Ανεξάρτητη Συνεργασία Καθηγητών ( Α.Σ.Κ )

Διακήρυξη για τις εκλογές αντιπροσώπων της  Α΄ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας
                                                    στο 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι
Εν όψει του 18ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ ( 1-4/7/2017 ) χρειάζεται να επαναβεβαιώσουμε τις θέσεις μας όσον αφορά την πορεία του Δημόσιου σχολείου και του ρόλου μας, ως εκπαιδευτικών, σε αυτό.
Το Δημόσιο σχολείο, όπως και ολόκληρη η κοινωνία, εξακολουθεί να δέχεται σφοδρότατη επίθεση, τόσο από τη σημερινή νεομνημονιακή κυβέρνηση όσο και από τις άλλες μνημονιακές πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες υπακούοντας τυφλά στις επιταγές της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ υλοποιούν τις δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου, που όλοι μαζί ψήφισαν στη Βουλή.

Το εκπαιδευτικό τοπίο τα χρόνια αυτά στα πλαίσια αυτών των πολιτικών χαρακτηρίζεται από :
·         Ανύπαρκτους διορισμούς, όταν έχουν συνταξιοδοτηθεί 36.000 περίπου εκπαιδευτικοί στα μνημονιακά χρόνια της αδιοριστίας.·         Επέκταση της εργασιακής ευελιξίας των εκπαιδευτικών και της οικονομικής ασφυξίας των σχολείων, εξαιτίας της υποχρηματοδότησης.
·         Αναδιαρθρώσεις που οξύνουν τα ταξικά πλέγματα για τους μαθητές και δένουν την εκπαίδευση στο άρμα της αγοράς, κατηγοριοποιώντας σχολεία και ανοίγοντας την πόρτα στους χορηγούς.
·         Αντιδραστικές αλλαγές σε όλη τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (σχέδιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής - στην ουσία σχέδιο «Λιάκου» -  και πρόσφατες αποφάσεις στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής χωρίς την ενημέρωση των συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών). Υποχρεωτικές «δημιουργικές εργασίες» στα Λύκεια και «θεματικές εβδομάδες» στα Γυμνάσια, πανελλαδικές εξετάσεις και εθνικό απολυτήριο σε σύνδεση με τον ατομικό φάκελο του μαθητή, που θα συμπεριλαμβάνει ποσοτικά δεδομένα της αξιολόγησής του.
·         Υποβάθμιση του διδακτικού έργου, , αφού ο στόχος είναι ένα σχολείο χωρίς προσδοκίες και διεξόδους για τη νεολαία, που δεν θα παρέχει γνώση και επαγγελματικά δικαιώματα αλλά κατάρτιση και δημιουργική απασχόληση.
·         Υποβάθμιση των πτυχίων ειδικότητάς των μαθητών των ΕΠΑΛ. Μετακινήσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού των ειδικοτήτων (επόπτες μαθητείας) και ελαστικοποίηση του εργασιακού καθεστώτος τους, καθώς ορίζεται ως χρόνος εργασίας τους όλο το σχολικό έτος, αφού και η ελαστική και εποχιακή εργασία, στην οποία στέλνουν τους μαθητές, δεν θα έχει γιορτές, αργίες και καλοκαίρια.
·          Μισθολογικές μειώσεις για τους εκπαιδευτικούς, επέκταση του ωραρίου, εργασιακή εξουθένωση, δημιουργία τεχνητά πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, αδιοριστία αναπληρωτών, ευελιξία και κινητικότητα.

Συναδέλφισσες-Συνάδελφοι

 Μπροστά στις συνεχείς επιθέσεις που δεχόμαστε η πλειοψηφία των μελών του Δ.Σ της ΟΛΜΕ είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη. ‘’Συγκαλύπτει’’ πολλές φορές αποφάσεις του Υπουργείου και αποπροσανατολίζει τους συναδέλφους με αιτήματα για ‘’συναντήσεις και περισσότερες εξηγήσεις’’ από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας. Είναι νωπή στη μνήμη μας η καθυστερημένη έκδοση απόφασης κατά των υποχρεωτικών «δημιουργικών εργασιών» στα Λύκεια και η συνδικαλιστική κάλυψη όσων δεν τις υλοποιούν, μετά από τον ξεσηκωμό των συναδέλφων στα  Λύκεια και των αποφάσεων αρκετών ΕΛΜΕ. Είναι ακόμη πιο νωπή στη μνήμη μας η πλήρης αδιαφορία για τις υποχρεωτικές δράσεις της «θεματικής εβδομάδας» στα Γυμνάσια και για την αντίστοιχη συνδικαλιστική κάλυψη όσων δεν θα τις υλοποιούσαν. Κι όταν αυτή ήρθε τελικά-κάτω από την πίεση και τις αποφάσεις πάρα πολλών τοπικών ΕΛΜΕ-ήταν ‘’δώρο άδωρο’’, αφού μεγάλος αριθμός συναδέλφων συμμετείχε αναγκαστικά, κάτω από το βάρος των απειλών κυβερνητικών παραγόντων για πειθαρχικές διώξεις.

