ANΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Α.Σ.Κ)


ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ANΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ 
Κατ΄αρχή θεωρούμε απαράδεκτη την έλλειψη διαλόγου του Υπουργείου  Παιδείας με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ειδικά όταν πρόκειται για τόσο σοβαρά ζητήματα ενώ εκτιμά επικίνδυνα αντιδημοκρατική την κατάθεση πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας,με βασικά συνταγματικά κατοχυρωμένα ατομικά δικαιώματα να βρίσκονται σε απόλυτο περιορισμό.
Όσον αφορά στο άνοιγμα των σχολείων:
Παρ΄όλη την διαφορά μας με την ΟΛΜΕ στην προσέγγιση της αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών ζητημάτων τους χειρισμούς που αφορούν την λειτουργία της, και την πρόθεσή της να μην συγκρουστεί με τις Κυβερνητικές επιλογές στο υπουργείο παιδείας,  υποστηρίζουμε την πρόταση της να ανοίξουν τα σχολεία μόνο για τη Γ΄ Λυκείου σταδιακά, αρχικά για όσα σχολεία δεν έχουν καλύψει την ύλη και στη συνέχεια για τα υπόλοιπα.
 Καταθέτουμε όμως εύλογα τα παρακάτω ρητορικά ερωτήματα που αποδεικνύουν την ανεδαφικότητα των αποφάσεων του Υπουργείου που δείχνουν ότι στοχεύουν στο επικοινωνιακό κομμάτι και όχι στην ουσία της ορθής επανεκκίνησης λειτουργίας των σχολείων τώρα ή από την νέα σχολική χρονιά!
·           Ενώ οι ειδικοί συνιστούν αυστηρά ή και υποχρεωτικά (ανάλογα με το χώρο) τη χρήση μάσκας, με επιβολή προστίμων μάλιστα τους παραβάτες, γιατί;; για τα σχολεία και τα σχολικά λεωφορεία το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι η χρήση μάσκας είναι προαιρετική;
·           Γιατί ενώ οι ειδικοί συνιστούν απόσταση ασφαλείας το 1,5 μέτρο, άρα 7m2 ανά άτομο, το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε μέχρι και 15 μαθητές ανά τμήμα όταν οι σχολικές αίθουσες είναι 25-50m2.

