Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΙΑΖΕΤΑΙ

Προσοχή στα σημεία της συνέντευξης
 
1. Οι δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου είναι δύο τάξεις που είναι εκπαιδευτικά ακυρωμένες.
2. Λύκειο: ριζική μείωση των μαθημάτων στις τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου,  διδασκαλία των λίγων μαθημάτων για περισσότερες ώρες,  ανανέωση των μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης και τα νέα Προγράμματα Σπουδών.
 
Για να γίνουν όλα αυτά: Θα υπάρξουν 2 ταχύτητες εκπαιδευτικοί, λίγοι με μόνιμη σχέση με την σχολική μονάδα, "εκεί που ψάχναμε τον παιδαγωγικό χαρακτήρα" ανακάλυψε ο Γαβρόγλου τα λίγα μαθήματα .... και νέα μέθοδος διδασκαλίας - αξιολόγησης - νέα ΠΣ τρέμετε οι πιο παλίοι σε χρόνια συνάδελφοι, γιατί όλα αυτά προϋποθέτουν σκληρή αξιολόγηση. (Η ΔΑΚΕ τρίβει τα χέρια της, ο Μητσοτάκης θα κάνει επέλαση σε καμένη γη αν επιτρέψουμε να περάσουν όλα αυτά)
και έχει και συνέχεια.....
 3. Για τη λήψη του απολυτηρίου είναι σημαντικό ο βαθμός να διαμορφώνεται από δύο παράγοντες: Κατά κύριο λόγο από τα δύο τετράμηνα της Γ' Λυκείου, σε κάποιο δε βαθμό και από τη συμμετοχή σε τελικές εξετάσεις . Είναι που οι εξετάσεις πνίγουν το σχολείο......!!!
 
4. το μεγάλο πανηγύρι γίνεται στα ΑΕΙ όπου θα επιχειρηθεί η απόλυτη σύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά και ο πρώτος χρόνος για το σύνολο φοιτητών θα είναι ένα κυνήγι ατομικών μονάδων και συμπλήρωση του ατομικού φακέλου για μια θέση σε κάποια σχολή. Το portfolio θα ακολουθεί το μαθητή μέχρι την ένταξή του στην αγορά εργασίας και ακόμα παρα πέρα.... (βλέπε δια βίου μάθηση....)
 
5. Για τα ΕΠΑΛ ήδη έχουν δρομολογηθεί τα πράγματα. Πως αλλιώς; σε μια κοινωνία θρυμματισμένη και εργασιακά διαλυμένη, η  απλήρωτη μαθητεία που θα καλύψει τις "τρύπες" σε δήμους και νοσοκομεία και η "καριέρα" μαστοράκου κρίνεται ιδιαιτέρως προοδευτική!
 
Τέλος, όλα τα γνωρίζουμε, ήδη από το 1997 και μετά επιχειρούν να συνδέσουν απόλυτα τα πανεπιστήμια και τα σχολεία με την αγορά, να εντατικοποιήσουν τους μαθητές, να άρουν την μονιμότητα, να γενικεύσουν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση και να καταργήσουν την οργανικότητα,  να αλλάξουν τη φύση της εκπαίδευσης προσφέροντας δεξιότητες και πληροφορίες, να καταργήσουν τη δυνατότητα των λαϊκών στρωμάτων να βελτιώσουν την κοινωνική και οικονομική τους θέση με την απόκτηση γνώσεων. 
Όσο βάλλεται ο κόσμος της εργασίας και καταργούνται τα κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα, η Παιδεία θα βρίσκεται στο στόχαστρο.
                                                                                                              30/01/2017
                                                                                            ΄΄Ημέρα γραμμάτων και παιδείας΄΄