρο της πόλης. Οι μαθητές διαδήλωσαν διαμαρτυρόμενοι για τις απαράδεκτες συνθήκες στο ΕΠΑΛ Ναυπάκτου.
Η πορεία κατέληξε στο δημαρχείο Ναυπάκτου όπου ακούστηκε το σύνθημα “Παπαθανάση δώσε λεφτά για τα σχολεία και όχι για βεγγαλικά”.
Στη συνάντηση με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών η υπουργός παραδέχτηκε ότι το κτιριακό πρόβλημα στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας είναι τεράστιο και πρέπει να αντιμετωπιστεί κατά προτεραιότητα.
Συζητήθηκαν επίσης οι ελλείψεις σε δασκάλους και καθηγητές καθώς και τα τα προβλήματα που δημιουργούνται με τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους. Η υπουργός τόνισε ότι η προσπάθεια που καταβάλλεται στοχεύει να λειτουργήσουν τα σχολεία από τις αρχές Σεπτεμβρίου με όλους τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Για το σύστημα διορισμών τόνισε ότι η προϋπηρεσία που έχουν οι εκπαιδευτικοί θα ληφθεί υπόψη ώστε να μην αδικηθεί κανένας.

Επιστολή μαθητών 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου στην Υπουργό Παιδείας


Kυρία Υπουργέ Παιδείας

Ακόμη δεν έχει χτυπήσει το κουδούνι για την πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Με γοργό βήμα κατευθύνομαι προς τη μεριά του «παλαιού κτιρίου» για να κλειδώσω το ποδήλατό μου. Το κλειδώνω . Αλλά φοβάμαι! Μπορεί εγώ να μην έπαθα κάτι από κάποιο κομμάτι που μπορεί να αποκολληθεί από το ετοιμόρροπο κτίριο της Παλαμαϊκής Σχολής, αλλά αν ο επόμενος που θα περάσει από εκεί είναι ο άτυχος? Γιατί θα πρέπει να τρέμουμε στην ιδέα μιας σεισμικής δόνησης, (από τις συχνές της περιοχής μας…) η οποία μπορεί να έχει ως συνέπεια την χειροτέρεψη της υπάρχουσας κατάστασης αυτού του κτιρίου και συνεπώς να θέσει σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα όλης της σχολικής κοινότητας? Ειλικρινά, δεν νομίζω πως υπάρχει λόγος ύπαρξης ενός τέτοιου παλαιού κτίσματος σε ένα χώρο γεμάτο παιδιά. Όλοι γνωρίζουμε πως έχει κριθεί κατεδαφιστέο από όλους τους αρμοδίους, δυστυχώς όμως για εμάς, υπάρχουν ορισμένοι συμπολίτες μας που έκριναν το συγκεκριμένο κτίριο ως δείγμα νεοκλασικής τέχνης. Ψάξαμε για πληροφορίες και αυτό το κτίριο μόνο δείγμα κάποιας περίφημης αρχιτεκτονικής τέχνης δεν είναι, ώστε να αναπαλαιωθεί. Είναι ένα παλαιό κτίριο το οποίο είναι απλά μεγάλο, μονοκόμματο και επιπλέον σε μέγεθος που δεν καλύπτει τις ανάγκες για τον αριθμό των παιδιών του σχολείου μας (300 μαθητές/τριες). Κατά την γνώμη μας μόνο μια σειρά χρονοβόρων προβλημάτων μπορεί να προκαλέσει. Είναι σαφές πως για τους περισσότερους γονείς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των παιδικών τους αναμνήσεων, αλλά θα πρέπει να καταλάβουν πως εμείς αλλά και οι υπόλοιποι συμμαθητές μας διδασκόμαστε σε TOΛ. Ωστόσο η κατεδάφιση καθυστερεί γιατί κάποιοι απευθύνθηκαν στην Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων της Πάτρας και αυτή στην συνέχεια στην Αθήνα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τον λόγο, ίσως πάλι κρύβονται προσωπικά οφέλη.
Σας παρακαλούμε εκ μέρους των συμμαθητών μας, των γονιών μας και των καθηγητών μας, αν μπορούσατε, με την εξουσία που σας έχει δοθεί να κάνατε τις απαραίτητες κινήσεις ώστε επιτέλους να προχωρήσει το έργο. Η κατεδάφιση του κτιρίου και η ανέγερση ενός καινούργιου, στηριζόμενο στις ανάγκες ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού σχολείου, θα είναι όφελος των μαθητών αλλά και της κοινωνίας. Ελπίζουμε να μας βοηθήσετε.

