AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΑΝΕΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ !

 ΣΚΕΨΕΙΣ, ΛΟΓΙΑ, ΑΠΟΨΕΙΣ…. !

 Γιατί δεν συμμετέχουμε σε καμία αξιολόγηση των μαθητών μας όσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση

Αγαπητοί συνάδελφοι 

 Οι παλιοί ναυτικοί -ακόμα κι οι σύγχρονοι- συνηθίζουν να ψάχνουν την παραμικρή ριπή ανέμου, τα βουβή φουσκοθαλασσιά και τα υποθαλάσσια ρεύματα, για να δουν αν πρόκειται ν ́ αλλάξουν «τα ανεμολόγια και οι ορίζοντες». Το ίδιο κι οι ξωμάχοι κοιτούν το θρόισμα των φύλλων και του χορταριού, το πέταγμα των πουλιών, κάθε συννεφάκι για να διαβάσουν τους καιρούς. 

Αφουγκραστείτε λοιπόν τα ρεύματα ,τα θροΐσματα των φύλλων  τα ΄΄ανεμολόγια και τους ορίζοντες΄΄.

Γιατί ,δεν μπορείτε; Σκεφτείτε απλά και λογικά!

Το να λέμε και κανένα ΟΧΙ, ίσως να δημιουργήσει όρους για   μια αισιόδοξη ελπιδοφόρα  ανατροπή  στην μονότονη καθημερινότητά μας ,έτσι  ώστε να μην επιβεβαιώσει τον κανόνα της ΄΄κανονικότητας΄΄που οδηγεί στο θάνατο των ψυχών μας!

Με την πρόσφατη εγκύκλιο για την αξιολόγηση στα Γυμνάσια (ΦΕΚ 13-1-2021) το υπουργείο οριστικοποίησε τη μη υποχρεωτικότητα του διαγωνίσματος για το Α' τετράμηνο φέτος.

Για τα Λύκεια και τα ΕΠΑΛ ισχύουν τα άρθρα 103 και 120 του ν.4610/2019.Πρόκειται για μια υποχώρηση, που προήλθε από την μεγάλη προσπάθεια του κλάδου, που έπεισε ότι τυχόν διαγώνισμα στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ούτε ισότιμο ούτε αξιόπιστο είναι.

Παρ' όλα αυτά, το υπουργείο επιμένει να βαθμολογήσουμε τους μαθητές μας για το Α' τετράμηνο στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης. Αυτό δεν είναι υποχρεωτικό, καθώς, όπως έχει επισημάνει και η ΟΛΜΕ, ισχύουν τα άρθρα 103 και 122 του ν.4610/2019 καθώς και το αρθ. 12 του .Π.Δ. 126.

Οι κύριοι λόγοι, που διαφωνούμε με τη βαθμολογία για τους μαθητές μας στο συγκεκριμένο πλαίσιο είναι παιδαγωγικοί. Όπως έλεγε πέρσι το υπουργείο:"η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια μορφή επικοινωνίας για να μη χάσουν τα παιδιά την επαφή τους με το σχολείο", ενώ δεν προβλεπόταν διδασκαλία νέας ύλης. Σε μια τέτοια λοιπόν διαδικασία, είναι δυνατή η αξιολόγηση των μαθητών;

Το κυριότερο είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζεται η ίση πρόσβαση όλων των παιδιών στην τηλεκπαίδευση. Αυτό και μόνο είναι αρκετό, σύμφωνα με τους νομικούς συμβούλους της ΑΔΕΔΥ να θεωρούν ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική πολύ δε μάλλον η αξιολόγηση σ" αυτήν καθώς παραβιάζεται το άρθρο 16 του Συντάγματος (19/10/2020).

