Κ. Κατσαρός: Τί ζητήσαμε - τί πήραμε...

 Μεσολόγγι, 9/1/2022

Αύριο ανοίγουν τα σχολεία μετά την ολιγοήμερη διακοπή των εορτών. Οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών για μια ακόμη φορά δεν εισακούστηκαν. Τι ζητήσαμε όμως από το Υπουργείο;

Καταρχήν δηλώσαμε σε κάθε τόνο ότι είμαστε υπέρ των ανοιχτών σχολείων. Οι λόγοι είναι πολλοί και έχουν αναφερθεί εκτενώς ακόμη και από το ίδιο το Υπουργείο με το οποίο συμφωνούμε σε αυτό το θέμα. Φυσικά, μεταξύ των κύριων λόγων είναι και η αδυναμία εξεύρεσης άλλης λύσης, αφού είναι γνωστές οι ενστάσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που στην πρόσφατη απόφαση 50/2022 καλεί το Υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίσει τις παραβάσεις που υπάρχουν στο πλαίσιο εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης.

Όμως, στην πρόσφατη συνάντηση με την Υπουργό η ΟΛΜΕ ζήτησε για μια ακόμη φορά τα εξής:

  • ανάκληση των συγχωνεύσεων τμημάτων που πραγματοποιήθηκαν τον Οκτώβριο
  • διενέργεια δωρεάν ράπιντ τεστ στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας σε επίσημη δομή πριν το άνοιγμα των σχολείων
  • πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού αναπληρωτών, οι οποίοι θα καλύψουν τα υπάρχοντα κενά και τα κενά που θα δημιουργηθούν από τυχόν νοσήσαντες συναδέλφους
  • παροχή ειδικού υλικού προστασίας σε όλους τους μετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • συνεχή παρακολούθηση από τον ΕΟΔΥ σε περίπτωση εντοπισμού κρουσμάτων σε σχολεία
  • παροχή άδειας ειδικού σκοπού στους ευπαθείς εκπαιδευτικούς και στους έχοντες υποκείμενα νοσήματα

Επίσης, ζητήσαμε τη μείωση της αναλογίας του 50%+1 ώστε να κλείνει ένα τμήμα, ενώ θέσαμε και θέματα που είναι χρόνιες διεκδικήσεις:

  • ενίσχυση των κρατικών δομών υγείας
  • αναστολή εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης και της τράπεζας θεμάτων
  • προσαρμογή των σχολικών μονάδων στη νέα πραγματικότητα με ομαλό τρόπο, καθώς σε πολλές νέες παρεμβάσεις το Υπουργείο θεωρεί ότι …απλά γυρνάμε ένα κουμπί και εφαρμόζουμε καινοτομίες…

Τι παίρνουμε από όσα ζητήσαμε; ΤΙΠΟΤΕ! ΚΑΜΙΑ από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών δεν έγινε δεκτή.

Συγκεκριμένα:

  • όχι μόνο δεν ικανοποιήθηκε το αίτημά μας για μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, αλλά πρόσφατα συγχωνεύτηκαν πολλά ολιγομελή τμήματα
  • δεν προκρίθηκε η λύση του ράπιντ τεστ για όλους, μια λύση πολύ πιο ασφαλής από τα σελφ τεστ όπως έχουν πει όλοι οι ειδικοί, παρόλο που υπήρχε ο απαραίτητος χρόνος να γίνει αυτό
  • δεν άλλαξε το ακατανόητο ποσοστό 50%+1 νόσησης για κλείσιμο τμήματος που η ελληνική επιτροπή εφαρμόζει στη χώρα και αποτελεί ίσως παγκόσμια πρωτοτυπία
  • δεν έχει προβλεφτεί αντικατάσταση των εκπαιδευτικών που νοσούν από άλλους (όπως έγινε πέρυσι με τριμηνήτες αναπληρωτές) και συνεπώς θα χαθούν πολλές ώρες διδασκαλίας
  • δεν έχει διανεμηθεί υλικό (μάσκες και άλλο υλικό προστασίας) στα σχολεία. Η αυτοπροστασία στηρίζεται αποκλειστικά σε προσωπικά μέσα
  • έχουμε ήδη πολύ αυξημένα διοικητικά και γραφειοκρατικά καθήκοντα από την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας (αυτή μας μάρανε σήμερα) αλλά και την ιχνηλάτιση και τη διαχείριση των κρουσμάτων που επίσης γίνεται από εκπαιδευτικούς. Αλήθεια σε ποια άλλη δημόσια υπηρεσία ή και που αλλού στον ιδιωτικό τομέα γίνεται κάτι αντίστοιχο; Όπως έιναι εύκολα κατανοητό, είναι αδύνατο να ασχολείται κάποιος με όλη τη γραφειοκρατία και ταυτόχρονα να βρίσκεται και στην τάξη…

  • ·           δεν οργανώθηκε όπως έπρεπε η προμήθεια των σελφ τεστ. Αναγκαστικά κάποιοι μαθητές θα παραλάβουν τα τεστ από τα σχολεία, θα τα κάνουν σε δικό τους χώρο (δεν επιτρέπεται να γίνουν στα σχολεία), θα δηλώσουν (αυτοί ή οι λογιστές της οικογένειάς τους) το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα και αμέσως μετά θα προσέλθουν εφόσον όλα είναι καλά στο σχολείο… Τόσο απλά… Κάποιοι μαθητές μάλιστα θα μετακινηθούν προς τα σχολεία χρησιμοποιώντας λεωφορεία. Σκεφτείτε τι θα γίνει αν κάποιος εντοπιστεί θετικός, έχοντας χρησιμοποιήσει κοινό μέσο μεταφοράς με πολλούς άλλους συμμαθητές… Και επιπλέον, τι άλλο θα κληθούμε εμείς οι εκπαιδευτικοί να κάνουμε στα σχολεία;
  • από την εποχή της Υπουργίας Λοβέρδου στο Υπουργείο Παιδείας, υπάρχει πρόβλεψη πρόσληψης διοικητικού προσωπικού σε μεγάλες σχολικές μονάδες. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτε…

Θυμάμαι την δεύτερη φάση της πανδημίας, την Άνοιξη του 2020, τότε που καλούσαμε να συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση αφού έστω κι αν γινόταν μάθημα «ανάγκης», υπήρχε επαφή των μαθητών με την ύλη. Το Υπουργείο, τότε, αγνόησε τις απόψεις μας και απλά έδωσε την εντολή να ανοίξουν τα σχολεία. Όμως επέτρεψε και σε κάθε μαθητή με μια απλή δήλωση ότι έχει ευπαθές άτομο στο σπίτι του να απέχει από τα μαθήματα. Δεν ξέρω πόσοι υπέβαλλαν ψευδείς δηλώσεις (αν κάποιος το έκανε), άλλωστε λόγω προσωπικών δεδομένων απαγορεύτηκε η επεξεργασία των δηλώσεων, γνωρίζω όμως ότι όπως είχαμε προβλέψει, τα σχολεία ΑΔΕΙΑΣΑΝ και αυτό πλήγωσε τόσο εμάς όσο και τους μαθητές μας που έχασαν έστω και τα εξ αποστάσεως μαθήματα… Δυστυχώς επαληθευτήκαμε και απορούμε ακόμη για το λόγο που έπρεπε να ανοίξουν τότε τα σχολεία με αυτό τον τρόπο… Είναι σίγουρο ότι αν ακουγόταν έστω και στο ελάχιστο η άποψη των εκπαιδευτικών όλα θα ήταν καλύτερα.

