Εκδηλώσεις για την Παιδεία σε Ναύπακτο και Μεσολόγγι

Σας καλούμε στις εκδηλώσεις – συζητήσεις που διοργανώνει η Α΄ ΕΛΜΕ Αιτ/νίας, στα πλαίσια του διαλόγου που είναι ανάγκη να γίνει με ουσιαστικό τρόπο στην κοινωνία για τις αλλαγές που είναι απαραίτητες στη Δημόσια Εκπαίδευση.


Συζητάμε
Προτείνουμε
Διεκδικούμε
Για το Δημόσιο σχολείο που έχουμε ανάγκη


ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ 29 Απριλίου
Ξενοδοχείο ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ, 8.00 μμ
Π. Χαραμής πρόεδρος ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, φιλόλογος
Κ. Ραβάνης, Καθηγητής Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής, Φυσικός, Αντιπρύτανης Παν. Πατρών


ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ 30 Απριλίου
Εργατικό Κέντρο, 8.00 μμ
Π. Χαραμής πρόεδρος ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ, φιλόλογος
Γ. Μαυρογιώργος : Kαθηγητής Παιδαγωγικής στο Tμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Iωαννίνων

Στις καλένδες το κτίριο της "Παλαμαϊκής Σχολής" Μεσολογγίου

Είναι γνωστό ότι το παλαιό κτίριο της «Παλαμαϊκής Σχολής» έχει κριθεί ακατάλληλο για την στέγαση των μαθητών του 1ου γυμνασίου Μεσολογγίου και από το σχολικό έτος 2007-08 τα μαθήματα γίνονται σε προκατασκευασμένες αίθουσες (ΤΟΛ) κάτω από αντίξοες συνθήκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς (βλέπε φωτογραφίες).
Ο Δήμος Ι.Π Μεσολογγίου , η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αιτωλ/νίας , οι φορείς της εκπαίδευσης και άλλοι σύλλογοι σε κοινή σύσκεψη προ 3 ετών αποφάσισαν την κατεδάφιση του παλαιού κτιρίου και την ανέγερση νέου, που θα καλύπτει τις σύγχρονες απαιτήσεις, με τα χρήματα που ήδη υπάρχουν στον προϋπολογισμό της Νομαρχίας (περίπου 600.000 ευρώ για την έναρξη του έργου). Το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας επίσης ομόφωνα αποφάσισε την ανέγερση νέου διδακτηρίου, που αρχιτεκτονικά θα είναι παρόμοιο με το παλαιό κτίριο για να διατηρηθεί και η πολιτιστική και ιστορική του αξία.
Κάποιοι συμπολίτες μας που διαφωνούν με την κατεδάφιση του κτιρίου αν και δεν παρέστησαν σε καμιά κινητοποίηση ή σύσκεψη τα προηγούμενα χρόνια, ξαφνικά πήραν πρωτοβουλία αγνοώντας τους φορείς της εκπαίδευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, τους γονείς και τους μαθητές και με συλλογή υπογραφών και υπομνήματα ( 200 υπογραφές περίπου, σε σχέση με 1500 μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς του σχολείου που ομόφωνα μέσω του σχολικού συμβουλίου ζητούν νέο κτίριο) μπλόκαραν (άμεσα ή έμμεσα) την κατεδάφιση του κτιρίου και το όλο θέμα παραπέμφθηκε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο που θα γνωματεύσει σε 2 περίπου έτη αν πρέπει το κτίριο να κατεδαφισθεί ή όχι.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι 300 μαθητές και οι μαθήτριες και 40 εκπαιδευτικοί να συνεχίζουν να κάνουν μάθημα σε ΤΟΛ κάτω από δύσκολες συνθήκες, σε αίθουσες που μυρίζουν, με θέρμανση από κλιματιστικά που δημιουργούν ακόμη πιο δύσκολες συνθήκες και όλα αυτά για τουλάχιστον άλλα 5 χρόνια ( 2 χρόνια για να λυθεί το θέμα από το ΚΑΣ και 3 χρόνια τουλάχιστον για ανακατασκευή ή ανέγερση του νέου κτιρίου) .
Θα περιμέναμε βέβαια μεγαλύτερη ευαισθησία απέναντι στους μικρούς μαθητές, αλλά δυστυχώς κάποιοι πιθανόν δεν γνωρίζουν καν που κάνουν μάθημα και κάτω από ποιες συνθήκες οι μαθητές και οι μαθήτριες. Προφανώς αν ήταν τα δικά τους παιδιά ή εργαζόταν και οι ίδιοι στο σχολείο να ήταν περισσότερο ευαίσθητοι για το θέμα. Με τις ενέργειες αυτές αυτοί που ουσιαστικά τιμωρούνται είναι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του που θα συνεχίζουν να κάνουν μάθημα στα ΤΟΛ.
Θα έπρεπε ίσως όλοι μας να αναλογισθούμε ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου είναι το μέλλον αυτού του τόπου και τιμούν την πόλη μας με τις επιτυχίες τους στην τέχνη , τον πολιτισμό και την γνώση και αξίζουν την αμέριστη συμπαράστασή μας.
Τέλος καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να δώσουν άμεσα λύση στο έντονο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η σχολική κοινότητα του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου για να μην παραπεμθεί και αυτό το θέμα στις καλένδες.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ – ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ κ.λ.π.

Από την Ε.Λ.Μ.Ε. ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ-ΙΘΑΚΗΣ αντιγράφουμε τις παρακάτω προτάσεις και περιμένουμε τις απόψεις των συναδέλφων:

Η διαμόρφωση ολοκληρωμένης πρότασης προϋποθέτει σοβαρή συλλογική δουλειά για να μπορέσουμε από τη μια να μπλοκάρουμε αυθαιρεσίες και από την άλλη να μην δημιουργήσουμε αγκυλώσεις και αρνητικές άδικες καταστάσεις.

Σε γενικές γραμμές το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο των μεταθέσεων από ΠΥΣΔΕ σε άλλο ΠΥΣΔΕ παρ’ ότι καλύπτει τους συναδέλφους, χρειάζεται βελτιωτικές παρεμβάσεις.

Α. ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (συνθήκες διαβίωσης)
1. Μοριοδότηση από την αρχή όλων των σχολείων.
2. Ενιαία κριτήρια για όλα τα σχολεία της χώρας και μοριοδότηση από ΚΥΣΔΕ.
3. Για τα κριτήρια να λαμβάνονται υπ’ όψη σε συνδυασμό
Α) Ανάγλυφο του εδάφους και η δυσκολία ή ευκολία πρόσβασης.
Β) Απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα –Θεσσαλονίκη κλπ) και από τοπικό κέντρο.
Γ) Συνθήκες διαβίωσης και συνθήκες εργασίας σε συνδυασμό με Α) και Β).
4. Η μοριοδότηση δεν πρέπει να είναι στατική αλλά να μεταβάλλεται περιοδικά π. χ. ανά 5ετια όταν μεταβάλλονται οι συνθήκες

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Μετά την αρχική συνολική μοριοδότηση οι όποιες αλλαγές δεν θα επηρεάζουν τους προϋπηρετήσαντες αλλά όσους θα τοποθετηθούν μετά την αλλαγή.

Β. ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Προκειμένου να καλύπτονται συνάδελφοι με πολυετή υπηρεσία χωρίς άλλα μόρια για διάφορους λόγους να αυξηθούν τα μόρια της αρχαιότητας.

