Επιστολή παραίτησης από τη θέση του "νεοεκλεγμένου" μέλους του ΠΥΣΔΕ Αιτωλοακαρνανίας

Δευτέρα 1/2/2021

(ημέρα κοινοποίησης της τοποθέτησης)

Η παράταξη της ΔΑΚΕ ΔΕ είχε σαφή θέση στο θέμα των εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Ήταν η μοναδική από τις παρατάξεις της ΟΛΜΕ που δεν διαφωνούσε καταρχήν με ένα νέο εκλογικό σύστημα ηλεκτρονικών εκλογών, διαφοροποιώντας τη στάση της από τις άλλες παρατάξεις. Θεωρήσαμε όμως ότι το εκλογικό σύστημα που επιλέχθηκε είχε, πέρα από τα πολλά θετικά του στοιχεία, αρκετά σημεία που έπρεπε να συζητηθούν με τους εκπαιδευτικούς και να τροποποιηθούν ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του κλάδου μας. 

Η αποχή από τις εκλογές, για λόγους που δεν είναι της παρούσης, ήταν και για την παράταξή μου μονόδρομος. Η πρωτοφανής ελάχιστη συμμετοχή των εκπαιδευτικών (κάτω από 8%) στις εκλογές, την ώρα που στο παρελθόν ήταν αυτές που συγκέντρωναν συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής, κατέδειξε ότι η επιλογή ήταν στη σωστή κατεύθυνση. 

Η παράταξή μου σέβεται απόλυτα το θεσμό του αιρετού εκπροσώπου και θεωρεί ιερή την υποχρέωση εκπροσώπησης των εκπαιδευτικών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Στηρίξαμε και στηρίζουμε το θεσμό και η συνεχής παρουσία αλλά και η στάση μας στα υπηρεσιακά συμβούλια αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Σε αυτή τη συγκυρία η άποψη της παράταξης είναι υπέρ της παραίτησης όλων των «νεοεκλεγμένων» και η παράταση της θητείας των αιρετών της θητείας που έληξε στις 31/12/2020 μέχρι οι συνθήκες να επιτρέψουν ομαλές εκλογικές διαδικασίες, με ανάδειξη των θέσεων των συμμετεχόντων, διάλογο αλλά και συμφωνημένο τρόπο εκλογής, θέση που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Δεν επιθυμούμε τίποτε άλλο παρά την εφαρμογή της ίδιας λογικής που νομοθετήθηκε και εφαρμόστηκε σε όλα τα υπηρεσιακά συμβούλια στον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα. 

Σεβόμενος απόλυτα την απόφαση της παράταξής μου αλλά και την επιθυμία της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών της περιοχής μου, δεν μπορώ να αποδεχτώ την τοποθέτησή μου στο ΠΥΣΔΕ Αιτωλοακαρνανίας ως «νεοεκλεγμένου» σύμφωνα με σχετική απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή με ημερομηνία 29/1/2021 που μου κοινοποιήθηκε σήμερα. Θεωρώ ότι πρέπει να βρεθεί λύση στο πλαίσιο της προαναφερθείσας λογικής που δεν θα εξαιρεί εκλεγμένους συναδέλφους που στελέχωναν το ΠΥΣΔΕ της προηγούμενης θητείας. Στην περίπτωση που δεν είναι δυνατό να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη λύση, η παρουσία μου στο ΠΥΣΔΕ δεν συμβαδίζει με τις προσωπικές και παραταξιακές αρχές μου.

Κωνσταντίνος Κατσαρός

Εκπαιδευτικός