Επιστολή Κ. Φιλίππου για την Παλαμαϊκή Σχολή


Ο πολιτικός μηχανικός της νομαρχίας κ. Κώστας Φιλίππου απευθύνεται στον καθηγητή κ. Τουρνικιώτη που τάχθηκε κατά της κατεδάφισης του κτιρίου του 1ου Γυμνασίου Μεσολογγίου:

Αγαπητέ κε Καθηγητά,

Στις 15 Μαΐου 2010 κάνατε μια ομιλία στο Τρικούπειο Πολιτιστικό Κέντρο Μεσολογγίου με θέμα “Η προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς ως μέσο ανάδειξης της πολιτιστικής μας ταυτότητας”.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης αναφέρατε το θέμα της Παλαμαϊκής Σχολής Μεσολογγίου λέγοντας ότι η στατική του επάρκεια είναι καλή και ότι το κτίριο δεν έχει πρόβλημα.
Δεν ξέρω από που βγάλατε αυτό το  συμπέρασμα (Διαβάσατε ΟΛΗ την έκθεση του Πανεπιστημίου Πατρών που συντάχθηκε το 1998 από εξαίρετους επιστήμονες; Διαβάσατε τις εκθέσεις 2 επιτροπών που έχουν γίνει γι΄ αυτο το ζήτημα; Διαβάσατε την οριστική μελέτη που έγινε μετά από ανάθεση της νομαρχιακής αυτ/σης Αιτ/νιας το 2007; Και σε κάθε περίπτωση πως βγάλατε χωρίς δική σας εμπεριστατωμένη μελέτη τέτοιο συμπέρασμα;). Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι δημιουργήθηκε δυστυχώς η εντύπωση στο μη ειδικό κοινό ότι η Παλαμαϊκή Σχολή είναι μια χαρά και ότι κακώς μεταφέρθηκαν αλλού οι μαθητές.
Θα παρακαλούσα αν βρίσκετε έστω και μια στοιχειώδη λογική στα ερωτήματά μου να διευκρινίσετε με όποιον τρόπο εσείς θεωρείτε δόκιμο, τα λεγόμενα σας (με μια επιστολή ίσως στην Αρχαιολογική - Ιστορική Εταιρεία Δυτικής Στερεάς Ελλάδας).
Συγγνώμη για την ενόχληση αλλά θεώρησα ότι έπρεπε να σας στείλω αυτό το μήνυμα. Ο χώρος του Τρικούπειου ήταν ακατάλληλος για κάθε είδους αντιπαράθεση.
Ελπίζω το μέλλον να σας δικαιώσει. Ελπίζω η φύση να μη σας διαψεύσει κάποια μέρα. Ελπίζω τέλος ποτέ να μη βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να επιλέξετε. Και κάτι τελευταίο. Ποτέ και καμία υπεύθυνη υπηρεσία δε μίλησε για υποχρεωτική κατεδάφιση του κτιρίου. Άλλωστε τα πάντα επισκευάζονται. Το 2007 (και αφού είχε εκπονηθεί η οριστική μελέτη ελέγχου του κτιρίου) το δημοτικό συμβούλιο Μεσολογγίου συνεδρίασε και πήρε την απόφαση κατεδάφισης έχοντας υπόψη αφενός τα μέχρι τότε επιστημονικά δεδομένα, αφετέρου το γεγονός ότι τότε το κτίριο δεν είχε κριθεί καν διατηρητέο (και πολύ περισσότερο διατηρητέο μνημείο). Τα υπόλοιπα περί “φευγάτε γιατί το κτίριο κινδυνεύει να πέσει” είναι παραφιλολογία του διαδρόμου. Ίσως και σε εσάς έδωσαν λάθος δεδομένα.
Και βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να βάλει κάποιος σε μια ζυγαριά τα κόστη που απαιτούνται όταν πρόκειται να πάρει μια τόσο σοβαρή απόφαση. Τα μεγέθη (νέο κτίριο ή ανακατασκευή του υπάρχοντος) στην περίπτωση της Παλαμαϊκής Σχολής είναι ανόμοια. Άλλωστε η επιλεκτικότητα εδώ δεν μπορεί με σαφήνεια να οριστεί και πολύ περισσότερο να ποσοτικοποιηθεί.
Όμως κε Καθηγητά άλλο όλα τούτα άλλο οι στιγμιαίες κρίσεις. Όσον αφορά δε τη δυνατότητα επισκευής χωρίς αλλοίωση των Αρχιτεκτονικών στοιχείων αυτό μπορεί να φανεί μόνο μετά από σοβαρές και χρονοβόρες αναλύσεις. Τουλάχιστον η έκθεση του Πανεπιστήμιου Πατρών και η οριστική μελέτη του 2006 - 2007 δεν έδειξε τέτοια δυνατότητα (έχουμε έλλειψη  αντοχής και πλαστιμότητας).
Ίδωμεν.
Με συγχωρείτε και πάλι για την τελευταία μου αυτή ενόχληση και θα παρακαλούσα να μην παρεξηγήσετε αυτή μου την παρέμβαση. Από αγάπη για τον τόπο μου και μόνο το έκανα.
 ΜΕ ΤΙΜΗ
ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧ ΕΜΠ
(Μελος όλων των παραπάνω επιτροπών και συντονιστής των ομάδων μελετών από το 1987)
ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΕΛΕΤΩΝ
ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΑΝΤΟΧΗΣ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ

Συμφωνώντας με τις απόψεις του κ. Φιλίππου, απλώς θα προσθέσουμε ότι ο κ. καθηγητής είναι μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων, στο οποίο έχει παραπεμφθεί το ζήτημα μετά τη γνωστή "συλλογή υπογραφών", από γνωστούς "ευαισθητοποιημένους" συμπολίτες μας.
Δεν γνωρίζουμε επίσης να έχει γίνει συλλογή υπογραφών από τους επιλεκτικά ανησυχούντες συμπολίτες μας, ούτε εκδηλώσεις για άλλα δημόσια κτίσματα της πόλης του Μεσολογγίου, πραγματικά μνημεία της αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς που έχουν αφεθεί στη φθορά του χρόνου.
Επίσης δεν έχουμε αντιληφθεί μέχρι σήμερα καμία διαμαρτυρία από τους συλλόγους "προστάτες" της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, για το γεγονός ότι 400 περίπου μαθητές και καθηγητές αναγκάζονται να κάνουν μάθημα μέσα σε ΤΟΛ σε τριτοκοσμικές συνθήκες. 
Ο δήμος Μεσολογγίου, χορηγός της εκδήλωσης πως αντιμετωπίζει το ζήτημα της προσφυγής στο Κ.Α.Σ.Ν.Μ. και της στέγασης του σχολείου;

Συνέντευξη τύπου ΟΛΜΕ-ΔΟΕ

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 19/5/10 στην Αθήνα κοινή συνέντευξη τύπου που οργάνωσαν ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με θέμα:
Τα μέτρα της κυβέρνησης Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. και οι θέσεις των εκπαιδευτικών
Στη συνέντευξη μίλησε ο Γενικός Γραμματέας της Education International (Εκπαιδευτική Διεθνής) κ. Fred Van Leeuwen, παρουσιάζοντας τις επιπτώσεις ανάλογων μέτρων στα εκπαιδευτικά συστήματα παγκοσμίως.
Η Education International αντιπροσωπεύει 30.000.000 εκπαιδευτικούς από 402 οργανώσεις μέλη σε 173 χώρες ή περιοχές στον κόσμο.
Ο Γ.Γ. της Education International ήρθε στην Αθήνα για να εκφράσει τη συμπαράστασή του στους αγώνες των Ελλήνων εκπαιδευτικών ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα κυβέρνησης ΕΕ ΔΝΤ.
Πολύ σημαντική ήταν η αναφορά του, πως στην έκθεση του ΔΝΤ για την Ελλάδα, ανάμεσα στους όρους που θέτει το ΔΝΤ για να εφαρμοστεί το λεγόμενο «πακέτο δάσωσης» υπάρχει και ένας για το άνοιγμα της εκπαίδευσης στην αγορά, με τη εφαρμογή  της γνωστής Ευρωπαϊκής οδηγίας για τις υπηρεσίες στην εκπαίδευση (μαζί με τον τουρισμό και το λιανεμπόριο) μέχρι το Δεκέμβρη του 2010!
Το πλήρες απομαγνητοφωνημένο κείμενο της ομιλίας του θα δημοσιοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.

ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ Κ. ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ...

"Κι εγώ μαθητής είμαι αλλά έχω την ατυχία να μην έχω μάνα υπουργό. Η δική μου μητέρα είναι μια απ' αυτούς που λες πως δε σε νοιάζουν γιατί εσύ νοιάζεσαι μόνο για μας τους μαθητές. Είμαι γιος αναπληρώτριας κι επειδή μάλλον τα έχεις μπλεγμένα λίγο ...
και δεν ξέρεις τι σημαίνει αυτό θα σου πω εγώ που το ξέρω από πρώτο χέρι. Να σου πω πρώτα για τη λέξη ασέπ... 
Λοιπόν για μένα η λέξη αυτή σημαίνει να μαγειρεύω μόνος , να τρώω μόνος, να πλένω τα ρούχα μου και της μαμάς μου,να μετακομίζω στο σπίτι της γιαγιάς σε έκτακτες ανάγκες.. Έγινε αυτό κάμποσες φορές. Έπειτα άρχισαν τα ταξίδια.. .Δε θα σου πω τι σημαίνει σ' άλλο σχολείο να κάνω αγιασμό κι από άλλο να παίρνω απολυτήριο της τάξης, αυτά είναι ψιλά γράμματα. Στην αρχή επαναστατούσα, μετά ........

