Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλ/νίας: Ανακοίνωση για τη μηχανογράφηση των σχολείων


Κατά τις επισκέψεις στα σχολεία της περιοχής μας έχουμε επανειλημμένα έχει γίνει δέκτες δυσαρέσκειας και παραπόνων, τόσο από καθηγητές Πληροφορικής όσο και από διευθυντές σχολείων, για την ανάθεση των διοικητικών εργασιών του   σχολείου που απαιτούν τη χρήση υπολογιστή.

Στα  σχολεία  επικρατεί  η  λανθασμένη  αντίληψη  ότι  ο  καθηγητής  Πληροφορικής,  σε αντίθεση με όλες τις άλλες ειδικότητες, υποχρεούται, πέρα από  τα διδακτικά του καθήκοντα:
α)   να   ασχολείται   με  κάθε   εργασία   διοικητικής   φύσης   του   σχολείου,   η   οποία   απαιτεί υπολογιστή,  
β)  να  είναι  υπεύθυνος  του  εργαστηρίου  πληροφορικής,  
γ) να  επιλύει  κάθε τεχνικής φύσης πρόβλημα σε οποιονδήποτε υπολογιστή του σχολείου και αν παρουσιαστεί και
δ) να προσφέρει τη βοήθειά του και τη γνώση του σχετικά με τη χρήση του υπολογιστή σε οποιονδήποτε στο σχολείο του τη ζητήσει.

Το πρόβλημα  είναι  ιδιαίτερα  έντονο  στα  Γυμνάσια  και  στα  Γενικά  Λύκεια  όπου  οι  καθηγητές Πληροφορικής  είναι  ένας  ή  το  πολύ δύο και ορισμένες φορές αναγκάζονται να εκτελούν εργασίες εκτός του πνεύματος ισότητας και δικαιοσύνης που με φροντίδα όλων μας, πρέπει να επικρατεί σε κάθε σχολείο.  

Ιδιαίτερα σήμερα, με τις πρόσφατες επιπρόσθετες ανάγκες των σχολικών μονάδων σε «πληροφορική υποστήριξη» σχεδόν το σύνολο των εργασιών γίνονται με εφαρμογές όπως το e-scool, η διαχείριση του οποίου δεν είναι μια απλή εργασία καταχώρισης στοιχείων σε μια βάση δεδομένων, αλλά απαιτεί καθημερινή πολύωρη εργασία, αφού αναφέρεται στο σύνολο των διοικητικών εργασιών και λειτουργιών του σχολείου, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός να απασχολείται με αυτό και παράλληλα να ασκεί με συνέπεια, πλήρως και επαρκώς τα διδακτικά και παιδαγωγικά του καθήκοντα.
Οι καθηγητές πληροφορικής διορίσθηκαν όπως και όλοι οι άλλοι συνάδελφοι τους για να διδάξουν το γνωστικό τους αντικείμενο στο σχολείο και όχι ως τεχνικοί σύμβουλοι «επί παντός επιστητού». Είναι όπως όλοι οι συνάδελφοι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και πρέπει να αφεθούν απερίσπαστοι να επιτελούν το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο.
Είναι σαφές ότι οι πρόσφατες επιπρόσθετες ανάγκες των σχολικών μονάδων σε «πληροφορική υποστήριξη» είναι εκτός του πλαισίου αρμοδιοτήτων και ευθύνης των συναδέλφων πληροφορικής.
 Για τους λόγους αυτούς και με βάση τη πάγια θέση του κλάδου της ΟΛΜΕ και της ΠΕΚΑΠ,
θεωρούμε  επιβεβλημένη  την  παρέμβαση  της  Δ/νσης  Β/θμιας  Εκπ/σης  Ν.  Αιτωλοακαρνανίας προς  τα  σχολεία  του  νομού,  ώστε κατά  τη  διαδικασία  των αναθέσεων  εξωδιδακτικών καθηκόντων   στους   καθηγητές   των   σχολείων   να   τηρείται   η   αρχή   της   ισότητας   και   να εφαρμόζεται    η    κείμενη    νομοθεσία      για    να    αποφεύγονται    καταστάσεις    έντασης    και συγκρούσεων  στο  σχολικό  περιβάλλον  και  να  μην  αδικούνται  κατάφωρα  και  σε  μόνιμη  βάση καθηγητές συγκεκριμένων ειδικοτήτων.

καλούμε το Υπουργείο Παιδείας:
Να θεσμοθετήσει μηχανογραφημένη γραμματειακή υποστήριξη σε επίπεδο σχολικής μονάδας με τη τοποθέτηση σε αυτή κατάλληλου διοικητικού προσωπικού. Επισημαίνεται ότι στο άρθρο 19 του Ν.1566/85 ορίζεται σαφώς η αναγκαιότητα αυτή.