Με νέα εγκύκλιο και
καταληκτική ημερομηνία στις 22/12/2017
το Υπουργείο ζητά από τους Συλλόγους Διδασκόντων να καταθέσουν νέα
σχέδια εκπόνησης για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια πάνω σε
τέσσερις άξονες α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων
γ)έμφυλες ταυτότητες δ) κυκλοφοριακή αγωγή και οδική ασφάλεια.
Με βάση τα ακόλουθα:
·
Για
τα θέματα διατροφής, αποφυγής εξαρτησιογόνων ουσιών και ισότητας των δύο φύλων,
γινόταν ήδη λόγος υποχρεωτικά στα μαθήματα των Βιωματικών Δράσεων (
μάθημα το οποίο καταργήθηκε με απόφαση του Υπουργείου βάσει «παιδαγωγικών»,
όπως ισχυρίστηκε, κριτηρίων), της Οικιακής Οικονομίας, της Βιολογίας ( οι ώρες
των οποίων μειώθηκαν με την ίδια απόφαση, όπως παραπάνω ), της Νεοελληνικής
Γλώσσας και Λογοτεχνίας, της Φυσικής Αγωγής ( της οποίας
οι ώρες επίσης μειώθηκαν σε προηγούμενες χρονιές ), της Κοινωνικής και
Πολιτικής Αγωγής, που είναι ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των τριών τάξεων
του Γυμνασίου και προαιρετικά στα εξωδιδακτικά προγράμματα αγωγής
υγείας, που εκπονούνται από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων με ομάδες
μαθητών στις ίδιες σχολικές μονάδες ( επίσης έχει περικοπεί δραστικά η
δυνατότητα υλοποίησής τους ). Ουσιαστικά αποκόπτονται
σημαντικά ζητήματα από τη βασική τους διδασκαλία και μετατρέπονται σε
«προγράμματα».
·
Για δεύτερη
συνεχόμενη χρονιά το Υπουργείο ζητά να αναπροσαρμοστεί όλο το σχολικό πρόγραμμα
για μία εβδομάδα .
· Οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με πρόσθετα
γραφειοκρατικά και διοικητικά καθήκοντα
σε βάρος του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου τους, νέες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα σε μία
σχολική χρονιά που το μόνιμο και σταθερό
προσωπικό μειώνεται και ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών εργάζεται σε 2, 3 ή
και περισσότερα σχολεία.
·
Τα σχολεία υποχρεούνται να
υλοποιήσουν όσα περιγράφονται στην εγκύκλιο χωρίς παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική βοήθεια. Χωρίς καμία επιμόρφωση οι εκπαιδευτικοί καλούνται ξανά να προετοιμάσουν και να αναπτύξουν σε
βάθος ζητήματα ευαίσθητα, που ενδεχομένως ο τρόπος προσέγγισης να προκαλέσει
προβλήματα και αντιδράσεις εντός και εκτός σχολείου.
·
Το
υπουργείο περιορίζει στο πλαίσιο αυτής
της γραφειοκρατίας (υποχρεωτικότητα, ανάθεση) την παιδαγωγική αυτονομία των
εκπαιδευτικών, εντάσσοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε ένα ελεγχόμενο
πλαίσιο με μετρήσιμα αποτελέσματα και δείκτες, εισάγοντας τις «καλές πρακτικές»
για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού.
·
Αξίζει, ακόμη, να επισημανθεί
ότι η σχετική εγκύκλιος έχει όλο το «πακέτο» για τον εκπαιδευτικό: υποχρεωτική συμμετοχή, ομάδα συντονισμού,
φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση
υλοποίησης. Καταναγκασμός, εντατικοποίηση, τυποποίηση, μετρήσιμα
αποτελέσματα, δείκτες, κ.λ.π. Όλα αυτά δείχνουν ξεκάθαρα την πρόθεση του Υπ. Παιδείας να κατοχυρώσει βήματα στην αξιολόγηση των
σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών. Το επιχείρημα παλιό και γνωστό:
η ανάδειξη "καλών πρακτικών" των σχολείων.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας καλύπτει συνδικαλιστικά τους
συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, που επιλέγουν να μη συμμετέχουν στη
διαδικασία της θεματικής εβδομάδας στα σχολεία ευθύνης της.