Σήμερα, όλα δείχνουν σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις ότι αυτές τις μέρες θα έχουμε τη μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων. Με βάση τη δική μας λογική, που συμφωνούσε με αυτή της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας, ζητήσαμε την ολιγοήμερη αναστολή του ανοίγματος των σχολείων με αντίστοιχη παράταση της λήξης του σχολικού έτους. Κάτι αντίστοιχο έγινε και πέρυσι με τη διαφορά ότι φέτος είμαστε σε πολύ καλύτερη κατάσταση αφού δεν υπάρχουν καθυστερήσεις στην ύλη και ίσως να ήταν και αχρείαστη η παράταση. Για ποιο λόγο λοιπόν δεν ακούγεται άλλη μια λογική μας πρόταση που βρίσκει σύμφωνους και τους γονείς και μαθητές μας;

Ρωτώ κάθε καλοπροαίρετο που διαβάζει την επιστολή: είμαστε παράλογοι σε όσα ζητάμε; Είναι λάθος να θέλουμε ΑΝΟΙΧΤΑ αλλά και ΑΣΦΑΛΗ σχολεία; Ζητάμε πράγματα ανεφάρμοστα;

Αν συνεχίσω να γράφω, είναι σίγουρο ότι θα κουράσω ειδικά όσους δεν έχουν παιδιά στο σχολείο. Οι υπόλοιποι καταλαβαίνουν απόλυτα όσα γράφω γιατί λίγο πολύ τα έχουν ζήσει στα σχολεία τους με τη διαχείριση όπως έχει γίνει μέχρι τώρα.

Οφείλω όμως πριν κλείσω να σημειώσω για μια κόμη φορά (το έχω κάνει και σε άλλα ενημερωτικά) ότι το σχολείο έτσι κι αλλιώς είναι ασφαλέστερος χώρος σε σχέση με άλλους που συχνάζουν οι νέοι ειδικά αν τηρούνται σχολαστικά από όλους τα μέτρα. Απλά το βέβαιο είναι ότι θα μπορούσε να γίνει ασφαλέστερος και σε αυτή την κατεύθυνση θεωρώ ότι οι προτάσεις μας θα βοηθούσαν.

Εύχομαι καλή χρονιά σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Καλή δύναμη! Ελπίζω να υπάρξει επιτέλους ομαλότητα κάποια στιγμή που είναι απαραίτητη για όλους.

 

Κωνσταντίνος Κατσαρός

Πρόεδρος Α ΕΛΜΕ 

Αιτωλοακαρνανίας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Α.Σ.Κ )

 Απαιτούμε Ανοιχτά και Ασφαλή Σχολεία!

Το σχολείο οφείλει να υπερασπιστεί τα μορφωτικά δικαιώματα και την ψυχική υγεία των μαθητώνΜείωση της ύλης άμεσα! Καμία εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων. Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής! 

 Λεφτά και διορισμοί σε Πρόνοια-Υγεία είναι η απάντηση στην πανδημία.

Θρηνούμε χιλιάδες θύματα και τα κρούσματα της πανδημίας έχουν εκτοξευθεί, 2.000 υγειονομικοί είναι άρρωστοι, 6000 υγειονομικοί απολύονται, το ΕΣΥ αποδυναμώνεται και οι δαπάνες για την Υγεία είναι μειωμένες κατά 820 εκατομμύρια ευρώ.

Η κυβέρνηση (με  αρωγό την αντιπολίτευση) στήριξε έναν αφήγημα γύρω από τον κόβιντ το προηγούμενο διάστημα· ο στόχος προφανώς δεν ήταν η υγειονομική προστασία των ανθρώπων, αλλά η επιβολή των πιο νεοφιλελεύθερων πολιτικών σε όλους τους τομείς. Η ατομική ευθύνη, ο νόμος και τάξη και τα επιδόματα της   ΕΕ του προηγούμενου διαστήματος, πάγωσαν εν μέρει την κοινωνική αντίσταση και παράλληλα ενίσχυσαν την ασυδοσία και τις εγκληματικές ενέργειες των κυβερνώντων.

Σήμερα, η κοινωνία βρίσκεται ξανά σε κατάσταση σοκ. Σαν από τις σελίδες του Όργουελ, η «αλήθεια» ξανα-ορίζεται. Κινούμαστε σε ανοσία αγέλης, γιατί ΠΑΝΤΑ η αγορά και η παραγωγή είναι το κυρίαρχο και όλα γίνονται για την εξασφάλιση των μέγιστων κερδών τους.

Οργή μας προκαλεί ο κυνισμός τους.

Με ένα επιπλέον self-test «οχυρώνει» η υπουργός τα σχολεία στην αντιμετώπιση της πανδημίας, ενώ στις ευρωπαϊκές χώρες παρέχονται δωρεάν rapid/PCR. Παρόλες τις διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων      για σπάσιμο τμημάτων, η υπουργός αύξησε τον αριθμό των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.                 Για ποια μέτρα και υγειονομικά πρωτόκολλα μας μιλά; Μήπως αναφέρεται στις δηλώσεις Γεραπετρίτη ότι οι εκπαιδευτικοί που νοσούν θα κάνουν τηλεκπαίδευση για να μην χαθούν μαθήματα; Χρησιμοποιούν πάλι την πανδημία για να χτυπήσουν εργασιακά δικαιώματα και να παρακάμψουν τις αντιστάσεις μας.

Η αποτυχία της να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία των σχολείων δεν συγκαλύπτεται με    τις επικλήσεις της για τις ψυχοσυναισθηματικές και μαθησιακές συνέπειες που συνεπάγονται το κλείσιμο και      η τηλεκπαίδευση σε βάρος των παιδιών, όταν την προηγούμενη χρονιά αδιαφορούσε για αυτές. Ωστόσο, αν   έστω και υποκριτικά η υπουργός Παιδείας αναγνώρισε ότι «τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης λειτουργία των σχολείων» και ότι «είναι καίριας σημασίας (τα παιδιά) να λειτουργούν στον φυσικό τους χώρο», εύλογα συμπεραίνουμε ότι η κακοστημένη φάρσα της τηλεκπαίδευσης πρέπει να αποτελέσει πια παρελθόν!

Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση θέλει να ανοίξει τα σχολεία μόνο για να υλοποιήσουν την αντιεκπαιδευτική της πολιτική:

-την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση και υποβάθμιση των δημόσιων σχολείων.

-το πιο ταξικό Λύκειο- εξεταστικός μαραθώνιος, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ και την τράπεζα θεμάτων, την ριζική υποβάθμιση των ΕΠΑΛμε ενίσχυση μιας εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης και την «προώθηση» της νεολαίας στις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης, της μη τυπικής εκπαίδευσης και της μαθητείας.

Να μην τους αφήσουμε να παίζουν άλλο με τις ζωές μας !

* Να εγκαταλείψουν κάθε σκέψη για τράπεζας θεμάτων και εξετάσεις PISA στην Γ΄ Γυμνασίου! Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης εισαγωγής! Προέχει να καλύψουμε τα τεράστια κοινωνικά, συναισθηματικά και μαθησιακά κενά των μαθητών!

* Κανένα τμήμα με περισσότερους από 15 μαθητές! Να καλυφθούν οι κτιριακές ανάγκες για τη στέγαση των μαθητών σε κατάλληλες υποδομές. Χτίσιμο νέων σχολείων. Αύξηση της χρηματοδότησης για την εκπαίδευση, όχι για RAFALE και την αστυνομία.

* Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, ώστε να καλυφθούν τα κενά και οι αυξημένες ανάγκες στα σχολεία. Όχι στις υποχρεωτικές υπερωρίες. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.

* Λειτουργία των σχολείων εκ περιτροπής, με μισά τμήματα, όσο διαρκεί το νέο κύμα της πανδημίας.

* Χορήγηση όλων των αναρρωτικών αδειώντων εκπαιδευτικών

* Δωρεάν rapid/PCR σε όλους/ες και δωρεάν μάσκες αυξημένης προστασίας

* Μόνιμοι διορισμοί προσωπικού καθαριότητας.

* Προσλήψεις ειδικού προσωπικού: ψυχολόγοι, κοινωνοί λειτουργοί, σχολικοί νοσηλευτές.

 Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

Πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια, ίση με τον καταληκτικό μισθό. Καθολική δημόσια κοινωνική ασφάλιση και περίθαλψη.

Ανατροπή του ν. Χατζηδάκη. Υπεράσπιση των συνδικαλιστικών και πολιτικών ελευθεριών.

Να καταργηθούν οι νόμοι Κεραμέως για την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.Να ανατραπεί όλο το πλαίσιο για την αξιολόγηση. Τα πρωτοβάθμια σωματεία να συνεχίσουν την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση. Δημοκρατία και παιδαγωγική ελευθερία στα σχολεία. Όχι στην κατάργηση των συλλόγων διδασκόντων και των εργασιακών     και μορφωτικών δικαιωμάτων.

Συντονισμός με γονείς και μαθητές. Να κλιμακώσουμε με απεργιακά βήματα και χαρακτηριστικά γενικής απεργίας.

                                                       

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ( ΑΡΕΝ )


  Ο ΤΕΜΠΟΝΕΡΑΣ ΖΕΙ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ  ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Ήταν άνοιξη του 1990, όταν ξεκινούσε στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης μία από τις δυναμικότερες κινητοποιήσεις , που έμελλε να κορυφωθεί με τραγικό τρόπο μερικούς μήνες αργότερα… Το συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών διεκδικεί αυξήσεις στους μισθούς , μείωση του ορίου συνταξιοδότησης και αύξηση διορισμών απέναντι στην εκφρασμένη διάθεση του κυβερνώντος κόμματος για επιβολή λιτότητας στη δημόσια εκπαίδευση και ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Οι πανελλήνιες εξετάσεις του 1990 γίνονται Ιούλιο μήνα σε πολύ βαριά ατμόσφαιρα με συλλαλητήρια έξω από τα εξεταστικά κέντρα.

 Το Φθινόπωρο , ο αλήστου μνήμης υπουργός Παιδείας Β. Κοντογιαννόπουλος φέρνει πολυνομοσχέδιο το οποίο προέβλεπε ιδιωτικά ΑΕΙ, κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, επιβολή χρονικού ορίου σπουδών και περιορισμό του πανεπιστημιακού ασύλου. Παράλληλα δημοσιοποιεί προεδρικά διατάγματα που προβλέπουν:επαναφορά της βαθμολογίας στο δημοτικό, γραπτές εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού και στο γυμνάσιο, επιβολή ομοιόμορφης ενδυμασίας των μαθητ(ρι)ών , έπαρση και υποστολή σημαίας, υποχρεωτικό εκκλησιασμό , «αναμόρφωση» των μαθητικών κοινοτήτων, ολοσχερή κατάργηση των αδικαιολόγητων απουσιών και «point system» ελέγχου και ποινικοποίησης της μαθητικής συμπεριφοράς.

 Είναι η εποχή που οι πολιτικές δυνάμεις του νεοφιλελευθερισμού επιχειρούν να πάρουν πίσω για λογαριασμό του κεφαλαίου κατακτήσεις και δικαιώματα ενός ολόκληρου αιώνα. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας , με πρωθυπουργό τον πατέρα Μητσοτάκη , εφαρμόζει ανάλογη οικονομική πολιτική με λιτότητα, ιδιωτικοποιήσεις και μπόλικο αυταρχισμό και καταστολή.

Για την εκδημία του Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού Κοσμά.

Μεσολόγγι, 7/1/2022

Συνάδελφοι,

μετά την απώλεια του σεπτού Ποιμενάρχη μας, Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κυρού Κοσμά, θεώρησα καθήκον μου να γράψω και να δημοσιοποιήσω το παρακάτω κείμενο.

Δεκαετίες πίσω, παιδιά τότε, συναντήσαμε τον πάτερ Κοσμά, έναν κήρυκα του λόγου του Θεού που ήταν διαφορετικός. Αεικίνητος και ακούραστος δάσκαλος της Ορθής Πίστης, δίδαξε την Ορθοδοξία σε κάθε γωνιά της Μητρόπολης Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Ώρες πολλές δίπλα του σε κατηχητικά σχολεία και κύκλους συζητήσεων προσπαθούσαμε να ρουφήξουμε όλο το νέκταρ των λόγων του κάθε φορά που είχαμε την ευκαιρία να τον ακούσουμε.

Μας έμαθε να αγαπάμε πραγματικά το Θεό και να προσπαθούμε να μοιάσουμε σε Αυτόν. Μας δίδασκε με το παράδειγμά του την αγάπη για τον πλησίον, την αξία της προσφοράς, την πραότητα τη συγχώρεση και τη μετάνοια. Όλη του η ζωή ήταν μια διδασκαλία αγάπης που ξεπερνούσε τα πεπερασμένα όρια που έθετε η ανθρώπινη λογική. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να ζήτησε τη βοήθειά του και να μην βρήκε ανταπόκριση.

Είχαμε τη σπάνια τύχη να έχουμε το καλύτερο πνευματικό στήριγμα που θα μπορούσε να ονειρευτεί ένας νέος. Πέσαμε και σηκωθήκαμε πολλές φορές χάρις σε αυτόν. Μας έδινε πάντα θάρρος λέγοντάς μας ότι ο Κύριος δεν δίνει ποτέ βαρύτερο σταυρό από αυτόν που μπορεί ο καθένας μας να σηκώσει. Δεν κουραζόταν να ακούει, δεν σταματούσε να μας καθησυχάζει και να μας καθοδηγεί πάντα με χαμόγελο σε εύκολες και δύσκολες καταστάσεις που αντιμετωπίζαμε τόσο σε μικρή ηλικία όσο και αργότερα ως έφηβοι και ως οικογενειάρχες.

Ανακοίνωση ΔΑΚΕ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων

Μεσολόγγι, 5/1/2022

Στο ξεκίνημα της νέας χρονιά θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής:

·           Έχουμε ζητήσει επανειλημμένως ράπιντ τεστ για όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας ώστε να υπάρχει αντικειμενικό δείγμα του ελέγχου της κατάστασης στα σχολεία μας. 

Σε κάθε σχολείο εξάλλου διαπιστώσαμε ότι μόνο όταν έγιναν τα υποχρεωτικά ράπιντ τεστ εντοπίστηκαν όλα τα πραγματικά κρούσματα σε περιπτώσεις νόσησης μαθητών.

·           Έχουμε ζητήσει αυξημένα μέτρα προστασίας των εργαζομένων αλλά και των μαθητών στα σχολεία μας, με μείωση και του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, έστω όπου είναι δυνατό.