συμβιβάστηκα, τώρα καταλαβαίνω. Καταλαβαίνω και τη λέξη "οικονομία" που κάνει μόνη της η μάνα μου για να μη μου στερήσει εμένα τίποτα. Αλλά εγώ κάνω τη δική μου οικονομία και δεν της λέω πως τα τζιν μου κόντιναν και τα παπούτσια μου θέλουν τσαγκάρη.
Τα καλοκαίρια δε μ' αρέσουν. Η μάνα μου ιδρώνει και ξεϊδρώνει μπροστά στον υπολογιστή να κατεβάζει πίνακες και να μετράει ποσοστά. Αλλά φέτος το μεγάλο πανηγύρι άρχισε από πιο νωρίς. Η μάνα μου φέτος μου υποσχόταν πως πολλά θ' αλλάξουν γιατί διορίζεται επιτέλους. Αλλά το τροπάρι άρχισε ν' αλλάζει από νωρίς. 13 Απρίλη ημέρα Τρίτη ήταν το αποκορύφωμα. Δεν την ξεχνώ αυτή τη μέρα. Από τότε έγινα εγώ ο μεγάλος κι αυτή η μικρή. Πολλές φορές έχω ζηλέψει τα παιδιά που την είχαν δασκάλα, πάντα της το φυλούσα που έβαζε τη δουλειά πάνω από μένα. Αλλά τώρα πια μόνον την πονάω και φοβάμαι και για τους δυό μας. Οι συμμαθητές μου περιμένουν το καλοκαίρι πως και πως. Εγώ τρέμω πως θα 'ναι το χειρότερο απ' όλα. Δε με νοιάζει που δε θα πάω διακοπές, έχω συνηθίσει. Δε με νοιάζει για πράγματα, ρούχα κι ανέσεις που δεν έχω. Το φόβο στο βλέμμα της δεν αντέχω άλλο. Εσείς βάζετε πρώτα εμένα από τη μαμά μου, έτσι λέτε στην τηλεόραση. Η μάνα μου γιατί λέει πως μας αφανίζετε και τους δυο?
Αυτά...
Σας καλημερίζω"
 

Ένας μαθητής α' λυκείου.



πηγή:.troktiko

Δια βίου μάθηση και περιπλάνηση στην αγορά εργασίας

"Ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί τον κατεξοχήν πρόσφορο χώρο διοχέτευσης και προπαγάνδισης των ιδεών και αντιλήψεων του υπάρχοντος πολιτικού συστήματος, με σκοπό τη διατήρηση και διαιώνισή του...

Αυτό ακριβώς συνέβη και με τα θέματα στο μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το διασκευασμένο απόσπασμα από το βιβλίο της κ. Αλεξάνδρας Κορωναίου "Εκπαιδεύοντας εκτός σχολείου" (εκδ. Μεταίχμιο) χρησιμοποιήθηκε ώστε η δεκαοχτάχρονοι υποψήφιοι να "υπερασπιστούν" ένα σύστημα εκπαίδευσης που:


-Ακυρώνει το πτυχίο –για το οποίο πασχίζουν με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις- και το καθιστά προϋπόθεση για τη δια βίου μάθηση και "περιπλάνηση’".



-Διαμορφώνει το αυριανό φευτοκαταρτισμένο εργατικό δυναμικό, υποταγμένο στον εργοδότη και ενεργητικό παπαγαλάκι του συστήματος.

-Δίνει το διαβατήριο της γνώσης και της επαγγελματικής αποκατάστασης στους λίγους, καθώς οι πολλοί δεν μπορούν "να κατακτούν διαρκώς γνώσεις, να ανανεώνουν τις δεξιότητές τους, να αποκτούν γρήγορα νέες ειδικεύσεις, δηλαδή να εκπαιδεύονται συνεχώς" (απόσπασμα από το εν λόγω κείμενο).

-Καταλύει το κατοχυρωμένο δικαίωμά τους στο επάγγελμα και την εργασία.

-Δικαιώνει και νομιμοποιεί την αύξηση του ποσοστού της ανεργίας των νέων."

Μητέρα υποψηφίου Πανελλαδικών Εξετάσεων και Εκπαιδευτικός.



πηγή: http://troktiko.blogspot.com/

Η ΟΛΜΕ συμμετέχει στην απεργία της ΑΔΕΔΥ-ΓΣΕΕ στις 20 Μάη

 Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην 24ωρη Γενική Απεργία που κήρυξαν η ΑΔΕΔΥ και η ΓΣΕΕ, την Πέμπτη 20/5/2010, με αιχμή το νέο ασφαλιστικό – συνταξιοδοτικό  νομοσχέδιο που υπονομεύει, ανατρέπει, απαξιώνει μείζονα και κρίσιμα στοιχεία της Κοινωνικής Ασφάλισης.          
Απεργούμε από κάθε εκπαιδευτική διαδικασία που είναι προγραμματισμένη εκείνη την ημέρα (όπως ενδοσχολικές εξετάσεις, εργασίες στα βαθμολογικά κέντρα, πανελλαδικές εξετάσεις των τελειοφοίτων των εσπερινών λυκείων κάθε τύπου κ.λπ.).
Δεδομένου ότι η ομοσπονδία δεν επιθυμεί να υπάρξουν αρνητικές συνέπειες λόγω της γενικής απεργίας σε σκληρά εργαζόμενους μαθητές, καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αναβάλει τις προγραμματισμένες για εκείνη την ημέρα Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών λυκείων. Σε διαφορετική περίπτωση η ευθύνη για τις συνέπειες θα βαρύνουν το Υπουργείο Παιδείας.
                   

ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ: Απεργία την Πέμπτη 20 Μαΐου


Η Γ.Σ.Ε.Ε. και η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. είναι ριζικά αντίθετες στο κυβερνητικό σχέδιο νόμου για το ασφαλιστικό. Ένα νομοσχέδιο που αποδιαρθρώνει το χρηματοδοτικό μηχανισμό της κοινωνικής ασφάλισης, υπονομεύει, ανατρέπει, απαξιώνει τον αναδιανεμητικό του χαρακτήρα, συρρικνώνει δραματικά τους διαθέσιμους πόρους και αποσύρεται το κράτος από την ευθύνη και οικονομική υποστήριξή του με βαρύτατο τίμημα για τις νέες γενιές.
Το πάρτι επί των αποθεματικών, επί σειρά ετών, η εισφοροδιαφυγή, η μαύρη και ανασφάλιστη εργασία είναι οι κυριότερες πληγές αιμορραγίας  του συστήματος, οι οποίες μένουν χωρίς αποστολή λογαριασμού ενώ υπάρχει διεύθυνση και στέλνεται ο λογαριασμός στα μόνιμα θύματα: μισθωτούς, συνταξιούχους, νέους.


Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ εκτιμώντας ότι η απάντηση πρέπει να είναι άμεση, δυναμική, καθολική και ενιαία, αποφάσισαν:


Α) Την προκήρυξη γενικής απεργίας την Πέμπτη 20/5 για να μην παρεμποδιστούν οι πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών  (ενώ η αρχική απόφαση ήταν για γενική απεργία στις 19/5) και την κλιμάκωση των αγωνιστικών, απεργιακών κινητοποιήσεων αμέσως μετά. Μετά τη γενική απεργία, σε νέα συνεδρίαση, τα προεδρεία των δυο οργανώσεων θα αποφασίσουν για την συνέχιση του αγώνα.


Β) Την Τρίτη 18/5/2010 οι δυο τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις θα δώσουν συνέντευξη τύπου όπου θα παρουσιάσουν αναλυτικά τις θέσεις και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων.


Γ) Την πραγματοποίηση συγκεντρώσεων - συλλαλητηρίων μετά από ενημερωτικές εξορμήσεις των Ομοσπονδιών, των Νομαρχιακών Τμημάτων και των Εργατικών Κέντρων στις μεγάλες πόλεις.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Το ψηφισθέν πολυνομοσχέδιο για την παιδεία με όλες τις τροποποιήσεις


ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΨΗΦΙΣΘΕΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

ΟΛΜΕ: ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ την ΤΕΤΑΡΤΗ 12/5

  • Όχι στο ξεθεμελίωμα του ασφαλιστικού
  • Να ακυρωθούν τα μέτρα της κυβέρνησης
  • Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα
  • Όχι στην περικοπή μισθών και συντάξεων
  • Όχι στο πρόγραμμα σταθερότητας κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ
 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ Γ.Σ. ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (7/5/2010)

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 7/5/2010 η Γεν. Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ.
Μετά το πέρας της διαδικασίας υπερψηφίστηκε το πλαίσιο από 56 ΕΛΜΕ, καταψηφίστηκε από 5 ΕΛΜΕ, ενώ ΛΕΥΚΟ ψήφισαν 9 ΕΛΜΕ.
Η προσθήκη των 4 σημείων που κατέθεσε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ υπερψηφίστηκε από 65 ΕΛΜΕ, καταψηφίστηκε από 2, ενώ ΛΕΥΚΟ ψήφισαν 3 ΕΛΜΕ.
Το πρόγραμμα δράσης (δύο 24ωρες Απεργίες ή 48ωρη, σε συντονισμό με τα Τριτοβάθμια συνδικαλιστικά όργανα (ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ) και σε περίπτωση που δεν προχωρήσουν αυτά, να συντονιστούμε με Δευτεροβάθμιες Ομοσπονδίες του Δημόσιου και του Ιδιωτικού τομέα), υπερψήφισαν 47 ΕΛΜΕ (280 ψήφοι, 58,5%),
καταψήφισαν 24 ΕΛΜΕ (134 ψήφοι), ενώ ΛΕΥΚΟ ψήφισαν 6 ΕΛΜΕ (65 ψήφοι).
Είναι προφανές, ότι το πρόγραμμα δράσης απέσπασε την πλειοψηφία των ΕΛΜΕ, όχι όμως την ενισχυμένη πλειοψηφία που κατά το Καταστατικό απαιτείται (66,6% των ψήφων), έτσι ώστε να εγκριθεί το απεργιακό πρόγραμμα.
Κατόπιν τούτου, κατατέθηκε πρόταση από Προέδρους ΕΛΜΕ οι οποίοι ζητούσαν από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να εξετάσει την κατάσταση που επικρατεί και να επανέλθει με νέα εισήγηση προς τον κλάδο.
Η πρόταση αυτή υπερψηφίστηκε από 51 ΕΛΜΕ, ενώ ΚΑΤΑ και ΛΕΥΚΟ ψήφισαν 4 ΕΛΜΕ. 

