Συνεχίζοντας το σχέδιο σαρωτικής ανατροπής του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση της ΝΔ προβαίνει σε ενέργειες και θεσπίζει μέτρα με ακραίο νεοφιλελεύθερο χαρακτήρα, που συμπληρώνονται από αυταρχικά και σκοταδιστικά επεισόδια, που στο σύνολό τους ακυρώνουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών  και τα μορφωτικά δικαιώματα της κοινωνικής πλειοψηφίας: 
  • Στις διακοπές των Xριστουγέννων, ενώ διακήρυττε πως δεν υπάρχει ούτε ανάγκη ούτε σχεδιασμός για διορισμούς στη Γενική Αγωγή και δεν υπάρχει κανένα σχετικό κονδύλι εγγεγραμμένο στον Προϋπολογισμό του 2020, ανακοίνωσε απατηλά 5200 διορισμούς Γενικής με στόχο να θέσει σε ομηρία εν όψει των όποιων πολιτικών εξελίξεων,150.000 εκπαιδευτικούς που θα κάνουν αίτηση στη σχετική προκήρυξη και κυρίως, αφού διορισμοί το πιθανότερο δεν πρόκειται να γίνουν, να φτιάξει πίνακες κατάταξης αναπληρωτών και στη Γενική, εφαρμόζοντας κατά γράμμα το ν.4589/19 του προσοντολόγιου που ψήφισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, συντρίβοντας οριστικά και αμετάκλητα την προϋπηρεσία! Θύματα αυτής της πολιτικής είναι και πάλι οι 38.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που όχι μόνο δε διορίζονται, αλλά βρίσκονται πιο κοντά στο φάσμα της ανεργίας και της απόλυσης. Με το σχέδιο νόμου για ζητήματα της Ανώτατης εκπαίδευσης, οι συνάδελφοι αναπληρωτές που καλούνται να χρηματοδοτήσουν οι ίδιοι την εργασία τους, όταν καλούνται για δουλειά Γενάρη μήνα σε όλα τα σημεία της χώρας, τιμωρούνται πλέον με τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες αν αρνηθούν.
  • Mε το ίδιο σχέδιο νόμου δε θα λειτουργήσουν δεκάδες τμήματα στα ΑΕΙ εμποδίζοντας την πρόσβαση σε χιλιάδες νέους, την ίδια ώρα που με την επαναφορά της βάσης του 10 στέλνονται «ζεστή πελατεία» στα ΙΕΚ και τα μεταλυκειακά ιδιωτικά κολλέγια κι ο Πρωθυπουργός δίνει κρατική χορηγία 2 εκ. το χρόνο σε ιδιωτική θεολογική σχολή 100 φοιτητών στην Αμερική, όταν τόσα είναι λειτουργικά έξοδα των μεγάλων δημόσιων Πανεπιστημίων!
  • Στο απαράδεκτο νομοσχέδιο δεσπόζει διάταξη που εξ’ αντικειμένου βάζει τορπίλη στη δημόσια εκπαίδευση: Αναγνωρίζονται με συνοπτικές διαδικασίες  οι τίτλοι των ιδιωτικών κολλεγίων ως ισότιμοι των ΑΕΙ καταργώντας στην πράξη το άρθρο 16 του Συντάγματος και κάνοντας παντοδύναμη τη λογική της απόκτησης πτυχίων επί πληρωμή. Παρακάμπτεται η προϋπόθεση αναγνώρισης των πτυχίων από τον ΔΟΑΤΑΠ-πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ  κι ο ΑΣΕΠ ακόμα και στις προκηρύξεις διαγωνισμών για διορισμό  εκπαιδευτικών θα κάνει δεκτά τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων! Το χέρι της αγοράς και των εμπόρων της γνώσης, δηλαδή, θα ρυθμίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα, θα τσακίζει το δημόσιο Πανεπιστήμιο την αξία των Πτυχίων και τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων του.
  • Προχωρώντας στην εργαλειοποίηση της Αξιολόγησης, εξαρτά το 20% της κρατικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ από την αξιολόγηση των Ιδρυμάτων, στην οποία συμπεριλαμβάνονται δείκτες εξεύρεσης χορηγιών και ευρωπαϊκής χρηματοδότησης και, συνακόλουθα, προσέλκυσης φοιτητών σε προγράμματα επί πληρωμή. Τι σημαίνει αυτό για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων που «ευαγγελίζεται» η Κυβέρνηση; Κατηγοριοποίηση και οικονομικό μαρασμό των σχολείων, ιδιωτικοοικονομική λειτουργία, χειραγώγηση των εκπαιδευτικών! Άλλωστε, με δηλώσεις του κυβερνητικού επιτελείου ξεκαθαρίζεται ότι θα υιοθετηθεί ο σχεδιασμός της προηγούμενης κυβέρνησης για κλιμακωτή προώθηση της αξιολόγησης με πρώτη την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ενώ ετοιμάζουν τη συγκρότηση του μηχανισμού νέων προθύμων στελεχών που θα την υλοποιήσει. Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τη ρητορεία περί μη «τιμωρητικής αξιολόγησης» φροντίζει ο πρόεδρος του ΙΕΠ να δίνει τις σωστές ερμηνείες του όρου εμπλέκοντας στην αξιολόγηση τους γονείς, τις επιδόσεις των μαθητών και αναγορεύοντας το εφιαλτικό Π.Δ. 152 της περιόδου Σαμαρά ως υπόδειγμα για την αξιολόγηση και της νέας περιόδου!
