ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
Και ενώ υπάρχει διάταξη που με σαφήνεια ορίζει ότι οι Τομεάρχες των Ε.Κ. κατά την διαδικασία επιλογής τους θα πρέπει να μην είναι υπεράριθμοι έτσι ώστε να διασφαλιστεί η αρχαιότητα στις οργανικές θέσεις και στις αναθέσεις των μαθημάτων στα ΕΠΑΛ και στα Ε.Κ. με την παραπάνω εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας και την αναφορά του μόνο στο εδάφιο α του άρθρου 7 της Υπουργικής Απόφασης αρ.πρωτ. 96004/Δ4/17-6-2015 «α) Οι εκπαιδευτικοί που έχουν διατεθεί στο Ε.Κ. διδάσκουν σ' όλους τους μαθητές που ασκούνται στο Ε.Κ. και όχι μόνο σ' αυτούς που προέρχονται από τη σχολική μονάδα που έχουν οργανική θέση, σύμφωνα με τα ισχύοντα προγράμματα και τον προγραμματισμό του τομέα.» δίνει την δυνατότητα σε συναδέλφους που υπηρετούν στα ΕΠΑΛ να διεκδικήσουν ώρες μαθημάτων από άλλες συστεγαζόμενες σχολικές μονάδες πριν να καλύψουν και συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο σε τμήματα μαθητών της σχολικής μονάδας στην οποία κατέχουν οργανική θέση.
Με την εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας προλειαίνει το έδαφος έτσι ώστε, μετά την επικείμενη εφαρμογή του νέου αντισυνδικαλιστικού νόμου, της αξιολόγησης, της αυτοαξιολόγησης και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων, να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για να τεθούν υπό αμφισβήτηση οι οργανικές θέσεις και να δρομολογηθεί από την σημερινή Κυβέρνηση η οποιαδήποτε επόμενη συστημική Κυβέρνηση η κατάργηση της μονιμότητας.
«64. Η Ελλάδα πρέπει
να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στη σύνδεση της προσέγγισης της επαγγελματικής
εξέλιξης και τα εργασιακά μοντέλα της. Το μοντέλο της απασχόλησης του
εκπαιδευτικού στην Ελλάδα είναι δημόσιο λειτούργημα σταδιοδρομίας, όπου η
εισαγωγή
στον κλάδο καθορίζεται από διαγωνισμό, η εξέλιξη της καριέρας είναι εκτενώς καθορισμένη
και σε μεγάλο βαθμό η εργασία διασφαλίζεται εφόρου ζωής
........ Και ενώ ορισμένοι μπορεί να θεωρούν την εργασιακή ασφάλεια κίνητρο για να γίνουν εκπαιδευτικοί, ενδεχομένως να μην υπάρχουν επαρκή κίνητρα ή συστήματα υποστήριξης για να αναθεωρούν διαρκώς τις
δεξιότητές τους και να βελτιώνουν την πρακτική τους όλοι οι εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα όπου
οι μηχανισμοί για την αξιολόγηση και τη λογοδοσία των εκπαιδευτικών είναι περιορισμένοι
Η μονιμότητα της εργασίας μπορεί να δυσχεράνει επίσης την προσαρμογή του αριθμού των εκπαιδευτικών, όταν μειώνονται οι εγγραφές ή αλλάζουν τα προγράμματα μαθημάτων και
μπορεί να σημαίνει ότι το βάρος της προσαρμογής βαραίνει αυτούς που δεν είναι μόνιμοι, συνήθως όσους βρίσκονται στην αρχή της σταδιοδρομίας τους.. ……… Τέτοιου είδους συστήματα πρέπει να διασφαλίζουν ανοικτό, δίκαιο και διάφανο σύστημα αξιολόγησης εκπαιδευτικών και να περιλαμβάνουν ομότιμους εκπαιδευτικούς, διευθυντές σχολείων και εξωτερικούς αξιολογητές που είναι κατάλληλα καταρτισμένοι και διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα για αυτά τα καθήκοντα – και που αξιολογούνται και οι ίδιοι σε τακτική βάση. Η υποστήριξη των μοντέλων αυτών στηρίζει την άποψη ότι εξυπηρετούνται καλύτερα τα συμφέροντα των μαθητών, ενώ οι εκπαιδευτικοί εξασφαλίζουν ασφάλεια απασχόλησης εξακολουθώντας να κάνουν καλή δουλειά, και όχι επειδή η απασχόλησή τους ουσιαστικά διασφαλίζεται από νομοθετικές ρυθμίσεις¨."
.