Επιστολή του Δημήτρη Ιατρόπουλου

Επιστολή του Δημήτρη Ιατρόπουλου, στους Έλληνες τραπεζίτες, μεγαλοεπιχειρηματίες, εφοπλιστές κι αρχοντοδεσπότες.
Κυρίες και Κύριοι, αδελφοί Συνέλληνες.
Τώρα που πέσανε πια όλες οι μάσκες, τώρα που η χώρα αυτή, για άλλους Πατρίδα, για άλλους χώρος επιχειρήσεων και για άλλους κερδοσκοπικός παράδεισος, κινδυνεύει όχι πλέον να πτωχεύσει αλλά να σβηστεί απ τον παγκόσμιο χάρτη κυριολεκτικά, σε ελάχιστα μονάχα χρόνια, τώρα λοιπόν που οι κατεργάρηδες μέσα κι έξω απ τον τόπο, είναι τόσοι πολλοί ώστε να μην υπάρχουν πάγκοι για να καθίσουν, ας κοιταχτούμε στα μάτια, στα ίσα, κι ας... κουβεντιάσουμε σταράτα και κάθετα.
Γνωριζόμαστε όλοι σ' αυτό τον τόπο. Εννοώ κι εσάς τους
 
10.000 -δεν είσαστε περισσότεροι- κι εμάς που παροικούμε την Ιερουσαλήμ της Ενημέρωσης ως ένοικοι του Δημόσιου Βήματος αυτής εδώ της τραυματισμένης Δημοκρατίας.
Δεν ωφελεί κανέναν μας πια, η Οπισθοδακτυλοκρυψία, το Συναξάρισμα, η Επαγγελματική Υποκρισία και το Αλληλοπαραμύθιασμα.
Η Ελλάδα έγινε Μπατεσκυλαλεσταρία.
Απευθύνομαι σ' εσάς, -με ξέρετε όλοι, περνάτε καλά μαζί μου όταν «τα χώνω» από τηλεοράσεως, έχετε διασκεδάσει με τα τραγούδια μου, κοντά μισόν αιώνα τώρα, και σε κάποιες εξαιρέσεις σας μάλιστα, έχετε επικοινωνήσει και με τον καθαρό ποιητικό μου λόγο, κλπ.

Ο.Λ.Μ.Ε.: Ξεσηκωθείτε!! Όλοι στην απεργία 4 και 5 Μάη


Ξεσηκωθείτε!!

Έξω ο μηχανισμός Ε.Ε. – ΔΝΤ από την Ελλάδα

Όλοι στην απεργία 4 και 5 Μάη - Όλοι στους δρόμους

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς να αντιδράσουν δυναμικά στα κυβερνητικά μέτρα πρωτοφανούς σκληρότητας και αγριότητας που  λεηλατούν το εισόδημα, διαλύουν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα σε όλο το Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα. Η κυβέρνηση μέσα σε λίγες μέρες θα νομοθετήσει την κατάργηση μισθολογικών, ασφαλιστικών και εργασιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων μισού και πλέον αιώνα.
Στις κυβερνητικές εξαγγελίες μεταξύ άλλων περιέχονται:
ΜΙΣΘΟΙ:

  • Η νέα σοβαρή μείωση μισθών (συνολικά μέχρι 12%) με παραπέρα μείωση των επιδομάτων κατά 8%  και την κατάργηση των δώρων και του επιδόματος άδειας και την αντικατάστασή τους με επίδομα 1000 €. Για τους εκπαιδευτικούς αυτό σημαίνει μείωση των ετήσιων αποδοχών κατά 2 μισθούς.

Συμμετοχή της ΟΛΜΕ στην απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 5 Μαΐου

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στην συνεδρίασή του την 28η/4/2010 αποφάσισε τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων ως εξής:

1.      Πραγματοποίηση της 24ωρης Πανελλαδικής Απεργίας την 4η/5/2010 για το «πολυνομοσχέδιο» που κατέθεσε στη Βουλή η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας, κάνοντας χρήση της εξουσιοδότησης που έχει δοθεί στο Δ.Σ. από τη Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ.

2.      Συμμετοχή στη Γενική Απεργία (ΑΔΕΔΥ – ΓΣΕΕ) την 5η /5/2010 και στα απεργιακά συλλαλητήρια.

3.      Συμμετοχή στις Πρωτομαγιάτικες συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν σε όλες τις πόλεις της χώρας.

