Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί σε Ειδική και Γενική
αγωγή
Τα κενά στα σχολεία αυτά, που χρόνια κάλυπταν συνάδελφοι αναπληρωτές ειδικής αγωγής, που πετιούνται στο δρόμο, το υπουργείο δεν προτίθεται να τα καλύψει ως όφειλε, δηλαδή με μόνιμους διορισμούς συναδέλφων που ταλαιπωρούνται χρόνια από την αδιοριστία και την εργασιακή ανασφάλεια. Αντίθετα ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του ΣΕΒ για την εκπαίδευση η κυβέρνηση προτίθεται σε περαιτέρω συρρίκνωση «του έκτακτου προσωπικού», δηλαδή των αναπληρωτών συναδέλφων, σε σχολεία ειδικής και γενικής αγωγής.
Η ίδια πολιτική είναι υπεύθυνη για την κινητικότητα των μονίμων συναδέλφων που μετά τις περικοπές ωρών μαθημάτων στα γυμνάσια και τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα ΕΠΑΛ πλεονάζουν τεχνητά. Ακολουθώντας το μοντέλο των ευέλικτων σχέσεων εργασίας και της κινητικότητας σε όλο το δημόσιο, το μέλλον που επιφυλάσσει το υπουργείο παιδείας για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς είναι ο εργαζόμενος-λάστιχο, που θα μετακινείται σε δυο και τρία σχολεία, με σκοπό να καλύπτει κενά, κάνοντας διδακτικά αντικείμενα στα οποία δεν έχει εμπειρία. Αυτό το σκοπό εξυπηρετούν εξάλλου οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις που έγιναν πριν λίγο καιρό.
Η παραπάνω ανεύθυνη λογική που υποβαθμίζει καιρό τώρα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών στη γενική αγωγή, έρχεται τώρα να επεκταθεί και στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής αγωγής.
Μόνιμοι και αναπληρωτές, εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής, επιμορφούμενοι και μη, δεν έχουμε να κερδίσουμε τίποτα από επιμορφώσεις που στρώνουν το δρόμο για να εφαρμοστεί βήμα-βήμα η παραπάνω πολιτική του υπουργείου των περικοπών, των απολύσεων αναπληρωτών συναδέλφων και του ΟΟΣΑ. Αντίθετα, κόντρα σε λογικές τεχνητών διαχωρισμών, από κοινού διεκδικούμε μαζικούς, μόνιμους διορισμούς σε Γενική και Ειδική Αγωγή, δημόσιες και δωρεάν εκπαιδευτικές δομές για όλα τα παιδιά.
Με αφορμή την επιμόρφωση εκπαιδευτικών μονίμων
και αναπληρωτών, που συμπληρώνουν διδακτικές ώρες ή εργάζονται με πλήρες
διδακτικό ωράριο σε σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ), χωρίς εξειδίκευση
ή κατάρτιση στην ΕΑΕ, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Υπεύθυνη για τα τεράστια κενά προσωπικού στα
σχολεία Ειδικής αγωγής, που προσπαθεί να κρύψει η τοποθέτηση συναδέλφων γενικής
αγωγής σε αυτά είναι η πολιτική των
περικοπών του υπουργείου παιδείας της κυβέρνησης Σύριζα-Ανελ, που πιστή στις
οδηγίες του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ, και τη φετινή χρονιά προσπαθεί να συρρικνώσει το
κόστος της δημόσιας εκπαίδευσης, να συρρικνώσει προσωπικό και δομές. Τα κενά στα σχολεία αυτά, που χρόνια κάλυπταν συνάδελφοι αναπληρωτές ειδικής αγωγής, που πετιούνται στο δρόμο, το υπουργείο δεν προτίθεται να τα καλύψει ως όφειλε, δηλαδή με μόνιμους διορισμούς συναδέλφων που ταλαιπωρούνται χρόνια από την αδιοριστία και την εργασιακή ανασφάλεια. Αντίθετα ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του ΣΕΒ για την εκπαίδευση η κυβέρνηση προτίθεται σε περαιτέρω συρρίκνωση «του έκτακτου προσωπικού», δηλαδή των αναπληρωτών συναδέλφων, σε σχολεία ειδικής και γενικής αγωγής.
Η ίδια πολιτική είναι υπεύθυνη για την κινητικότητα των μονίμων συναδέλφων που μετά τις περικοπές ωρών μαθημάτων στα γυμνάσια και τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα ΕΠΑΛ πλεονάζουν τεχνητά. Ακολουθώντας το μοντέλο των ευέλικτων σχέσεων εργασίας και της κινητικότητας σε όλο το δημόσιο, το μέλλον που επιφυλάσσει το υπουργείο παιδείας για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς είναι ο εργαζόμενος-λάστιχο, που θα μετακινείται σε δυο και τρία σχολεία, με σκοπό να καλύπτει κενά, κάνοντας διδακτικά αντικείμενα στα οποία δεν έχει εμπειρία. Αυτό το σκοπό εξυπηρετούν εξάλλου οι δεύτερες και τρίτες αναθέσεις που έγιναν πριν λίγο καιρό.
Η παραπάνω ανεύθυνη λογική που υποβαθμίζει καιρό τώρα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών στη γενική αγωγή, έρχεται τώρα να επεκταθεί και στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής αγωγής.
Μόνιμοι και αναπληρωτές, εκπαιδευτικοί γενικής και ειδικής αγωγής, επιμορφούμενοι και μη, δεν έχουμε να κερδίσουμε τίποτα από επιμορφώσεις που στρώνουν το δρόμο για να εφαρμοστεί βήμα-βήμα η παραπάνω πολιτική του υπουργείου των περικοπών, των απολύσεων αναπληρωτών συναδέλφων και του ΟΟΣΑ. Αντίθετα, κόντρα σε λογικές τεχνητών διαχωρισμών, από κοινού διεκδικούμε μαζικούς, μόνιμους διορισμούς σε Γενική και Ειδική Αγωγή, δημόσιες και δωρεάν εκπαιδευτικές δομές για όλα τα παιδιά.
Αγωνιστική Ριζοσπαστική Ενότητα