Με φιλικούς χαιρετισμούς
το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο του 1ου Γυμνασίου Ι. Π. Μεσολογγίου

ΟΛΜΕ: Αν δεν στρατευτείς στο αυτονόητο, θα βρεθείς μπροστά στο αδιανόητο



Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,


36 χρόνια μετά η Εξέγερση του Πολυτεχνείου συνεχίζει να φωτίζει τα σκοτάδια απλώνοντας το μήνυμα του

-Για την αντίσταση, που γίνεται χρέος όταν η αδικία εντείνεται και γενικεύεται,
-Για την αλληλεγγύη, που δεν πρέπει να μένει λήμμα στα λεξικά, αλλά να γίνεται ζωή και δράση,
-Για τη συλλογική δράση στους δύσκολους καιρούς της ιδιώτευσης και της αφασίας,
-Για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.


Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Τριάντα έξι χρόνια, σχεδόν μια γενιά, μας χωρίζουν από την εξέγερση του Νοέμβρη του 1973. Η επέτειος μιας από τις πιο μεγάλες στιγμές στη μεταπολεμική ιστορία μας εξακολουθεί να εμπνέει τη νεολαία και το λαό, και να κατευθύνει τους αγώνες μας για ελευθερία, δημοκρατία, παιδεία και κοινωνική πρόοδο.
Το Πολυτεχνείο παραμένει άσβηστη και φωτεινή μνήμη, αλλά ταυτόχρονα και βίωμα και ζώσα πραγματικότητα ακόμα και για τις γενιές που δεν το έζησαν. Ο Νοέμβρης του 1973 υπήρξε το ορμητικό ξέσπασμα φοιτητών και λαϊκών δυνάμεων ενάντια στην αμερικανόδουλη δικτα-τορία. Έδειξε πως η Χούντα των συνταγματαρχών δεν είναι αήττητη, εμψύχωσε τους διστακτικούς και απογοητευμένους, ριζοσπαστικοποίησε περισσότερο και έδωσε νέα πνοή στη νεολαία, ακύρωσε τα σχέδια του δήθεν «εκδημοκρατισμού» του στρατοκρατικού καθεστώτος. Με την εξέγερση του Πολυτεχνείου, και τηρουμένων των αναλογιών, βρήκαν τη συνέχειά τους το έπος του 1940-41, η Εθνική μας Αντίσταση και οι αγώνες που ακολούθησαν για εθνική ανεξαρτησία και λαϊκή κυριαρχία. Γι’ αυτό το λόγο το Πολυτεχνείο σε πείσμα των καιρών και των καιροσκόπων δεν μπαίνει στο Μουσείο. Παραμένει απειλητικό για την «τάξη», πάντα επίκαιρο, ανατρεπτικό και επαναστατικό. Ανήκει στο σήμερα και όχι στο χτες.
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου έγινε ενάντια σε αυτούς που συνωμότησαν σε βάρος της λαϊκής κυριαρχίας και κατέλυσαν το καθεστώς που οικοδομήθηκε μετά τη φασιστική κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο.
Τη Χούντα, που έβαλε στο «γύψο» τη Δημοκρατία, την αποτέλεσαν στρατιωτικοί που κατείχαν θέσεις-κλειδιά στο στρατό και είχαν τόσο τις «πλάτες» των Αμερικανών «συμμάχων» όσο και τη συναίνεση του Παλατιού, που αποτελούσε το άντρο όλων των συνωμοσιών και των αντιδημοκρατικών επεμβάσεων στην πολιτική ζωή της χώρας, ιδιαίτερα όταν γίνονταν προσπάθειες για τον εκδημοκρατισμό της.
Το Πολυτεχνείο δεν ήταν «σπορά της τύχης», αλλά «τέκνο της ανάγκης και ώριμο τέκνο της οργής» του λαού μας. Υπήρξε το αποκορύφωμα των κινητοποιήσεων φοιτητών, νεολαίας, αγροτών και άλλων εργαζομένων κατά της φασιστικής χούντας, με προάγγελο την κατάληψη της Νομικής Σχολής στην Αθήνα στις 21 και 22 Φλεβάρη του 1973. Υπήρξε το αποκορύφωμα του αντιδικτατορικού αγώνα που είχε ξεκινήσει και βρισκόταν σε εξέλιξη, με τεράστιο ανθρώπινο κόστος και θυσίες για όσους αγωνιστές έπεφταν στα χέρια της δικτατορίας. Η κατάληψη του Πολυτεχνείου ήταν η μεγάλη έκρηξη που αφύπνισε τη λαϊκή συνείδηση, γι’ αυτό και έγινε πηγή έμπνευσης, πόλος έλξης και συσπείρωσης για πολλούς εργαζομένους. Γρήγορα η φλόγα της εξέγερσης μεταδόθηκε και σε άλλα πανεπιστήμια, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, των Ιωαννίνων...
Η Χούντα, μπροστά στον κίνδυνο μιας λαϊκής χιονοστιβάδας, έπνιξε στο αίμα την εξέγερση. Κάπου εκατό ήταν οι νεκροί και χιλιάδες οι τραυματίες τις μέρες του Νοέμβρη, ενώ οι συλλήψεις και οι βασανισμοί εντάθηκαν. Ο ξεσηκωμός της νεολαίας στο Πολυτεχνείο ανέδειξε τις καλύτερες αγωνιστικές παραδόσεις του λαού μας, όπως της Εθνικής Αντίστασης στη διάρκεια της ναζιστικής-φασιστικής κατοχής, των διεκδικήσεων της γενιάς του 1-1-4, αλλά και των ριζοσπαστικών κινημάτων που είχαν ξεσπά-σει στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως του Μάη του ’68 στη Γαλλία και του κινήματος κατά του πολέμου των ΗΠΑ στην Ινδοκίνα.