Γ. ΓΙΑ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
1. ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
Να χρησιμοποιούν το πλεονέκτημα μόνο μια φορά, στην αρχική τοποθέτηση ή αν δεν το χρησιμοποιήσουν τότε μια μόνο φορά στην υπηρεσιακή τους πορεία (μετάθεση σε ΠΥΣΔΕ και τοποθέτηση σε σχολείο).
2. ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ
Χρειάζεται επανακαθορισμός με επιστημονικά, ιατρικά, κριτήρια των ομάδων ή επί μέρους ασθενειών των εκπ/κών και των μελών της οικογένειας γιατί σήμερα υπάρχουν σοβαρά προβλήματα.
Να προηγούνται οι εκπ/κοί που έχουν οι ίδιοι πρόβλημα και ν’ ακολουθούν οι εκπ/κοί γονείς παιδιού με πρόβλημα.
3. ΣΕ ΣΜΕΑ
Να ισχύει τόσο μεταξύ των ΣΜΕΑ όσο και από γενικά σε ΣΜΕΑ και το αντίθετο οι διατάξεις που ισχύουν για όλους
4. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ –ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ-ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ
Να ισχύουν οι γενικές διατάξεις μεταθέσεων—αποσπάσεων.

Δ. ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΕΩΝ
Χρειάζεται να καθοριστούν κανόνες και κριτήρια που θα εξασφαλίζουν την ικανοποίηση των εχόντων τη μεγαλύτερη ανάγκη και ταυτόχρονα δεν θ’ αποτελούν πεδίο ανταγωνισμού αλληλοκαταγγελιών και ρουσφετολογίας. Να γίνει ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ των αποσπάσεων - βάση θα μπορούσε να είναι τα μόρια των μεταθέσεων και επιπλέον να μοριοδοτούνται, ώστε να δίνεται η απαραίτητη προτεραιότητα:

1. ΑΠΟ ΠΥΣΔΕ σε άλλο ΠΥΣΔΕ
Α) ΜΗΤΕΡΕΣ ΜΕ ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ –ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ

Β) ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ με τα απαραίτητα δικαιολογητικά σύμφωνα με την πρόταση που αναφέρουμε για τις ειδικές κατηγορίες.

Γ) ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Δ) ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

2. ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ
Και εδώ να ισχύουν τα ίδια κριτήρια της προηγούμενης περίπτωσης δηλ. να ισχύει για τις αποσπάσεις εντός ΠΥΣΔΕ ότι και για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε άλλο ΠΥΣΔΕ.
ΣΥΝΟΛΙΚΑ κρίσιμο ζήτημα και προϋπόθεση είναι η διαφάνεια της διαδικασίας που μπορεί να εξασφαλιστεί με:
- Ενιαία διαδικασία και όχι σταδιακή
- Ανακοίνωση του συνόλου των θέσεων και τον Ιούνη και τον Σεπτέμβρη
- Ανακοίνωση όλων των αιτούντων και των λόγων που έχει ο καθένας
- Ανακοίνωση των τοποθετήσεων
ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΜΕ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΥΣΔΕ αλλά ΚΑΙ ΚΥΣΔΕ

3. ΓΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΕ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΛΠ
1. Να περιοριστούν οι αποσπάσεις σε διοικητικές υπηρεσίες και να καλυφθούν οι ανάγκες με προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων.
2. Να παίρνουν τα μόρια του κοντινότερου, με το χώρο απόσπασης τους, σχολείου και όχι της οργανικής τους θέσης.

Ε. ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ- ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΟΣ ΠΥΣΔΕ
Η πρότασή μας στηρίζεται σε δύο βασικές αρχές:
1) Υπάρχει ανάγκη ν’ αυξηθούν οι θέσεις εργασίας, οι οργανικές θέσεις, έτσι ώστε να είναι αντίστοιχες του συνόλου των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση. Αυτό μπορεί να γίνει, αν όλα τα λεγόμενα λειτουργικά κενά με πλήρες ωράριο αλλά και κάθε κενό στο οποίο αναλογούν τουλάχιστον 8 διδακτικές ώρες (και που, ως γνωστό, καλύπτεται προσωρινά από εκπαιδευτικούς που είναι είτε στη διάθεση είτε με απόσπαση ή με αναπληρωτές – ωρομίσθιους) μετατραπούν από τα ΠΥΣΔΕ σε οργανικά κενά.
Ταυτόχρονα να υπολογίζονται οι οργανικές θέσεις, οι θέσεις εργασίας, με βάση τους 20 μαθητές ανά τμήμα.
2) Οι εκπαιδευτικοί που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ να τοποθετούνται στα σχολεία με σειρά που θα καθορίζεται από το έτος εισόδου τους σ’ αυτά (αρχαιότητα στο ΠΥΣΔΕ) και τα μόριά τους.

1. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΕ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο συγκεντρώνει και ανακοινώνει τα οργανικά κενά το 1ο δεκαήμερο του Ιούνη κάθε έτους. Καλεί τους Διευθυντές των σχολείων να συμπεριλάβουν στα οργανικά κενά μαζί με τα ήδη χαρακτηρισμένα οργανικά, κάθε κενό με πλήρες ωράριο καθώς και κάθε κενό στο οποίο αναλογούν τουλάχιστον 8 διδακτικές ώρες σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. Οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που καταλαμβάνουν διευθυντικές θέσεις ή θέσεις με θητεία χαρακτηρίζονται εξ’ αρχής ως κενές οργανικές.

Οι τοποθετήσεις στα οργανικά κενά γίνονται με την εξής σειρά:

Α. Τοποθετούνται οι εκπ/κοί των ειδικών κατηγοριών σύμφωνα με όσα αναφέρονται γι’ αυτούς.
Στη συνέχεια:
α) Πρώτα τοποθετούνται οι υπεράριθμοι με βάση τα μόριά τους.
β) Μετά τοποθετούνται όσοι ζητούν βελτίωση με βάση τα μόριά τους.
γ) Έπειτα τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ με σειρά το έτος εισόδου (αρχαιότητα) σ΄ αυτά και τα μόριά τους.
δ) Ύστερα τοποθετούνται οι μετατιθέντες.
ε) Τέλος, οι νεοδιόριστοι.

Αν μετά την ολοκλήρωση παραπάνω διαδικασίας εξακολουθούν να υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις καλούνται οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν να καταθέσουν συμπληρωματική δήλωση, αν επιθυμούν να τοποθετηθούν σε μια από τις εναπομείναντες οργανικές θέσεις, με την ίδια παραπάνω διαδικασία.

2. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ (ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ)

Σε κάθε κενό που δημιουργείται έως τις αρχές Σεπτέμβρη (π.χ. από συνταξιοδοτήσεις μέσα στο καλοκαίρι, από κάθε είδους άδειες εκπαιδευτικών κλπ.) τοποθετούνται προσωρινά οι εκπαιδευτικοί με την εξής σειρά:

Α. Τοποθετούνται οι εκπ/κοί των ειδικών κατηγοριών σύμφωνα με όσα αναφέρονται γι’ αυτούς.

Στη συνέχεια:
α) Όσοι είναι υπεράριθμοι με βάση τα μόρια τους.
β) Όσοι ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ.
γ) Όσοι είναι στη διάθεση ΠΥΣΔΕ με σειρά το έτος εισόδου σ’ αυτά και τα μόριά τους.
δ) Οι αποσπασμένοι από άλλο ΠΥΣΔΕ
ε) Οι νεοδιόριστοι

Η διαδικασία αυτή ολοκληρώνεται στις 11 Σεπτέμβρη.

Να σταματήσει η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων του Δημοσίου Ναυπάκτου

Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας σε συνεδρίασή του στις 31/3/09 στο Μεσολόγγι συζήτησε το πρόβλημα των ασφαλισμένων του Δημοσίου που διαμένουν στη Ναύπακτο. Επειδή το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν επισκέπτεται τη Ναύπακτο ελεγκτής ιατρός είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται για τις υποθέσεις τους στο Μεσολόγγι, 50 χιλιόμετρα μακριά. Έτσι πολλές εκατοντάδες δημόσιοι υπάλληλοι (450 είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί) αναγκάζονται να παίρνουν άδεια από την εργασία τους, να υποβάλλονται σε έξοδα για να επισκεφθούν το υποκατάστημα του Μεσολογγίου προκειμένου να εξυπηρετηθούν από τον ελεγκτή ιατρό που εδρεύει εκεί. Μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται και με τους συνταξιούχους αφού συχνά για αυτούς η μετακίνηση είναι πιο δύσκολη.
Έτσι για κάποια απλή θεώρηση εξετάσεων, χάνονται χιλιάδες εργατοώρες, σπαταλώνται πολλά έξοδα μετακίνησης.
Θεωρούμε ότι πρέπει άμεσα να προσληφθεί ελεγκτής ιατρός για τους ασφαλισμένους του Δημοσίου στη Ναύπακτο που θα επισκέπτεται καθημερινά την πόλη. Παράλληλα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε σε περίπτωση που ο ελεγκτής ιατρός αποχωρεί για οποιοδήποτε λόγο από την υπηρεσία του να αντικαθίσταται αμέσως.
Παρακαλούμε να ληφθούν άμεσα μέτρα ώστε να σταματήσει η ταλαιπωρία των ασφαλισμένων της Ναυπάκτου.

