Η αναστάτωση που έχουν προκληθεί από τις ανερμάτιστες και ατεκμηρίωτες επιστημονικά αλλαγές που αφορούν τους εκπαιδευτικούς των
ξένων γλωσσών κ της Πληροφορικής δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση στο δημόσιο σχολείο. Πρακτικές και ενέργειες που αιφνιδιάζουν τους εκπαιδευτικούς που για άλλη μια φορά γίνονται
"γυρολόγοι" σε 3 και 4 σχολεία αλλά και ανατρέπει τα προγράμματα των σχολικών
μονάδων και των μαθητών. Η αβεβαιότητα κυριαρχεί και οι συνάδελφοι είναι "
επί ξύλου κρεμάμενοι ".Άλλη μια φορά οι εργαζόμενοι μετατρέπονται σε
λάστιχο και λογιστικές μονάδες που
θυσιάζονται στη λογική των αριθμών και του δημοσιονομικού
κόστους.
Η συρρίκνωση της εκπαίδευσης συνεχίζεται από τα χρόνια του ΠΑΣΟΚ με υπουργό παιδείας την Διαμαντοπούλου γνωστή με τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, στην συνέχεια επί Ν.Δ. και υπουργίας Αρβανιτόπουλου με την αύξηση του ωραρίου και σήμερα σε συνέχεια επί υπουργίας Φίλη με επιτελική χειρουργική ακρίβεια επιτελείται η αναδιάταξη των εκπαιδευτικών προτεραιοτήτων, όμως στην ίδια κατεύθυνση, που δεν είναι άλλη από την μείωση των δαπανών για το δημόσιο σχολείο και την εκπαίδευση .
Η Κυβέρνηση με τις ευχές και οδηγίες του ΟΟΣΑ κινείται στην λογική των περικοπών και προβλέπεται ότι οι δαπάνες για την παιδεία θα συνεχίσουν την καθοδική πορεία των προηγούμενων μνημονιακών χρόνων .
Από το 2,74% του ΑΕΠ το 2009,μειώθηκαν στο 2,47% το 2015 ( όταν έχουμε μείωση 25% του ΑΕΠ τα 7 αυτά μνημονιακά χρόνια),στόχευση η μείωση των δαπανών να αγγίξει το 2% του ΑΕΠ το 2018 . Τα συμπεράσματα μπορεί εύκολα να εξαχθούν για το που οδηγείτε το δημόσιο σχολείο αλλά και το τι σχεδιάζεται για όλους τους εκπαιδευτικούς και για τους καθηγητές της Πληροφορικής αλλά και τους ξενόγλωσσους συναδέλφους μας .
Οι συνάδελφοι της Πληροφορικής αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα στην κάλυψη του ωραρίου τους, προβλήματα που χρονιά με τη χρονιά διογκώνονται διαρκώς. Η νέα διευκρίνιση του Υπουργείου Παιδείας (υπ. αριθμ. 152928/Δ2/19-9-2016) που αφαιρεί το δικαίωμα στήριξης της ερευνητικής εργασίας από τους ΠΕ19 & ΠΕ20, έρχεται να γιγαντώσει το φαινόμενο και να τους οδηγήσει σε απόγνωση.
Τα δεδομένα στις λεγόμενες «μεγάλες διευθύνσεις» πριν από την απόφαση αυτή ήταν ήδη εξαιρετικά ανησυχητικά για το συγκεκριμένο κλάδο, καθώς εκατοντάδες συνάδελφοι οδηγήθηκαν στη Λειτουργική Υπεραριθμία, εκατοντάδες παραμένουν στη Διάθεση όλων των ΠΥΣΔΕ της επικράτειας και χιλιάδες πλέον συνάδελφοι θα αντιμετωπίσουν σοβαρότατο πρόβλημα όταν το ωράριο τους θα μειωθεί άλλες 4 ώρες με βάση την παραπάνω οδηγία/διευκρίνιση του Υπουργείου.
