Αύξηση ωραρίου φέρνει το συμπληρωματικό
μνημόνιο
Ειδικότερα, στο μνημόνιο ορίζεται ότι το
υπουργείο Παιδείας δεσμεύεται μέχρι τον Νοέμβριο του 2017 να υιοθετήσει τον
αριθμό των ελάχιστων ωρών διδασκαλίας ανά εκπαιδευτικό και τις αναλογίες μαθητών
ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με βάση τις βέλτιστες πρακτικές στις χώρες-μέλη
του ΟΟΣΑ. Οι αλλαγές θα ισχύσουν από τη σχολική χρονιά 2018-2019 και θα
συνδυαστούν με την υπό κατάρτιση έκθεση του υπουργείου Παιδείας με τον ΟΟΣΑ για
τα μεγέθη και τις ανάγκες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Μια πρώτη
αναφορά της έκθεσης θα παρουσιαστεί τον προσεχή Ιούνιο και η τελική έκθεση τον
προσεχή Νοέμβριο. Στην έκθεση θα βασισθεί το νέο τριετές σχέδιο για την παιδεία,
τους βασικούς άξονες του οποίου έχει ήδη παρουσιάσει ο αρμόδιος υπουργός Κώστας
Γαβρόγλου.
Πάντως, η αναφορά στο μνημόνιο για «δέσμευση των ελληνικών αρχών στην υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών του ΟΟΣΑ» ανοίγει παράθυρο για δεύτερη αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών μετά εκείνη του 2014, με στόχο την κάλυψη των αναγκών των σχολείων από το υπάρχον προσωπικό, χωρίς νέους διορισμούς. Ωστόσο, από την πλευρά της η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει δηλώσει ότι δεν θα υπάρξει νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, όμως έχει εισπράξει και αρνητική απάντηση από τους θεσμούς σε κάθε αίτημά της για διορισμούς (από την υπουργία Νίκου Φίλη, οι ανάγκες έχουν προσδιορισθεί σε 20.000 διορισμούς μονίμων σε βάθος τριετίας).
Πάντως, η αναφορά στο μνημόνιο για «δέσμευση των ελληνικών αρχών στην υιοθέτηση των βέλτιστων πρακτικών του ΟΟΣΑ» ανοίγει παράθυρο για δεύτερη αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών μετά εκείνη του 2014, με στόχο την κάλυψη των αναγκών των σχολείων από το υπάρχον προσωπικό, χωρίς νέους διορισμούς. Ωστόσο, από την πλευρά της η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει δηλώσει ότι δεν θα υπάρξει νέα αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, όμως έχει εισπράξει και αρνητική απάντηση από τους θεσμούς σε κάθε αίτημά της για διορισμούς (από την υπουργία Νίκου Φίλη, οι ανάγκες έχουν προσδιορισθεί σε 20.000 διορισμούς μονίμων σε βάθος τριετίας).
Στο συμπληρωματικό μνημόνιο γίνεται, επίσης,
λόγος για νόμο για την αυτοαξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών
στελεχών, καθώς και για αναμόρφωση των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου και του
συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παράλληλα, για την ιδιωτική εκπαίδευση, ως
προαπαιτούμενο, η κυβέρνηση πρέπει να ευθυγραμμίσει τον νόμο 4415/2016 με τις
δεσμεύσεις του προγράμματος σχετικά με την πολιτική για την αγορά εργασίας.
Ειδικότερα, η αιτιολόγηση των απολύσεων πρέπει να προσαρμοστεί και να τις
χειρίζονται αποκλειστικά επιτροπές με συνθέσεις οι οποίες θα εξασφαλίζουν την
αντικειμενική κρίση κάθε περίπτωσης. Σήμερα, αρμόδιο για να αξιολογήσει εάν η
απόλυση είναι καταχρηστική, είναι υπηρεσιακό συμβούλιο που αποτελείται από
εκπροσώπους των σχολαρχών, των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και του υπουργείου. Οπως
λέει το συμπληρωματικό μνημόνιο, η ρύθμιση θα εξεταστεί τον Ιούνιο 2017 και αν
είναι απαραίτητο, οι αναγκαίες τροποποιήσεις θα συμφωνηθούν με τους θεσμούς και
θα εισαχθούν έως τον Αύγουστο 2017.
Επίσης, ορίζεται ότι «οι πληρωμές αποζημιώσεων
πρέπει να είναι συμβατές με αυτές που δίνονται στον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα.
Πρέπει να εξαλειφθούν οι αχρείαστοι περιορισμοί και η επιβολή περιττών
απαιτήσεων παροχής πληροφόρησης στα ιδιωτικά σχολεία όσον αφορά την εκπαιδευτική
χρήση των εγκαταστάσεών τους και τη διαχείριση των προγραμμάτων σπουδών τους
πέρα από το υποχρεωτικό πρόγραμμα σπουδών».
Οι
βέλτιστες πρακτικές απαιτούν 22 ώρες για όλους!
Μια τέτοια αύξηση,
θα δημιουργήσει περίπου 7000 εκπαιδευτικούς σε πλεόνασμα....