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Τριάντα έξι χρόνια πέρασαν από την ηρωική εξέγερση του λαού, με πρωτοπόρα τη φοιτητική νεολαία, το Νοέμβρη του 1973 στο Πολυτεχνείο, και την αιματηρή καταστολή της από τα τανκ της δικτατορίας. Και ακούμε να αντηχούν και πάλι στους δρόμους συνθήματα που εκφράζουν αδικαίωτους πόθους, ελπίδες και προσδοκίες του ελληνικού λαού και της νεολαίας του, συνθήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για μια αναβαθμισμένη και σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση, που θα παρέχεται σε όλους χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, συνθήματα για την υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων. Μέσα από τους σημερινούς αγώνες της νεολαίας, των εκπαιδευ-τικών και ευρύτερων λαϊκών δυνάμεων για μια καλύτερη εκπαίδευση σε μια καλύτερη κοινωνία συνειδητοποιείται για μιαν ακόμη φορά ο διαχρονικός χαρακτήρας της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και επιβεβαιώνεται ότι το Πολυτεχνείο δεν ήταν γιορτή, ήταν -και παραμένει - εξέγερση και πάλη λαϊκή. Όσοι αναπολούν εκείνες τις μεγάλες στιγμές της ανιδιοτέλειας, της αυτοθυσίας, όσοι φέρνουν στη μνήμη τους την ορμητικότητα ενός δυναμικού κινήματος, που συνδύαζε το αυθόρμητο στοιχείο με την πολιτική ωριμότητα και το οργανωμένο, στέκονται συχνά με σκεπτικισμό μπροστά στη σημερινή πραγματικότητα, στην κρίση των αξιών και των οραμάτων, που φαίνεται να κυριαρχεί. Οι δυνάμεις όμως που κρύβει ο λαός και η νεολαία είναι αστείρευτες και τα ξεσπάσματά τους είναι συχνά και απρόβλεπτα, και είναι αυτά ακριβώς που δεν μας επιτρέπουν να είμαστε παθητικοί, αδρανείς και απαισιόδοξοι.
«Απόψε πεθαίνει ο φασισμός», «Εργάτες, αγρότες και φοιτητές», «Έξω οι Αμερικάνοι», «Έξω από το ΝΑΤΟ», «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία».
Αυτά τα συνθήματα της εξέγερσης του Νοέμβρη, ήταν συνθήματα με πολιτικό περιεχόμενο και στόχους, για ανατροπή του φασιστικού καθεστώτος, για απεξάρτηση της χώρας από τους ξένους ιμπεριαλιστικούς στρατιωτικούς και πολιτικούς οργανισμούς, για εθνική ανεξαρτησία, για δημοκρατία και λαϊκή κυριαρχία, για το δικαίωμα στην εργασία και στη μόρφωση. Αυτά ήταν τα οράματα της νεολαίας του Νοέμβρη. Μιας νεολαίας που έδειχνε ακόμη και το δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσει το κίνημα στη συνέχεια: το δρόμο των ενωτικών, συντονισμένων αγώνων εργατών, φοιτητών, μαθητών, αγροτών και των άλλων εργαζομένων, για να πάρουν σάρκα και οστά τα οράματα των καταπιεσμένων και αδικημένων.