Είμαστε τελικά αντιμέτωποι με (πρόσφατα) αυξημένα όρια. Καταβάλαμε και φέτος πολύ μεγάλη προσπάθεια να πείσουμε για την λειτουργία πολλών ολιγομελών τμημάτων (ομάδων προσανατολισμού, ειδικοτήτων κ.λ.π.) που εκ των πραγμάτων υπήρχε ανάγκη λειτουργίας αλλά τελικά για πρώτη φορά μαθητές αναγκάστηκαν να αλλάξουν σχολείο φοίτησης ακόμη και στην περιοχή μας λόγω μη έγκρισης λειτουργίας των τμημάτων τους.

·           Δυστυχώς στην εκπαίδευση τα μέτρα αυτοπροστασίας συνεχίζουν να είναι ανάλογα και με την οικονομική δυνατότητα του καθενός από εμάς.

Καλή χρονιά!


 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Α.Σ.Κ)

 Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που μας τίμησαν με την ψήφο τους στις εκλογές για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ της Α’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας. 

Σε μια εποχή όπου το συλλογικό υποχωρεί διαρκώς έναντι του ατομικού και η απογοήτευση από την συνεχή υποβάθμιση του ρόλου μας ως εκπαιδευτικών είναι το κυρίαρχο συναίσθημα, σημαντικός αριθμός συναδέλφων δηλώνει εμφατικά την παρουσία του, υποστηρίζει δημοκρατικές παρατάξεις εκπαιδευτικών και αναδεικνύει ανιδιοτελείς εκπροσώπους. 

Είμαστε βέβαιοι ότι η μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων αναγνωρίζει ότι τα σχέδια, οι εγκύκλιοι και τα νομοσχέδια του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι σε θετική κατεύθυνση για τη Δημόσια Εκπαίδευση. Παρόλα αυτά όμως, η απραξία της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΛΜΕ το προηγούμενο διάστημα, οι λογικές του κυβερνητικού συνδικαλισμού και του παραγοντισμού, που επιβάλλουν οι εκπρόσωποι των δυο κυβερνητικών παρατάξεων, οδηγούν μεγάλο μέρος των συναδέλφων σε απαξίωση και έλλειψη εμπιστοσύνης στη δράση της ΕΛΜΕ και τελικά στην αποχή από κάθε σχετική διαδικασία. 

Ευχές


 

Η ΔΑΚΕ ΔΕ για τις εκλογές 2021

Μεσολόγγι, 19/12/2021


 Συνάδελφοι

ευχαριστούμε όλους εσάς που επιλέξατε να φέρετε με την ψήφο σας την παράταξή μας στην πρώτη θέση για μια ακόμη φορά. Η υπόσχεσή μας είναι μία: θα συνεχίσουμε να εκπροσωπούμε τα συμφέροντα του κλάδου και μόνο όπως κάνουμε μέχρι σήμερα, όπως θα κάνουμε πάντα.

Η ΔΑΚΕ έδωσε μεγάλο αγώνα για να πραγματοποιηθούν κανονικά οι εκλογές της Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας. Επιθυμούσαμε οι εκλογές να γίνουν στην ώρα τους, με τους όρους που διεξάγονταν όλες τις προηγούμενες φορές, χωρίς να χρειάζεται η προσφυγή στο Πρωτοδικείο για παράταση θητείας του συμβουλίου και ορισμό προσωρινής διοίκησης. Γνωρίζαμε ότι αυτή η πρόταση που καταθέσαμε εμείς στο ΔΣ της Α ΕΛΜΕ (και υπερψηφίστηκε ομόφωνα) δεν ήταν παραταξιακά η ενδεδειγμένη. Επιλέξαμε όμως να συνεχίσουμε να πορευόμαστε σύμφωνοι στις αρχές μας και όχι βάση του παραταξιακού οφέλους.

Κ.Κατσαρός: Κριτική για τα αποτελέσματα των εκλογών

 Κριτική για τα αποτελέσματα των εκλογών 2021

Συνάδελφοι,

καταρχήν θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις συναδέλφους και όλους τους συναδέλφους που προσήλθαν σήμερα να ψηφίσουν και να ασκήσουν το ύψιστο καθήκον και δικαίωμα που μας έχει απομείνει. Προσπαθήσαμε ως ΔΣ να προτείνουμε λύσεις ώστε να περιορίσουμε την αποχή και θεωρώ ότι πετύχαμε στις συνθήκες που υπάρχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Οφείλουμε όμως να προβληματιστούμε για το γεγονός ότι οι συνάδελφοι επέλεξαν να απέχουν και πάλι σε μεγάλο βαθμό...

Ένα πρώτο συμπέρασμα που εξάγεται βλέποντας τα αποτελέσματα (που παραθέτω πιο κάτω για τις τελευταίες 4 αναμετρήσεις ώστε να έχετε συγκριτική εικόνα) είναι ότι οι συνάδελφοι δεν συντάχθηκαν με τις δυνάμεις που είχαν ακραίες θέσεις σε μεγάλα ζητήματα τη διετία που διανύσαμε. Οι δυνάμεις αυτές τιμωρήθηκαν χάνοντας μεγάλο ποσοστό της δύναμής τους.

Η κάμψη της ΔΑΚΕ φαντάζει φυσιολογική όπως λένε …καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το όνομα. Είναι άδικο για την μοναδική παράταξη που έχει ξεκάθαρες θέσεις για τα πάντα και ασκεί τη σκληρότερη κριτική στις κυβερνητικές επιλογές με ξεκάθαρες αντιπροτάσεις να της αποδίδεται ο ρόλος της κυβερνητικής παράταξης, έστω από μικρό μέρος των συναδέλφων. Δεν μας αξίζει τέτοια αντιμετώπιση αλλά έχουμε μάθει να ζούμε με αυτή

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΩΝ ΣΕ ΟΛΜΕ -ΕΛΜΕ

 Να πάρουν στα χέρια τους οι εκπαιδευτικοί τα πρωτοβάθμια σωματεία τους !

     Αύριο  Πέμπτη γίνονται οι εκλογές της Α΄ ΕΛΜΕ  Αιτωλ/νια. Είναι η πρώτη φορά ύστερα από 40 χρόνια χωρίς συνδικαλιστική άδεια και με περιορισμένη την δυνατότητα μετακίνησης εκπαιδευτικών στα εκλογικά κέντρα. Σημεία των καιρών αφού ο  πρωθυπουργός της χώρας έχει ήδη κηρύξει το τέλος πανδημίας ,της λιτότητας των μνημονίων της μεταπολίτευσης και όλων των κακών συνηθειών. Ταυτόχρονα η Κυβέρνηση δια της Κεραμέως στα πλαίσια της ΄΄αναβάθμισης της εκπαίδευσης΄΄ και της ΄΄Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου΄΄  προχώρησε σε βίαιη απόλυση εκπαιδευτικού, ενώ το παρακράτος των ΄΄Φρουρών του συντάγματος΄΄πέρασε  χειροπέδες σε διευθυντή του γυμνασίου Αιγινίου. 

Οι παρατάξεις, λοιπόν, έχουν αρχίσει έναν αγώνα δρόμου για να πετύχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα που θα ικανοποιήσουν τους απαιτητικούς πολιτικούς φορείς τους . Τα τελευταία γεγονότα, όμως, που έχουν να κάνουν με την διαχείριση από την ΟΛΜΕ του ζητήματος της αξιολόγησης και την στάση που κράτησαν οι παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Διοικητικό Συμβούλιο, κάνουν αυτή την προεκλογική περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη.