  • Στα πλαίσια της επίθεσης με σκοπό το χτύπημα του δημόσιου σχολείου, η κυβέρνηση ενθαρρύνει, αν δεν ενορχηστρώνει κιόλας, την κατασυκοφάντηση των εκπαιδευτικών δια του τύπου και των ΜΜΕ, αξιοποιεί εμετικές αναρτήσεις από φασίστες και ακροδεξιούς πολιτευτές (πχ Τζήμερος) αλλά και τις απαράδεκτες δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου για «τεμπέληδες» με αφορμή την κατάργηση της αργίας της 30ης Ιανουαρίου. Στέλνει για δεύτερη φορά στα σχολεία αλληλοσυγκρουόμενες εγκυκλίους πριν την ψήφιση σχετικών νόμων κατά παράβαση κάθε δημοκρατικού κανόνα.
  • Η σφοδρή επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση, της οποίας προηγήθηκε αμφισβήτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής με ενεργά σχέδια ιδωτικοποίησης και υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους δήμους, κατάργηση του ασύλου, ο αυταρχισμός, η άγρια καταστολή και οι συνθήκες κοινωνικού και εργασιακού μεσαίωνα του «αναπτυξιακού» νόμου, συνοδεύεται από τη συνέχιση της λιτότητας και την επικείμενη αντιασφαλιστική επίθεση και ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης, σε συνθήκες που οξύνονται οι ιμπεριαλιστικές αντιθέσεις και οι ανταγωνισμοί, τα τύμπανα του πολέμου ηχούν και νέες θηριώδεις δαπάνες για εξοπλισμούς υποθηκεύουν το μέλλον μας .
Η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να εγερθεί άμεσα, γιατί οι εξελίξεις και τα δεδομένα που δημιουργούνται θα είναι ανεπίστρεπτα. Είναι φανερό ότι η ένοχη αφασία της αντιπολίτευσης, που ως κυβέρνηση άνοιξε το δρόμο για αυτές τις αλλαγές, καταδεικνύει ότι το μόνο που μπορεί να σταθεί ανάχωμα στην νεοφιλελεύθερη κυβερνητική επέλαση είναι ένα μαζικό και ρωμαλέο πανεκπαιδευτικό κίνημα. Απαιτείται, άμεσα, οι Σύλλογοι ΠΕ και οι ΕΛΜΕ, οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι γονεϊκοί φορείς, αλλά και τα εργατικά σωματεία να πάρουν θέση μάχης. Να οργανωθεί πανεκπαιδευτική απάντηση με πανελλαδική κινητοποίηση, αγωνιστικό και απεργιακό ξεσηκωμό- μέχρι τη νίκη! Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να βρεθούμε στους δρόμους  και στις διαδηλώσεις μαζικά και μαχητικά, να γεμίσουμε τις γενικές συνελεύσεις,. Να δώσουμε έναν πραγματικό αγώνα όπως ο πρόσφατος των εκπαιδευτικών στο Σικάγο των ΗΠΑ που κέρδισε διορισμούς και αυξήσεις, αλλά και των εργαζομένων στην Γαλλία που επί μακρόν αντιστέκεται σθεναρά στην αντιαφαλιστική μεταρρύθμιση, του Μακρόν.

Παλεύουμε Ανυποχώρητα για:

  • Να καταργηθεί το προσοντολόγιο-Να διορισθούν-τώρα όλοι αναπληρωτές/τριες με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Να εξισωθούν τα δικαιώματα αναπληρωτών και μονίμων συναδέλφων.
  • Nα αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την Ανώτατη εκπαίδευση κι οι απαράδεκτες ανιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.
  • Να μην περάσει η αξιολόγηση. Όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία να πλαισιώσουν το κείμενο των 74 συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης.
  • Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και των απωλειών στους μισθούς και τις συντάξεις. Κατάργηση των αντισφαλιστικών νόμων.Σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς ή στα 55, όχι στην ιδιωτικοποίηση της ασφάλισης