Από την Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ-ΙΘΑΚΗΣ αντιγράφουμε τις παρακάτω προτάσεις και περιμένουμε τις απόψεις των συναδέλφων:
Η διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης προϋποθέτει σοβαρή συλλογική δουλειά για να μπορέσουμε από τη μια να μπλοκάρουμε αυθαιρεσίες και από την άλλη να μην δημιουργήσουμε αγκυλώσεις και αρνητικές άδικες καταστάσεις.
Σε γενικές γραμμές το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο των μεταθέσεων από ΠΥΣΔΕ σε άλλο ΠΥΣΔΕ παρ’ ότι καλύπτει τους συναδέλφους, χρειάζεται βελτιωτικές παρεμβάσεις.
Α. ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (συνθήκες διαβίωσης)
1. Μοριοδότηση από την αρχή όλων των σχολείων.
2. Ενιαία κριτήρια για όλα τα σχολεία της χώρας και μοριοδότηση από ΚΥΣΔΕ.
3. Για τα κριτήρια να λαμβάνονται υπ’ όψη σε συνδυασμό
Α) Ανάγλυφο του εδάφους και η δυσκολία ή ευκολία πρόσβασης.
Β) Απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα –Θεσσαλονίκη κλπ) και από τοπικό κέντρο.
Γ) Συνθήκες διαβίωσης και συνθήκες εργασίας σε συνδυασμό με Α) και Β).
4. Η μοριοδότηση δεν πρέπει να είναι στατική αλλά να μεταβάλλεται περιοδικά π. χ. ανά 5ετια όταν μεταβάλλονται οι συνθήκες
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Μετά την αρχική συνολική μοριοδότηση οι όποιες αλλαγές δεν θα επηρεάζουν τους προϋπηρετήσαντες αλλά όσους θα τοποθετηθούν μετά την αλλαγή.
Β. ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Προκειμένου να καλύπτονται συνάδελφοι με πολυετή υπηρεσία χωρίς άλλα μόρια για διάφορους λόγους να αυξηθούν τα μόρια της αρχαιότητας.
Γ. ΓΙΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
1. ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
Να χρησιμοποιούν το πλεονέκτημα μόνο μια φορά, στην αρχική τοποθέτηση ή αν δεν το χρησιμοποιήσουν τότε μια μόνο φορά στην υπηρεσιακή τους πορεία (μετάθεση σε ΠΥΣΔΕ και τοποθέτηση σε σχολείο).
2. ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ
Χρειάζεται επανακαθορισμός με επιστημονικά, ιατρικά, κριτήρια των ομάδων ή επί μέρους ασθενειών των εκπ/κών και των μελών της οικογένειας γιατί σήμερα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα.
Να προηγούνται οι εκπ/κοί που έχουν οι ίδιοι πρόβλημα και ν’ ακολουθούν οι εκπ/κοί γονείς παιδιού με πρόβλημα.
3. ΣΕ ΣΜΕΑ
Να ισχύει τόσο μεταξύ των ΣΜΕΑ όσο και από γενικά σε ΣΜΕΑ και το αντίθετο οι διατάξεις που ισχύουν για όλους
4. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ –ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ-ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ
Να ισχύουν οι γενικές διατάξεις μεταθέσεων—αποσπάσεων.
Δ. ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ
Χρειάζεται να καθοριστούν κανόνες και κριτήρια που θα εξασφαλίζουν την ικανοποίηση των εχόντων τη μεγαλύτερη ανάγκη και ταυτόχρονα δεν θ’ αποτελούν πεδίο ανταγωνισμού αλληλοκαταγγελιών και ρουσφετολογίας. Να γίνει ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ των αποσπάσεων - βάση θα μπορούσε να είναι τα μόρια των μεταθέσεων και επιπλέον να μοριοδοτούνται, ώστε να δίνεται η απαραίτητη προτεραιότητα:
1. ΑΠΟ ΠΥΣΔΕ σε άλλο ΠΥΣΔΕ
Α) ΜΗΤΕΡΕΣ ΜΕ ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ –ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ
Β) ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ με τα απαραίτητα δικαιολογητικά σύμφωνα με την πρόταση που αναφέρουμε για τις ειδικές κατηγορίες.