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,
Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,

Τριανταέξι χρόνια μετά, οι εργαζόμενοι στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουμε ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά, κοινωνικά και ατομικά μας δικαιώματα. Δικαιώματα που έχουμε κατακτήσει με αγώνες και θυσίες των προηγούμενων γενεών κινδυνεύουν να ακυρωθούν, αν δεν έχουν ήδη σε σημαντικό βαθμό καταργηθεί. Δικαιώματα που αποτελούν στην ουσία τους καρπό των ιδεών και της δράσης που μας κληροδότησαν ο Διαφωτισμός και τα κοινωνικά και απελευθερωτικά κινήματα του 19ου και του 20ού αιώνα.
Οι δυνάμεις του κεφαλαίου απεγνωσμένα προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση που προκάλεσαν για να επιτείνουν τη λιτότητα και τις κοινωνικές περικοπές και να μετακυλήσουν την κρίση στις ασθενέστερες κοινωνικές τάξεις και τα λαϊκά στρώματα. Οι εργαζόμενοι, όμως, δεν χρωστάνε τίποτε και σε κανένα. Οι εργαζόμενοι είναι οι μόνοι που δεν είναι υπεύθυνοι για το αδηφάγο χρηματοπιστωτικό παράσιτο. Άλλωστε, τα μυθεύματα για τον ανταγωνισμό και την κυρίαρχη αγορά κατέρρευσαν. Ο «βασιλιάς αποδείχθηκε γυμνός».
Ο τεράστιος κοινωνικός πλούτος διασπαθίζεται από τις κοινωνικές ελίτ σε βάρος των φτωχών και «ασήμαντων» χωρών και ανθρώπων με μια πολιτική που ξανά φέρνει τον πόλεμο, εντείνει την εκμετάλλευση, απλώνει την πείνα σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Η κοινωνική αναταραχή η οποία γενικεύτηκε μετά τη δολοφονία του μαθητή Αλέξη Γρηγορόπουλου (Δεκέμβρης 2008) έφερε στο προσκήνιο όλα τα προβλήματα που αφορούν τη νεολαία (δημοκρατικά δικαιώματα, εκπαίδευση – ελεύθερος χρόνος, ανεργία) και τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν παρά μόνο με τη συνολική αναπροσαρμογή της ασκούμενης πολιτικής.
Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να σκύψει με γνώση, «λογική και ευαισθησία» στα προβλήματα των νέων ανθρώπων και να ασκήσει όλη την πολιτική και παιδαγωγική επιρροή του με την καθαρή στόχευση πως «οι νέοι αποτελούν το αύριο της χώρας μας».

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:
-Για την υπεράσπιση της δημόσιας, πραγματικά δωρεάν εκπαίδευσης, ενάντια στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης και στα σχέδια άλωσης της εκπαίδευσης από τις δυνάμεις της αγοράς,
-Για την ανατροπή της μακρόχρονης λιτότητας για τους εργαζόμενους

Το Πολυτεχνείο, τριανταέξι χρόνια μετά, μένει όρθιο στο κοπίδι του χρόνου και στην επέλαση των βαρβάρων στέλνοντας παντού το μήνυμα:
ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ - ΟΡΓΑΝΩΘΕΙΤΕ - ΕΝΩΘΕΙΤΕ – ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ


Τιμή στους αγωνιστές του Νοέμβρη

Το Πολυτεχνείο ζει στους αγώνες τού σήμερα για Δημοκρατία, Ελευθερία, Μόρφωση, Κοινωνική Προκοπή

Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας ετοιμάζει το Υπoυργείο Παιδείας

