Ερώτηση βουλευτών για τα κενά στη Δευτεροβάθμια

των βουλευτών του ΚΚΕ
Θανάση Παφίλη
Γιάννη Γκιόκα
Ελένης Γερασιμίδου
Λιάνας Κανέλλη
Χρήστου Κατσώτη
Νίκου Καραθανασόπουλου
Διαμάντως Μανωλάκου
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Να καλυφθούν άμεσα τα κενά στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια εκπαίδευση με διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών.
Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει 1,5 και πλέον μήνα και χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται εξαιτίας των κενών που υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς. Κι αυτό παρά τις αντιδραστικές, αντιπαιδαγωγικές κατευθύνσεις για αύξηση του αριθμού των παιδιών στην τάξη (28ωρια και 30αρια τμήματα), τις συμπτύξεις τμημάτων, το κλείσιμο σχολείων.
Σύμφωνα με καταγγελίες των συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών και του γο­νεϊκού κινήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα κενά από 41 μόνο εκπαιδευτικές Διευ­θύνσεις ανέρχονται σε 927. Χαρακτηριστικά, σε νησιά των Δωδεκανήσων (Λέρος, Πάτμος, Κάλυμνος, Κως κ.α.) χάνονται 628 διδακτικές ώρες τη βδομάδα. Στη Σάμο η Γ’ ΕΠΑΛ για τα τμήματα Βρεφονηπιοκόμων και Νοσηλευτών λειτουργεί μόνο 3 ημέρες τη βδο­μάδα, η Β’ ΕΠΑΣ στα τμήματα Κομμωτικής και Αισθητικής Τέχνης καμία ημέρα, μια και οι καθηγητές έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Ίδια είναι η εικόνα σε όλα τα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου σύμφωνα με στοιχεία του ίδιου του Υπουργείου τα κενά ανέρχονται σε 2675 (συγκεκριμένα 80 Γαλλικών, 740 Αγγλικών, 144 Γερμανικών, 266 Καλλιτεχνικών, 334 γυμναστές, 227 μουσικοί, 92 δάσκαλοι και 148 νηπιαγωγοί, 409 Πληροφορικής, 235 Θεατρολόγοι). Σαν αποτέλεσμα, πολλά σχολεία και ιδιαίτερα τα ολοήμερα ουσιαστικά υπολειτουργούν.
Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, προχωρά σε προσλήψεις με ελαστικές σχέσεις εργασίας, με κάθε είδους σύμβαση, μέσω ΕΣΠΑ, ακόμα και μέσω κοινωφελών προγραμμάτων του ΟΑΕΔ.
Επίσης, σχεδιάζει και νέες υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών (έχουν ήδη μετακινηθεί πάνω 200 από δάσκαλοι και νηπιαγωγοί), πολλές δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ακόμα και στα νησιά του Αργοσαρωνικού, διαλύοντας κάθε έννοια σταθερής και μόνιμης εργασίας, τινάζοντας στον αέρα τον οικογενειακό προγραμ­ματισμό και προϋπολογισμό των εκπαιδευτικών. Την ίδια ώρα, απορρίπτει το αίτημα πολλών εκπαιδευτικών να αποσπαστούν σε περιοχές κοντά στον τόπο κατοικίας τους, όπου υπάρχουν πολλές ανάγκες και κενά.
Είναι φανερό ότι οι συνέπειες της βάρβαρης αυτής πολιτικής είναι δραματικές και στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στις εργασιακές σχέσεις, τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει για την άμεση κάλυψη όλων των κενών με μόνιμους διορισμούς;