Γ) ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Δ) ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
2. ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ
Και εδώ να ισχύουν τα ίδια κριτήρια της προηγούμενης περίπτωσης δηλ. να ισχύει για τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ ότι και για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε άλλο ΠΥΣΔΕ.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ κρίσιμο ζήτημα και προϋπόθεση είναι η διαφάνεια της διαδικασίας που μπορεί να εξασφαλιστεί με:
- Ενιαία διαδικασία και όχι σταδιακή
- Ανακοίνωση του συνόλου των θέσεων και τον Ιούνη και τον Σεπτέμβρη
- Ανακοίνωση όλων των αιτούντων και των λόγων που έχει ο καθένας
- Ανακοίνωση των τοποθετήσεων
ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΜΕ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΥΣΔΕ αλλά ΚΑΙ ΚΥΣΔΕ
3. ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΛΠ
1. Να περιοριστούν οι αποσπάσεις σε διοικητικές υπηρεσίες και να καλυφθούν οι ανάγκες με προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων.
2. Να παίρνουν τα μόρια του κοντινότερου, με το χώρο απόσπασης τους, σχολείου και όχι της οργανικής τους θέσης.
Ε. ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ- ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ
Η πρότασή μας στηρίζεται σε δύο βασικές αρχές:
1) Υπάρχει ανάγκη ν’ αυξηθούν οι θέσεις εργασίας, οι οργανικές θέσεις, έτσι ώστε να είναι αντίστοιχες του συνόλου των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση. Αυτό μπορεί να γίνει, αν όλα τα λεγόμενα λειτουργικά κενά με πλήρες ωράριο αλλά και κάθε κενό στο οποίο αναλογούν τουλάχιστον 8 διδακτικές ώρες (και που, ως γνωστό, καλύπτεται προσωρινά από εκπαιδευτικούς που είναι είτε στη διάθεση είτε με απόσπαση ή με αναπληρωτές – ωρομίσθιους) μετατραπούν από τα ΠΥΣΔΕ σε οργανικά κενά.
Ταυτόχρονα να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις, οι θέσεις εργασίας, με βάση τους 20 μαθητές ανά τμήμα.
2) Οι εκπαιδευτικοί που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ να τοποθετούνται στα σχολεία με σειρά που θα καθορίζεται από το έτος εισόδου τους σ’ αυτά (αρχαιότητα στο ΠΥΣΔΕ) και τα μόριά τους.
1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ
Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο συγκεντρώνει και ανακοινώνει τα οργανικά κενά το 1ο δεκαήμερο του Ιούνη κάθε έτους. Καλεί τους Διευθυντές των σχολείων να συμπεριλάβουν στα οργανικά κενά μαζί με τα ήδη χαρακτηρισμένα οργανικά, κάθε κενό με πλήρες ωράριο καθώς και κάθε κενό στο οποίο αναλογούν τουλάχιστον 8 διδακτικές ώρες σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που καταλαμβάνουν διευθυντικές θέσεις ή θέσεις με θητεία χαρακτηρίζονται εξ’ αρχής ως κενές οργανικές.
Οι τοποθετήσεις στα οργανικά κενά γίνονται με την εξής σειρά:
Α. Τοποθετούνται οι εκπ/κοί των ειδικών κατηγοριών σύμφωνα με όσα αναφέρονται γι’ αυτούς.
Στη συνέχεια:
α) Πρώτα τοποθετούνται οι υπεράριθμοι με βάση τα μόριά τους.
β) Μετά τοποθετούνται όσοι ζητούν βελτίωση με βάση τα μόριά τους.
γ) Έπειτα τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ με σειρά το έτος εισόδου (αρχαιότητα) σ΄ αυτά και τα μόριά τους.
δ) Ύστερα τοποθετούνται οι μετατιθέντες.
ε) Τέλος, οι νεοδιόριστοι.
Αν μετά την ολοκλήρωση παραπάνω διαδικασίας εξακολουθούν να υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις καλούνται οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν να καταθέσουν συμπληρωματική δήλωση, αν επιθυμούν να τοποθετηθούν σε μια από τις εναπομείναντες οργανικές θέσεις, με την ίδια παραπάνω διαδικασία.
2. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ (ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ)
Σε κάθε κενό που δημιουργείται έως τις αρχές Σεπτέμβρη (π.χ. από συνταξιοδοτήσεις μέσα στο καλοκαίρι, από κάθε είδους άδειες εκπαιδευτικών κλπ.) τοποθετούνται προσωρινά οι εκπαιδευτικοί με την εξής σειρά:
Α. Τοποθετούνται οι εκπ/κοί των ειδικών κατηγοριών σύμφωνα με όσα αναφέρονται γι’ αυτούς.
Στη συνέχεια:
α) Όσοι είναι υπεράριθμοι με βάση τα μόρια τους.
β) Όσοι ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ.
γ) Όσοι είναι στη διάθεση ΠΥΣΔΕ με σειρά το έτος εισόδου σ’ αυτά και τα μόριά τους.
δ) Οι αποσπασμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ
ε) Οι νεοδιόριστοι
Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται στις 11 Σεπτέμβρη.