Τέλος στα σχολεία πολλών ταχυτήτων ώστε να έχουν όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες και ίσες δυνατότητες βάζει το υπ. Παιδείας , δημιουργώντας Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) ,
Όπως είπε σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου , μετά τη συνάντηση με το προεδρείο της ΓΣΕΕ «είναι ένα μεγάλο πρόγραμμα και μια μεγάλη δέσμευση και αφορά τις θετικές δράσεις, την επιπλέον χρηματοδότηση, τα ειδικά προγράμματα σε περιοχές που υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στην εκπαίδευση, όπως π.χ. είναι η Θράκη, η Πέλλα, η Ηλεία αλλά και οι υποβαθμισμένες γειτονιές των μεγάλων αστικών κέντρων όπως η Αθήνα».
Τι είναι οι ZEΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας)
Oι ZEΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) είναι σχέδια αντιμετώπισης της σχολικής αποτυχίας ανά γεωγραφική περιοχή.
Η μεγαλύτερη ανάγκη ορίζεται με βάση τις περιοχές με υψηλότερους δείκτες σχολικής αποτυχίας, σχολικής καθυστέρησης και εγκατάλειψης του σχολείου, χαμηλότερους δείκτες πρόσβασης στην Τριτοβάθμια.
Οι περιοχές με μεγαλύτερη ανάγκη είναι πχ. η Θράκη, η Πέλλα, η Β' Πειραιώς, η Ηλεία και οι υποβαθμισμένες περιοχές των αστικών κέντρων.
Oι ZEΠ ορίζονται με εκπαιδευτικά κριτήρια αλλά σύμφωνα με την εμπειρία και άλλων χωρών συμπίπτουν με τις λεγόμενες «δύσκολες» περιοχές, ιδίως στα υποβαθμισμένα προάστια των μεγάλων αστικών κέντρων, όπου βρίσκεται και το μεγαλύτερο ποσοστό των ZEΠ, και κατοικούνται σχεδόν αποκλειστικά από λαϊκά στρώματα και ψηλά ποσοστά μεταναστών, τέλος σταδιακά χειροτερεύουν καθώς τα πλήττει η ανεργία και οι συνέπειές της. Αντίστοιχα συμπίπτουν με απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές όπου παρουσιάζονται μεταξύ των άλλων προβλήματα μειωμένου αριθμητικά μαθητικού πληθυσμού.
Τα σχολεία που θα μετατραπούν σε ΖΕΠ θα έχουν αυξημένα κονδύλια, υποδομές, ειδικά επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς που θα δεσμεύονται να παραμείνουν στο σχολείο για ένα ικανό διάστημα, καινούργιες μεθόδους διδασκαλίας κλπ.
Στις περιοχές ΖΕΠ δεν είναι τα κονδύλια μόνο για το σχολείο αλλά και για αντισταθμιστικές ενέργειες και υποδομές για την άνοδο του γενικότερου πολιτιστικού επιπέδου των υποβαθμισμένων περιοχών.

Πηγή: http://www.esos.gr

Ξεκινά η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη

Με νέα του εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας δίνει λύση στο πρόβλημα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και στην πρόσληψη καθηγητών με αντικειμενικά κριτήρια.
Συγκεκριμένα η εγκύκλιος αναφέρει μεταξύ άλλων:
Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) στόχο έχει πρωτίστως την υποβοήθηση των μαθητών με βάση τις πραγματικές ανάγκες και με διαφανείς αντικειμενικές διαδικασίες. Λόγω του επείγοντος του θέματος αποφασίζουμε τη λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της (γ) σχετικής Υπουργικής Απόφασης και τις εξής διευκρινίσεις:
1. Ως ημέρα έναρξης των μαθημάτων της ΠΔΣ ορίζεται η Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009.
2. Οι προσλήψεις ωρομισθίων εκπαιδευτικών που θα απασχοληθούν στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη κατά το σχολ. έτος 2009-2010, θα γίνουν από συμπληρωματικό πίνακα, ο οποίος θα συνταχθεί από τις Δ/σεις Δ.Ε. λαμβάνοντας υπόψη τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από τους υποψηφίους δυνάμει της (δ) σχετικής Υπουργικής Απόφασης και στον οποίο θα καταταχθούν οι αιτούντες με βάση την ημερομηνία κτήσης του πτυχίου τους και σε περίπτωση σύμπτωσης της ημερομηνίας αυτής, με βάση το βαθμό του πτυχίου τους. Οι ανωτέρω πίνακες, αφού συνταχθούν ανά ειδικότητα θα αναρτηθούν σε εμφανές σημείο στη Δ/νση Δ.Ε. και θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ-Τμήμα Ε΄ ΠΔΣ. Η ανάθεση των ωρών διδασκαλίας θα γίνεται μέχρι εξαντλήσεως του 10ώρου για αποκλειστική απασχόληση ωρομισθίου στην ΠΔΣ και σε οποιαδήποτε Δ/νση Δ.Ε. ή του 11ώρου συνολικά για απασχόληση ωρομισθίου στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης. Το σύνολο των ωρών διδασκαλίας δηλώνεται υπεύθυνα από τον προσληφθέντα σε κάθε Δ/νση Δ.Ε..
3. Εφιστούμε την προσοχή όσον αφορά:
· Στην τήρηση των κριτηρίων για τη συγκρότηση τμημάτων ΠΔΣ (Κεφ. Δ΄- της εγκυκλίου 113321/Γ7/4-9-2008)
· Στην ανάρτηση, στον πίνακα ανακοινώσεων κάθε σχολείου που εφαρμόζει την ΠΔΣ, κατάστασης με τα λειτουργούντα τμήματα ΠΔΣ στη σχολική μονάδα, το ωράριο λειτουργίας τους, το ονοματεπώνυμο των συμμετεχόντων μαθητών σε κάθε ένα από αυτά, καθώς και το ονοματεπώνυμο των διδασκόντων καθηγητών. Στη συνέχεια θα ενημερώνεται ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου για τη λειτουργία της ΠΔΣ".