Οι παραδοσιακές εσωτερικές έριδες του κλάδου της Πληροφορικής είναι δεδομένες,τώρα σε αυτό προστίθεται και η απογοήτευση απ΄την αντιμετώπιση του μαθήματος των νέων τεχνολογιών που είναι πλέον το βασικό εργαλείο κίνησης των κοινωνιών. Ποιο θα είναι το μέλλον τους στο δημόσιο σχολείο; Γιατί εξοβελίζονται; Γιατί τέτοια αντιμετώπιση;
Ο κλάδος της Πληροφορικής ταλανίζεται από εσωτερικά προβλήματα που καμία ηγεσία δε φρόντισε να αντιμετωπίσει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ο κοινωνικός αυτοματισμός είχε ενεργοποιηθεί στον κλάδο όταν η προηγούμενη κυβέρνηση θεωρώντας το υπουργείο Παιδείας ως «μια μεγάλη δεξαμενή του δημόσιου τομέα, που οφείλει να συμβάλει αποφασιστικά στο θεσμό της κινητικότητας». Τα ακριβή παραπάνω λόγια τέθηκαν σε εφαρμογή από την τότε ηγεσία του Υπουργείου με τις θέσεις/απολύσεις των συναδέλφων των τεχνικών ειδικοτήτων να παίζονται κορώνα γράμματα μέχρι την τελευταία στιγμή έναντι των συναδέλφων της Πληροφορικής χωρίς οργανική θέση. Αφού λόγω τεράστιων νομικών κενών και ελλείματος αξιολόγησης στον κλάδο των εκπαιδευτικών, αποφασίστηκε τότε να καταργηθούν τομείς και ειδικότητες τεχνικών κλάδων ως πιο στερεότυπη νομική λύση, για τον κλάδο της Πληροφορικής καθώς και για τους άλλους κοινούς με την Α/θμια κλάδους ακολούθησε η Εγκύκλιος μετατάξεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσεις η στην Πρωτοβάθμια (Αρ.Πρωτ.111967/Δ2/13-08-2013/ΥΠΑΙΘ) που έμεινε στην ιστορία ως «εγκύκλιος της ασάφειας».
Για τον κλάδο της Πληροφορικής, η διαδικασία αυτή ξύπνησε αντιμαχόμενα ερωτήματα και πολλοί θιγόμενοι από τη διαδικασία συνάδελφοι ακολούθησαν τη νομική οδό προστατεύοντας τα δικαιώματα τους. Τα αιώνια ερωτήματα του κλάδου ξεσηκώθηκαν μονομιάς: ΠΕ19 ή ΠΕ20; Είναι καθηγητικές οι σχολές Πληροφορικής ή όχι; Να διδάσκει ο ΠΕ19 μαθηματικά σαν Β΄ ανάθεση στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο ή καθόλου; Πλεονάζει ο ΠΕ19 χωρίς οργανική ή ο ΠΕ19 χωρίς πτυχίο Πληροφορικής; Το ίδιο αναμένεται ως αποτέλεσμα και στη σημερινή συγκυρία που χάθηκε το 3ωρο της υποστήριξης του εργαστηρίου Πληροφορικής, χάθηκε η δυνατότητα στήριξης ερευνητικών εργασιών, ενώ οι ώρες Πληροφορικής ακολουθούν συνεχώς την οδό της μείωσης.
Το επιχείρημα αποδεικνύεται από τις μηδενικές μεταθέσεις στον Κλάδο εδώ και αρκετά χρόνια. Σε όλους τους κλάδους το ποσοστό ικανοποίησης των μεταθέσεων φθίνει, κάθε χρονιά μιλούν όλοι για πολύ μικρό ποσοστό, αλλά στον κλάδο των ΠΕ19 μπορούμε με σιγουριά να αναφερθούμε στο απόλυτο 0%!
