ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ !

Συναδέλφισσες ,συνάδελφοι 

Μια ευνομούμενη κοινωνία έχει Σύνταγμα ,νόμους και κανόνες λειτουργίας. Η εφαρμογή των νόμων καθορίζει και το επίπεδο της Δημοκρατικής λειτουργίας μιας χώρας.

Στην ιεράρχηση των κανόνων δικαίου η σειρά είναι Σύνταγμα, Νόμος, Π.Δ, λοιπές διοικητικές πράξεις. Επομένως καμία εγκύκλιος δεν μπορεί να βρεθεί υπεράνω ενός νόμου ή ενός Π.Δ.

Ας δούμε , τώρα, τι έκαναν εκεί στο υπουργείο προκειμένου να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι η κατάθεση βαθμολογίας είναι υποχρεωτική και να καλλιεργήσουν έτσι κλίμα φόβου σε όσους/ες προτίθενται να μην το κάνουν.

Εντελώς αυθαίρετα θέτουν στη χτεσινή εγκύκλιο - που αφορά όλους τους τύπους σχολείων-  το όριο των 10 ωρών , το οποίο ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ σύμφωνα με τον Ν.4610/2019, αρ.103, παρ.4 . Επομένως, σε ό,τι αφορά το Γυμνάσιο, δεν υπάρχει καν λόγος για συζήτηση , εφόσον στο Π.Δ. 126 , στο άρθρο 12 προβλέπεται η δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας σε ένα τετράμηνο , ακόμη και σε δύο, και καθορίζονται οι διαδικασίες που ακολουθούνται σε κάθε περίπτωση (αν δεν κατατεθεί για το πρώτο τετράμηνο, ως βαθμός πρώτου τετραμήνου λογίζεται αυτός του δεύτερου.

Αν δεν κατατεθεί ούτε στο 2ο τετράμηνο, συγκροτείται από την σχολική μονάδα διμελής επιτροπή που διενεργεί προφορική εξέταση στην ύλη του 2ου  τετραμήνου και το αποτέλεσμα αυτής της εξέτασης λογίζεται ως βαθμός των δύο τετραμήνων. 

Όσο για το Λύκειο και τις 10 ώρες, η παράγραφος 7 του άρθρου 103 του Ν.4610/2019, η οποία ΣΚΟΠΙΜΩΣ αποκρύπτεται και δεν μνημονεύεται στην εγκύκλιο , προφανώς “διευρύνει” τις αιτίες για τις οποίες ο διδάσκων μπορεί να μην καταθέσει βαθμολογία , γι’ αυτό και τον καλεί να τις αναφέρει με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας. 

Αν νομίζουν ότι με τέτοιες “κουτοπονηριές” θα καταφέρουν να κάμψουν τις εστίες αντίστασης που στήνονται στα σχολεία από τους συναδέλφους που σέβονται πρώτα τον εαυτό τους και στη συνέχεια τους μαθητές και τις μαθήτριες τους , είναι γελασμένοι.

Είμαστε η γενιά που σφυρηλάτησε την πολιτική και συνδικαλιστική της συνείδηση  με τη μεγάλη νικηφόρα απεργία του 1987,τους συνδικαλιστικούς αγώνες με την δολοφονία του       Νίκου Τεμπονέρα, την τρίμηνη απεργία διαρκείας του 97 με την κατάργηση της επετηρίδας που άνοιξε τους ΄΄ασκούς του Αιόλου΄΄για την διάσπαση του κλάδου, τους αγώνες ενάντια στον Αρσένη το 98 ,την επιστράτευση και τις απολύσεις του 2013 και την αξιολόγηση του 2014.

Συναδέλφισες/ φοι

Η αξιοπρέπειά μας, καθώς και η υπεράσπιση της Συνταγματικής νομιμότητας μας καλεί να εφαρμόσουμε, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο παρά μόνο την υπεράσπιση της ΄΄δια ζώσης εκπαίδευση΄΄ αντιστεκόμενοι στα συνεχή πραξικοπήματα που αναιρούν  το εκπαιδευτικό      και παιδαγωγικό μας λειτούργημα και το μετατρέπουν  σε ΄΄Τηλε-εμπόρευμα΄΄ και  αυτό οδηγεί    με μαθηματική ακρίβεια, σε αποποίηση και σε εξίσωση  του ρόλου μας στο ΄΄δια ζώσης ΄΄ δημόσιο σχολείο με αυτό της τηλε ΄΄εκπαίδευσης΄΄.Η απάντηση στην μη εφαρμογή της κατάπτυστης αυτής εγκυκλίου από το υπουργείο παιδείας, δεν μπορεί να είναι άλλη σε αυτή τη συγκυρία γιατί έτσι μόνο μπορεί να απαντηθεί. 

Σιγά μην κλάψω, Σιγά μη φοβηθώ !

 

                                                                                 Κώστας Κούστας, 2ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου

                                                                              Αντιπρόεδρος της Α΄ΕΛΜΕ Αιτωλ/νιας

                                               Περιφερειακός σύμβουλος με την ΄΄Αντίσταση Πολιτών΄΄ Δ. Ελλάδας