·           Γιατί η μετακίνηση των μαθητών που γίνεται με λεωφορεία των ΚΤΕΛ, στα οποία αρκετά συχνά μεταβαίνουν και λοιποί  πολίτες, η επικινδυνότητα είναι αυξημένη. Η μόνη απάντηση που δόθηκε είναι ότι οι μαθητές δεν χρησιμοποιούν σωστά τη μάσκα.
·           Γιατί τα διαγνωστικά τεστ και τεστ αντισωμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δεν είναι απαραίτητα όπως γίνεται σε άλλες χώρες που ανοίγουν τα σχολεία;
·           Γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται όλοι οι συνάδελφοι, μόνιμοι και αναπληρωτές, με ασθένειες και μεγάλη ηλικία στις ευπαθείς ομάδες και συνακόλουθα στις σχετικές άδειες; Η παραπομπή στην οδηγία του υπουργείου εσωτερικών έχει σοβαρό ελάττωμα γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται ασθένειες οι οποίες οι ειδικοί θεωρούν ότι θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται. Γιατί δεν υπάρχει ειδική μέριμνα για τις άδειες (αναρρωτικές και ειδικού σκοπού) των αναπληρωτών;
·           Γιατί οι μαθητές και εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων και Α και Β Λυκείου πρέπει να εκτεθούν στον ιό και να διακυβευτεί τελικά ακόμα και η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων; Πόσο σπουδαίο ή καθοριστικό είναι μαθησιακό ή παιδαγωγικό όφελος που αντιστοιχεί ουσιαστικά για 10 μέρες, δηλαδή μόλις 2-4 ώρες ανά μάθημα. Ποιο το εκπαιδευτικό  όφελος, συγκρίσιμο με την πιθανότητα να γενικευθεί μια αύξηση των κρουσμάτων λόγω συχνωτισμού με όλα τα επακόλουθα μιας νέας καραντίνας που δεν θα την αντέχει κανείς; 
·           Γιατί η Πολιτική Ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. επιμένει-προτείνει την ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων; Αίρονται τα ζητήματα προσωπικών δεδομένων; Μήπως υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός στα σχολεία;
·           Αν οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε υπηρεσία στα σχολεία τότε πώς θα διεξαχθεί η τηλεκπαίδευση που έχει προγραμματιστεί; Ποιό από τα δύο οφείλουν να επιλέξουν οι εκπαιδευτικοί; Σε ποια περίπτωση θα θεωρηθεί ότι αδικαιολογήτως απέχουν από την εργασία τους;
·           Τι μέτρα έχει λάβει η Κυβέρνηση για το πρόβλημα στέγασης των αναπληρωτών που διέμεναν σε ξενοδοχεία και από τώρα και στο εξής θα παραμείνουν κλειστά; Πού και πώς θα στεγαστούν οι συνάδελφοι αυτοί;
·           Πότε ακριβώς θα δημοσιευθούν οι οδηγίες, που ετοιμάζονται από το ΥΠΑΙΘ σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ;
·           Για το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη θα πρωτοτυπήσει η χώρα φέτος να επισπευσθούν και να γίνουν έγκαιρα οι διαδικασίες διορισμού των εκπαιδευτικών, να γίνουν έγκαιρα όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών και να μειωθεί ο αριθμός ανά τμήμα σε όλες τις τάξεις όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης;
Όσον αφορά στο νομοσχέδιο για την Παιδεία:
·           Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην εισαγωγή ηλικιακού ορίου εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ, που αποκλείει τουλάχιστον το 1/3 των μαθητών, στερεί τα μορφωτικά δικαιώματα των ενηλίκων μαθητών, παραβιάζει τόσο ευρωπαϊκές οδηγίες όσο και το άρθρο 16 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνονται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία…», οδηγεί τους μαθητές στην ιδιωτική εκπαίδευση, θα επιφέρει κλείσιμο τμημάτων και σχολικών μονάδων, θα δημιουργήσει υπεραριθμίες εκπαιδευτικών και θυμίζει εποχές 2013-14 αλλά δεν αφορά μία μόνο ειδικότητα αλλά όλες μαζί. Η αιτιολόγηση για δήθεν μείωση του σχολικού εκφοβισμού είναι απαράδεκτη, ατεκμηρίωτη αλλά και ρατσιστική.
·           Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών μετά από μία δεκαετία υποχρηματοδότησης της παιδείας, αδιοριστίας και ελλείψεων σε εξοπλισμό και υποδομές ,επιμόρφωσης, αλλά επιχειρείται έτσι μέσω της αξιολόγησης να χρεωθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία.
·           Σε αντίθεση με το παραπάνω, σύμφωνα με την παιδαγωγική επιστήμη ο αυξημένος ανταγωνισμός και η σχολική αποτυχία είναι οι αιτίες αύξησης του σχολικού εκφοβισμού και των παραβατικών συμπεριφορών των μαθητών. Η αύξηση των εξεταζομένων μαθημάτων, η επαναφορά της τράπεζας θεμάτων δεν έχουν κανένα παιδαγωγικό έρεισμα, θα επιφέρουν επιπλέον φόρτο στους μαθητές και θα αυξήσουν την προσφυγή στην παραπαιδεία.
·           Καμία παιδαγωγική θεωρία δεν συνιστά α) διαχωρισμό των σχολείων σε πρότυπα και «Δεύτερα» & β) διαχωρισμό των μαθητών και διαφοροποιήσεις στην εκπαίδευση. Αυτό σε συνδυασμό με την «αξιολόγηση» θα οδηγήσει τα «Δεύτερα» (δημόσια) σχολεία σε υποβάθμιση και σε κλείσιμο αρκετών από αυτά, όπως ήδη έχει συμβεί σε Αμερική και Αγγλία και αντίστοιχη «άνθιση» των ακριβών ιδιωτικών.
Θεωρούμε ότι κάθε εξοστρακισμός γνωστικού αντικειμένου από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα πρέπει να τεκμηριώνεται από εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη και απόλυτα αναγκαία την παραμονή της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, παράλληλα με τα Λατινικά.
 Καλούμε το ΥΠΑΙΘ έστω και σήμερα-τώρα να αναθεωρήσει την απόφαση για άνοιγμα των Γυμνασίων, της Α και Β Λυκείου. Για τις 11 Μαΐου, ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων της Γ λυκείου,  να λάβει τα απαραίτητα ατομικής προστασίας για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
Εν καιρώ καραντίνας και έντονου φόβου, ανυπαρξίας ισχυρής ΟΛΜΕ που θα προστάτευε τα εργασιακά μας δικαιώματα ως όφειλε, είναι απαραίτητο τα πρωτοβάθμια σωματεία να ενημερώσουν τους συναδέλφους, να υπερασπίσουν τα δικαιώματά τους.
ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ !
 ΤΑ  ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ  ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ  ΚΑΙ  ΣΤΟΥΣ  ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ  ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ  ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΜΕ  ΝΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΟΥΝ  ΣΤΟΝ ΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ                                Ή  ΜΕ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ 
Α. καταγράψουν εάν τηρούνται οι προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων με βάση το σχετικό υπόμνημα της ΟΛΜΕ (30.4.20) και τους κανόνες του ΕΟΔΥ.
    Β. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις:
·         Να σταλεί άμεσα επιστολή από το σύλλογο διδασκόντων στους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών, που θα τους ενημερώνει για όλα τα προβλήματα που εντοπίστηκαν.
·       Να αποσταλεί επιστολή στους δήμους από τις ΔΔΕ με τις καταγεγραμμένες ελλείψεις για όλα τα σχολεία που αφορούν σε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, απευθύνοντάς τους επίσημο ερώτημα για το αν και με ποιο τρόπο θα συμβάλουν ώστε να συνεχιστεί η λειτουργία του σχολείου τους.

Υπενθυμίζουμε επίσης στους συναδέλφους ότι σε κάθε περίπτωση δεν υλοποιούμε την προφορική εντολή περί ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων. Καμία βιντεοσκόπηση μαθήματος στην τάξη!Η τηλεκπαίδευση  δεν ήρθε για μείνει, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία ας γίνει σαφές με κάθε τρόπο και στην υπουργό παιδείας και την κυβέρνηση.
                                                                                      Η γραμματεία της Α.Σ.Κ

.