ΟΛΜΕ: ΑΠΕΡΓΙΑ ενάντια στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία

Σαφή και βέβαιη υποβάθμιση τόσο στους/τις εκπαιδευτικούς όσο και στην ίδια την εκπαίδευση θα επιφέρει, εφόσον ψηφιστεί, το σχέδιο νόμου του Υπ. Παιδείας με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού».
Επισημαίνουμε καταρχάς το γεγονός ότι η υπουργός Παιδείας έσπευσε να καταθέσει στη Βουλή το σχέδιο νόμου χωρίς προηγουμένως να το κοινοποιήσει στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, όπως είχε υποσχεθεί, αλλά και παρά την έκκλησή μας να μην κατατεθεί πριν προχωρήσει το Υπ. Παιδείας σε συλλογική διαπραγμάτευση με την ΟΛΜΕ.
Διατρέχοντας κανείς τις σελίδες του σχεδίου, ενός σχεδίου που περιλαμβάνει διατάξεις πολύ χειρότερες από εκείνες που είχαν δοθεί νωρίτερα στη δημοσιότητα, αντιλαμβάνεται την αιτία αυτής της τακτικής του υπ. Παιδείας.
Οι ρυθμίσεις που προτείνει το Υ. Παιδείας αγνοούν το σύνολο σχεδόν των αναγκαίων μέτρων για τη στήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και του έργου του (καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης, μισθολογική, επιστημονική και εργασιακή αναβάθμισή του). Ευθυγραμμισμένες με το γενικότερο πνεύμα του προγράμματος σταθερότητας, οι προτάσεις του υπ. Παιδείας οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη συρρίκνωση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:
·      Μέσα από το προτεινόμενο σύστημα διορισμών θεσμοθετεί μια πραγματική Οδύσσεια για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς, που υποχρεώνονται σε ένα συνεχές κυνηγητό τίτλων σπουδών και μορίων, για να αποκτήσουν τη δυνατότητα να ενταχθούν στη δημόσια εκπαίδευση, από την οποία όμως μπορούν εύκολα πάλι να εξοστρακιστούν με τη λήξη της περιόδου δοκιμασίας.
·      Με τις σχετικές ρυθμίσεις η εκπαιδευτική προϋπηρεσία εξαφανίζεται μέσα σε ένα σύνολο ποικίλων μοριοδοτήσεων, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί, που έχουν προσφέρει επί πολλά χρόνια σημαντικές υπηρεσίες στη δημόσια εκπαίδευση ως αναπληρωτές και ωρομίσθιοι, να αντιμετωπίζονται ουσιαστικά ως «αναλώσιμο προϊόν».  
·      Η δημόσια εκπαίδευση μετατρέπεται σε ένα απέραντο πεδίο διαρκούς επιτήρησης και ελέγχου από το Υπ. Παιδείας με τη χρήση και των νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνίας, με πρόσχημα την «αξιολόγηση» και την «αξιοκρατία». Οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να εξελιχθούν σε στελέχη της εκπαίδευσης υποχρεώνονται να εμπλακούν σε διαδικασίες «αξιολόγησης» των συναδέλφων τους.
·      Προωθείται η καθιέρωση της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων της «αξιολόγησης» κάθε σχολείου, με συνέπεια να ανοίγει ο δρόμος για μια διαδικασία «διαπόμπευσης» σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών. Ανάλογες πρακτικές σε άλλες χώρες συνέβαλαν στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων και στη δημιουργία σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων.
·      Διευρύνεται το καθεστώς της αστάθειας και της αβεβαιότητας ακόμη και των μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς οι θεωρούμενοι ως «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικοί μπορούν, χωρίς τη θέλησή τους, να σταλούν σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.
·      Επιχειρείται η περαιτέρω ενίσχυση της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών από την εκάστοτε εξουσία.
Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το σχέδιο νόμου και να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μέσω της διαδικασίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων, όπως άλλοτε προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.
Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πρέπει να κατανοήσει ότι τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν αντιμετωπίζονται με νόμους και ρυθμίσεις αντίθετες προς τα συμφέροντα της εκπαίδευσης, που επιβάλλονται εκβιαστικά από την εξουσία.
Διαφορετικά, θα αναλάβει το κόστος μια ακόμη αποτυχημένης εκπαιδευτικής «μεταρρύθμισης». 

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Αιτωλ/νίας: Ανακοίνωση για τη μηχανογράφηση των σχολείων


Κατά τις επισκέψεις στα σχολεία της περιοχής μας έχουμε επανειλημμένα έχει γίνει δέκτες δυσαρέσκειας και παραπόνων, τόσο από καθηγητές Πληροφορικής όσο και από διευθυντές σχολείων, για την ανάθεση των διοικητικών εργασιών του   σχολείου που απαιτούν τη χρήση υπολογιστή.

Στα  σχολεία  επικρατεί  η  λανθασμένη  αντίληψη  ότι  ο  καθηγητής  Πληροφορικής,  σε αντίθεση με όλες τις άλλες ειδικότητες, υποχρεούται, πέρα από  τα διδακτικά του καθήκοντα:
α)   να   ασχολείται   με  κάθε   εργασία   διοικητικής   φύσης   του   σχολείου,   η   οποία   απαιτεί υπολογιστή,  
β)  να  είναι  υπεύθυνος  του  εργαστηρίου  πληροφορικής,  
γ) να  επιλύει  κάθε τεχνικής φύσης πρόβλημα σε οποιονδήποτε υπολογιστή του σχολείου και αν παρουσιαστεί και
δ) να προσφέρει τη βοήθειά του και τη γνώση του σχετικά με τη χρήση του υπολογιστή σε οποιονδήποτε στο σχολείο του τη ζητήσει.