 Όχι άδικα και με συγκεκριμένες επιλογές απαξίωσης της συνδικαλιστικής δράσης διαμορφώθηκε  κλίμα αναξιοπιστίας της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ-ΠΕΚ -ΣΥΝΕΚ )σε ένα Δ.Σ. που αποτελείται από  γραφειοκράτες που ενδιαφέρονται μόνο να υπερασπίζονται την κομματική τους ταυτότητα και την καρέκλα τους. Δεν προχώρησαν σε συνέδριο της ΟΛΜΕ και εκλογή νέου Δ.Σ όπως όφειλαν να κάνουν. αφού ζήτησαν παράταση της θητείας τους από την Κεραμέως. Όταν απαξιώνεις τα πρωτοβάθμια σωματεία και τα οδηγείς σε αναίρεση του ρόλου τους πώς τολμάς να  απευθυνθείς σε αυτά και να ζητήσεις την επανεκλογή σου. Τι θα πείτε οι κυβερνητικές )παρατάξεις (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ σε έναν κλάδο που είχε μπει στην Απεργία-Αποχή -μετά από χρόνια- με  ποσοστά που έφταναν το 80% κι ενώ περίμεναν την συνέχεια και την εξέλιξη του αγώνα τους ήρθε η κατραπακιά της συνδικαλιστικής εγκατάλειψης; Τι θα πουν στον απλό εκπαιδευτικό οι παρατάξεις:

Η Α.Σ.Κ για τα γεγονότα του Αιγινίου Πιερίας

 Η Α.Σ.Κ  καταδικάζει τα πρωτοφανή γεγονότα στο Γυμνάσιο του Αιγίνιου Πιερίας, όπου χθες ομάδα ακροδεξιών, αρνητών του εμβολιασμού,  προπηλάκισε τον διευθυντή του σχολείου και τον οδήγησε σιδηροδέσμιο στο αστυνομικό τμήμα!

Το περιστατικό αναδεικνύει τους απαράδεκτους χειρισμούς της κυβέρνησης στο θέμα της πανδημίας. Δεν έκανε τίποτα για τη θωράκιση του δημόσιου συστήματος υγείας, δεν φρόντισε να ενημερώσει και να πείσει την ελληνική κοινωνία για την αξία του καθολικού εμβολιασμού και δεν έλαβε κανένα ουσιαστικό μέτρο για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Αντί γι’ αυτά, επένδυσε στο αφήγημα της ατομικής ευθύνης, επέβαλε αυταρχικά μέτρα όπως οι αναστολές εργασίας των ανεμβολίαστων υγειονομικών και η υποχρέωση των υπόλοιπων ανεμβολίαστων εργαζομένων να πληρώνουν οι ίδιοι τα rapid test  στα φαρμακεία και σε ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα.

Ειδικά στον χώρο της εκπαίδευσης, κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, αντί να μειώσουν τον αριθμό των μαθητ(ρι)ών ανά τμήμα, να προσλάβουν επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό και προσωπικό καθαριότητας και να καθιερώσουν υποχρεωτικά και δωρεάν rapid test  για όλους, προχώρησαν σε συγχωνεύσεις τμημάτων, σε ανόητους και αντιεπιστημονικούς διαχωρισμούς εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων και σε αλλοπρόσαλλες ΚΥΑ , που απαιτούσαν να νοσήσει το 50% + 1 των μαθητ(ρι)ών για να κλείσει το τμήμα.

ΨΗΦΙΖΩ (επι)ΘΕΤΙΚΑ! ΨΗΦΙΖΩ ΔΑΚΕ ΔΕ!


 Φίλες και φίλοι συνάδελφοι,

από το ξεκίνημα της θητείας του το απερχόμενο ΔΣ κλήθηκε να αντιμετωπίσει μια πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση. Η πανδημία του κορωνοϊού ερχόταν για να μείνει, και συνεχίζει να μας ταλαιπωρεί ακόμη και σήμερα.

Η παράταξη της ΔΑΚΕ από την πρώτη στιγμή τόσο τοπικά όσο και κεντρικά εστίασε στο θέμα της στήριξης των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας. Βάλαμε στο τραπέζι όχι το αν θα προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο τους μαθητές μας, αυτό το θεωρήσαμε δεδομένο, αλλά πως θα μπορέσουμε να το κάνουμε καλύτερα. Την ώρα που κάποιοι δεν ήξεραν πώς να διαχειριστούν το θέμα των ανοιχτών ή κλειστών σχολείων, της διατήρησης ή όχι της επαφής των παιδιών μας με τους δασκάλους τους και άλλα πολλά που ήρθαν για να καλύψουν όμως έκτακτες ανάγκες και μόνο, η ΔΑΚΕ είχε για όλα ξεκάθαρη θέση και δεν δίσταζε να την εκφράζει.

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

 Μετά την άκαρπη προσπάθεια σύγκλισης της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης (έλλειψη απαρτίας) σας ενημερώνουμε ότι η Τακτική Γενική Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί αύριο

Πέμπτη 9/12/2021

και ώρα 18:00

στο 2ο ΓΕΛ Μεσολογγίου 

Στους συναδέλφους που δεν θα μπορέσουν να παραβρεθούν δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης μέσω καναλιού webex, ο σύνδεσμος του οποίου έχει σταλεί στα σχολεία.

Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Α.Σ.Κ) ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

                                         Μην τους φοβάσαι…στο φόβο σου ποντάρουν!                                                                                                                 Γιάννης Ρίτσος 

Οι εκλογές για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ της Α’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας γίνονται σε μια στιγμή που η χώρα μας και τα σχολεία βρίσκονται στο έλεος της πανδημίας, με μοναδικά μέτρα ασφαλείας τις μάσκες, τα ανοιχτά παράθυρα και τα rapid tests, δηλαδή με ίδιους και χειρότερους όρους λειτουργίας από πέρσι. 

 Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αντιμέτωπη με μια αυξανόμενη λαϊκή δυσαρέσκεια λόγω της αποτυχίας της στην αντιμετώπιση της πανδημίας, της μεγάλης ακρίβειας στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, το ρεύμα και το πετρέλαιο, του αυταρχισμού και του συνόλου της πολιτικής της.                                                          

Oι εκπαιδευτικοί δώσαμε με ενότητα και αποφασιστικότητα μια μάχη ενάντια στην « αξιολόγηση», γιατί έγινε αντιληπτό ότι αυτή είναι το όχημα για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αλλά και ένας αυταρχικός μηχανισμός για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Καθόλου τυχαία, τις μέρες που η Κεραμέως πήγαινε τον αγώνα των εκπαιδευτικών στα δικαστήρια, ξεκινούσε ο μηχανισμός των συγχωνεύσεων τμημάτων εν μέσω πανδημίας (!!!), ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών από διευθυντές, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, και εξαγγελίες για εξετάσεις PISA το Μάιο του 2021 για ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. 

  Η επιτυχία του αγώνα μέχρι τώρα ήρθε γιατί υπήρχε αποφασιστική στάση των χιλιάδων εκπαιδευτικών, χωρίς μισόλογα και αποδοχή τετελεσμένων και γιατί επιλέχτηκε μια αποτελεσματική μορφή αγώνα, η απεργία- αποχή. Το αποκορύφωμα ήταν η απεργία στις 11 Οκτώβρη, όπου η συμμετοχή πήρε ιστορικές διαστάσεις, καθώς ήταν η μεγαλύτερη από το 2013, με τους αγώνες ενάντια στη διαθεσιμότητα των συναδέλφων στα ΕΠΑΛ και τα μνημόνια.                                                            Ήταν μια σημαντική πολιτική ήττα για την κ. Κεραμέως.    

