ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΡΕΝ ΓΙΑ ΤΙΣ Γ.Σ. ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΕΛΜΕ 28/4

H νεοφιλελεύθερη επίθεση κλιμακώνεται, γενικεύεται. Η κυβέρνηση πιστή στις δεσμεύσεις της συνεχίζει την αντεργατική – αντιλαϊκή της πολιτική με σημεία αιχμής αυτήν την εποχή, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας (ΔΕΗ κ.λπ) , τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, τη χρήση βίας εναντίον όσων αντιστέκονται, και την επίθεση στο δικαίωμα για μόνιμη εργασία με απολύσεις στους ΟΤΑ και διαιώνιση της υποστελέχωσης και της ελαστικής εργασίας στους τομείς της δημόσιας Υγείας και Παιδείας.
Στη δημόσια εκπαίδευση η περίοδος σφραγίζεται από τον μεγαλειώδη αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος για μόνιμους διορισμούς. Οι κινητοποιήσεις του Μάρτη καθώς και οι γενικές συνελεύσεις που τις ακολούθησαν, έδειξαν ότι το κίνημα είναι αποφασισμένο, ακόμη και κόντρα στις ηγεσίες των ομοσπονδιών ΟΛΜΕ ΔΟΕ, να παλέψει και να διεκδικήσει μόνιμους διορισμούς ύστερα από εννέα χρόνια αδιοριστίας. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, ότι η κυβέρνηση αντέδρασε «σαν να μην πέρασε μια μέρα» και αντιμετώπισε κάποιες από αυτές τις κινητοποιήσεις κάνοντας χρήση βίας, θυμίζοντας σε όλους μέρες του 2013-4.
Η ΑΡΕΝ θεωρεί ότι ο αγώνας για μόνιμους διορισμούς πρέπει να συνεχιστεί με κάθε τρόπο στη βάση της ενότητας και του συντονισμού με άλλους κλάδους που επίσης παλεύουν για κατάργηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, για διορισμούς και μόνιμη εργασία. Δεν είναι ώρα ούτε για μικροπαραταξιακές λογικές ούτε για συνδικαλιστικούς ελιγμούς. Δεν είναι ώρα να μετρήσουμε δυνάμεις και να αναμετρηθούμε για το ποιος κέρδισε περισσότερους αναπληρωτές. Είναι ώρα, ενωμένοι, να συνεχίσουμε με συλλαλητήρια, με απεργιακές κινητοποιήσεις να πιέζουμε την κυβέρνηση να κάνει μαζικούς διορισμούς. Σ’ αυτήν τη μάχη τα πάγια αιτήματά μας για επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και για κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων που είχαν ως αποτέλεσμα μείωση θέσεων εργασίας, θα πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, καθώς αποτελούν τις βασικότερες προϋποθέσεις για άνοιγμα θέσεων κι επομένως για διορισμούς.
Μην έχουμε αυταπάτες. Ο στόχος δεν θα επιτευχθεί καθόλου εύκολα. Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο που θα περάσει για τις δομές, βάζει τα θεμέλια και ανοίγει το δρόμο για να υλοποιήσει μέχρι κεραίας τις επιταγές του ΟΟΣΑ , της ΕΕ και του ΔΝΤ. Του ΟΟΣΑ, που ακόμα επιμένει να μιλά για αυτονομία, για αποκέντρωση, για αξιολόγηση, για μείωση του μισθολογικού κόστους. Δηλαδή λιγότεροι εκπαιδευτικοί, χαμηλότεροι μισθοί, λιγότεροι μαθητές, λιγότερα, ξεχειλωμένα τμήματα και εργασιακές σχέσεις γαλέρας. Αυτούς ακριβώς τους στόχους υπηρετεί και το νομοσχέδιο για τις δομές. Ένα νομοσχέδιο  που επιβάλλει κουλτούρα αξιολόγησης στους εκπαιδευτικούς, αποδοχή της ανεπίστρεπτης πορείας προς την ατομική αξιολόγηση και τη συμμόρφωση στην κεντρική κατεύθυνση για την εκπαιδευτική πολιτική. Η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών, η γραφειοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων και η πίεση για την εφαρμογή του 30ωρου παίρνει μια νέα διάσταση. Σχολικό συμβούλιο, ομάδες σχολείων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί λογοδοτούν για το επίπεδο συμμόρφωσης τους στην αντιδραστική αλλαγή της εκπαίδευσης. Αμέτρητες είναι οι συνεδριάσεις που προβλέπονται από το νομοσχέδιο, που έρχονται να προστεθούν σε όλες όσες προβλέπονται από τα ΠΔ και τις Υ.Α για τη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με ορισμό υπεύθυνων για κάθε πτυχή λειτουργίας του σχολείου, καλούνται να διαχειριστούν όλα τα προβλήματα, με τις υποστηρικτικές δομές να εξαϋλώνονται. Με αυτονομία και αποκέντρωση ως προς την υποχρέωση του κράτους για δημόσια δωρεάν παιδεία, λογοδοσία και συμμόρφωση των εκπαιδευτικών στη διαχείριση της κανονικότητας των μνημονίων, όπως διαχείριση των κενών, της οικονομικής ασφυξίας των σχολείων, των τεράστιων κοινωνικών και μορφωτικών προβλημάτων των μαθητών μας .