Το πρόβλημα  είναι  ιδιαίτερα  έντονο  στα  Γυμνάσια  και  στα  Γενικά  Λύκεια  όπου  οι  καθηγητές Πληροφορικής  είναι  ένας  ή  το  πολύ δύο και ορισμένες φορές αναγκάζονται να εκτελούν εργασίες εκτός του πνεύματος ισότητας και δικαιοσύνης που με φροντίδα όλων μας, πρέπει να επικρατεί σε κάθε σχολείο.  

Ιδιαίτερα σήμερα, με τις πρόσφατες επιπρόσθετες ανάγκες των σχολικών μονάδων σε «πληροφορική υποστήριξη» σχεδόν το σύνολο των εργασιών γίνονται με εφαρμογές όπως το e-scool, η διαχείριση του οποίου δεν είναι μια απλή εργασία καταχώρισης στοιχείων σε μια βάση δεδομένων, αλλά απαιτεί καθημερινή πολύωρη εργασία, αφού αναφέρεται στο σύνολο των διοικητικών εργασιών και λειτουργιών του σχολείου, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός να απασχολείται με αυτό και παράλληλα να ασκεί με συνέπεια, πλήρως και επαρκώς τα διδακτικά και παιδαγωγικά του καθήκοντα.
Οι καθηγητές πληροφορικής διορίσθηκαν όπως και όλοι οι άλλοι συνάδελφοι τους για να διδάξουν το γνωστικό τους αντικείμενο στο σχολείο και όχι ως τεχνικοί σύμβουλοι «επί παντός επιστητού». Είναι όπως όλοι οι συνάδελφοι μάχιμοι εκπαιδευτικοί και πρέπει να αφεθούν απερίσπαστοι να επιτελούν το εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό τους έργο.
Είναι σαφές ότι οι πρόσφατες επιπρόσθετες ανάγκες των σχολικών μονάδων σε «πληροφορική υποστήριξη» είναι εκτός του πλαισίου αρμοδιοτήτων και ευθύνης των συναδέλφων πληροφορικής.
 Για τους λόγους αυτούς και με βάση τη πάγια θέση του κλάδου της ΟΛΜΕ και της ΠΕΚΑΠ,
θεωρούμε  επιβεβλημένη  την  παρέμβαση  της  Δ/νσης  Β/θμιας  Εκπ/σης  Ν.  Αιτωλοακαρνανίας προς  τα  σχολεία  του  νομού,  ώστε κατά  τη  διαδικασία  των αναθέσεων  εξωδιδακτικών καθηκόντων   στους   καθηγητές   των   σχολείων   να   τηρείται   η   αρχή   της   ισότητας   και   να εφαρμόζεται    η    κείμενη    νομοθεσία      για    να    αποφεύγονται    καταστάσεις    έντασης    και συγκρούσεων  στο  σχολικό  περιβάλλον  και  να  μην  αδικούνται  κατάφωρα  και  σε  μόνιμη  βάση καθηγητές συγκεκριμένων ειδικοτήτων.

καλούμε το Υπουργείο Παιδείας:
Να θεσμοθετήσει μηχανογραφημένη γραμματειακή υποστήριξη σε επίπεδο σχολικής μονάδας με τη τοποθέτηση σε αυτή κατάλληλου διοικητικού προσωπικού. Επισημαίνεται ότι στο άρθρο 19 του Ν.1566/85 ορίζεται σαφώς η αναγκαιότητα αυτή.  

Εισήγηση της ΟΛΜΕ προς τις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ

ΤΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ 
ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ 
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ 

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος στις πανεργατικές 
και πανδημοσιοϋπαλληλικές απεργίες και στα συλλαλητήρια που οργανώθηκαν αυτή την περίοδο 
από τα συνδικάτα στη χώρα μας, για να εκφράσουμε την αντίδρασή μας σε αυτή την αντιλαϊκή 
πολιτική μονόπλευρης λιτότητας, ανηλεούς επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα και 
ξεθεμελιώματος των κατακτήσεων των εργαζομένων εδώ και ένα αιώνα! 

ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΔΕΔΥ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

AΠΕΡΓΟΥΜΕ ΣΤΙΣ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010
ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ Ε.Ε. ΚΑΤΕΔΑΦΙΖΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΟΥΣΗ ΝΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ.
Από το 2008 η κρίση ως απειλή μετατράπηκε το 2009 σε μείζον πρόβλημα πολλαπλών αδιεξόδων και το 2010 σε μείζονα εμπλοκή και σχετικό αδιέξοδο για τη χώρα μας. Οι κυβερνητικές ευθύνες, η πολιτική της Ε.Ε. το παιχνίδι διεθνών οργανισμών και διαφόρων οίκων, είναι συγκεκριμένα, ορατά και αδιαμφισβήτητα.
Βιώνουμε τη μεγαλύτερη επίθεση στα δικαιώματά μας μετά τη μεταπολίτευση. Οι πολιτικές που ακολουθούνται οδηγούν τους εργαζόμενους και την κοινωνία στη φτώχεια, την εξαθλίωση, την ανασφάλεια, ενώ διατηρούν και αυξάνουν τα προνόμια των οικονομικά ισχυρών, των Τραπεζών και των επιχειρήσεων.
Τα πακέτα των μέτρων διαδέχονται το ένα το άλλο και όλα ρίχνουν τα βάρη της κρίσης στους εργαζόμενους και την κοινωνία. Η εκτίμησή μας ότι τα μέτρα αυτά, εκτός από αντικοινωνικά και άδικα, είναι και αδιέξοδα για την οικονομία, γιατί οδηγούν σε ύφεση, επιβεβαιώνεται κάθε μέρα και περισσότερο.
Το κλείσιμο των επιχειρήσεων, οι απολύσεις, η αύξηση της ανεργίας και της φτώχειας, η μείωση μισθών και συντάξεων, η παραπέρα απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων, οι ιδιωτικοποιήσεις αλλά και η ακρίβεια, η μείωση του ΑΕΠ είναι το αποτέλεσμα αυτών των επιλογών.
Η χώρα πλέον βρίσκεται προ των πυλών του ΔΝΤ με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους και την κοινωνία.