Η ΟΛΜΕ ζητάει διαφάνεια στην πρόσληψη ωρομισθίων

Η ΟΛΜΕ με επιστολή προς την νέα υπ. Παιδεία Αννα Διαμαντοπούλου ζητά να γίνουν οι προσλήψεις του εκπαιδευτικού προσωπικού για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη από τον Ενιαίο Πίνακα αναπληρωτών και ωρομισθίων.
Όπως είναι γνωστό λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές πολλοί διευθυντές εκπαίδευσης και προϊστάμενοι γραφείων προσέλαβαν με αδιαφανή τρόπο ωρομισθίους για την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη.
Η νέα υπουργός, στην πρώτη της ουσιαστικά απόφαση, έδωσε εντολή στον Γενικό Διευθυντή Διοίκησης Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κώστα Κουτρουμάνο να "παγώσει" κάθε διαδικασία για τη λειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, προκειμένου να δώσει συγκεκριμένες οδηγίες για την σωτή λειτουργία των τμημάτων και την πρόσληψη των ωρομισθίων με αντικειμενικά κριτήρια και όχι με ρουσφετολογικές διαδικασίες.

Κερδοσκοπία με τα μαθητικά Laptop

Ενα περίεργο και ξαφνικό φαινόμενο κερδοσκοπίας έκανε την εμφάνισή του λίγες ημέρες μετά την έναρξη του σχολικού έτους. Το φαινόμενο αυτό αφορά τη μεγάλη αύξηση, ως και 55%, στην τιμή των μαθητικών netbooks, στα 450 ευρώ, δηλαδή στα όρια της αξίας του κουπονιού που διανέμεται στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου. Ενας μικρός φορητός υπολογιστής netbook, με προδιαγραφές «μαθητικού υπολογιστή», λίγο πριν από το καλοκαίρι αλλά και κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών, ανάλογα με την κατασκευάστρια εταιρεία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά που διέθετε, κόστιζε από 240 ως 350, το πολύ 390 ευρώ. Αυτό στην πράξη για τα netbooks που κόστιζαν 250-290 ευρώ μεταφράζεται σε πάνω από 55% αύξηση της τιμής, και μάλιστα μέσα σε λίγους μήνες. Βεβαίως, αν κάποιος μπει σε κάποιο κατάστημα λιανικής και το αγοράσει ως ιδιώτης, με μετρητά ή πιστωτική κάρτα, θα το πληρώσει στην κανονική τιμή των 240-390 ευρώ.

Περίεργο λοιπόν φαινόμενο, και μάλιστα τη στιγμή που διανύουμε περίοδο κρίσης. Ενώ ο τομέας της πληροφορικής- από τους ελάχιστους που αντιστέκονταν- άρχισε να κινείται αρνητικά και ενώ όλο το φάσμα της παραγωγής και διάθεσης των προϊόντων αυτών, από τους κατασκευαστές ως τους λιανοπωλητές, προσπαθούσε με προσφορές, μειώσεις, εκπτώσεις και άλλες στρατηγικές να εξασφαλίσει όλο και περισσότερα μερίδια, ξαφνικά βρέθηκε να πουλάει πολύ ακριβότερα, και μάλιστα ένα προϊόν το οποίο απευθύνεται σε μαθητές. Μια λογική εξήγηση είναι ότι πλέον η πελατεία είναι συγκεκριμένη. Και αυτό γιατί 126.000 γονείς θα κληθούν να εξαργυρώσουν, από τα συγκεκριμένα καταστήματα, ισάριθμα κουπόνια αξίας 450 ευρώ. Αρα ο τζίρος είναι σίγουρος και δεν χρειάζονται εκπτώσεις ή προσφορές, αφού ο γονιός-πελάτης θα μπει οπωσδήποτε σε κάποιο κατάστημα για να προμηθευθεί τον υπολογιστή πληρώνοντας ακριβώς το ίδιο για ό,τι επιλέξει. Είναι όντως μια περίπτωση όπου η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα μπορούσε κάλλιστα να ζητήσει κάποιες εξηγήσεις.

