ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Α.Σ.Κ) - ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

 ΓΙΑ ΤΟ  20ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Το 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ γίνεται σε μια περίοδο που σφραγίζεται από την εγκληματική διαχείριση της πανδημίας, όλο το προηγούμενο διάστημα, την κορύφωση μιας βαθιά ταξικής αντιλαϊκής πολιτικής, που υπονομεύει εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα , καταπατά δημοκρατικές ελευθερίες και γονατίζει εξαιτίας της ακρίβειας τα λαϊκά νοικοκυριά, και τον γενικευμένο ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία, που σχετίζεται με τον έλεγχο ενεργειακών δρόμων και πόρων, τον έλεγχο πρώτων υλών, την προώθηση των εμπορικών και ευρύτερα οικονομικών συμφερόντων των πολυεθνικών και των ανταγωνισμών μεταξύ τους, στο πλαίσιο του ευρύτερου ανταγωνισμού των ΗΠΑ- ΕΕ με τη Ρωσία και την Κίνα, και τις δραματικές συνέπειές του τις ζουν οι λαοί με χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες, προσφυγιά και φτώχεια.

 Εμβληματικοί κόμβοι αυτής της πολιτικής: 

Ø    Η άρνηση της κυβέρνησης να λάβει ουσιαστικά μέτρα αναβάθμισης και θωράκισης του δημόσιου συστήματος υγείας , η επιλογή της να δώσει γη και ύδωρ στα ιδιωτικά συμφέροντα και πρωτίστως να βάλει το συμφέρον της αγοράς και της οικονομίας πάνω από την υγεία του λαού.

Ø    Ο νόμος για τον περιορισμό των διαδηλώσεων

Ø    Ο νόμος Χατζηδάκη που νομοθετεί το 10ωρο και τις απλήρωτες υπερωρίες, περιορίζει την κυριακάτικη αργία, καταργεί τις ζωντανές συνδικαλιστικές διαδικασίες επιβάλλοντας ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, θεσμοθετεί το ηλεκτρονικό φακέλωμα συνδικαλιστών και σωματείων με το ΓΕΜΗΣΟΕ, και απαγορεύει την απεργία. Με τον διαβόητο νόμο Χατζηδάκη το ρολόι της ιστορίας γυρίζει στον μεσαίωνα. Η μετατροπή της χώρας σε έναν επίγειο ληστρικό παράδεισο για τους μεγαλοεπενδυτές, συνοδεύεται από την απελευθέρωση από  τα βαρίδια του 8ωρου και των ΣΣΕ. Απαιτούν σιγή νεκροταφείου για να θωρακιστούν από την διογκούμενη λαϊκή οργή. Γι’ αυτό και βάζουν στον γύψο τα σωματεία, τις συλλογικές διαδικασίες τους  και το απεργιακό δικαίωμα. Γι’αυτό καταστέλλουν με πρωτοφανή βία και αυταρχισμό τις διαδηλώσεις και κηρύσσουν παράνομη κάθε απεργία. 

Ø    Ο νόμος για την ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης , που ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ιδιωτικοποίηση του συνόλου της κοινωνικής ασφάλισης.

Ø    Η προσπάθεια της κυβέρνησης να ελέγξει την ενημέρωση μέσω κρατικών χορηγιών.

Ø    Η άρνηση της κυβέρνησης να καταργήσει αφενός το ληστρικό χρηματιστήριο ενέργειας που ευθύνεται για τους υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος, και αφετέρου τους φόρους στα καύσιμα, που λεηλατούν το λαϊκό εισόδημα.

Ø    Η καθήλωση των μισθών, ιδιαίτερα στο  δημόσιο, και η άρνηση για αυξήσεις τουλάχιστον στο ύψος του πληθωρισμού και για επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού. Ο λαός πρέπει να μάθει να ζει με τη φτώχεια , ενώ οι μεγαλοεπιχειρηματίες γεύονται όλο και περισσότερα προνόμια , φοροαπαλλαγές , ύψιστα ποσοστά κερδοφορίας.

Ø    Η ιδιωτικοποίηση όλων των κοινωνικών αγαθών.

Ø    Η γιγάντωση των πολεμικών δαπανών.  

Στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εφαρμόζει ένα σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόγραμμα που εδραιώνει τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις και αλλάζει το DNA του σχολείου συρρικνώνοντας τον δημόσιο χαρακτήρα του.

Με την πολιτική αυτή – που πάτησε πάνω στον δρόμο που είχε ανοίξει τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (νέο λύκειο, προσοντολόγιο, αξιολόγηση) – καταστρατηγούνται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα αντίστοιχα μορφωτικά των μαθητ(ρι)ών , και το δημόσιο σχολείο αρνείται την παροχή ολιστικής παιδείας, στρεφόμενο στην κατάρτιση και τις δεξιότητες , που είναι αναγκαίες για τον αυριανό υποταγμένο εργαζόμενο – μοχλό της «ανάπτυξης». Σε ένα τέτοιο σχολείο μπορούν ανενόχλητα να αλωνίζουν τα ιδιωτικά συμφέροντα , την ίδια στιγμή που ο κακοπληρωμένος εκπαιδευτικός εξουθενώνεται χωρίς δικαιώματα επωμιζόμενος κάθε ανεπάρκεια του συστήματος , ενώ οι μαθητ(ρι)ες υποχρεώνονται να θυσιάσουν τα όνειρά τους στον βωμό των ταξικών φραγμών που υψώνουν μπροστά τους οι κάθε λογής εξετάσεις.

