Μεσολόγγι, 12/9/2016 Γράφει ο
Κωνσταντίνος Κατσαρός
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής
Γ.Γραμματέας Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας
Φίλες και φίλοι γονείς Κωνσταντίνος Κατσαρός
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής
Γ.Γραμματέας Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας
Σήμερα ξεκινά η νέα σχολική χρονιά και για όλα τα παιδιά, τους μαθητές μας.
Μια χρονιά που μετά τα περσινά πειράματα, είναι γεγονός ότι φέτος έγιναν όλα πιο “έγκαιρα”, ίσως και βιαστικά, αφού πριν την έναρξη των μαθημάτων έχουν γίνει κάποιες προσλήψεις αναπληρωτών, τόσο στην ειδική αγωγή όσο και στη γενική.
Έχουν ήδη ανακοινωθεί 780 διορισμοί αναπληρωτών στην Δευτεροβάθμια. Για να γίνει κατανοητό όμως πόσο δρόμο έχουμε ακόμη, να σημειωθεί ότι πέρυσι από την αρχή της σχολικής χρονιάς μέχρι το Δεκέμβριο είχαν γίνει 4100 διορισμοί…
Από τις δηλώσεις του ίδιου του υπουργού, φαίνεται ότι τα κενά δεν θα καλυφθούν στο σύνολό τους. Κι αυτό γιατί ο Υπουργός μίλησε για 20800 προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών και δασκάλων συνολικά όταν τα πραγματικά κενά είναι περίπου 27000-28000 (πέρυσι είχαν προσληφθεί 23000 αναπληρωτές και σ’ αυτούς πρέπει να προστεθούν οι 1500 συνταξιοδοτήσεις και τα 3000 κενά που δεν καλύφθηκαν ποτέ).
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, φυσικά, φέτος είχαμε και την πρωτότυπη προσπάθεια να μειωθούν τα κενά μέσω της παιδαγωγικά ενδεδειγμένης …ελάφρυνσης των μαθητών…
Οι πρώτες τομές Φίλη στα γυμνάσια κυρίως αλλά και στα λύκεια, οδήγησαν σε κόψιμο 3 ωρών από φιλολόγους, μαθηματικούς και φυσικούς, ειδικότητες στις οποίες παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα κενά. Επίσης, καταργήθηκε το τρίωρο για την προετοιμασία των εργαστηρίων φυσικών επιστημών και πληροφορικής. Μόνο με αυτές τις δύο κινήσεις «εξοικονομήθηκαν» σύμφωνα με εκτιμήσεις της ΟΛΜΕ περίπου 3000 θέσεις που τις καταλάμβαναν αναπληρωτές, αφού είναι γνωστό ότι έχουν παγώσει οι προσλήψεις.
Και για να αντιληφθείτε καλύτερα τα παραπάνω, να σας αναφέρω ότι στην Αιτωλοακαρνανία τα κενά πέρυσι μαζί με τις συνταξιοδοτήσεις ήταν περίπου 120. Φέτος, στο ξεκίνημα της χρονιάς ήταν μόλις 47! Στις ειδικότητες που ανέφερα, ενώ πέρυσι τα κενά ήταν 58, φέτος χωρίς άλλη παρέμβαση έγιναν 31.
Άρα, εύκολα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η …ελάφρυνση των μαθητών από τα επιπλέον βάρη, έφερε αποτελέσματα!
Συμπληρωματικά, επανέρχεται η τρίτη ανάθεση μαθημάτων, που σημαίνει πρακτικά ότι κάποια μαθήματα θα διδάσκονται στο σχολείο από εκπαιδευτικούς που …περισσεύουν με τη λογική να συμπληρώνεται το ωράριό τους και όχι με την λογική της σωστής παιδαγωγικής και επιστημονικής επάρκειας προς όφελος του μαθητή…
Δεν είναι μακριά ο χρόνος που στα σχολεία μας θα διδάσκουν μαθηματικά όλο και πιο πολλοί καθηγητές πληροφορικής, έτσι κι αλλιώς αυτό γίνεται ήδη στα γυμνάσια.
Λύνονται λοιπόν πραγματικά τα προβλήματα καταργώντας ώρες μαθημάτων που παρουσιάζονται ελλείψεις ή δημιουργούνται τελικά μεγαλύτερα για την ελληνική εκπαίδευση;
Και προφανώς η παρεχόμενη εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί και από τις συνθήκες της οικονομικής ασφυξίας που ζούμε. Έτσι, συνεχίζεται η υποχρηματοδότηση των σχολείων που φτάνει μόνο για τα απολύτως απαραίτητα…
Φίλες και φίλοι γονείς,
οι φετινές παρεμβάσεις στα σχολεία, δημιουργούν ένα εντελώς νέο τοπίο στην εκπαίδευση.
Σε αυτό το νέο τοπίο να γνωρίζετε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θα συνεχίσει να κάνει το καθήκον της ευσυνείδητα.
Τα παιδιά μας αξίζουν το καλύτερο και να είστε σίγουροι ότι γι αυτό θα παλεύουμε καθημερινά στο σχολείο μας.
Εύχομαι σε όλους καλή σχολική χρονιά, υγεία και πρόοδο!