ΟΛΜΕ: ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ ΤΗ ΝΕΑ, ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΗ ΛΙΤΟΤΗΤΑ

Η κυβέρνηση, στο όνομα της κρίσης και των επιταγών της ΕΕ, σχεδιάζοντας «διορθωτικές» κινήσεις για τη δήθεν θετική αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης στο πλαίσιο των κατευθύνσεων των Βρυξελλών και των οδηγιών του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, εξαπέλυσε χθες την πιο βάρβαρη επίθεση των τελευταίων δεκαετιών ενάντια στους εργαζόμενους, που καλούνται μονόπλευρα να πληρώσουν την κρίση με πάγωμα μισθών και συντάξεων στο Δημόσιο, καθώς και των πάσης φύσεως επιδομάτων.
Παράλληλα, σε μια πρωτοφανή προσπάθεια εμπαιγμού, ονομάζει την πολιτική της σκληρής και μονόπλευρης λιτότητας, πολιτική στήριξης των «οικονομικά αδυνάτων», αντικαθιστώντας τις αυξήσεις με εξευτελιστικά επιδόματα-κοροϊδία για ένα πολύ μικρό αριθμό εργαζομένων. Παράλληλα, άθικτα παραμένουν τα προνόμια της πλουτοκρατίας, τα κέρδη των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων.
Ουσιαστικά, επιδόματα ελεημοσύνης αντί εισοδηματικής πολιτικής ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο.
Για πρώτη φορά από τη μεταπολίτευση οι εργαζόμενοι όχι μόνο θα έχουν μηδενικές αυξήσεις με το ονομαστικό «πάγωμα» των αποδοχών τους, αλλά θα δουν τις αποδοχές τους ουσιαστικά να μειώνονται.
Οι άμεσες επιπτώσεις των μέτρων αυτών για τους εκπαιδευτικούς θα είναι οδυνηρές: α) όσοι έχουν Μισθολογικό Κλιμάκιο από το 12ο έως το 1ο, δηλαδή όσοι έχουν πάνω από 12 χρόνια υπηρεσίας, καθώς και β) όσοι είναι σε μεγαλύτερα κλιμάκια (Μ.Κ.18-13) και λαμβάνουν διάφορα επιδόματα, π.χ. μεταπτυχιακό, παραμεθορίου κ.λπ. πλην του οικογενειακού, και ξεπερνούν και αυτοί τα 1.700 € μικτά, δηλ. η συντριπτική πλειονότητα του κλάδου μας, δεν θα πάρουν ούτε αυτό το εφάπαξ «επίδομα ελεημοσύνης» των 300 € και, συνεπώς, θα έχουν μηδενική αύξηση. Επίσης, το «επίδομα» των 500 € θα λάβουν ουσιαστικά μόνο όσοι βρίσκονται στο 1ο Μ.Κ (νεοδιόριστοι χωρίς προϋπηρεσία).
Το πάγωμα, επίσης, των επιδομάτων οδηγεί στη συρρίκνωση του κατακτημένου με αγώνες επιδόματος εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, που αναπροσαρμόζεται τιμαριθμικά.
Από την άλλη, η εξαγγελία της κυβέρνησης για νέο μισθολόγιο, που θα αφορά μόνο τους νεοπροσλαμβανόμενους στο δημόσιο, θα έχει ως αποτέλεσμα το διαχωρισμό νέων και παλαιών εργαζομένων, με συνέπεια εργαζόμενοι της ίδιας υπηρεσίας να έχουν διαφορετικές αποδοχές, με τεράστιες συνέπειες και για τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών. Με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση προωθεί μια πολιτική αντιπαράθεσης των εργαζομένων, νέων και παλαιών, μόνιμων και συμβασιούχων, προκειμένου μέσα από το κλίμα της αντιπαράθεσης να εφαρμόζει ανεμπόδιστα την πολιτική της.
Καταγγέλλουμε τη χρεοκοπημένη αυτή κυβερνητική πολιτική της μονόπλευρης και ανηλεούς λιτότητας για τους εργαζόμενους.
Αυτές οι κυβερνητικές αποφάσεις, μαζί με την κατάσταση των ασφαλιστικών μας ταμείων, για τα οποία πληθαίνουν τα δημοσιεύματα που αναφέρονται σε επαχθή δανεισμό τους και σε επιβολή αυξημένης εισφοράς στους εργαζομένους, για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, αντί της άμεσης κρατικής επιχορήγησής τους, κάνουν ακόμα πιο ζοφερή την οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων στο δημόσιο γενικότερα, καθώς οδηγούν σε κατακόρυφη μείωση των εισοδημάτων μας αλλά και σε συρρίκνωση των συνταξιοδοτικών – ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη Πανελλαδική Απεργία στις 2 Απρίλη και στα συλλαλητήρια, δίνοντας ηχηρή απάντηση στην κυβερνητική πρόκληση.

Αναδρομική χορήγηση σε όλους τους εκπαιδευτικούς του επιδόματος των 176 €

Επεκτείνεται σε όλους τους υπαλλήλους του Δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κλπ.) το επίδομα των 176 ευρώ (ειδική παροχή του Ν. 3016/2002) με απόφαση του Αρείου Πάγου. Ειδικότερα, το Β' Τμήμα του Ανωτάτου Δικαστηρίου με τις υπ' αριθμόν (574-577/2009) αποφάσεις του απέρριψε αιτήσεις αναίρεσης του Δήμου Τρικάλων, Πολιτιστικού Οργανισμού και Οργανισμού Βρεφονηπιακών Σταθμών του ιδίου Δήμου και του Γενικού Νοσοκομείου Εδεσσας, που ζητούσαν να αναιρεθούν αποφάσεις Πολυμελών Πρωτοδικείων, ως Εφετείων, και είχαν δεχτεί αγωγές για την καταβολή του επιδόματος.

Τα δικαστήρια δέχτηκαν ότι οι εργαζόμενοι των παραπάνω φορέων είναι υπάλληλοι με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και η μη χορήγηση σε αυτούς του ειδικού επιδόματος των 176 ευρώ αποτελεί παραβίαση της αρχής της ισότητας των Ελλήνων και της ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας (άρθρα 4 και 22 του Συντάγματος).

Τέλος, ο Αρειος Πάγος υποστηρίζει ότι με διάφορες υπουργικές αποφάσεις η αμοιβή αυτή είχε χορηγηθεί σε μεγάλο αριθμό υπαλλήλων που βρίσκονται σε διαφορετικές μεταξύ τους εργασιακές συνθήκες. Επομένως, η διαδοχική αυτή χορήγηση της παροχής σε πολλές κατηγορίες υπαλλήλων του δημοσίου, των ΟΤΑ και ΝΠΔΔ που αμείβονται κατά τις διατάξεις του μισθολογίου του προσωπικού της δημόσιας διοίκησης, αδιακρίτως φορέα, είδους και συνθηκών εργασίας κατέστησε την παροχή αυτή προσαύξηση του μισθού που θα πρέπει να λαμβάνουν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι.

Μετά και από τις δικαστικές αποφάσεις που αφορούν την διεκδίκηση της ειδικής παροχής των 176 ευρώ και στους εκπαιδευτικούς επιλύεται νομικά το ζήτημα και η πολιτεία οφείλει όχι μόνο να υλοποιήσει τις αποφάσεις των δικαστηρίων, αλλά να χορηγήσει την παροχή αυτή σε όλους.

