ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕ
ΕΓΚΥΚΛΙΟ Η ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ !
Με έγγραφό μας στις 19/2/2016
η εκπαιδευτική κοινότητα και δια
της Α΄ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νιας κατάγγειλε την
απαράδεκτη τροπολογία που κατατέθηκε σε
νομοσχέδιο που περιγραφόταν ως ΄΄Μέτρα επιτάχυνσης
του κυβερνητικού έργου ΄΄ ψηφίστηκε
στην βουλή στις 17/2/2016 όπου καταργούσε ουσιαστικά την
ύπαρξη και λειτουργία των Τμημάτων
Ένταξης (Τ.Ε).Τονίζαμε τότε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να οδηγήσει σε ασφυξία την Ειδική Αγωγή με στόχο την κατάργησή της.
Να σημειωθεί ότι η κατάργηση των Τ.Ε. δημιουργεί πλείστα σοβαρά προβλήματα στα σχολείαγια τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Υπενθυμίζω ότι περίπου το 8-10% των μαθητών που έρχονται στα σχολεία έχουν διαπιστωμένα μαθησιακά προβλήματα από το ΚΕΔΥΥ.
Συγκεκριμένα με την τροπολογία της 17ης Φεβρουαρίου άνοιγε ο δρόμος για συγχώνευση των τμημάτων ένταξης (Τ.Ε.) με τα γενικά τμήματα των τάξεων των γυμνασίων όλης της χώρας . Είχαμε τότε ζητήσει την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που καταργεί τον θεσμό των Τμημάτων Ένταξης οδηγεί τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στον αποκλεισμό και στο περιθώριο.
Οι απαντήσεις από το υπουργείο, (2 ) μήνες πριν – όταν θέσαμε
το θέμα -ήταν ότι δεν έχουμε πρόθεση κατάργησης
αλλά ενσωμάτωση των Τ.Ε. στις Γενικά Τμήματα των τάξεων. Το αιτιολογικό
της απόφασης αυτής είναι ότι ΄΄η ενσωμάτωση στα Γ. Τμήματα ακολουθεί την σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη συνδιδασκαλίας στον ίδιο χώρο με αποτέλεσμα
να αντιμετωπίζονται αξεπέραστα
προβλήματα προσαρμογής των παιδιών με
συνδιδασκαλία ταυτόχρονα των
εκπαιδευτικών στην ενιαία τάξη ’’.
Δυστυχώς σήμερα επαληθευόμαστε
για τις προθέσεις του ΥΠ. Παιδείας αφού ο εμπαιγμός συνεχίζεται. Με την εγκύκλιο 50351/Δ3/24-3-2016 η Διεύθυνση Ειδικής αγωγής του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει να προκαλεί με τον τίτλο ΄΄οδηγίες σχετικά με την ίδρυση σχολικών μονάδων
Ειδικής Αγωγής΄΄, επιχειρεί να
παραπλανήσει την εκπαιδευτική κοινότητα ,να θεωρήσουμε δηλαδή ότι προτίθεται δήθεν να ιδρύσει νέα σχολεία αλλά ουσιαστικά καταργεί
τα τμήματα στις μεγάλες σχολικές μονάδες .Ζητά δηλαδή από τις συγχωνευμένες με την τροπολογία της 17ης Φλεβάρη σχολικές μονάδες να καταργήσει τις μια από τις δύο Τάξεις Ένταξης . Επίσης όπου λειτουργούν (2) Τμήματα Ένταξης να καταργήσει το ένα από τα δύο ,ζητά ουσιαστικά να συρρικνώσει να υποβαθμίσει την Ειδική αγωγή , χωρίς να ζητήσει να μάθει το ποιός είναι ο αριθμός των μαθητών , ποιες οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους .
Ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα Τ.Ε. είναι καθοριστικής σημασίας στην βοήθεια για την μετέπειτα πορεία των μαθητών στα άλλα επίπεδα εκπαίδευσης .Τα Τ.Ε αποτελούσαν και αποτελούν μια ανάσα βοήθειας για τα παιδιά με ειδικές δυσκολίες . Σήμερα με την συγκεκριμένη εγκύκλιο καλούνται το ένα να κλείσει άμεσα , ενώ το άλλο να αλλάξει χαρακτήρα λειτουργίας με συνέπεια τα παιδιά να μείνουν εντελώς αβοήθητα και να οδηγηθούν στο περιθώριο ή να απομακρυνθούν από το σχολείο.
Είναι πλέον φανερό ότι μπροστά στην μείωση του δημοσιονομικού κόστους και τις επιταγές των δανειστών
–τοκογλύφων, η Κυβέρνηση δηλώνει την
απόλυτη εναρμόνισή της με την εφαρμογή
των μνημονίων αποδεικνύοντας, ότι όχι μόνο δεν έχει καμιά σχέση με την Ριζοσπαστική Αριστερά και τις προεκλογικές
δεσμεύσεις της, αλλά είναι απείρως αποτελεσματικότερος διαχειριστής των αποφάσεων της ΄΄τερατόϊκας΄΄ αφού υλοποιεί
με ευκολία τα
νεοφιλελεύθερα σχέδια για την διάλυση, ιδιωτικοποίηση
της εκπαίδευσης την μείωση των κοινωνικών δομών απ΄ ότι
στο παρελθόν Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ.
Η εκπαιδευτική κοινότητα
απαιτεί να αποσυρθεί άμεσα από τον υπουργό παιδείας η απαράδεκτη εγκύκλιος 50351/Δ3-24/3/2016 που υποβαθμίζει
και καταργεί την Ειδική Αγωγή. Να φροντίσει ο υπουργός
την επόμενη σχολική χρονιά να λειτουργήσουν όλα τα Τμήματα Ένταξης
με προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών,
να δεσμευτεί ότι θα υπάρξει
συνολική αντιμετώπιση της Ειδικής
Αγωγής για την κάλυψη των αναγκών όλων
των παιδιών .
Μεσολόγγι 5/4/2016
Κώστας Κούστας