Αλλά πώς αλήθεια, συνάδελφοι και με ποιο ενιαίο κριτήριο θα βαθμολογήσουμε τα παιδιά που έχουν Laptop  και ατομικό δωμάτιο σε σύγκριση μ' αυτά, που έχουν οικονομικά ή προβλήματα υγείας στο σπίτι και αναγκάζονται να παρακολουθούν από το τηλέφωνο (κινητό ή σταθερό);

Αν τυχόν βάλουμε βαθμούς μόνο σ' αυτούς, "που είμαστε σίγουροι", δε θα εντείνουμε τα προβλήματα των άλλων παιδιών, συνήθως των μη προνομιούχων; Πώς μπορώ να βαθμολογήσω παιδιά, που δε μπορώ να τα δω καν; Αφήστε που πολλά παιδιά ιδίως της Α' τάξης δε τα θυμόμαστε κιόλας. Ίσως είχαμε μια εικόνα τον 1,5 μήνα, που λειτούργησαν τα σχολεία, αλλά μάλλον αυτή δεν είναι αρκετή για μια αξιόπιστη βαθμολογία

Μην ξεχνάμε επίσης ότι η εξομοίωση της τηλεκπαίδευσης  με τη δια ζώσης διδασκαλία μόνο δεινά μπορεί να φέρει σε εμάς ως εκπαιδευτικούς αλλά και συνολικά στην εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν είναι μόνο ότι θα εξασφαλίσει τα κέρδη των σχολαρχών χωρίς πίεση για υποδομές και προαπαιτούμενα (βλέπε ΕΣΚ),αν κατοχυρωθεί ως "εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης".

Είναι και ότι προωθεί το νέο τύπο ανθρώπου, ο οποίος μέσα απ' την τηλεκπαίδευση και την τηλεργασία θα γίνει "λάστιχο", χωρίς ελεύθερο χρόνο και υπό συνεχή επιτήριση. Φυσικά κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει νέους αμαθείς κι όχι πολίτες, οι οποίοι θα είναι επαίτες για  μια θέση υποαπασχόλησης σε έναν κόσμο αλλοτριωμένο απ' τις προτεραιότητες των πολυεθνικών εταιρειών.

Ας μη βιαστούμε λοιπόν να αξιολογήσουμε. Όταν θα γυρίσουμε στα σχολεία μας θα έχουμε το χρόνο να το κάνουμε κι αυτό. Βέβαια  τότε θα έχουμε το μεγάλο αγώνα να αναπληρώσουμε όλα αυτά, που χάθηκαν αυτούς τους μήνες με την τηλεκπαίδευση-παρωδία. Καλούμε την κυβέρνηση να αναλάβει έγκαιρα τις ευθύνες της  για να ξαναλειτουργήσουν τα σχολεία και να πάψει να ασχολείται με το να νομοθετεί εις βάρος της δημόσιας-δωρεάν εκπαίδευσης

Με πλήρη συνείδηση του ότι οι προσπάθειες μας να ενεργοποιήσουμε τους μαθητές αυτό το διάστημα δεν ήταν κι ιδιαίτερα πετυχημένες, ας μη θεωρήσουμε ότι αυτό που λείπει είναι η αξιολόγηση των παιδιών.

Ας συνεχίσουμε να βάζουμε ασκήσεις και εργασίες προσπαθώντας να ενεργοποιήσουμε τα παιδιά (αν και πολλές απαντήσεις, που παίρνουμε, προέρχονται από γονείς ή φροντιστές) και ας τα ενθαρρύνουμε να συνεχίσουν να προσπαθούν.

Ας μην καταθέσουμε βαθμούς, όσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση-παρωδία και ας ενημερώσουμε τους γονείς και τους μαθητές για την όποια πρόοδο τους (ακούγοντας ταυτόχρονα και τα προβλήματα τους)!

Θα άξιζε να είχαμε την αρμοδιότητα ν' αξιολογήσουμε αρνητικά την τηλεκπαίδευση-παρωδία. Δε χρειάζεται όμως να ενοχοποιήσουμε γι' αυτήν  τους εαυτούς μας και τους μαθητές μας

Η ΟΥΣΙΑ ΒΡΊΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ  ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ  ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ….

