ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Στις 31 Μαΐου έγινε συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ στην οποία
είχε τεθεί σαν θέμα στην Ημερήσια Διάταξη “η Επιλογή Διευθυντών Σχολικών
Μονάδων”. Οι εκπρόσωποι της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών κατέθεσαν
συγκεκριμένο ψήφισμα προς τις ΕΛΜΕ αγωνιστικής απάντησης, αποχής των συναδέλφων
από τη διαδικασία αξιολόγησης για
την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων!
Απέναντι
στην πρόταση αυτή οι παρατάξεις ΔΑΚΕ και
ΣΥΝΕΚ επιβεβαιώνοντας ότι αποτελούν στηρίγματα της αντιλαϊκής
κυβερνητικής πολιτικής ζήτησαν την αναβολή του
θέματος που οι ίδιες ως Προεδρείο είχαν θέσει (!!).
Το επιχείρημα τους ήταν, ότι δεν τους αρκούσε το γεγονός ότι
η επιλογή των Διευθυντών είναι ήδη ψηφισμένος νόμος (!!), αλλά ήθελαν να
περιμένουν και να δουν και τις σχετικές εγκυκλίους... Λες και θα άλλαζε τίποτα
διαφορετικό από την ουσία του νόμου που αποτελεί τα “προεόρτια” της
αξιολόγησης.
Ουσιαστικά με αυτό τρόπο επιδιώκουν να δοθεί χρόνος στην
υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής για την όποια άλλωστε πολλές φορές έχουν
δηλώσει τη συμφωνία τους σε διάφορα θέματα αλλά και στην ίδια την αξιολόγηση. Δεν
θέλουν έγκαιρα και συλλογικά να απαντήσουν οι συνάδελφοι στην αξιολόγηση που
φέρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!
Συνάδελφε, συναδέλφισα καταδίκασε τον κυβερνητικό
συνδικαλισμό, τις παρατάξεις τόσο στην
παλιά, όσο και στην νέα του μορφή!
ΣΤΗΡΙΞΕ
ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Το ψήφισμα που
καταθέσαμε στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ:
“Δε
συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης για την
επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων!
επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων!
Το
σχέδιο νόμου που
κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την επιλογή δ/ντων σχολικών μονάδων, με
αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά –
Κουράκη), βασίζεται σε όλο το
αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός
Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 -
Αρβανιτόπουλου).
Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό
πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά
στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που
καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών.
Δεν είναι τυχαίο ότι
η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου
Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές πρόγραμμα πλάι στα ζητήματα της
εξοικονόμησης πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την
αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Η διαδικασία εμπλοκής του συλλόγου
διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και
στην εκπαίδευση. Η διαδικασία αυτή
είναι εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν.
4369/16 – Βερναδάκη - για την αξιολόγηση στο Δημόσιο στο τμήμα που αφορά
την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το Σεπτέμβρη του 2017
σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης.
Καλούμε
του συναδέλφους να δυναμώσουν τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική.
Απέναντι
στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία.
Απέναντι
στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου
στις ανάγκες αναπαραγωγής τους βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος.
Το σωματείο μας μπαίνει μπροστά στον
αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.
ü
Καλούμε
τους συλλόγους διδασκόντων, κάθε συνάδελφο, να μην συντάξουν πρακτικά, να μην
συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν, στα πλαίσια της «αποχής από
κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ.
ü
Καλούμε
τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν άμεσα αποφάσεις “αποχής από κάθε διαδικασία
αξιολόγησης” και συνδικαλιστικής κάλυψης των σωματείων και των συναδέλφων.
ü
Καλούμε
τους αιρετούς του κλάδου να μη γίνουν αξιολογητές, να βάλουν παύλα (-) στη
συνέντευξη, να παραβρίσκονται στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης
αποκάλυψης – ελέγχου – καταγγελίας.”