Παρατηρήσεις
– διαπιστώσεις
·
Μερική η ολική διάθεση εκπ/κων στα ΔΙΕΚ μετά από απόφαση του περιφερειακού δ/ντη.
·
ΤΟ ΕΠΑΛ ως σχολική μονάδα ανήκει στη τυπική
εκπ/ση και το μεταλυκειακό ετος – τάξη μαθητείας, ανήκει στη μη τυπική εκπ/ση
(κατάρτιση)!
·
Δημιουργείται Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ & ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ και συμμετέχει και ο
περιφερειακός δ/ντης εκπ/σης.
·
ΜΑΘΗΤΕΙΑ, ένα διδακτικό έτος, 4 μέρες(28 ώρες)
στον εργασιακό χώρο και 1(7 ώρες) στο εκ – ΕΠΑΛ, μαθήματα ειδικότητας. Προαιρετικά
συνολικής διάρκειας 70 ωρών μαθήματα προετοιμασίας για τις εξετάσεις πιστοποίησης.
Με την πιστοποίηση πτυχίο επιπέδου 5.
·
Αμοιβή για την μαθητεία ίση με το 75% επί του κατωτέρου
ημερομίσθιου ανειδίκευτου Εργάτη.
·
Καταργούνται οι ΣΕΚ δημοσιές και ιδιωτικές, αλλά
οι Δ ΣΕΚ μπορούν να λειτουργήσουν, για ενήλικες που δεν έχουν απολυτήριο
λυκειου.
·
Οι εκπ/κοι της ΤΕΕ μπορούν να συμπληρώνουν ωράριο
και σε άλλες σχ. Μονάδες πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπ/σης.
·
Μείωση του διδακτικού ωραρίου στους υπεύθυνους
εργαστηρίων στα ΕΚ κατά 2
ώρες, με κατώτερο όριο τις 18 ώρες.
·
Πρακτικά δεν θα υπάρχει πραγματική μείωση παρά σε ελάχιστες
περιπτώσεις, γιατί με περσινή ρύθμιση δεν δικαιούνται οι ΠΕ να γίνουν τυπικά
υπεύθυνοι Εργαστηρίων ( ΕΧΟΥΝ ΜΕΡΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΤΑ ΕΚ) παρά μόνο άτυπα και δεν
δικαιούνται την μείωση. Μείωση ουσιαστικά έχουν μόνο
οι ΤΕ.
·
Εκτός από τις γνωστές εξετάσεις για τα ΤΕΙ σχολές
υπαξ/κων , αστυφυλάκων κλπ, 1% επί του αριθμού των θέσεων ανά τμήμα ΑΕΙ σε
σχολές αντίστοιχες με τους τομείς.
·
Α΄τάξη ,
μείωση κατά δύο ώρες των μαθημάτων ειδικότητας σε σχέση με τώρα. Η Β΄ταξη μετατρέπεται σε τάξη τομέα και η Γ΄τάξη σε
ειδικότητας. Αυτό πρακτικά επειδή οι περισσότεροι τομείς έχουν πολλές
ειδικότητες, θα δημιουργήσει πάρα πολλές υπεραριθμίες στους εκπ/κους, αλλά και θα υποβαθμίσει
παιδαγωγικά τις ειδικότητες. Π.χ οι δυο μαζικότεροι τομείς, ο υγείας πρόνοιας και ο μηχανολογικός , ο υγείας θα έχει 9 ειδικότητες και ο μηχανολογικός 5.
Με δεδομένο ότι τα μαθήματα του τομέα είναι 21 ώρες (με τα περσινά δεδομένα),
γίνεται αντιληπτό ότι στη α. περίπτωση η κάθε ειδικότητα πέρα
από κάποια λίγα κοινά μαθήματα θα συμμετέχει με 0 εως 1 μαθήματα. Επίσης πολλοί
τομείς έχουν ομαδοποιηθεί δλδ ενώ παλιά
ήταν ξεχωριστά τώρα είναι μαζί. Π.χ
ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί, ενώ μέχρι φέτος κάλυπταν ο καθένας στη β΄τάξη
και τις 21 ώρες τώρα θα έχουν τις μισές.
·
ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ ΣΤΟΥΣ
ΕΚΠ/ΚΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΝΑ ΕΧΟΥΝ
ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ 60 – 70% ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ.
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΣΤΟ 4Ο ΕΤΟΣ ΤΗΣ
ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ.
ΕΙΝΑΙ
ΠΙΘΑΝΟ Ο ΦΙΛΗΣ ΣΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΤΗΣ Β΄ΤΑΞΗΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΕΙΩΣΕΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΤΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.