Θυμώνω άρα υπάρχω!

του Τριαντάφυλλου Τρανού
Το σχολείο πεθαίνει. Οι δουλειές μας και οι ζωές μας καταστρέφονται.
Όλοι στους δρόμους! Αυτά έγραφαν τα πανό των ΕΛΜΕ-Θ στις 26 Οκτώβρη 2011. Από τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις οργής που ξεκίνησαν εκείνη την ημέρα στη Θεσσαλονίκη και απλώθηκαν στη συνέχεια σε όλη τη χώρα, προκλήθηκε η πρώτη, ορατή ρωγμή και κατέρρευσε στη συνέχεια η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου. Δυστυχώς από εκείνη την περίοδο μάς έμεινε «αμανάτι» το κακορίζικο σχέδιο της Τελικής Λύσης για την Εκπαίδευση που ξεκίνησε η κυρία Διαμαντοπούλου με την παραγγελία στον ΟΟΣΑ της περίφημης «έκθεσης Γκουρία» που χρυσοπλήρωσε τότε το υπουργείο Παιδείας και της οποίας τα χαλκευμένα στοιχεία για την εκπαίδευση ανερυθρίαστα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σήμερα ως κύριο επικοινωνιακό όπλο, τόσο από τη συγκυβέρνηση των αρπακτικών όσο και από την κουστωδία των παρασίτων τους στα ΜΜΕ.

Η κακοποίηση της εκπαίδευσης, ο πειθαρχικός πειθαναγκασμός, ο σκόπιμος διασυρμός και η οικονομική απαξίωση της τεράστιας πλειοψηφίας των μάχιμων εκπαιδευτικών που ξεκίνησαν τότε, συμβαδίζει με την πρωτοφανή, μεταπολεμικά, εγκατάλειψη του σχολείου από την πλευρά των πιο φτωχών αλλά και των ανάπηρων παιδιών και των αδυνάμων μαθητών, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώνεται η καταστροφή του δημόσιου σχολείου και των αναγκαίων υποστηρικτικών του δομών.
Αυτό είναι το αποτέλεσμα των «εγκλημάτων γραφείου» στα οποία προβαίνουν από την αρχή της κρίσης, συστηματικά, τα ανώτερα διοικητικά στελέχη και η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. Στο τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, λίγο πριν από την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων, η κυβέρνηση επέλεξε εσκεμμένα να παροξύνει το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας που έχει επιλέξει ως πολιτικό εργαλείο διακυβέρνησης.
Επιδεικνύοντας για άλλη μια φορά τον μνημονιακό της «τσαμπουκά» αλλά και τη συστημική περιφρόνηση που τρέφει για τους κανόνες λειτουργίας τού ήδη τραυματισμένου δημοκρατικού πολιτεύματος, επιχειρεί να αιφνιδιάσει και τους εκπαιδευτικούς με την αύξηση του ωραρίου τους και τις αναγκαστικές μεταθέσεις.
Ήδη από το ξεκίνημα αυτής της χρονιάς, οι μαριονέτες της τρόικας και της συγκυβέρνησης στο υπουργείο Παιδείας επέβαλαν την αξιολόγηση-τιμωρία των εκπαιδευτικών, κατασκεύασαν από το πουθενά τους αναγκαίους για την μπακαλίστικη λογική τους «επίορκους», ενώ ταυτόχρονα εξαπέλυσαν πογκρόμ απολύσεων κατά όλων σχεδόν των αναπληρωτών και ωρομισθίων συναδέλφων που υπηρέτησαν τα προηγούμενα χρόνια το δημόσιο σχολείο.
Η μοναδική μέριμνα της νεοδεξιάς συγκυβέρνησης και των «σεκιουριτάδων του πνεύματος» των ΜΜΕ σχετικά με την παιδεία αφορά στην προστασία της ιερής αγελάδας της παραπαιδείας και των πανελλαδικών εξετάσεων, των οποίων και η ελάχιστη δυσλειτουργία φαίνεται πως αποτελεί τη μόνη ικανή αιτία για να πέσει επιτέλους η κυβέρνηση της συμφοράς σε αυτόν τον δυστυχισμένο τόπο.
Θυμίζουμε πως για να εξυπηρετήσει αυτές τις κανιβαλικές εξετάσεις το υπουργείο Παιδείας έκλεισε, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, δύο εβδομάδες νωρίτερα από το κανονικό και το Γυμνάσιο, αφήνοντας για παραπάνω από έναν μήνα στον δρόμο παιδιά 13-15 ετών, σκάνδαλο για το οποίο, παρά τις συνεχείς καταγγελίες μας, οι «ευαίσθητοι» εκπαιδευτικοί συντάκτες στα «μεγάλα» ΜΜΕ τηρούν σιγήν ιχθύος.
Αντίθετα οι ίδιοι ενθαρρύνουν με κάθε τρόπο ως πανάκεια για τα προβλήματα της παιδείας την κεντρικά σχεδιασμένη ακροδεξιά επιχείρηση «για να καθαρίσει η εκπαίδευση από τα εθνομηδενιστικά καθάρματα της Αριστεράς και να επιτευχθεί επιτέλους η επανελλήνιση της παιδείας».
Οι εγκληματικές πολιτικές της καταστρέφουν τη χώρα, ρημάζουν το δημόσιο σχολείο, τη δουλειά μας και τη ζωή μας. Εμείς απαντάμε διαμαρτυρόμενοι όχι μόνο για την αύξηση του ωραρίου μας, που γίνεται για να καρατομηθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί και η οποία κλείνει οριστικά την πόρτα της εργασίας και στην επόμενη γενιά, αλλά για το ρήμαγμα του σχολείου, το εγκληματικό πειθαρχικό δίκαιο, τις αναγκαστικές μεταθέσεις, τις νέες συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, τις πάσης φύσεως περικοπές κονδυλίων και για όλα τα επώδυνα μέτρα που καταστρέφουν τις ζωές μας, τις ζωές των μαθητών μας και των γονιών τους.
Απαντάμε με ασυμβίβαστο αγώνα για παιδαγωγική ελευθερία, για τη μορφωτική αυτονομία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, για την ελεύθερη πρόσβαση όλων των παιδιών στη γνώση και στο πανεπιστήμιο!