Η 1132/2008 απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης που βρίσκεται στην ίδια κατεύθυνση με την υπ. αριθμ. 574-577/2009 απόφαση του Αρείου Πάγου, που δικαιώνει 53 συναδέλφους της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

α. κρίνουν τελεσίδικα ότι η μη καταβολή της ειδικής μηνιαίας παροχή των 176 ευρώ, που έχει γενικό χαρακτήρα προσαύξησης του μισθού, σε ορισμένες κατηγορίες Δημοσίων Υπαλλήλων, μεταξύ των οποίων και οι Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησής της, συνιστά άνιση αδικαιολόγητη μεταχείριση εις βάρος τους, που πρέπει να αποκατασταθεί με την καταβολή και σε αυτούς της ειδικής μηνιαίας παροχής από 1-1-2002, οπότε άρχισε η χορήγησή της στις άλλες πολυπληθείς κατηγορίες Δημοσίων Υπαλλήλων, και μάλιστα με το νόμιμο τόκο με βάση το εκάστοτε ισχύον επιτόκιο υπερημερίας,

β. απορρίπτει το επιχείρημα του Δημοσίου ότι νόμιμα δεν καταβλήθηκε στους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η ένδικη παροχή, επειδή λαμβάνουν το επίδομα Εξωδιδακτικής Απασχόλησης. Το Δικαστήριο έκρινε ότι το επίδομα αυτό συναρτάται άμεσα προς το είδος και τις συνθήκες της παρεχόμενης εργασίας των εκπαιδευτικών, σε αντίθεση με την ειδική μηνιαία παροχή των 176 ευρώ, η οποία απονέμεται συλλήβδην σε όλους τους υπαλλήλους, χωρίς να γίνεται διάκριση σε χαμηλόμισθους και μη,

γ. απέρριψε τον ισχυρισμό του Δημοσίου ότι το δικαίωμα των υπαλλήλων να διεκδικήσουν αναδρομικά ποσά λόγω καθυστερούμενων αποδοχών ή άλλων απολαβών υπόκειται στη βραχυπρόθεσμη παραγραφή των δύο ετών, ως αντικείμενη τόσο στο άρθρο 4 παρ.1 του Συντάγματος, όσο και στο άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, δεδομένου ότι περιορίζει τα περιουσιακά δικαιώματα ειδικά των υπαλλήλων του Δημοσίου, χωρίς αυτό να δικαιολογείται, από λόγους δημόσιας ωφέλειας.

δ. επεδίκασε το αιτούμενο ποσό των 7.568 ευρώ για τον καθένα από τους ενάγοντες με το νόμιμο τόκο, με βάση το ισχύον επιτόκιο υπερημερίας κατά το χρόνο πληρωμής του και όχι με τόκο 6%, όπως το Δημόσιο ισχυρίσθηκε ότι ισχύει.

Ύστερα από τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. έχει ήδη ζητήσει συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την αντιμετώπιση αυτού του θέματος απαιτώντας την καταβολή της ειδικής μηνιαίας αποδοχής των 176 Ευρώ σε όλους τους εκπαιδευτικούς από 1.1.2002, με βάση και τις δικαστικές αποφάσεις, καθώς και την εφεξής χορήγηση του ποσού αυτού.

Να μην ενταχθεί το ΕΠΑΛ Ναυπάκτου σε ΣΔΙΤ

Το Δ.Σ. της Α΄ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας σε συνεδρίασή του στις 3/3/09 στο Μεσολόγγι συζήτησε το θέμα της ένταξης της ανέγερσης της πτέρυγας των εργαστηρίων του ΕΠΑΛ - ΣΕΚ Ναυπάκτου (Έχει κριθεί ακατάλληλη για χρήση από το 2004) στο έργο ΣΔΙΤ 4, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ναυπάκτου. Στη συνεδρίαση ήταν παρόντα και τα επτά μέλη του Δ.Σ. και κατέληξαν στην παρακάτω ομόφωνη απόφαση.

Ζητάμε από το Δήμο Ναυπάκτου να επανεξετάσει την απόφασή του και να αναιρέσει την ένταξη της πτέρυγας των εργαστηρίων στο έργο ΣΔΙΤ 4.
Θεωρούμε ότι η σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε δεν προωθεί το δημόσιο συμφέρον και παραπέμπει στο πολύ μακρινό μέλλον το κτίσιμο της πτέρυγας.
Και αυτό γιατί:
α) Παραχωρείται ολόκληρο το σχολικό συγκρότημα (8 στρέμματα οικόπεδο και 3.000 τ.μ. κτίσμα) σε ιδιώτη για 50 χρόνια, με μοναδική δέσμευση να κτίσει την πτέρυγα (1000 τ.μ.) μέσα σε 10 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ το δημόσιο θα πληρώνει ενοίκιο για την χρήση ολόκληρου του σχολείου γι’ αυτά τα 50 χρόνια.
β) Ο ιδιώτης θα έχει την πλήρη χρήση του χώρου γι’ αυτά τα 50 χρόνια και θα μπορεί να στεγάσει όποια δραστηριότητα κρίνει συμφέρουσα γι’ αυτόν, στο χώρο, χωρίς ο δήμος και η σχολική επιτροπή να έχουν δικαίωμα να παρέμβουν.
γ) Το έργο έχει σοβαρές πιθανότητες να καθυστερήσει αφού για δεκάδες σχολεία που έχουν ενταχθεί στα ΣΔΙΤ εδώ και δύο χρόνια δεν έχει ξεκινήσει καν η διαδικασία κατασκευής τους. Αντίθετα το κτίσιμο της πτέρυγας του ΕΠΑΛ είναι εξαιρετικά επείγον.
Θεωρούμε αντίθετα ότι πρέπει να κατεδαφιστεί άμεσα η πτέρυγα από τη Νομαρχία Αιτ/νίας. Υπάρχει ήδη η σχετική μελέτη και τα αντίστοιχα χρήματα στον προϋπολογισμό του 2009. Κατόπιν να χρηματοδοτηθεί άμεσα και λόγω εκτάκτων αναγκών η ανέγερση της πτέρυγας με μελέτη που θα εκπονηθεί είτε από τον ΟΣΚ είτε από την Νομαρχία.

Αίτημα της ΟΛΜΕ για άμεση έναρξη διαλόγου και διαπραγμάτευσης

Νέα επιστολή προς τον Υφυπουργό Παιδείας με κοινοποίηση στον Υπουργό Παιδείας και στον Πρωθυπουργό απέστειλε η ΟΛΜΕ στην οποία υπενθυμίζει ότι
"εκκρεμούν οι απαντήσεις της κυβέρνησης επί των κύριων διεκδικήσεων του κλάδου μας, τις οποίες θέσαμε υπόψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας τόσο με το από 15.1.09 έγγραφό μας όσο και κατά την πρόσφατη συνάντησή μας στα γραφεία της Ομοσπονδίας μας, στις 29.1.09.
Στο πλαίσιο, κατά συνέπεια, και της διακηρυσσόμενης, ιδιαίτερα το τελευταίο χρονικό διάστημα, κυβερνητικής βούλησης για επίλυση των μεγάλων προβλημάτωντης δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της, και μετά την αποδοχή από την πλευρά σας της πρότασης για διαπραγμάτευση με την ΟΛΜΕ, ζητούμε νέα συνάντηση μαζί σας για την άμεση έναρξη των μεταξύ μας διαπραγματεύσεων.
Ενόψει της αιτούμενης διαδικασίας, σας αποστέλλουμε και πάλι κωδικοποιημένες τις κύριες διεκδικήσεις του κλάδου μας
."