Η μορφή που χαρακτηρίζει την όλη διαδικασία ( ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης κ.λ.π), εκτός του πρόσθετου φόρτου εργασίας που προκαλεί, περιορίζει την παιδαγωγική αυτονομία και προετοιμάζει το έδαφος για την υλοποίηση των σχεδίων αξιολόγησης, σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, που αποτελούν δεσμεύσεις της κυβέρνησης, καθώς τo μνημόνιο που έχει υπογράψει, προβλέπει την υποχρεωτική ετήσια επαναλαμβανόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.

 Απέναντι σε αυτήν την επίθεση που ξετυλίγεται από την κυβέρνηση και τους συμμάχους της, υπάρχει ο δικός μας μονόδρομος : Είναι η αντίστασή μας και ο αποφασιστικός μας αγώνας, για να σταματήσουμε και να ανατρέψουμε τα μνημονιακά μέτρα και τις αντιλαϊκές πολιτικές. Είναι φανερό ότι η επιτάχυνση της επίθεσης στη δημόσια εκπαίδευση συμπίπτει με τη βαριά σκιά της δεύτερης αξιολόγησης και του τέταρτου μνημονίου ου αποκρύπτουν με επιμέλεια. Οφείλουμε και  μπορούμε, εμείς οι εκπαιδευτικοί, να υπερασπιστούμε το δικαίωμα ολόκληρης της κοινωνίας σε μια πραγματικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και να παλέψουμε για την ανατροπή της μνημονιακής λεηλασίας που δέχεται η χώρα από τις  επιλογές της Ε.Ε.  των δανειστών και τοκογλύφων.
                                                                     Για να διεκδικήσουμε:

Ø  Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων ( νομοθετικά πλαίσια για περιγραφική αξιολόγηση μαθητών, θεματικές εβδομάδες, δημιουργικές εργασίες, μαθητεία και αξιολόγηση της σχολικής μονάδας)

Ø  Απόσυρση της πρότασης του Ι.Ε.Π για το ‘’νέο λύκειο’’

Ø  Μόνιμους διορισμούς όλων των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών, που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες

Ø  Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα επίπεδα του 2013

Ø  Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο

Ø  Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

Ø  Κατάργηση της υποχρεωτικής κινητικότητας των εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο, από τη μια βαθμίδα της εκπαίδευσης στην άλλη και σε άλλους φορείς

Ø  Κατάργηση κάθε είδους και μορφής αξιολόγησης, που στοχεύει στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και στη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις επιταγές των νεοφιλελεύθερων πολιτικών και των μνημονίων.

Ø  Αναλυτικά προγράμματα και βιβλία νέα και σύγχρονα, που θα προάγουν την κριτική σκέψη, την ολόπλευρη γνώση και την κοινωνική χειραφέτηση

Ø  Απόσυρση των ιδιωτών, των χορηγών, του ΟΟΣΑ και της εργαλειοθήκης του από το Δημόσιο σχολείο

Ø    Μισθό αξιοπρεπή, για ζωή αξιοβίωτη.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε, 
Σε καλούμε να συμμετάσχεις στις διαδικασίες εκλογοαπολογιστικής συνέλευσης που θα γίνουν tην Πέμπτη 25/05/2017 στο ΕΠΑΛ  Μεσολογγίου. Να  στηρίξεις τις δυνάμεις της  Α.Σ.Κ., για μια ΟΛΜΕ αγωνιστική, ριζοσπαστική, ενωτική, που θα γίνει η φωνή και η δύναμή μας, ανάχωμα στα πισωγυρίσματα, πρωτοπόρα στις διεκδικήσεις για την προάσπιση των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης ως δημόσιου και κοινωνικού αγαθού, ανυποχώρητη στον αγώνα για την ανατροπή των μνημονίων και των πολιτικών λιτότητας.
 Σε καλούμε να συμμετέχεις στους συλλογικούς – ενωτικούς αγώνες για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας.  Ένα ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δημοκρατικό σχολείο, που θα χωρά όλα τα παιδιά και όλη τη γνώση.

Στις 25 Μάη όλοι συμμετέχουμε και ψηφίζουμε γιατί η αποχή είναι ψήφος στην υποβάθμιση, είναι πισωγύρισμα .....

Για να βρούμε ξανά το νήμα αλλά και το νόημα των αγώνων, που είναι τώρα πιο αναγκαίοι από ποτέ!

Στις εκλογές για το 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ στηρίζουμε-ψηφίζουμε

 
Ανεξάρτητη Συνεργασία Καθηγητών ( Α.Σ.Κ )
 
                                       ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ  Α.Σ.Κ.

Van Hattem Gerard
1ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
Ζιαζιάς Θανάσης 
ΕΕΕΕΚ  Ναυπάκτου
Κακογιάννης Απόστολος
ΓΕΛ Αστακού
Καλαϊτζίδου Παρασκευή
ΓΕΛ Αστακού
Κίντας Παναγιώτης
ΓΕΛ   Aιτωλικού
Κούστας Κώστας
 2ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου
Κριαράς Νίκος
2ο ΓΕΛ Ναυπάκτου
Μούρτου Νικολίτσα
1ο ΓΕΛ Ναυπάκτου
Παπαδημητρίου Γιώργος
2ο ΓΕΛ Ναυπάκτου
Πολιτοπούλου Γιώτα
3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
Στούμπος Αλέκος
ΕΕΕΚ Ναυπάκτου
Σφήκα Μαρία
1ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
Τέφας Σωτήρης
1ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
Τσάτσος Γεώργιος
1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου