Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

                Πριν από λίγες μέρες βγήκε ανακοίνωση από  τις ΣΥΝΕΚ με τον ίδιο ακριβώς τίτλο, οποία ούτε λίγο ούτε πολύ καλεί τους συναδέλφους να πάρουν μέρος  στην αξιολόγηση των υποψήφιων διευθυντών και να μη μείνουν θεατές στην επιλογή τους  απέχοντας από τις συλλογικές αυτές διαδικασίες βάσης, γιατί η δημοκρατία στο σχολείο κατακτιέται και δε χαρίζεται (!) όπως λέει χαρακτηριστικά.
            Πραγματικά το κείμενο των ΣΥΝΕΚ αποτελεί ένα μνημείο κυβερνητικού συνδικαλισμού. Πουθενά δεν καταγγέλλεται το υπουργείο. Μόνο διαπιστώσεις  γίνονται. Φτάνει μάλιστα στο σημείο να ταυτίσει  το τελικό πρακτικό που θα συνταχθεί για κάθε υποψήφιο με τη μυστική ψηφοφορία που  ίσχυε κατά την προηγούμενη διαδικασία επιλογής. Η διγλωσσία και η αντιφατικότητα είναι το λιγότερο που το χαρακτηρίζει. Αποτελεί μια κακογραμμένη έκθεση ιδεών σε μια προσπάθεια να στηριχθούν οι αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας με εντολή των δανειστών. Αλήθεια είναι «φανταστικές  εμμονές  κάποιων παρατάξεων» το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι με τη γνωμοδοτική έκφραση των συλλογών για τους υποψήφιους διευθυντές εισάγεται από το παράθυρο πανηγυρικά η αξιολόγηση στα σχολεία; Η συμπλήρωση των σχετικών ερωτηματολογίων, αν δεν είναι έκφραση αξιολογικής κρίσης, τότε τι είναι; 
Πιστεύουν, άραγε, οι συνάδελφοι των ΣΥΝΕΚ  ότι με την επαναφορά της συνέντευξης δε θα κυριαρχήσουν πελατειακά δίκτυα; Και τότε γιατί επανήλθε;  Θεωρούν, επιπλέον,  πως οι επόμενοι διευθυντές στη συντριπτική τους πλειοψηφία δε θα επιλεγούν  με βασικό κριτήριο την προθυμία τους να υλοποιήσουν  τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και να λειτουργήσουν ως μάνατζερ του Νέου Σχολείου;
             Το υπουργείο παιδείας σαν  έτοιμο από καιρό περίμενε την ευκαιρία για να αφαιρέσει την ψηφοφορία, αυτό το ελάχιστο δημοκρατικό μέτρο, από τα διαδικασία επιλογής διευθυντών. Η απόφαση του ΣτΕ  του έλυσε τα χέρια.  Το γεγονός ότι αντί να βρει άλλο τρόπο για να ξεπεραστεί η αντισυνταγματικότητα του νόμου, αντί να ενισχύσει τη δημοκρατία, αντί να προωθήσει μέτρα που θα καθιστούσαν το σύλλογο ως το κυρίαρχο όργανο στη λειτουργία του σχολείου και τον αιρετό και ανακλητό    διευθυντή ως εκπρόσωπο  της συλλογικής έκφρασης των εκπαιδευτικών, επανέφερε τη συνέντευξη,  η οποία ξέρουμε πως λειτούργησε και δε χρειάζεται να είμαστε  προφήτες για να μαντέψουμε ποιος θα είναι ο ρόλος της στην επιλογή των νέων διευθυντών.
Εμείς το λέμε απλά και καθαρά: ΤΟ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ  ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ,  ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΩΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΔΕΣΜΕΥΣΗ, ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΟΧΙ  ΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΓΝΩΜΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ. Οι συνάδελφοι έχοντας και την πείρα από την ακύρωση της προηγούμενης προσπάθειας για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων δε θα πέσουν ούτε αυτή τη φορά στην παγίδα που οι κυβερνητικοί συνδικαλιστές  και το υπουργείο τους έστησαν.

            Εμείς που συγκροτούμε την Αγωνιστική Ριζοσπαστική ΕΝΟΤΗΤΑ, οι οποίοι στη μεγάλη πλειοψηφία προερχόμαστε από τις ΣΥΝΕΚ και εγκαίρως διαχωρίσαμε τη θέση μας από τις επιλογές της κυβέρνησης,  καλούμε τους συναδέλφους  να απέχουν από κάθε διαδικασία αξιολόγησης των διευθυντών. Συνεχίζουμε να παλεύουμε για την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο. Υλοποιούμε την απόφαση της ΑΔΕΔΥ για «απεργία- αποχή» από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.

ΟΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΘΑ ΗΤΤΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΑ:
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!