Και κάτι άλλο για να βλέπουμε και πέρα απ΄τη μύτη μας

Με το τηλε…τηλεκπαίδευση

Θέλουν να επιβάλουν  αποδεκτό και δεδομένο να  ζούμε στο μέλλον με έννοιες -που θα βαφτιστούν ίσως κι αυτές με τη σειρά τους «κάπως αλλιώς», πάντα στο όνομα της «πολιτικής ορθότητας» και της ευπρέπειας για να γλιστράνε καλύτερα- όπως: - τήλε-εργασία και ευέλικτες εργασιακές σχέσεις αντί για τη συνηθισμένη φάμπρικα ,μεροκάτο,, γραφείο, τόπο δουλειάς - τήλε-κατανάλωση αντί για βόλτα στα μαγαζιά, λαϊκές, ψώνια κλπ - τήλε-διασκέδαση σίγουρα την αποδοχή κάθε είδους τηλεοπτικού σκουπιδιού που προβάλλουν για να διαμορφώσουν ρεύμα ΄΄πολιτισμικού εθισμού΄΄. Επιβολή και αποδοχή  τα πρωταθλήματα ΟΛΩΝ των σπορ θα γίνονται χωρίς θεατές (αδιανόητα πράγματα για τη βιομηχανία του θεάματος και μόνο σαν «τιμωρία» μέχρι πριν λίγο και τσάμπα τα στάδια που χτίστηκαν δηλαδή) θα πρέπει να συνηθίσουμε τον ...τήλε-αθλητισμό , για τήλε-εκπαίδευση, τήλε-ενημέρωση βέβαια είχαμε αρχίσει να μαθαίνουμε, αλλά τώρα πια θα γίνονται κυρίαρχα - τήλε-ιατρική (αν και χρειάζεται ειδικότερη μελέτη για τα υγειινιστικά μοντέλα που θα επιχειρηθούν πια. Μέχρι και στη θέση του έρωτα και του σεξ -κι επειδή αυτονόητα δεν γίνονται τέτοια πράματα από ... απόσταση- θα πλασάρεται σαν όλο και πιο δημοφιλής ο ...τήλε-ερωτισμός../αρκεί να  είσαι  σπίτι και μάλιστα σε απόσταση από άλλους..αφού ΄΄οι πολλοί ΄΄πονηρεύονται΄΄΄τα ΄΄κουβεντιάζουν ΄΄ και αντιλαμβάνονται την δυνατότητα να ΄΄εξεγερθούν΄΄και να ανατρέψουν !

Αυτή η «κοινωνική αποξένωση» είναι μάλλον προαπαιτούμενο και το καλύτερο ΄΄εργαλείο΄΄για την κατεύθυνση των αναδιαρθρώσεων που θα επιχειρηθούν και ήδη επιχειρούνται καθημερινά σε όλα τα επίπεδα αλλά και στην εκπαίδευση  με την κατά το δυνατόν ελάχιστη «αντίσταση». Και που, ούτε καν θα μπορούσαμε -ακόμα και οι πιο υποψιασμένοι- να φανταστούμε λίγους μήνες πριν την ταχύτητα που θα εφαρμόζονταν... Όλα αυτά για να προσαρμοστούν οι κατακλυσμιαίες αλλαγές, που ούτως ή άλλως είναι στον ορίζοντα, στην εξυπηρέτηση πάντα του Μέγιστου κέρδους, της επιπλέον συσσώρευσης Κεφαλαίου (που κι αυτό με τη σειρά του αποκτά νέες μορφές) και στην προσδοκία «παρθενορραφής/αναγέννησης» ενός συστήματος που ρετάρει... 

Την ίδια στιγμή ο πανικός, οι φωνές για τα παγόβουνα της κρίσης που πλησιάζουν απειλητικά πια τον Τιτανικό του συστήματος ακούγονται πια γοερά απ ́ όλες τις μεριές.. Η «μαύρη Δευτέρα» του 1929 θα μοιάζει με παιδικό παραμυθάκι! 

Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ !

 

                                                                                     Με εκτίμηση

                                                                                                                                                                                                               Κώστας Κούστας ΠΕ11