Αυτή η πολιτική αποδόμησης του δημόσιου σχολείου όπως το γνωρίσαμε τα προηγούμενα χρόνια, αρθρώνεται πάνω σε τέσσερις βασικούς νομοθετικούς πυλώνες – παρεμβάσεις (4692/2020, 4763/2020, 4777/2021, 4823/2021)  και πλήθος άλλων νομοθετημάτων και εγκυκλίων. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η πανδημία που έπληξε και τη χώρα μας από τον Μάρτη του 2020 εργαλειοποιήθηκε από την κυβέρνηση , προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί η αντίδραση του κλάδου και της κοινωνίας ολόκληρης σ ‘αυτήν την άνευ προηγουμένου επίθεση .

Συνάδέλφισσες και συνάδελφοι

Η πλειοψηφία που έχει διαμορφωθεί στην ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ) ευθύνεται γιατί μια Ομοσπονδία με μεγάλη παρακαταθήκη αγώνων και νικών κινείται στον αστερισμό της  συνδιαλλαγής και του “κοινωνικού εταιρισμού”. Εν μέσω πανδημίας και ενώ η κυβέρνηση σφυροκοπούσε την δημόσια εκπαίδευση, κήρυξαν συνδικαλιστικό lock- down (εκλογές- παρωδία, αξιολόγηση, εμβληματική απόφαση αυτοδιορισμού διοίκησης από τα δικαστήρια {ΣΥΝΕΚ,ΔΑΚΕ,ΠΕΚ,ΠΑΜΕ}, στο όνομα της πανδημίας, αντί να οριστεί συνέδριο της ΟΛΜΕ κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, προκειμένου η Ομοσπονδία σε ζωντανό χρόνο να αποφασίσει για τη δράση της, αλλά και να αποτυπωθούν οι συσχετισμοί μετά από τη μεγάλη ανανέωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η μόνη δύναμη που αρνήθηκε τον διορισμό της στο Δ.Σ ήταν οι Παρεμβάσεις)

Όλα αυτά σηματοδοτούν την ανάγκη για ένα άλλο συνδικαλιστικό τοπίο. Αυτό είναι και το διακύβευμα αυτού του συνεδρίου. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αλλαγή των συσχετισμών στην ομοσπονδία, με την ενίσχυση των αγωνιστικών ριζοσπαστικών δυνάμεων της εκπαιδευτικής αριστεράς. Αυτό θα ανοίξει δρόμους για ένα πλατύ πανεκπαιδευτικό μέτωπο, που θα συσπειρώσει παλιούς και νέους συναδέλφους και θα παλέψει για τα κεντρικά αιτήματα του κλάδου. Οι δυνάμεις αυτές οφείλουν να εγκαταλείψουν τακτικές περιχαράκωσης και απομονωτισμού και να παλέψουν για την κοινή τους δράση, που αποτελεί τη μόνη διέξοδο στην επίθεση που δέχεται ο κλάδος και κυρίως σε όσα έρχονται σε ένα δυστοπικό και απαισιόδοξο μέλλον.  

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

·         Μόνιμους μαζικούς διορισμούς , κατάργηση προσοντολογίου.

·         Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο τους.

·         Αυξήσεις στους μισθούς στο ύψος του πληθωρισμού για την αναπλήρωση των απωλειών εξαιτίας της ακρίβειας και ιδιαίτερη ενίσχυση των νεοεισερχόμενων συναδέλφων και γενικότερα των χαμηλών Μ.Κ.- Αφορολόγητο στις 12.000 ευρώ

·                     Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

·         Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης

·         Ξεπάγωμα της διετίας 2016 – 17

·         Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.

·         Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (20 ανά τμήμα γενικής παιδείας – 15 ανά τμήμα ομάδας προσανατολισμού – 10 ανά εργαστηριακό τμήμα στα ΕΠΑΛ)

·         Κατάργηση των νόμων για την αξιολόγηση, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ και εξετάσεις PISA

·         Διεθνιστική αλληλεγγύη των λαών – καμία συμμετοχή στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους.


         Kαλούμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να στείλουν μύνημα ενότητας και αγώνα!


     Καλούμε επίσης με την ψήφο σας να αναδείξετε αντιπροσώπους  για το 20ο συνέδριο της ΟΛΜΕ στηρίζοντας και ψηφίζοντας την ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Α.Σ.Κ).Την συνεπή πραγματικά ανεξάρτητη και ακηδεμόνευτη  δύναμη η οποία δεν απολογείται, δεν πατρονάρεται από κανένα  κομματικό επιτελείο. Για την Α.Σ.Κ. είναι αρχή και νόημα ύπαρξης στην από δεκαετίες διαδρομή της, να  υπερασπίζετε  τα συμφέροντα του κλάδου του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών !  

         ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ  ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

                                                              (Α.Σ.Κ)

                    ΕΚΛΟΓΕΣ  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 20ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

                                Van  Hattem  Gerart      ΠΕ07   1ο Γυμνάσιο  Ναυπάκτου

                         Καλαϊτζίδου  Παρασκευή     ΠΕ02     ΓΕΛ  Αστακού

                         Κούστας  Κωσταντίνος    ΠΕ 11    2ο  Γυμνάσιο  Μεσολογγίο

                         Λουκόπουλος  Βασίλης   ΠΕ 08  3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτο

                         Πολιτοπούλου  Παναγιώτα  ΠΕ02  3ο   Γυμνάσιο  Ναυπάκτου

                         Σφήκα  Μαρία     ΠΕ06       1ο   Γυμνάσιο    Ναυπάκτου

                         Τσάτσος  Γεώργιος ΠΕ08  Καλλιτεχνικό  Γυμν.  Μεσολογγίου