Είναι ένα νομοσχέδιο που αποτελεί συνάμα μια βαθιά αντιδραστική τομή στην  ειδική αγωγή, αφού όλα όσα έχουν εκτεθεί παραπάνω, εκφράζονται με ακραίο τρόπο στις διατάξεις του νσχ που αφορούν την ειδική αγωγή και την εκπαίδευση των μαθητών ΑμΕΑ στα σχολεία. Τα ήδη υποβαθμισμένα, από άποψη προσωπικού και υποδομών, ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) καταργούνται και τη θέση τους παίρνουν τα Κ.Ε.Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης). Στις αρμοδιότητες των ΚΕΣΥ προστίθενται και αυτές που προκύπτουν από την εξαφάνιση άλλων δομών, όπως αυτή του επαγγελματικού προσανατολισμού. Την ίδια στιγμή εξαφανίζονται κομβικές λειτουργίες της ειδικής αγωγής όπως αυτή της διάγνωσης και άρα της καταγραφής ειδικών αναγκών των μαθητών και των σχολείων που οφείλει να καλύψει το κράτος. Τουναντίον, η ευθύνη κάλυψής τους μετατοπίζεται στους εκπαιδευτικούς των σχολείων, που οφείλουν μέσα από τη συγκρότηση ειδικών επιτροπών να διαμορφώνουν εξατομικευμένα προγράμματα στήριξης των μαθητών ή και παρεμβάσεις. Και μόνο μετά από την αξιολόγηση αυτών των δράσεων και την αποτυχία τους, δικαιούνται να στείλουν το μαθητή για αξιολόγηση στο ΚΕΣΥ. Στο μεταξύ, η μη ύπαρξη διάγνωσης σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει καν το ελάχιστο μέτρο μείωσης των μαθητών στο τμήμα! Η κατάργηση των δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αντί της αναβάθμισής τους (με μαζικούς διορισμούς, για να λειτουργούν με μόνιμο προσωπικό και μικρότερο τομέα ευθύνης) μαζί με την κατάργηση των επιδομάτων αναπηρίας, επιδιώκει να στρέψει τους γονείς των ΑμΕΑ στον ιδιωτικό τομέα, κατά τα πρότυπα της ΕΕ και της Παγκόσμιας Τράπεζας. Καταργεί, στην ουσία,  τα δικαιώματα των μαθητών ΑμΕΑ.
Από κοντά και οι εξαγγελίες για το Νέο Λύκειο. Το νέο Λύκειο των λίγων κι εκλεκτών. Το νέο Λύκειο που κόβει οριστικά τους δεσμούς του μ’ αυτό που ονομάζουμε σχολείο γενικής παιδείας με στόχο τη δημιουργία ολοκληρωμένων ανθρώπων και «φροντιστηριοποιείται» όλο και περισσότερο, ενώ οι συγχωνεύσεις που θα επιφέρει καθώς και οι περικοπές – καταργήσεις μαθημάτων θα ελαχιστοποιήσουν τις θέσεις εργασίας εξαφανίζοντας οργανικές και μειώνοντας κι άλλο τις ανάγκες για διορισμούς.
