"ECDL" από το σχολείο?

Σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις Τεχνολογές της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), σύμφωνο με τις διεθνείς πρακτικές, ετοιμάζει το υπ. Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες του likio.gr. Σε όλους τους μαθητές που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα δίνεται η δυνατότητα να προετοιμασθούν, να αξιολογηθούν και να λάβουν πιστοποίηση γνώσεων στις ΤΠΕ.
Το σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης θα είναι ανεξάρτητο από την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία αλλά παράλληλο με αυτήν. Το σύστημα θα διαμορφωθεί έτσι ώστενα είναι δυνατή η προετοιμασία των μαθητών μέσα στο σχολείο, μέσω του μαθήματος πληροφορικής ή και άλλων μαθημάτων.

Eιδικότερα
στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης του Νέου Σχολείου έχει δρομολογηθεί η βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο πλαίσιο της διεύρυνσης των πηγών εκπαιδευτικού υλικού δημιουργείται μία Ψηφιακή Βάση Γνώσης, εναλλακτικά Ψηφιακά Σχέδια Μαθημάτων ενώ παρέχονται νέα εργαλεία στήριξης των εκπαιδευτικών, ψηφιακές εκπαιδευτικές εφαρμογές που θα είναι διαθέσιμες σε όλους μέσω διαδικτύου.
Παράλληλα οργανώνεται συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ΤΠΕ έτσι ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν τις ΤΠΕ στην τάξη. Ενισχύονται οι υποδομές των σχολείων και διασφαλίζεται ευρυζωνική σύνδεση για όλα τα σχολεία.
Έτσι πλέον, οι ΤΠΕ να γίν υν αναπόσπαστο στοιχείο της
μαθησιακής διαδικασίας και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για έναν καθολικό πληροφορικό αλφαβητισμό (ICT literacy) των μαθητών και μάλιστα σε υψηλό βαθμό, καθώς οι ΤΠΕ δεν θα αποτελούν πλέον μόνο ένα ανεξάρτητο αντικείμενο γνώσεων (δηλαδή δεν θα είναι μόνο το περιεχόμενο του μαθήματος πληροφορικής) αλλά θα αποτελούν εργαλείο μάθησης στα μαθήματα του προγράμματος σπουδών.
Στην παρούσα φάση το εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο που οι ΤΠΕ δεν εμφανίζουν ακόμα τον επιδιωκόμενο βαθμό διείσδυσης στην εκπαιδευτική διαδικασία. oστόσο, τόσο σήμερα (στο μεταβατικό στάδιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Νέου – Ψηφιακού – Σχολείου) όσο και μετά την ολοκλήρωση της εφαρμογής της μεταρρύθμισης, κρίνεται αναγκαίο να προβλεφθεί και ένα ανεξάρτητο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των μαθητών στις γνώσεις και ικανότητες για τις ΤΠΕ που αποκτούν οι μαθητές στα πλαίσια του
Νέου Προγράμματος Σπουδών του γυμνασίου.
Για τις γνώσεις και δεξιότητες ΤΠΕ που αποτελούν σημαντικό εφόδιο τόσο για την μετέπειτα εκπαιδευτική πορεία όσο και για τη μελλοντική επαγγελματική σταδιοδρομία των μαθητών, η πιστοποίηση μέσω ενός αντικειμενικού συστήματος αποτελεί μία επιτακτική αναγκαιότητα.
Άλλωστε μετά το Νόμο για τη δια βίου μάθηση (3879/2010), η πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων καθιερώνεται και θεσμικά ως πυλώνας του όλου συστήματος εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης. Επιπλέον, η πιστοποιημένη επάρκεια των γνώσεων και δεξιοτήτων που αφορούν στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ θα ενισχύσει εκτός των άλλων και τα κίνητρα των μαθητών
για δια βίου ανάπτυξη και μάθηση.
Ως εκ τούτου, θα  λειτουργήσει ένα σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στις ΤΠΕ, σύμφωνο με τις διεθνείς πρακτικές και εναρμονιζόμενο με τα συστήματα πιστοποίησης γνώσεων που λειτουργούν ή τελούν υπό διαμόρφωση στο ευρύτερο σύστημα εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης, ιδίως μετά τη λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων.
Σε όλους τους μαθητές που φοιτούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα δίνεται η δυνατότητα να προετοιμασθούν, να
αξιολογηθούν και να λάβουν πιστοποίηση γνώσεων στις ΤΠΕ.
Το σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης θα είναι ανεξάρτητο από την εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία αλλά παράλληλο με αυτήν. Το σύστημα θα διαμορφωθεί έτσι ώστενα είναι δυνατή η προετοιμασία των μαθητών μέσα στο σχολείο, μέσω του μαθήματος πληροφορικής ή και άλλων μαθημάτων.

(πηγη likio.gr)