Συνεχίζοντας αναφέρει τα κύρια αιτήματα και τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και συνοψίζει με τα αιτήματα αιχμής του κλάδου όπως έχουν καθοριστεί από τη Γενική Συνέλευση στις 25.10.08:

1. Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ.
2. Ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς μας. 1.400 € καθαρά στο νεοδιόριστο και αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικά κλιμάκια.
3. Πλήρης σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας.
4. Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση – Κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (για όλα τα εργασιακά ζητήματα και τις υπηρεσιακές μεταβολές).
5. Δημόσια, 12χρονη υποχρεωτική και πραγματικά δωρεάν Εκπαίδευση, με προοπτική το ενιαίο 12χρονο σχολείο. Υλοποίηση της πρότασης της ΟΛΜΕ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης – Καμία επιβάρυνση στον οικογενειακό προϋπολογισμό για μόρφωση και εκπαίδευση των μαθητών /-τριών. (25 μαθητές στο τμήμα, 20 στις κατευθύνσεις και στην ΤΕΕ, 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια).
6. Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ).
7. Να καταργηθεί ο κλειστός αριθμός εισακτέων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η βάση του «10». -Να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια σε όλα τα παιδιά.

Ο Διάλογος περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση για την παιδεία;

Ο μέσος όρος χρηματοδότησης των προϋπολογισμών παιδείας στην Ευρώπη των 27 (δηλαδή και με τις νέες χώρες μέσα), είναι 5%. Στην Ελλάδα για 6η συνεχή χρονιά έχουμε μείωση του προϋπολογισμού της παιδείας ως ποσοστό του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, όπως φαίνεται από τον παρακάτω πίνακα:

Έτος Ποσοστό%
2004 - 3,61%
2005 - 3,58%
2006 - 3,52%
2007 - 3,49%
2008 - 3,087%
2009 - 3,056%


Να γιατί ο κ. Υπουργός Παιδείας θέλει διάλογο για το εξεταστικό και όχι για χρηματοδότηση.

Διμερείς διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και την ΟΛΜΕ


Η κυβέρνηση αποφάσισε μονομερώς να διεξαχθεί η συζήτηση για το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το λύκειο, στο ΕΣΥΠ, ένα όργανο το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για την επιβολή προειλημμένων κυβερνητικών αποφάσεων. Σε αυτό το συγκεκριμένο «ΕΣΥΠ» είναι ναρκοθετημένος ο οποιοσδήποτε διάλογος και δεν συμμετέχουμε.
Ωστόσο, θα λάβουμε μέρος σε ουσιαστικό διάλογο μέσω διμερούς διαπραγμάτευσης ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και την ΟΛΜΕ για όλα τα μεγάλα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, για τα οποία ο κλάδος μας έχει από καιρό καταθέσει αναλυτικές, τεκμηριωμένες και αξιόπιστες προτάσεις. Τα αιτήματα αιχμής του κλάδου μας έχουν τεθεί υπόψη και του νέου Υπουργού Παιδείας.
Απαιτείται να ξεκινήσουν άμεσα οι διμερείς διαπραγματεύσεις με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ώστε να ολοκληρωθούν σύντομα, και η όλη διαδικασία να οδηγήσει σε θετικές απαντήσεις και λύσεις για το συμφέρον της δημόσιας εκπαίδευσης.
Κώστας Μανιάτης , Πρόεδρος της ΟΛΜΕ

Ημέρα Γραμμάτων και Παιδείας

Οι μαθητές έκλεψαν την παράσταση στην εκδήλωση της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Με τη ζωντάνια τους απέδειξαν ότι μπορούν και δικαιούνται ένα καλύτερο σχολείο που ονειρεύονται και διεκδικούν

ΗΜΕΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Η Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλοακαρνανίας σας προσκαλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας την εκδήλωση που θα γίνει την Κυριακή 1 Φεβρουαρίου στις 11:00 το πρωί στο Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και είναι αφιερωμένη
στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, που ονειρεύονται και διεκδικούν ένα άλλο σχολείο.

ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΗ ΓΑΖΑ

Την επόμενη εβδομάδα, θα αναχωρήσει από τον Αστακό το πλοίο της Ειρήνης φορτωμένο με φαρμακευτικό υλικό για τον δοκιμαζόμενο λαό της Παλαιστίνης. Η χρηματοδότηση του εγχειρήματος γίνεται από φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και πολλούς άλλους φορείς.
Θεωρούμε ότι όλοι μας έχουμε χρέος να βοηθήσουμε όπως και όσο μπορούμε. Για το σκοπό αυτό έχει ανοίξει τραπεζικός λογαριασμός στον οποίο θα καταθέσουμε από το ταμείο της Ε.Λ.Μ.Ε. συμβολικό ποσό.
Προτείνουμε στους συλλόγους κάθε σχολείου εφόσον το επιθυμούν να συγκεντρώσουν χρηματικές προσφορές συναδέλφων και το ποσό που θα συγκεντρωθεί να κατατεθεί στο λογαριασμό 412/756890-85 της Εθνικής Τράπεζας.
Η κατάθεση των χρημάτων μπορεί να γίνει είτε από έναν συνάδελφο που θα ορισθεί από κάθε σχολείο είτε μέσω του Ταμία της Ε.Λ.Μ.Ε.
Επίσης το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε την οικονομική ενίσχυση του δοκιμαζόμενου παλαιστινιακού λαού στη Γάζα από την καταστροφική επιδρομή του Ισραηλινού στρατού.
Σκοπός είναι να συγκεντρωθούν χρήματα για την παροχή βοήθειας στα θύματα των βομβαρδισμών στη Γάζα με φαρμακευτικό ή άλλο υλικό ή και για την αποκατάσταση των κατεστραμμένων σχολείων. Για το σκοπό αυτό άνοιξε ο λογαριασμός 114 2786008516 στην ALPHA ΤΡΑΠΕΖΑ.

ΟΧΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΠΛΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ


Η Α΄ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας:

Διαμαρτύρεται για την άμεση εμπλοκή της χώρας μας και της περιοχής μας στον σφαγιασμό των Παλαιστινίων της Λωρίδας της Γάζας. Από το ιδιωτικό λιμάνι του Αστακού θα μεταφερθούν 325 Αμερικανικά κοντέινερ με εκρηκτικές ύλες και πυροκροτητές υψηλής επικινδυνότητας, στο ισραηλινό λιμάνι Ασντόντ με δύο δρομολόγια. Διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία (Ρώυτερς) τοποθετούν τα δρομολόγια από τα μέσα μέχρι το τέλος Ιανουαρίου.

Η Ελληνική κυβέρνηση καλύπτει τη μεταφορά κάνοντας τον ανήξερο. Όμως η ίδια η προκήρυξη του Αμερικανικού Ναυτικού για τη μίσθωση εμπορικών πλοίων τα οποία θα μεταφέρουν τα πυρομαχικά στο Ισραήλ την πρόδωσε.

Οι κωδικοί που αναγράφονται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος του αμερικανικού Ναυτικού, σύμφωνα με εγχειρίδια του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, πρόκειται για υλικά που προκαλούν μαζικές εκρήξεις, βόμβες με και χωρίς πυροκροτητή, νάρκες, τορπίλες, κεφαλές για ρουκέτες, δυναμίτιδα αλλά και υγρές και πλαστικές εκρηκτικές ύλες. Επίσης οι κλάσεις επικινδυνότητας αντιστοιχούν σε υλικά τα οποία προκαλούν βλάβες μέσω θραυσμάτων, φωτιά μέσω μικρότερων εκρήξεων με εύφλεκτη πλαστικοποιημένη νιτροκυτταρίνη. Τέλος αναφέρονται και κωδικοί για πυρομαχικά που προκαλούν μικρή φωτιά χωρίς έκρηξη ή θραύσματα, όπως για παράδειγμα οι φωτοβολίδες, τα τροχιοδεικτικά βλήματα  κ.ά. 
Έτσι εκτός του ότι προσφέρουμε «βρώμικη» βοήθεια σε μια πολύ «βρώμικη» υπόθεση, εμπλέκουμε τη χώρα μας και την περιοχή μας σε περιπέτειες.