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ Γ.Σ. ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 27/11/2021

Ο κατήφορος του κυβερνητικού εργοδοτικού συνδικαλισμού στην ΟΛΜΕ  δεν έχει τέλος!!!!

Η ενημερωτική  ανακοίνωση της πλειοψηφίας του Δ.Σ της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ,ΣΥΝΕΚ)  για την πραγματοποίηση της  “ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ” αποδεικνύει πως επιδιώκουν την βίαιη  μετάλλαξη της Ομοσπονδίας     σε μακρύ χέρι  της  κρατικής και κυβερνητικής πολιτικής στην εκπαίδευση .

Ως ΑΡΕΝ (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ )

  1. Καταγγέλλουμε την απόφαση της ΟΛΜΕ με τον ιδιαίτερο συμβολισμό της, που ανακοινώνει πως δεν μπορούν να συμμετέχουν εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ με επίδειξη rapid test, αποκλείοντας  από τη Γ.Σ των Προέδρων τούς ανεμβολίαστους  εκπροσώπους  των ΕΛΜΕ, στο όνομα των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

 Η ανακοίνωση αυτή μετατρέπει την ΟΛΜΕ  σε συμπλήρωμα του αντιδραστικού κυβερνητικού αφηγήματος, που επιχειρεί να μεταθέσει στους ανεμβολίαστους τις εγκληματικές της ευθύνες για τη μη λήψη μέτρων για τον κορονοϊό σε Δημόσια Υγεία, Παιδεία, χώρους εργασίας και ΜΜΜ, και για το γεγονός ότι στον τρίτο χρόνο της πανδημίας δεκάδες συνάνθρωποί μας πεθαίνουν κάθε μέρα αβοήθητοι στα ράντζα, χωρίς κρεβάτια ΜΕΘ. Κατά την ΟΛΜΕ οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ μπορούν να εργάζονται στα σχολεία, να μετακινούνται με  rapid test κλπ, αλλά δεν μπορούν να συμμετέχουν μεταξύ άλλων στις συνδικαλιστικές και συλλογικές διαδικασίες.  Η ΟΛΜΕ επιλέγει την πλήρη υιοθέτηση των αντιδραστικών και διχαστικών πρωτοκόλλων της κυβέρνησης απέναντι στον πραγματικό υγειονομικό έλεγχο. Απορρίπτουμε τον εκφοβισμό και τη στοχοποίηση των εργαζομένων. Καμία περιστολή δημοκρατικών δικαιωμάτων με πρόσχημα τον κορονοϊό. Είμαστε ενάντια στον κοινωνικό αυτοματισμό και την κατασκευή ενόχων. Ο εμβολιασμός είναι πολύ σοβαρή κοινωνική και επιστημονική κατάκτηση και όχι πεδίο συναλλαγής, εξαγοράς (πχ δωροεπιταγές), προνομίων ή ποινικοποίησης.

Ενημέρωση για την απόφαση της ΓΣ Προέδρων της 27-11-2021

 Μεσολόγγι, 28/11/2021

Ενημέρωση για τη χθεσινή Γ.Σ. Προέδρων

Όπως είναι γνωστό, η χθεσινή ΓΣ Προέδρων πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία πολλών ΕΛΜΕ που υπέγραψαν αίτημα σύγκλισης σύμφωνα με πρόβλεψη του καταστατικού. Το κοινό αίτημα αυτών των ΕΛΜΕ ήταν η επαναπροκήρυξη της απεργίας – αποχής από τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης. Θυμίζω ότι η απεργία αποχή έχει κριθεί παράνομη και η ΟΛΜΕ έχει ήδη ρωτήσει την νομική της σύμβουλο αν μπορεί αυτό να αλλάξει παίρνοντας ξεκάθαρα αρνητική απάντηση σε όλες τις επιλογές που έθεσε.

Τι είδαμε στη ΓΣ:

Είδαμε για μια ακόμη φορά να πραγματοποιούνται ΓΣ με πολύ μικρή συμμετοχή. Με ευθύνη (κυρίως) των Παρεμβάσεων, βαφτίστηκαν ως ΓΣ οι συνεδριάσεις με 10 και 15 εκπαιδευτικούς ακόμη και σε μεγάλες ΕΛΜΕ με χιλιάδες μέλη!!! Τα ίδια παντού, με ελάχιστες (1-2) εξαιρέσεις.

Σε κάποιες ΕΛΜΕ η απαρτία διαπιστώθηκε με απίστευτα …τρικ. Υπήρξε ΕΛΜΕ που για να διαπιστωθεί η απαρτία αποκλείστηκαν οι μισοί συνάδελφοι από τον υπολογισμό γιατί …δεν μπορούσαν να έρθουν στη ΓΣ λόγω καιρικών φαινομένων (!!!) και ο υπολογισμός της απαρτίας έγινε επί των υπόλοιπων. Σα να λέμε, προσήλθαν 51, αποκλείουμε από τον υπολογισμό 100, στους υπόλοιπους 100 ο αριθμός 51 θεωρείται ότι αποτελεί απαρτία! Τόσο καλά! Και πάλι όμως, υπήρχε καταγγελία των 4 από τα 7 μέλη του ΔΣ (δηλαδή καταγγελία της πλειοψηφίας…) ότι ακόμα κι έτσι δεν υπήρχε νόμιμη απαρτία (σαν να λέμε …δεν είχαν προσέλθει ούτε οι 51…). Η Πρόεδρος της συγκεκριμένης ΕΛΜΕ ανέλαβε προσωπικά την ευθύνη να καταθέσει την πρόταση (της μειοψηφίας…) υπέρ της απεργίας – αποχής!!! Δεν γνωρίζω αν τα καταγγελλόμενα έχουν βάση, πάντως είναι σαφές δείγμα σάπιας νοοτροπίας που κυριαρχεί σε κάποιους χώρους και δεν πρέπει να γίνεται ανεκτή…

Απόφαση ΔΣ

Η θέση του κλάδου για το θέμα της αξιολόγησης όπως έχει διαμορφωθεί μέσα από τα συνέδρια της ΟΛΜΕ είναι η εξής:

«Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ο Σύλλογος Διδασκόντων κάνει τον προγραμματισμό του σχολικού έργου και τον υποβάλλει στον προϊστάμενο ΔΕ και στους σχολικούς συμβούλους που διατυπώνουν τις παρατηρήσεις τους. Το Σχολικό Συμβούλιο επίσης, καταθέτει τις δικές του απόψεις στο Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν την οργάνωση της σχολικής ζωής. Στη συνέχεια, ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει και οριστικοποιεί τον προγραμματισμό της σχολικής χρονιάς.

Οι παιδαγωγικές συνεδρίες Α και Β προσλαμβάνουν ουσιαστικό χαρακτήρα. Ο σύλλογος διδασκόντων συζητά διεξοδικά επί της πορείας του αρχικού προγραμματισμού και προβαίνει στις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις.

Στο τέλος της χρονιάς γίνεται από το σύλλογο διδασκόντων απολογισμός. Κάθε καθηγητής καταθέτει το δικό του απολογιστικό σημείωμα, επί του οποίου εκφράζονται οι απόψεις του διευθυντή του σχολείου και του σχολικού συμβούλου.