Σε ό,τι αφορά τις υπηρεσιακές μεταβολές όλοι είδαμε να ικανοποιούνται ελάχιστες αιτήσεις μετάθεσης και το ίδιο θα συμβεί και με τις βελτιώσεις σε λίγες μέρες. Όσο δεν γίνονται μόνιμοι διορισμοί , δεν είναι δυνατόν να γίνουν μεταθέσεις κι έτσι χιλιάδες συνάδελφοι παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους αναγκαζόμενοι να διατηρούν δύο σπίτια. Οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί τινάζονται στον αέρα, καθώς πέρα από τα ενοίκια πρέπει να υπολογίζει κανείς και τα έξοδα μετακινήσεων από σχολείο σε σχολείο, καθώς όλο και περισσότεροι αναγκάζονται να συμπληρώνουν ωράριο σε 3 και σε 4 σχολεία.
Αυτό είναι όμως το σχολείο των περικοπών, το σχολείο του ΟΟΣΑ , της ΕΕ και του ΔΝΤ. Η κυβέρνηση συμβιβάστηκε μ’ αυτό και το υπηρετεί. Εμείς θα σταθούμε απέναντι και θα διεκδικήσουμε:  
  • Απόσυρση του αντιδραστικού νομοσχεδίου για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.
  • Κατάργηση της αξιολόγησης κάθε είδους και κάθε μορφής και όλου του θεσμικού πλαισίου αναφοράς της. Δημοκρατικό σχολείο με όλη την εξουσία στους συλλόγους διδασκόντων, ξήλωμα όλου του μηχανισμού των αξιολογητών. Κατάργηση του ν 3848, του ΠΔ152, του Καθηκοντολογίου και της ΑΔΙΔΠΕ
  • Κατάργηση της ΥΑ για τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων στην Ειδική αγωγή, και όλων των μνημονιακών περικοπών στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Κανέναν αποκλεισμό μαθητών από όλες τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς ΤΩΡΑ! Μόνιμο διορισμό-μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, που έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση εργασίας στην εκπαίδευση.  Μόνιμους διορισμούς με βάση την προϋπηρεσία και το χρόνο λήψης πτυχίου. Όχι στα ελαστικά συστήματα πρόσληψης, όχι στο ν.3848 και στο προσοντολόγιο.
  • Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο χωρίς φραγμούς κι αποκλεισμούς,. Όχι στα voucher και την πριμοδότηση των δημοτικών και ιδιωτικών συμφερόντων.
  • Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
  • Γενναία χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, για κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών, σε εκπαιδευτικό προσωπικό, υποδομές και ανάγκες των σχολείων. Καμιά σύμπτυξη τμήματος, μείωση του αριθμού των αριθμών ανά τμήμα, 20 παιδιά στην τάξη στα τμήματα γενικής παιδείας, , 10 μαθητές ανά τμήμα στις Ο.Π. και στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ, μείωση του αριθμού των μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές / μαθήτριες με μαθησιακά προβλήματα ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς κανέναν περιορισμό και όρο.
  • Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία, νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση. Κατάργηση όλου του πλέγματος ιδεολογικού φρονηματισμού στην εκπαίδευση. Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, της επιχειρηματικότητας, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο.
  • ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
– Αποτροπή των ιδιωτικοποιήσεων, επαναφορά οργανισμών και υπηρεσιών που έχουν ιδιωτικοποιηθεί ή έχουν ανατεθεί σε ιδιώτες.
– Να σταματήσουν τώρα οι πλειστηριασμοί της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας και να καταργηθεί το νέο ιδιώνυμο. Διαγραφή, «κούρεμα» και ρύθμιση των δανείων, κατά περίπτωση, των υπαλλήλων που ελήφθησαν από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το πρώην Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. 
  • ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟΥ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
– Κατάργηση του νόμου των προαπαιτούμενων της γ’ αξιολόγησης και όλων των μνημονιακών νόμων που έχουν ψηφιστεί από το 2010 έως σήμερα.
– Ακύρωση των προαπαιτούμενων της δ’ αξιολόγησης.