Οι παλαιστίνιοι ζητούν τη βοήθειά μας.

ΕΚΚΛΗΣΗ να σταματήσουν τη σχεδιαζόμενη αποστολή οπλισμού στο Ισραήλ με πλοίο που θα αποπλεύσει από τον Αστακό απευθύνει στον «ελληνικό λαό και τις διεθνείς προοδευτικές δυνάμεις» το Λαϊκό Μέτωπο για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (ΡFLΡ). «Αυτό το φορτίο δεν πρέπει να φτάσει στα χέρια των Ισραηλινών, από τους οποίους θα χρησιμοποιηθεί για τη σφαγή του λαού μας στη Γάζα. Πρέπει να σταματήσει με όλα τα μέσα», αναφέρει το ΡFLΡ στην ανακοίνωσή του. Ανάλογη έκκληση απευθύνει το ΡFLΡ στην ελληνική κυβέρνηση, από την οποία ζητεί να απαγορεύσει τη χρήση των λιμανιών της χώρας για τη μεταφορά οπλισμού.

Γι’ αυτό και συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων της περιοχής την Πέμπτη 15 Ιανουαρίου στις 1.00 μμ στον Αστακό. Προκηρύσσουμε τρίωρη στάση εργασίας για την πρωινή βάρδια (από τις 11.00 πμ) και για την απογευματινή βάρδια (από τις 2.00 μμ), προκειμένου οι συνάδελφοί μας καθηγητές, να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο. Πέρα από αυτό θα αναλάβουμε όποια δράση είναι απαραίτητη προκειμένου να εμποδίσουμε τη μεταφορά όπλων, προσφέροντας έμπρακτη βοήθεια στον λαό της Παλαιστίνης.

Το Δ.Σ.

Σχετικά με την ειδική παροχή των 176 €

      Σας υπενθυμίζουμε ότι η ΟΛΜΕ διεκδικεί  συνδικαλιστικά την αναδρομική χορήγηση για όλους τους εκπαιδευτικούς της ειδικής παροχής των 176 € από  1-1-2002  ανεξάρτητα από  τις δικαστικές  προσφυγές συναδέλφων.

          Παράλληλα για την μη παραγραφή του δικαιώματος καταβολής του επιδόματος ειδικότερα όσον αφορά στη διετία 2007-2008 σας προτείνουμε να καταθέσετε μέχρι 31-12-2008 στη Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίας, μέσω του σχολείου σας, συμπληρωματικά το σχετικό έντυπο αίτησης που θα το βρείτε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του σχολείου σας ή στο σύνδεσμο της Ο.Λ.Μ.Ε.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ της ΟΛΜΕ για το νέο τραυματισμό μαθητή

Αθήνα, 18.12. 2008

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταδικάζει απερίφραστα τη δολοφονική ενέργεια ενάντια σε μαθητή, μέλος του 15μελούς Συμβουλίου του 1ου Γενικού Λυκείου Περιστερίου.

Για τους εκπαιδευτικούς, η νέα αποτρόπαιη πράξη εντάσσεται σε  ένα  γενικότερο κλίμα εκφοβισμού της νέας γενιάς. Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι σοβαρότατες, διότι όσο συντηρείται και αναπαράγεται, με τις δικές της  επιλογές, η δυσφημιστική εκστρατεία ενάντια στους αγώνες των νέων, των μαθητών/μαθητριών και των εργαζομένων όλο και περισσότερο θα οπλίζονται χέρια δολοφόνων, θα στοχοποιούνται νέοι, μαθητές και μαθήτριες που πρωταγωνιστούν στις κινητοποιήσεις.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς και κάθε  σκεπτόμενο πολίτη να σταθούν συνοδοιπόροι και αρωγοί στα δίκαια αιτήματα της νέας γενιάς. Να ορθώσουμε όλοι μαζί, με κάθε θεμιτό μέσο και πρόσφορο τρόπο, ένα δημοκρατικό κλοιό υπεράσπισης των δικαιωμάτων μας και αλληλεγγύης στη νεολαία.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τη νέα γενιά να διεκδικήσει όλα τα δικαιώματά της στη ζωή, στην εκπαίδευση και στην εργασία, όλα τα δημοκρατικά δικαιώματά της, περιφρουρώντας ταυτόχρονα τους αγώνες της.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους σε ενότητα και επαγρύπνηση. Καμιά δολοφονική ενέργεια δεν μπορεί να ανακόψει το κίνημα εργαζομένων και νεολαίας για ένα καλύτερο μέλλον.


Υπουργός Παιδείας
http://piazzadelpopolo.blogspot.com/2008/12/blog-post_5866.html

Ανώριμε δεκαπεντάχρονε ... http://tapoihmatamou.blogspot.com/

“ Ο Gregory νεκρός; ”


Τι γράφει ένας συμμαθητής του 15χρονου μαθητή Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο

Είμαστε μέχρι πέρυσι συμμαθητές με τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο. Όλοι τον φωνάζαμε Gregory παραφράζοντας το επώνυμό του.

Ήταν εξαιρετικά καλό παιδί.

Είχε το θάρρος της γνώμης του που την υπερασπιζόταν με μαγκιά και πάθος. Από πολύ νωρίς είχε διαμορφώσει ιδεολογική ταυτότητα και είχε άποψη για την κοινωνία μας. Αυτές τις απόψεις στήριζε. Αυτό που πρέπει να κάνουμε όλοι μας!!!!

Δυστυχώς η ζωή είναι απρόβλεπτη και επιφύλασσε κάτι πολύ σκληρό για τον Gregory και την οικογένειά του. Χτες το βράδυ πυροβολήθηκε από έναν μπάτσο επειδή αυτός δεν άντεξε ότι του είπαν ότι είναι μπάτσος και στην λεκτική διαμάχη απάντησε με το όπλο του.

«Αίσχος», είναι η μόνη λέξη που μπορεί να περιγράψει αυτήν την κατάσταση που επικρατεί. Δεν υπάρχει καθόλου έλεγχος πια και η αστυνομία δρα ελεύθερα χωρίς περιορισμούς και φοβίες.

Μετά την υπόθεση «πράσινα παπούτσια - ζαρντινιέρα» και την εξέλιξη εκείνης της υπόθεσης στη Θεσσαλονίκη ήταν επόμενο να έχουμε θύμα. Δυστυχώς ένα αξιόλογο γνωστό μου παιδί.

Μόλις άκουσα σήμερα το πρωί για το συμβάν και το επίθετο ψέλλισα “Ο Gregory είναι…”. Στην συνέχεια έμαθα το μικρό όνομα και τηλεφώνησα σε έναν φίλο από το σχολείο και μου τα επαλήθευσε. Ήταν χτες βράδυ στο νοσοκομείο.

Τούτο το πρωινό ήταν ένα από το χειρότερα που είχα ποτέ μου. Από την στιγμή που το έμαθα θόλωσα και έλεγα για ώρες: “ Ο Gregory νεκρός; ”

Ένα 15άχρονο αμούστακο παιδί ήταν και του πήραν την καρδιά στις 6 Δεκεμβρίου του 2008 οι δολοφόνοι, τα κτήνη, τα γουρούνια.