Το απολογιστικό σημείωμα του καθηγητή αναφέρεται:

·      στο βαθμό υλοποίησης των προγραμματισμένων στόχων

·      στις αδυναμίες – δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά την υλοποίηση

·      στις παρεμβάσεις – υποδείξεις του διευθυντή και του σχολικού συμβούλου

·      στις σχέσεις και την εξέλιξη του μαθητικού δυναμικού

·      στις προτάσεις του για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

Κατά τον προγραμματισμό της επόμενης χρονιάς λαμβάνονται υπόψη οι υποδείξεις των σχολικών συμβούλων και του προϊστάμενου ΔΕ επί του απολογισμού της προηγούμενης.

Με βάση τους απολογισμούς του εκπαιδευτικού έργου οι σχολικοί σύμβουλοι και οι διευθυντές ΔΕ υποβάλλουν σε τακτά χρονικά διαστήματα τις προτάσεις τους στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και στο ΥΠΕΠΘ αντίστοιχα.

Με τις παραπάνω προτάσεις πιστεύουμε ότι διασφαλίζεται μια διαδικασία διαρκούς ανατροφοδότησης και βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου».

Η παραπάνω θέση κρίνεται κατά την άποψή μας «προβληματική» σε συγκεκριμένα σημεία (για παράδειγμα στο ατομικό σημείωμα κάθε καθηγητή, στις «υποδείξεις» του σχολικού συμβούλου και των προϊσταμένων κλπ). Παρόλα αυτά, είναι σίγουρο ότι ο κλάδος είχε πάντα συγκεκριμένη θέση υπέρ της αξιολόγησης και την είχε καταθέσει έγκαιρα. Είναι ψευδές ότι δεν έχουμε θέση ή ακόμη χειρότερα ότι ο κλάδος είναι καταρχήν κατά της αξιολόγησης. Η θέση μας όπως έχει διαμορφωθεί θα μπορούσε να αποτελέσει βάση για μια επικαιροποιημένη πρόταση. Τα βήματα επικαιροποίησης περιλαμβάνουν:

ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

 Η Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, σύμφωνα με εισήγηση της ΟΛΜΕ (Καταστατικό: άρθρο 34 παρ.1 και 2), σας καλεί σε

έκτακτη Γενική Συνέλευση

την ερχόμενη Πέμπτη 25/11/2021 και ώρα 19:30 στο αμφιθέατρο του 2ου ΓΕΛ Μεσολογγίου με θέμα: «Καθορισμός της στάσης του κλάδου και τα αγωνιστικά βήματα απέναντι στην αξιολόγηση».

Η ΓΣ θα γίνει με τήρηση όλων των μέτρων προστασίας κατά της νόσου COVID19.

ΑΡΕΝ: ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΙΣ Γ.Σ.ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ Γ.Σ. ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΗΣ 27/11

 Η συνέλευση προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας γίνεται σε μια πολιτική και συνδικαλιστική συγκυρία πυκνή σε γεγονότα και εξελίξεις.

Η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου παιδείας να αντιμετωπίσει την απεργία- αποχή από την αξιολόγηση , που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, με δικαστικές αποφάσεις και απειλητικές εγκυκλίους , και να εκβιάσει την ψευδεπίγραφη εφαρμογή της βασιζόμενη στα απαράδεκτα «εντέλλεσθε» των διευθυντών , την έχει πλήρως απονομιμοποιήσει στη συνείδηση των εκπαιδευτικών.

Σ’ αυτό συνέβαλαν και οι συγχωνεύσεις τμημάτων εν μέσω πανδημίας, η παντελής απουσία ουσιαστικών μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων,οι υποχρεωτικές υπερωρίες για την κάλυψη των κενών, αλλά και το σκάνδαλο CISCO. Σύμφωνα με το πόρισμα της ανεξάρτητης αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων , κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης παραχωρήθηκαν στην αμερικανική εταιρεία πληροφορικής – που με το αζημίωτο ανέλαβε την εργολαβία της τηλεκπαίδευσης – τα μεταδεδομένα (ηλεκτρονικές διευθύνσεις,διαδικτυακή δραστηριότητα, κ.λπ) 1.500.000 μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών με ό,τι αυτό συνεπάγεται τόσο σε πολιτικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.

Επιπλέον, η κυρία Κεραμέως , επιμένει να δείχνει με περισσό θράσος το κοινωνικά ανάλγητο πρόσωπο της εξουσίας απέναντι στους/στις μαθητ(ρι)ές που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις , καθώς λαμβάνει το ένα μέτρο μετά το άλλο, με σκοπό τη μείωση των εισακτέων (ΕΒΕ, υποχρεωτική εξέταση των περσινών υποψηφίων στα λατινικά που δε διδάχτηκαν ποτέ, καθορισμός συντελεστών βαρύτητας από κάθε τμήμα ξεχωριστά).

Ημερίδα για το έργο της Βάσως Κατράκη

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα «Βάσω Κατράκη: 50 χρόνια δημιουργίας», που συνδιοργανώθηκε από την Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας και το Κέντρο και Μουσείο Χαρακτικών Τεχνών Βάσως Κατράκη.

Οι κεντρικοί ομιλητές κ. Δήμητρα Σιατερλή, εικαστικός και χαράκτρια, η κ. Εύα Μελά, ζωγράφος, χαράκτρια και Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Ελλάδος και ο κ. Σπύρος Μοσχονάς διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών, προσέγγισαν με διάφορες οπτικές τόσο την προσωπικότητα όσο και το έργο της σπουδαίας Αιτωλικιώτισσας χαράκτριας.

Χαιρετισμό απεύθυναν ο Δήμαρχος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου κ. Κώστας Λύρος και η κόρη της Βάσως Κατράκη και μέλος του ΔΣ του Κέντρου κ. Μαριάνα Κατράκη.

Εκ μέρους των συνδιοργανωτών χαιρέτισαν ο Γραμματέας της Α ΕΛΜΕ κ. Παναγιώτης Κίντας και Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Κέντρου και Μουσείου Χαρακτικών Τεχνών κ. Κώστας Καστανάς οι οποίοι δήλωσαν την πρόθεση να συνεχίσουν τις προσπάθειες για να διατηρηθεί ζωντανό το μοναδικό αυτό πολιτιστικό κύτταρο της περιοχής μας.

Στην παρουσίαση της εκδήλωσης ο Ταμίας της Α ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας κ. Παναγιώτης Μυλωνάς.

Παραβρέθηκαν οι Αντιδήμαρχοι κ. Καραπάνος και Μασαούτης, η πρόεδρος του συμβουλίου της ΤΚ Αιτωλικού κ. Μαντζή Κωνσταντίνα, η Πρόεδρος του συμβουλίου της ΤΚ Ιερής Πόλης Μεσολογγίου κ. Όλγα Δασκαλή, ο π. Δήμαρχος Ιερής Πόλης Μεσολογγίου κ. Πάνος Κατσούλης, ο Πρόεδρος του ΔΣ της Α ΕΛΜΕ κ. Κωνσταντίνος Κατσαρός, ο αντιπρόεδρος Κώστας Κούστας, τα μέλη του ΔΣ κ. Σόφη Μαλάτου και Επαμεινώνδας Πανάς, αρκετοί δημοτικοί Σύμβουλοι και πλήθος κόσμου μεταξύ των οποίων πολλοί εκπαιδευτικοί.