Ενα άλλο ερώτημα αφορά τα κριτήρια με τα οποία έγινε η επιλογή του λογισμικού για τη λειτουργία του «μαθητικού λάπτοπ», δηλαδή του λειτουργικού συστήματος και κάποιων βασικών εφαρμογών, όπως περιήγησης στο Διαδίκτυο, e-mail κτλ., καθώς και του εκπαιδευτικού λογισμικού. Είναι όντως αρκετά αδιαφανείς οι διαδικασίες κάτω από τις οποίες αποφασίστηκε από την κυβέρνηση να χρησιμοποιηθεί το συγκεκριμένο λογισμικό, δηλαδή συνδυασμός ελεύθερου λογισμικού, ανοιχτού κώδικα και εμπορικού λογισμικού, το οποίο κοστίζει ακριβά, χωρίς καν να γίνει κάποιος διαγωνισμός ή να υποβληθούν κάποιες προσφορές από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι αν και οι γονείς των μαθητών δεν θα κληθούν να πληρώσουν την αξία του λογισμικού αυτού, καθώς περιλαμβάνεται στο κουπόνι, εν τούτοις η αξία αυτή έχει πληρωθεί από το ελληνικό Δημόσιο, δηλαδή από τις «τσέπες» των φορολογουμένων, κάτι που δεν θα συνέβαινε αν οι αρμόδιοι για το όλο εγχείρημα επέλεγαν μια λύση ελεύθερου λογισμικού. Στην περίπτωση αυτή θα υπήρχε και ένα άλλο πλεονέκτημα. Καθώς το ελεύθερο λογισμικό δεν κρατάει «κλειδωμένο» τον πηγαίο κώδικά του (source code), θα δινόταν η ευκαιρία στους μαθητές να «τον ψάξουν», να πειραματιστούν, να δημιουργήσουν δικές τους εφαρμογές, μαθαίνοντας ταυτόχρονα τον τρόπο λειτουργίας του. Αντίθετα, το εμπορικό λογισμικό, εκτός του ότι κοστίζει αρκετά χρήματα, παραμένει ερμητικά κλειστό στις όποιες αναζητήσεις του χρήστη ή του προγραμματιστή.

Ετσι λοιπόν από το project του ΜΙΤ, το Οne Laptop Ρer Child, του υπολογιστή δηλαδή των 100 ευρώ (80 δολαρίων τότε), ύστερα από περίπου τρία-τέσσερα χρόνια φθάσαμε σε μια λύση με υπερτετραπλάσιο κόστος για το ελληνικό Δημόσιο, χωρίς να προσφέρει ουσιαστικά τίποτε παραπάνω στους μαθητές. Ακόμη σπουδαιότερο είναι ότι τελικά οι γονείς και οι μαθητές θα κληθούν να πληρώσουν. Οσο και αν φαίνεται παράλογο αυτό, δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια. Κάποια στιγμή θα κληθούν να αναβαθμίσουν κάποιο ή κάποια προγράμματα από το λογισμικό που θα προμηθευθούν, ακόμη και για το λογισμικό προστασίας από τους ιούς. Και όπως όλοι καλά γνωρίζουμε, οι αναβαθμίσεις κοστίζουν, και μάλιστα ορισμένες από αυτές ακριβά.

Πηγή:http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artid=290932&dt=29/09/2009

Απόφαση για τη Σχολική Στέγη από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση

Στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 1η Σεπτεμβρίου 2009, αποφασίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία η υποβολή πρότασης στην πρόσκληση του Ε.Σ.Π.Α. (κωδικός 07/75/01) για την κατασκευή των εξής σχολικών κτιρίων Α΄/βάθμιας και Β΄/βάθμιας Εκπαίδευσης:
Γυμνάσιο Αστακού
2ο Λύκειο Μεσολογγίου
Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο Μενιδίου
Δημοτικό Σχολείο Λεπενούς
4ο Δημοτικό Σχολείο Μεσολογγίου
Δημοτικό Σχολείο & Νηπιαγωγείο Παντάνασσας
Νέα πτέρυγα 2ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου
Νέα πτέρυγα εργαστηρίου ΣΕΚ Μεσολογγίου
Νέα πτέρυγα Δημοτικού Σχολείου Θέρμου
Νέα πτέρυγα Γυμνασίου-Λυκείου Θέρμου
19ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου
3ο Δημοτικό Σχολείο Αμφιλοχίας
21ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου
Δημοτικό Σχολείο Ευηνοχωρίου.

Συγκρότηση Δ.Σ. Ο.Λ.Μ.Ε.