Επιπλέον πολλοί συνάδελφοι Πληροφορικής ανά την Ελλάδα απογοητευμένοι με το γεγονός ότι σε πολυπληθή σχολεία, δεν καταφέρνουν να συμπληρώσουν πλήρες ωράριο, απαιτούν από το σύλλογο διδασκόντων (δικαιολογημένα) την ανάληψη της ευθύνης του εργαστηρίου Πληροφορικής ως μοναδική τους απασχόληση χωρίς να υπάρχει τρίωρη μείωση ωραρίου, ενώ χρησιμοποιώντας το αδιάσειστο επιχείρημα ότι καλύπτουν ωράριο σε 3 και πλέον σχολεία. Ως εκ τούτου θα πρέπει πλέον να υπάρχει και άλλος συνάδελφος που θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει το απαιτητικό ενιαίο πληροφοριακό σύστημα My School. Θα πρέπει να προβλεφθεί στην πράξη γραμματειακή υποστήριξη και από άλλους συναδέλφους. Σε πολλά σχολεία της Ελλάδας, όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων γνωρίζουν καλά ότι το σχολείο έχει ίσως τη δυνατότητα να λειτουργήσει κάποιες ημέρες χωρίς την παρουσία του Διευθυντή, αλλά δε λειτουργεί πάνω από μέρα χωρίς την παρουσία του καθηγητή της Πληροφορικής…
Η ηγεσία του Υπουργείου για όλες αυτές τις παθογένειες, καλείται να δώσει σαφείς απαντήσεις στους συναδέλφους της Πληροφορικής, κοιτώντας τους στα μάτια, επάνω σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
Η συρρίκνωση της εκπαίδευσης συνεχίζεται από τα χρόνια του ΠΑΣΟΚ με υπουργό παιδείας την Διαμαντοπούλου γνωστή με τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων, στην συνέχεια επί Ν.Δ. και υπουργίας Αρβανιτόπουλου με την αύξηση του ωραρίου και σήμερα σε συνέχεια επί υπουργίας Φίλη με επιτελική χειρουργική ακρίβεια επιτελείται η αναδιάταξη των εκπαιδευτικών προτεραιοτήτων, όμως στην ίδια κατεύθυνση, που δεν είναι άλλη από την μείωση των δαπανών για το δημόσιο σχολείο και την εκπαίδευση .
Η Κυβέρνηση με τις ευχές και οδηγίες του ΟΟΣΑ κινείται στην λογική των περικοπών και προβλέπεται ότι οι δαπάνες για την παιδεία θα συνεχίσουν την καθοδική πορεία των προηγούμενων μνημονιακών χρόνων .
Από το 2,74% του ΑΕΠ το 2009,μειώθηκαν στο 2,47% το 2015 ( όταν έχουμε μείωση 25% του ΑΕΠ τα 7 αυτά μνημονιακά χρόνια),στόχευση η μείωση των δαπανών να αγγίξει το 2% του ΑΕΠ το 2018 . Τα συμπεράσματα μπορεί εύκολα να εξαχθούν για το που οδηγείτε το δημόσιο σχολείο αλλά και το τι σχεδιάζεται για όλους τους εκπαιδευτικούς και για τους καθηγητές της Πληροφορικής αλλά και τους ξενόγλωσσους συναδέλφους μας .
Οι συνάδελφοι της Πληροφορικής αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα στην κάλυψη του ωραρίου τους, προβλήματα που χρονιά με τη χρονιά διογκώνονται διαρκώς. Η νέα διευκρίνιση του Υπουργείου Παιδείας (υπ. αριθμ. 152928/Δ2/19-9-2016) που αφαιρεί το δικαίωμα στήριξης της ερευνητικής εργασίας από τους ΠΕ19 & ΠΕ20, έρχεται να γιγαντώσει το φαινόμενο και να τους οδηγήσει σε απόγνωση.
Τα δεδομένα στις λεγόμενες «μεγάλες διευθύνσεις» πριν από την απόφαση αυτή ήταν ήδη εξαιρετικά ανησυχητικά για το συγκεκριμένο κλάδο, καθώς εκατοντάδες συνάδελφοι οδηγήθηκαν στη Λειτουργική Υπεραριθμία, εκατοντάδες παραμένουν στη Διάθεση όλων των ΠΥΣΔΕ της επικράτειας και χιλιάδες πλέον συνάδελφοι θα αντιμετωπίσουν σοβαρότατο πρόβλημα όταν το ωράριο τους θα μειωθεί άλλες 4 ώρες με βάση την παραπάνω οδηγία/διευκρίνιση του Υπουργείου.