Η χώρα ζει τα πιο περίεργα 24ώρα της τελευταίας δεκαετίας.
Από το odontiatroi.wordpress.com

Δοκιμάζεται, εκτός από την αντοχή του κόσμου σε κρατική καταστολή και την εν ψυχρώ δολοφονία του 15χρονου, και η ίδια η Δημοκρατία. Τα απομεινάρια της έστω...Οι διαχωριστικές γραμμές είναι πολύ λεπτές... Δεν είναι ένα ακόμη σκάνδαλο αυτό. Δεν είναι μια ανικανότητα της κυβέρνησης. Είναι ευθεία πρόκληση. Και στις ευθείες προκλήσεις ο αγανακτισμένος λαός δεν απαντάει με group στο Facebook. Βγαίνει στους δρόμους.Εκεί όμως γίνεται το λάθος... Ο κόσμος αρχίζει να συγκρούεται χωρίς λογική, χωρίς σχέδιο, χωρίς πλάνο. Απλά εκφράζει την οργή του. Οι υπαίτιοι όμως των συμβάντων, οι ηθικοί αυτουργοί όλων αυτών των καταστάσεων χαίρονται και τρίβουν τα χέρια τους, που γλίτωσαν την τηλεοπτική διαπόμπευση για κάποιες μέρες για την υπόθεση Βατοπεδίου.Έχουν βάλει τα ΜΑΤ σε πρώτη γραμμή... να απορροφούν τους κραδασμούς της κοινωνίας.Σίγουρα οι γνωστοί - άγνωστοι δεν πρωταγωνιστούν μόνοι τους σε αυτή την κατάσταση. Πλέον είναι πολύς κόσμος στους δρόμους. Και αν δεν βγήκε σήμερα κάποιος στο δρόμο, σίγουρα αισθάνεται την μέρα αυτή διαφορετικά από τις υπόλοιπες.Αλλά η ανοχή του κόσμου... ακόμα αντέχει πολλά! Η τηλεόραση τον έχει μάθει να αντέχει ... όλο και περισσότερα !Και για αύριο ετοιμάζεται το ίδιο σκηνικό στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας. Αύριο επίσης κηδεύεται ο αδικοχαμένος Αλέξης Γρηγορόπουλος. Κανένας δεν περιμένει την ιατροδικαστική εξέταση για να καταλάβει τι έγινε.
---------------------------
# posted by press.gr@hotmail.com @ 2:37 πμ

ΕΚΛΟΓΕΣ 2008

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ 2-12-2008

ΨΗΦΙΣΑΝ: 501

ΕΓΚΥΡΑ: 484

ΑΚΥΡΑ: 6

ΛΕΥΚΑ: 11

ΨΗΦΟΙ

%

ΕΔΡΕΣ Δ.Σ.

ΨΗΦΟΙ 2007

%

2007

%

2006

ΔΑΚΕ

197

40,70%

3

189

38,50%

40,80%

ΑΣΚ

162

33,47%

2

154

31,40%

29,80%

ΠΑΣΚ

103

21,29%

2

116

23,60%

22,50%

ΕΣΑΚ

22

4,54%

0

32

6,50%

6,80%

 

Εκλέγονται για το Δ.Σ.

Ρήγας Νίκος, Σκληρός Φώτης, Καλογερής Δημήτριος (ΔΑΚΕ)

Γιαννούλου Νατάσα,  Καρακώστας Κώστας (ΑΣΚ)

Ξουργιάς Σπύρος, Κρήτας  Όθων (ΠΑΣΚ)

Εκέγονται για Ε.Σ.

Γυφτογιάννης Ιωάννης, Ζαρζάνης Αθανάσιος (ΔΑΚΕ)

Μπέκος Δημήτρης, Van Hattem Gerard (ΑΣΚ)

Καζαντζής Χρήστος (ΠΑΣΚ)

ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ: Να κατεδαφιστεί ΤΩΡΑ η επικίνδυνη πτέρυγα. Να γίνει νέο σύγχρονο κτίριο για τα εργαστήρια


Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 27-11-2008 σύσκεψη στη Νομαρχία Αιτωλοακαρνανίας με συμμετοχή του Αντινομάρχη κ. Πετρόπουλου, υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Απουσίασε ο Δήμαρχος Ναυπάκτου αν και προσκλήθηκε.
Μετά από διαλογική συζήτηση όλων των πιθανών σεναρίων αποφασίστηκε η κατεδάφιση
της επικίνδυνης πτέρυγας και η ανέγεση νέας. Ελπίζουμε σύντομα να έχουμε εξελίσεις.

Στιγμιότυπο Εκδήλωσης του 2ου Γυμνασίου Μεσολογγίου για την επέτειο του Πολυτεχνείου

ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΖΕΙ

ΟΛΜΕ                                                        Αθήνα, 14 Νοέμβρη 2008

Αν δεν στρατευτείς στο αυτονόητο, θα βρεθείς μπροστά στο αδιανόητο

 

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

35 χρόνια μετά η Εξέγερση του Πολυτεχνείου συνεχίζει να  φωτίζει τα σκοτάδια απλώνοντας το μήνυμα του

-Για την αντίσταση, που γίνεται χρέος όταν η αδικία εντείνεται και γενικεύεται,

-Για την αλληλεγγύη, που δεν πρέπει να μένει λήμμα στα λεξικά, αλλά να  γίνεται ζωή και δράση,

-Για τη συλλογική δράση στους δύσκολους καιρούς της ιδιώτευσης  και της αφασίας,

-Για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.

 

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Τριάντα πέντε χρόνια, σχεδόν μια γενιά, μας χωρίζουν από την εξέγερση του Νοέμβρη του 1973. Η επέτειος μιας από τις πιο μεγάλες στιγμές στη μεταπολεμική ιστορία μας εξακολουθεί να εμπνέει τη νεολαία και το λαό, και να κατευθύνει τους αγώνες μας για ελευθερία, δημοκρατία, παιδεία και κοινωνική πρόοδο.

Το Πολυτεχνείο παραμένει άσβηστη και φωτεινή μνήμη, αλλά ταυτόχρονα και βίωμα και ζώσα πραγματικότητα ακόμα και για τις γενιές που δεν το έζησαν. Ο Νοέμβρης του 1973 υπήρξε το ορμητικό ξέσπασμα φοιτητών και λαϊκών δυνάμεων ενάντια στην αμερικανόδουλη δικτα-τορία. Έδειξε πως η Χούντα των συνταγματαρχών δεν είναι αήττητη, εμψύχωσε τους διστακτικούς και απογοητευμένους, ριζοσπαστικοποίησε  περισσότερο και έδωσε νέα πνοή στη νεολαία, ακύρωσε τα σχέδια του δήθεν «εκδημοκρατισμού» του στρατοκρατικού καθεστώτος. Με την εξέγερση του Πολυτεχνείου και τηρουμένων των αναλογιών, βρήκαν τη συνέχειά τους το έπος του 1940-41, η Εθνική μας Αντίσταση και οι αγώνες που ακολούθησαν για εθνική ανεξαρ-τησία και λαϊκή κυριαρχία. Γι’ αυτό το λόγο το Πολυτεχνείο σε πείσμα των καιρών και των καιροσκόπων δεν μπαίνει στο Μουσείο. Παρα-μένει απειλητικό για την «τάξη», πάντα επίκαιρο, ανατρεπτικό και επαναστατικό. Ανήκει στο σήμερα και όχι στο χτες.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου έγινε ενάντια σε αυτούς που συνωμότησαν σε βάρος  της λαϊκής κυριαρχίας και  κατέλυσαν το καθεστώς που οικοδομήθηκε μετά τη φασιστική κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο.

Τη Χούντα, που έβαλε στο «γύψο» τη Δημοκρατία, την αποτέλεσαν στρατιωτικοί που κατείχαν θέσεις-κλειδιά στο στρατό και  είχαν τόσο τις «πλάτες» των Αμερικανών «συμμάχων» όσο και τη συναίνεση του Παλατιού, που αποτελούσε το άντρο όλων των συνωμοσιών και των αντιδημοκρατικών επεμβάσεων στην πολιτική ζωή της χώρας, ιδιαίτερα όταν γίνονταν προσπάθειες για τον εκδημοκρατισμό της.

Το Πολυτεχνείο «δεν ήταν σπορά της τύχης, αλλά  τέκνο της ανάγκης και ώριμο τέκνο της οργής» του λαού μας. Υπήρξε το αποκορύφωμα των κινητοποιήσεων φοιτητών, νεολαίας, αγροτών και άλλων εργαζομένων κατά της φασιστικής χούντας, με προάγγελο την κατάληψη της Νομικής Σχολής στην Αθήνα στις 21 και 22 Φλεβάρη του 1973. Υπήρξε το αποκορύφωμα του αντιδικτατορικού αγώνα που είχε ξεκινήσει και βρισκόταν σε εξέλιξη, με τεράστιο ανθρώπινο κόστος και θυσίες για όσους αγωνιστές έπεφταν στα χέρια της δικτατορίας. Η κατάληψη του Πολυτεχνείου ήταν η μεγάλη έκρηξη που αφύπνισε τη λαϊκή συνείδηση, γι’ αυτό και έγινε πηγή έμπνευσης, πόλος έλξης και συσπείρωσης για πολλούς εργαζομένους. Γρήγορα η φλόγα της εξέγερσης μεταδόθηκε και σε άλλα πανεπιστήμια, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας, των Ιωαννίνων...