 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ (Α.Σ.Κ)

33 ΕΛΜΕ  απαιτούν  άμεσα συνελεύσεις των ΕΛΜΕ, για να μπει η ΟΛΜΕ σε αγωνιστική κατεύθυνση

Ο κλάδος έδωσε με ενότητα και αποφασιστικότητα μια μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, γιατί έγινε αντιληπτό ότι είναι το όχημα για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αλλά και ένας αυταρχικός μηχανισμός για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Καθόλου τυχαία τις μέρες που η Κεραμέως πήγαινε τον αγώνα των εκπαιδευτικών στα δικαστήρια, ξεκινούσε ο μηχανισμός των συγχωνεύσεων τμημάτων εν μέσω πανδημίας, ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών από διευθυντές, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, και εξαγγελίες για εξετάσεις PISA το Μάιο του 2021 για ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου !

Η επιτυχία της κινητοποίησης ήρθε γιατί υπήρχε αποφασιστική στάση των χιλιάδων εκπαιδευτικών, χωρίς μισόλογα και αποδοχή τετελεσμένων και γιατί επιλέχτηκε μια αποτελεσματική μορφή αγώνα, η απεργία-αποχή. Το αποκορύφωμα ήταν η απεργία στις 11 Οκτώβρη όπου η συμμετοχή πήρε ιστορικές διαστάσεις, καθώς ήταν η μεγαλύτερη από το 2013 και τους αγώνες ενάντια στη διαθεσιμότητα των συναδέλφων στα ΕΠΑΛ και τα μνημόνια.

Η μαζική συμμετοχή σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ήταν που έδωσε το αποτέλεσμα, και ο κλάδος βρήκε δύναμη να προσπεράσει τις απειλές από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας. Ασφαλώς και η κάλυψη από ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και η νομική προετοιμασία έπαιξαν το ρόλο τους, αλλά η κινητοποίηση κέρδισε τη νομιμοποίησή της από την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Γι’ αυτό και το υπουργείο Παιδείας παρά τις δικαστικές αποφάσεις σε βάρος της απεργίας αποχής, δεν τόλμησε να προχωρήσει σε πειθαρχικά και άλλα μέτρα, αλλά δυνάμωσε τις πιέσεις με τα έγγραφα που στέλνει ο γεν. γραμματέας Κόπτσης , αξιοποιώντας τους «πρόθυμους» διευθυντές.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ BΑΣΩ ΚΑΤΡΑΚΗ



 

Ενημέρωση για την συνεδρίαση του ΔΣ της Α ΕΛΜΕ - Εκλογές το Δεκέμβριο

Μεσολόγγι, 4/11/2021

Συνάδελφοι,

Όπως είναι γνωστό, έχει δοθεί παράταση στις θητείες των ΔΣ των ΕΛΜΕ μέχρι και 31/12/2021. Στη δική μας ΕΛΜΕ η θητεία θα έληγε κανονικά στις αρχές Δεκεμβρίου, οπότε και στη σημερινή τακτική συνεδρίαση του ΔΣ της Ένωσης αποφασίστηκε ομόφωνα να πραγματοποιηθούν εκλογές για ανάδειξη νέου ΔΣ την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021. Η διαδικασία θα λάβει χώρα από τις 10 π.μ. μέχρι και τις 5 μ.μ. ώστε να προλάβουν όλοι οι συνάδελφοι να ψηφίσουν.

Το Υπουργείο Παιδείας έχει δώσει δυστυχώς εντολή τόσο οι Γενικές Συνελεύσεις όσο και οι αρχαιρεσίες να γίνουν χωρίς άδεια για τους Εκπαιδευτικούς μέλη των ΕΛΜΕ. Έτσι αποφασίσαμε η Γενική Συνέλευση - Απολογισμός να γίνει μια βδομάδα νωρίτερα, το απόγευμα της 9ης Δεκεμβρίου. Θα σας σταλεί αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα από την ΕΛΜΕ εντός των ημερών.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ( ΑΡ.ΕΝ)

 

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας συνεχίζει ακάθεκτη τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. «Πειθόμενη τοις ρήμασι» μιας κυβέρνησης που έχει στόχο τη συρρίκνωση κάθε δημόσιας δομής, την προσφορά «γης και ύδατος» στους ιδιώτες και στην επιχειρηματικότητα, και την ισοπέδωση κάθε συνδικαλιστικού δικαιώματος, έχει θέσει σε λειτουργία μια βιομηχανία νόμων και δικαστικών αποφάσεων , προκειμένου να υλοποιήσει τον πολιτικό της σχεδιασμό.

Επιχειρεί να περάσουν όλα «δια πυρός και σιδήρου» και δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει όποιο πρόσφορο μέσο έχει στη διάθεσή της. Έτσι , τον τελευταίο καιρό χρησιμοποιούνται διάφοροι εύηχοι όροι όπως αναβάθμιση του σχολείου,  ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας , εξορθολογισμός, προκειμένου να τιτλοφορηθούν μια σειρά από αντιδραστικά μέτρα όπως η τράπεζα θεμάτων, η θέσπιση της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, η πανεπιστημιακή αστυνομία, η αξιολόγηση , ο εξοβελισμός των κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων και οι συγχωνεύσεις τμημάτων.

Η υπουργός παιδείας, αφού απαγόρευσε στους εκπαιδευτικούς να εκλέξουν με φυσικό τρόπο τους εκπροσώπους τους στα υπηρεσιακά συμβούλια και αφού τοποθέτησε δοτούς αιρετούς (όπως ο Μεταξάς και η επταετία), αφού επέβαλε την τράπεζα θεμάτων που απειλεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών, αφού καθιέρωσε την ΕΒΕ στερώντας από χιλιάδες μαθητ(ρι)ες μια θέση στα δημόσια ΑΕΙ και σε συνδυασμό με την εξίσωση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των δημοσίων ΑΕΙ τους έστειλε ως πελατεία στα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα, αφού επιχείρησε με δικαστικές αποφάσεις και αστυνομική βία να καταστείλει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στη δια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε σούπερ μάρκετ που θα προσπαθεί να προσελκύσει πελάτες, αφού δεν έλαβε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, και αφού μέχρι σήμερα , αρχές του Νοέμβρη υπάρχουν ακάλυπτα χιλιάδες κενά , αποφάσισε να αξιοποιήσει τον αλήστου μνήμης νόμο του 2013 (τον άθλιο νόμο που προβλέπει 27 μαθητές ανά τμήμα συν 10%, που ψηφίστηκε τον καιρό των μνημονίων , αλλά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν τόλμησε να καταργήσει..) και να στοιβάξει 27,28 μαθητ(ρι)ες σε μια τάξη , με 7000 κρούσματα ημερησίως (ας θυμηθούμε πως με τα μισά κρούσματα τα προηγούμενα χρόνια η κυβέρνηση έκλεινε τα σχολεία) , για να εξοικονομήσει μερικές προσλήψεις αναπληρωτών.

Η ΑΡΕΝ καλεί όλους και όλες στην παράσταση διαμαρτυρίας που οργανώνει η ΟΛΜΕ , την Παρασκευή 5/11, στις 13:30 στο υπουργείο παιδείας για όλα τα κρίσιμα ζητήματα:

  • Κατάργηση των νόμων 4692 και 4823
  • Συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων
  • Ελλιπή μέτρα προστασίας από την πανδημία
  • Κενά εκπαιδευτικού προσωπικού
  • Ευπαθείς ομάδες
  • Κατάργηση εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων
  • Αντικατάσταση Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενου μαθήματος για τους αποφοίτους σχολ. έτους 2020-21

Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