Οι παραδοσιακές εσωτερικές έριδες του κλάδου της Πληροφορικής είναι δεδομένες,τώρα σε αυτό προστίθεται και η απογοήτευση απ΄την αντιμετώπιση του μαθήματος των νέων τεχνολογιών που είναι πλέον το βασικό εργαλείο κίνησης των κοινωνιών. Ποιο θα είναι το μέλλον τους στο δημόσιο σχολείο; Γιατί εξοβελίζονται; Γιατί τέτοια αντιμετώπιση;
Ο κλάδος της Πληροφορικής ταλανίζεται από εσωτερικά προβλήματα που καμία ηγεσία δε φρόντισε να αντιμετωπίσει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ο κοινωνικός αυτοματισμός είχε ενεργοποιηθεί στον κλάδο όταν η προηγούμενη κυβέρνηση θεωρώντας το υπουργείο Παιδείας ως «μια μεγάλη δεξαμενή του δημόσιου τομέα, που οφείλει να συμβάλει αποφασιστικά στο θεσμό της κινητικότητας». Τα ακριβή παραπάνω λόγια τέθηκαν σε εφαρμογή από την τότε ηγεσία του Υπουργείου με τις θέσεις/απολύσεις των συναδέλφων των τεχνικών ειδικοτήτων να παίζονται κορώνα γράμματα μέχρι την τελευταία στιγμή έναντι των συναδέλφων της Πληροφορικής χωρίς οργανική θέση. Αφού λόγω τεράστιων νομικών κενών και ελλείματος αξιολόγησης στον κλάδο των εκπαιδευτικών, αποφασίστηκε τότε να καταργηθούν τομείς και ειδικότητες τεχνικών κλάδων ως πιο στερεότυπη νομική λύση, για τον κλάδο της Πληροφορικής καθώς και για τους άλλους κοινούς με την Α/θμια κλάδους ακολούθησε η Εγκύκλιος μετατάξεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσεις η στην Πρωτοβάθμια (Αρ.Πρωτ.111967/Δ2/13-08-2013/ΥΠΑΙΘ) που έμεινε στην ιστορία ως «εγκύκλιος της ασάφειας».
Για τον κλάδο της Πληροφορικής, η διαδικασία αυτή ξύπνησε αντιμαχόμενα ερωτήματα και πολλοί θιγόμενοι από τη διαδικασία συνάδελφοι ακολούθησαν τη νομική οδό προστατεύοντας τα δικαιώματα τους. Τα αιώνια ερωτήματα του κλάδου ξεσηκώθηκαν μονομιάς: ΠΕ19 ή ΠΕ20; Είναι καθηγητικές οι σχολές Πληροφορικής ή όχι; Να διδάσκει ο ΠΕ19 μαθηματικά σαν Β΄ ανάθεση στο Γυμνάσιο, στο Λύκειο ή καθόλου; Πλεονάζει ο ΠΕ19 χωρίς οργανική ή ο ΠΕ19 χωρίς πτυχίο Πληροφορικής; Το ίδιο αναμένεται ως αποτέλεσμα και στη σημερινή συγκυρία που χάθηκε το 3ωρο της υποστήριξης του εργαστηρίου Πληροφορικής, χάθηκε η δυνατότητα στήριξης ερευνητικών εργασιών, ενώ οι ώρες Πληροφορικής ακολουθούν συνεχώς την οδό της μείωσης.
Το επιχείρημα αποδεικνύεται από τις μηδενικές μεταθέσεις στον Κλάδο εδώ και αρκετά χρόνια. Σε όλους τους κλάδους το ποσοστό ικανοποίησης των μεταθέσεων φθίνει, κάθε χρονιά μιλούν όλοι για πολύ μικρό ποσοστό, αλλά στον κλάδο των ΠΕ19 μπορούμε με σιγουριά να αναφερθούμε στο απόλυτο 0%!