Η Χούντα, μπροστά στον κίνδυνο μιας λαϊκής χιονοστιβάδας, έπνιξε στο αίμα την εξέγερση. Κάπου εκατό ήταν οι νεκροί και χιλιάδες οι τραυματίες τις μέρες του Νοέμβρη, ενώ οι συλλήψεις και οι βασανισμοί εντάθηκαν. Ο ξεσηκωμός της νεολαίας στο Πολυτεχνείο ανέδειξε τις καλύτερες αγωνιστικές παραδόσεις του λαού μας, όπως της Εθνικής Αντίστασης στη διάρκεια της ναζιστικής-φασιστικής κατοχής, των διεκδικήσεων της γενιάς του 1-1-4, αλλά και των ριζοσπαστικών κινημάτων που είχαν ξεσπά-σει στην Ευρώπη και σε άλλα μέρη του κόσμου, όπως του Μάη του ’68 στη Γαλλία και του κινήματος κατά του πολέμου των ΗΠΑ στην Ινδοκίνα.

 

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Τριάντα πέντε χρόνια πέρασαν από την ηρωική εξέγερση του λαού, με πρωτοπόρα τη φοιτητική νεολαία, το Νοέμβρη του 1973 στο Πολυτεχνείο, και την αιματηρή καταστολή της από τα τανκ της δικτατορίας. Και ακούμε να αντηχούν και πάλι στους δρόμους συνθήματα που εκφράζουν αδικαίωτους πόθους, ελπίδες και προσδοκίες του ελληνικού λαού και της νεολαίας του, συνθήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για μια αναβαθμισμένη και σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση, που θα παρέχεται σε όλους χωρίς φραγμούς και διακρίσεις, συνθήματα για την υπεράσπιση και διεύρυνση του δημόσιου χαρακτήρα των πανεπιστημίων. Μέσα από τους σημερινούς αγώνες της νεολαίας, των εκπαιδευτικών και ευρύτερων λαϊκών δυνάμεων για μια καλύτερη εκπαίδευση σε μια καλύτερη κοινωνία συνειδητοποιείται για μιαν ακόμη φορά ο διαχρονικός χαρακτήρας της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και επιβεβαιώνεται ότι το Πολυτεχνείο δεν ήτανε γιορτή, ήταν -και παραμένει - εξέγερση και πάλη λαϊκή. Όσοι αναπολούν εκείνες τις μεγάλες στιγμές της ανιδιοτέλειας, της αυτοθυσίας, όσοι φέρνουν στη μνήμη τους την ορμητικότητα ενός δυναμικού κινήματος, που συνδύαζε το αυθόρμητο στοιχείο με την πολιτική ωριμότητα και το οργανωμένο, στέκονται συχνά με σκεπτικισμό μπροστά στη σημερινή πραγματικότητα, στην κρίση των αξιών και των οραμάτων, που φαίνεται να κυριαρχεί. Οι δυνάμεις όμως που κρύβει ο λαός και η νεολαία είναι αστείρευτες και τα ξεσπάσματά τους είναι συχνά και απρόβλεπτα, και είναι αυτά ακριβώς που δεν μας επιτρέπουν να είμαστε παθητικοί, αδρανείς και απαισιόδοξοι.

 

«Απόψε πεθαίνει ο φασισμός», «Εργάτες, αγρότες και φοιτητές», «Έξω οι  Αμερικάνοι», «Έξω από το ΝΑΤΟ», «Ψωμί, παιδεία, ελευθερία».

 

 Αυτά τα συνθήματα της εξέγερσης του Νοέμβρη, ήταν συνθήματα με πολιτικό περιεχό-μενο και στόχους, για ανατροπή του φασιστικού καθεστώτος, για απεξάρτηση της χώρας από τους ξένους ιμπεριαλιστικούς στρατιωτικούς και πολιτικούς οργανισμούς, για εθνική ανεξαρτησία, για δημοκρατία και λαϊκή κυριαρχία, για το δικαίωμα στην εργασία και στη μόρφωση. Αυτά ήταν τα οράματα της νεολαίας του Νοέμβρη. Μιας νεολαίας που έδειχνε ακόμη και το δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσει το κίνημα στη συνέχεια: το δρόμο των ενωτικών, συντονισμένων αγώνων εργατών, φοιτητών, μαθητών, αγροτών και των άλλων εργαζομένων, για να πάρουν σάρκα και οστά τα οράματα των καταπιεσμένων και αδικημένων.

 

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,

Συνάδελφοι εκπαιδευτικοί,

Τριανταπέντε χρόνια μετά, οι εργαζόμενοι στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουμε ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά, κοινωνικά και ατομικά μας δικαι-ώματα. Δικαιώματα που έχουμε κατακτήσει με αγώνες και θυσίες των προηγούμενων γενεών κινδυνεύουν να ακυρωθούν, αν δεν έχουν ήδη σε σημαντικό βαθμό καταργηθεί. Δικαιώματα που αποτελούν στην ουσία τους καρπό των ιδεών και της δράσης που μας κληροδότησαν ο Διαφωτι-σμός και τα κοινωνικά και απελευθερωτικά κινήματα του 19ου και του 20ού αιώνα.

Ο καπιταλισμός και οι δυνάμεις του κεφαλαίου  απεγνωσμένα προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση  που προκάλεσαν για να επιτείνουν τη λιτότητα και τις κοινωνικές περικοπές και να μετακυλήσουν την κρίση  στις ασθενέστερες κοινωνικές τάξεις και τα λαϊκά στρώματα. Οι εργαζόμενοι, όμως, δεν χρωστάνε τίποτε και σε κανένα. Οι παραγωγοί του κοινωνικού πλούτου  είναι οι μόνοι που δεν είναι υπεύθυνοι για  το αδηφάγο χρηματοπιστωτικό  παράσιτο. Άλλωστε, τα μυθεύματα  για  τον ανταγωνισμό και την κυρίαρχη αγορά κατέρρευσαν. Ο «βασιλιάς αποδείχθηκε γυμνός».

 Ο τεράστιος κοινωνικός πλούτος διασπαθίζεται από τις κοινωνικές ελίτ  σε βάρος των φτωχών και «ασήμαντων» χωρών και ανθρώπων με μια πολιτική που ξανά φέρνει τον πόλεμο, εντείνει την εκμετάλλευση, απλώνει την πείνα σε ολόκληρο τον πλανήτη.

 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ:

 

-Για την υπεράσπιση της δημόσιας, πραγματικά δωρεάν εκπαίδευσης, ενάντια στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης και στα σχέδια άλωσης της εκπαίδευσης από τις δυνάμεις της αγοράς,

-Για την ανατροπή της μακρόχρονης λιτότητας για τους εργαζόμενους

 

Το Πολυτεχνείο, τριανταπέντε χρόνια μετά, μένει όρθιο στο κοπίδι του χρόνου και στην επέλαση των βαρβάρων στέλνοντας παντού το μήνυμα:

ΞΕΣΗΚΩΘΕΙΤΕ - ΟΡΓΑΝΩΘΕΙΤΕ - ΕΝΩΘΕΙΤΕ – ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ

-Τιμή στους αγωνιστές του Νοέμβρη

-Το Πολυτεχνείο ζει στους αγώνες τού σήμερα για Δημοκρατία, Ελευθερία, Μόρφωση, Κοινωνική Προκοπή

To  ΔΣ της ΟΛΜΕ