Νέο σκάνδαλο σε εξέλιξη στην εκπαίδευση ...με την προφανή συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας;;


Οι επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, αφού πλούτισαν στις πλάτες χιλιάδων αδιόριστων εκπαιδευτικών στήνοντας τα τελευταία 2 χρόνια μια φάμπρικα με σεμινάρια ειδικής αγωγής, υφαρπάζοντας από 1500 έως 2500 ευρώ από τον κάθε αδιόριστο εκπαιδευτικό έρχονται σήμερα να ξαναστήσουν παρόμοια φάμπρικα με αφορμή την πρόθεση του Υπουργείου να εισάγει με το πολυνομοσχέδιο το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ). Σχετικά με το ΠΠΔΕ το πολυνομοσχέδιο αναφέρει τα εξής:

ΟΛΜΕ: ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε το παρακάτω πρόγραμμα απεργιακών κινητοποιήσεων:

1.      Συμμετοχή στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ στις 22/4 και στα συλλαλητήρια  
2.      Συμμετοχή στα συλλαλητήρια στις 27/4 σε όλη την Ελλάδα
3.      Συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις της 1ης Μάη
4.      24ωρη Απεργία στις 4/5 μαζί με τη ΔΟΕ για να μην κατατεθεί το «πολυνομοσχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας
5.      Γ.Σ. των ΕΛΜΕ το επόμενο διάστημα για συζήτηση και ενημέρωση πάνω στις επιπτώσεις των μέτρων του Προγράμματος Σταθερότητας, του «πολυνομοσχεδίου» του Υπ. Παιδείας και του Ασφαλιστικού και τη στήριξη των παραπάνω κινητοποιήσεων
6.      Νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ 4 και 5/5 και Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ στις 6/5 στην οποία θα αποφασιστεί η κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων από τις 14/5. 
·         Για να ακυρωθούν τα μέτρα της κυβέρνησης
·         Όχι στον εργασιακό μεσαίωνα
·         Όχι στην περικοπή μισθών και συντάξεων
·         Όχι στη διάλυση του Ασφαλιστικού συστήματος
·         Όχι στο «πολυνομοσχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας
·         Όχι στο πρόγραμμα σταθερότητας

ΟΛΜΕ: Αντίδραση στο πολυνομοσχέδιο

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς σε συγκέντρωση έξω από το 
Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι, την Πέµπτη 15 Απριλίου στις 12 το µεσηµέρι, 
προκειµένου να διαµαρτυρηθούν για τις ρυθµίσεις του πολυνοµοσχεδίου που 
κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας (προσλήψεις, εργασιακά εκπαιδευτικών κ.λπ.), αλλά 
και για τη συνολική επίθεση που δέχεται η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί από την 
πολιτική που ασκείται και το πρόγραµµα σταθερότητας µε τις περικοπές δαπανών, 
µισθών και εργασιακών δικαιωµάτων. 

Σχετικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τον παραπλανητικό τίτλο
«αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού», το ΔΣ της ΟΛΜΕ διαπιστώνει ότι:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟ



Διαδραστικοί πίνακες- όχι ευχαριστώ

iwb_classroom.jpg Στην τηλεόραση προβάλλεται μία ελληνική εκπομπή που ανακαινίζει σπίτια: το πάρτι της γυψοσανίδας και της προχειροκατασκευής. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς οικοδόμος για να κρίνει την ποιότητα των εργασιών. Με το που φεύγουν τα φώτα, αρχίζουν να ξεκολλάνε τα πλακάκια και να μουχλιάζουν οι ταπετσαρίες. Κάπως έτσι σχεδιάζεται το μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Τώρα ανακαλύψαμε το νέο ιερό δισκοπότηρο. Το διαδραστικό πίνακα που θα έρθει ως δια μαγείας να μεταμορφώσει το χάλι μας.
Για 15 χρόνια επιμένουμε να αγοράζουμε τεχνολογία χωρίς να προβλέπουμε τον τρόπο αξιοποίησής της. Αγοράσαμε εργαστήρια υπολογιστών πολλών δις για να γίνεται -όταν γίνεται- ένα μάθημα.