Επιπλέον πολλοί συνάδελφοι Πληροφορικής ανά την Ελλάδα απογοητευμένοι με το γεγονός ότι σε πολυπληθή σχολεία, δεν καταφέρνουν να συμπληρώσουν πλήρες ωράριο, απαιτούν από το σύλλογο διδασκόντων (δικαιολογημένα) την ανάληψη της ευθύνης του εργαστηρίου Πληροφορικής ως μοναδική τους απασχόληση χωρίς να υπάρχει τρίωρη μείωση ωραρίου, ενώ χρησιμοποιώντας το αδιάσειστο επιχείρημα ότι καλύπτουν ωράριο σε 3 και πλέον σχολεία. Ως εκ τούτου θα πρέπει πλέον να υπάρχει και άλλος συνάδελφος που θα έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει το απαιτητικό ενιαίο πληροφοριακό σύστημα My School. Θα πρέπει να προβλεφθεί στην πράξη γραμματειακή υποστήριξη και από άλλους συναδέλφους. Σε πολλά σχολεία της Ελλάδας, όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων γνωρίζουν καλά ότι το σχολείο έχει ίσως τη δυνατότητα να λειτουργήσει κάποιες ημέρες χωρίς την παρουσία του Διευθυντή, αλλά δε λειτουργεί πάνω από μέρα χωρίς την παρουσία του καθηγητή της Πληροφορικής…
Η ηγεσία του Υπουργείου για όλες αυτές τις παθογένειες, καλείται να δώσει σαφείς απαντήσεις στους συναδέλφους της Πληροφορικής, κοιτώντας τους στα μάτια, επάνω σε συγκεκριμένα ερωτήματα:
· Θεωρείται η Πληροφορική σαν μια βασική
επιστήμη όπως συμβαίνει στις πλέον ανεπτυγμένες χώρες που αντιμετωπίζεται ως
μία από τις 4 βασικές επιστήμες; Αν ναι, πώς μειώνονται οι ώρες της «επιστήμης
του μέλλοντος» στο ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών ενώ αυξάνονται σε κάθε άλλη χώρα;
· Τι σκοπεύει να κάνει με τους
εκατοντάδες υπεράριθμους ΠΕ19-ΠΕ20; Προορίζονται για την κάλυψη όλων των
αναγκών στα δημόσια ΙΕΚ;
Προορίζονται για την κάλυψη των αναγκών των
νεοσύστατων Δομών Υποδοχής για την
Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ);
Προορίζονται για την κάλυψη
αναγκών στο ευρύτερο δημόσιο και οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια προς την
έξοδο κινδύνου;
· Γιατί θεωρεί δεδομένο το Υπουργείο το
γεγονός ότι οι καθηγητές Πληροφορικής λόγω συναδελφικότητας και αλληλεγγύης, θα
παρέχουν τη στήριξη των ερευνητικών εργασιών στην πράξη είτε τους ανατίθεται επίσημα
με ωράριο μέχρι 4 ώρες την εβδομάδα, είτε όχι;
· Ο συνάδελφος της Πληροφορικής είναι
πράγματι εκπαιδευτικός ή αντιλαμβάνεται τον ρόλο του διαφορετικά;
Οι συνάδελφοι της Πληροφορικής
στην πράξη δεν ανησυχούν για τις ώρες συμπλήρωσης ωραρίου, ή για το αν
συμπληρώνουν σε περισσότερα σχολεία, για τις εξωδιδακτικές εργασίες που τους
ανατίθενται.
Για ένα μόνο πράγμα αγωνιούν πραγματικά. Απαιτούν τον σεβασμό,
αγωνιούν για το άν θα αναγνωριστούν έμπρακτα
ως ισότιμα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας γιατί με τις
πρακτικές του υπουργείου αντιλαμβάνονται ότι μάλλον εξοβελίζονται από το
δημόσιο σχολείο.
Οι εκπαιδευτικοί
των ειδικοτήτων που θίγονται προσπαθούν να βρουν "ανοιχτές θύρες και
ευήκοα ώτα" στο ΥΠΕΕΠΘ. Η ΟΛΜΕ οφείλει να απαιτήσει από τον υπουργό και
την πολιτική ηγεσία να ανακαλέσει τις εγκυκλίους και να αποδείξει ότι είναι
ειλικρινές το ενδιαφέρον για την ξενόγλωσση
εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες.
Είναι όμως σαφές
ότι οι τελευταίες εξελίξεις δείχνουν ότι η ηγεσία του υπουργείου παιδείας κινείται
σε αντίθετη κατεύθυνση .
Κ.Κ.