Συγκροτήθηκε σήμερα σε σώμα το νέο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με μονοπαραταξιακό προεδρείο ως εξής:

Πρόεδρος: Δημήτρης Πεππές (ΔΑΚΕ)

Αντιπρόεδρος: Δημήτρης Γκίνης (ΔΑΚΕ)

Γεν. Γραμματέας: Νίκος Παπαχρήστος (ΔΑΚΕ)

Ταμίας: Δημήτρης Γεώργας (ΔΑΚΕ)

Μέλη:

Κώστας Μανιάτης

Λουκάς Κορφιάτης

Κώστας Μπόικος

Ελένη Ζωγραφάκη - Τελέμη

Θεμιστοκλής Κοτσιφάκης

Αλέξανδρος Αρβανιτίδης

Αγγελική Φατούρου

Ο.Λ.Μ.Ε. : Η διεκδίκηση των 176 ευρώ

1.Όπως σας είναι ήδη γνωστό, ανάμεσα στα οικονομικά αιτήματα του κλάδου μας, όπως αυτά καθορίστηκαν από το προηγούμενο συνέδριο της ΟΛΜΕ και τις Γενικές Συνελεύσεις των προέδρων των ΕΛΜΕ, είναι και το αίτημα για την άμεση χορήγηση της ειδικής μηνιαίας αποδοχής των 176 Ευρώ σε όλους τους εκπαιδευτικούς, αναδρομικά από 1.1.2002, καθώς και για την εφεξής χορήγηση του ποσού αυτού με την ενσωμάτωσή του στο Βασικό Μισθό μας.
2.Η ΟΛΜΕ συνεχίζει να διεκδικεί ,κυρίως, πολιτικά και συνδικαλιστικά, την ικανοποίηση αυτού του δίκαιου αιτήματός μας, αξιοποιώντας όλα τα μέσα (απεργιακές κινητοποιήσεις, παραστάσεις στα Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών, υπομνήματα και παρεμβάσεις στα κόμματα της Βουλής για νομοθετική λύση κ.ά.). Την τακτική αυτή θα ακολουθήσουμε και το επόμενο διάστημα.
3.Όσον αφορά στη δικαστική διεκδίκηση των 176 ευρώ, με βάση τη γνωμοδότηση των νομικών μας συμβούλων, σημειώνουμε τα παρακάτω:
α). Οι μέχρι σήμερα δικαστικές αποφάσεις δικαιώνουν τους εκπαιδευτικούς, που κατέθεσαν αγωγή (1132/2008 απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης που αφορά 53 συναδέλφους από τη Θεσσαλονίκη). Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται και οι πρόσφατες αποφάσεις του Αρείου Πάγου (93/2009 και 574-576/2009).
β).Εν τω μεταξύ, εκδόθηκε απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου σύμφωνα με την οποία οι αξιώσεις των Δημοσίων Υπαλλήλων για μισθούς, επιδόματα κλπ παραγράφονται μετά από δύο χρόνια, ενώ για άλλες κατηγορίες πολιτών, όπως οι δικαστές και οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα, ισχύει η πενταετία! Αυτό αποτελεί πρόκληση για όλους τους εργαζόμενους στο δημόσιο. Η απόφαση αυτή, είναι άδικη και αντίθετη με τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας.
γ). Με την απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, ο χρόνος παραγραφής δεν ξεκινά από το τέλος του έτους, αλλά από το τέλος του εκάστοτε ημερολογιακού μήνα. (π.χ. αν κατατεθεί αγωγή στις 30-6-09 διεκδικούνται αναδρομικά ποσά από 30-6-07 και όχι από 1-1-07).
δ). Η επιλογή για κατάθεση αίτησης διακοπής της παραγραφής (εφόσον δεν έχουν καταθέσει τον Δεκέμβρη του 2008) ή αγωγής ανήκει αποκλειστικά στους/στις συναδέλφους. Ωστόσο πρέπει αυτοί να γνωρίζουν, ότι με την κατάθεση της σχετικής αίτησης διακόπτεται μεν η παραγραφή διεκδίκησης της απαίτησής τους, δεν παράγεται, όμως, τοκοφορία αυτής, αλλά τόκοι παράγονται μόνο με την κατάθεση και επίδοση της αγωγής.
Με βάση τα παραπάνω, «οι καθηγητές – καθηγήτριες μέλη των ΕΛΜΕ, εφόσον θελήσουν να διεκδικήσουν την παροχή των 176 ευρώ (παράλληλα με τον τρόπο που συλλογικά διεκδικούμε την ικανοποίηση του αιτήματος αυτού από την κυβέρνηση) πρέπει χωρίς καθυστέρηση να αναθέσουν την υπόθεσή τους σε δικηγόρο της επιλογής τους, με τους όρους που και οι δύο πλευρές θα συμφωνήσουν».